izabrana dela

izabrana dela

уторак, 08. септембар 2020.

CLOSE ENCOUNTERS OF THE TURD KIND (1977)




**
2+

U okviru akcije „Ghoul siluje vaše detinjstvo“ predstavljam moj kratki ali slatki osvrt na gomilu izmeta opšteobožavanu pod naslovom BLISKI SUSRETI TREĆE VRSTE.
Sigurno ste ga gledali u mladosti, verovatno ste ga i voleli (mlados – ludos!), a sad ću vam reći zašto nije trebalo.
Kakvo je ovo neverovatno đubre od 'filma'! Nedavno sam ga reprizirao i stojim vam prav da je ovo najveći blef u istoriji filma – ovde nema likova, nema priče, nema zapleta, nema drame, nema ničega – ovo je jedno veliko šuplje NIŠTA.
Ovo je jedna ogromna vrlo razrađena predigra na čijem kraju uopšte nije sex nego, pošto vas je dva sata draškao i golicao i dirkao i pipkao, Spilberg umesto klimaxa nepažljivim gledaocima naprosto u dupe gurne vibrator sa ogoljenim žicama čije varničenje oni neprobirljivi mogu pobrkati sa orgazmom.
Naprosto je fascinantno kolika minutaža je posvećena savršeno irelevantnim i nekonsekventnim besmislicama – Drajfusovo glupiranje sa pireom, pravljenje makete Đavolje stene od blata i žbunja usred sobe dok ga familija napušta... – i koliko su prolog i njegovi nastavci (sa brodovima usred pustinje ili na vr' brda brod mrda) niđe veze sa krajem.
Ovo je odurna gomiletina fejk trućanja u kojoj se, na kraju, bilo kakav prisenak humanog elementa ili priče 'razrešava' tako što sa neba sleti džinovski kič luster, i u njemu krhki anemični bebi-alieni koji Drajfusa odvode ko zna gde i zašto i za čije babe zdravlje al nema veze, sve je to toliko lepo i šareno i dotad neviđeno, jer niko dotad nije dao tolike pare da se snimi toliko nekonsekventna PRIČA.
Tj. ne priča nego ODSUSTVO priče – niko nije još napravio jedno ovoliko gigantsko Potemkinovo selo čija je apsolutno jedina svrha postojanja – u toj ispraznoj šarenoj Industrial Light & Magic LAŽI na kraju koju samo potpuno zaglupavela i poluretardirana fast fud stoka može da proguta kao kulminaciju, ili kraj, ili završetak bilo čega.
To nije završetak prosto zato što tu nema šta da se završi, jer ništa čestito nije ni počelo pre odjavne špice.
Mi ovde o alienima ne znamo NIŠTA sem da su u stanju ko papagaji da otprde tu trala-la melodijicu.
I Drajfus, koji je celog života sanjao, kao Miki Lakobrija, da ga otmu vanzemaljci - na kraju to i dočeka, tj. ne da ga otmu, nego im se on prišljamči (a žena i đeca - koj gi ‘ebe!) i TO JE JEBENI KRAJ JEBENOG 'FILMA'! On odleti, i ĆAO!
Prešli smo dvesta miliona svetlosnih godina da bismo vam uzeli Drajfusa i još par nekih smušenjaka koji se igraju sa svojom hranom.
I usput smo vam nešto malo otimali čitave brodove i avione, pa ih bacali iljadu km dalje od mesta otmice. Zašto? Because FUCK YOU, that's why!
ALI, umesto priče imamo gomilu mistifikatorskog golicanja koje vodi ka KULMINACIJI u vidu pomenutog dotad neviđenog „spektakla“ (čitaj: kič šarenila za zasenjivanje prostote) da telad imaju šarena vrata u koja će da zveraju i da muču WOW! Kakvi efekti! Kakva svetla! Treperenje! Vrte se ukrug!


I tako hipnotisanima, ali doslovno, uvaljuje se spilbergovska šećerlema od poruke koju rulja voli da čuje: NISMO SAMI! TAMO GORE IMA NEKOGA! A POŠTO JE U BOGA SVE TEŽE POVEROVATI, JOŠ OD ONE MALE ZAJEBANCIJE SA HIROŠIMOM I JASENOVCEM I AUŠVICOM, ONDA ĆEMO LAKŠE DA VERUJEMO U MALE BLEDUNJAVE INFANTILOIDE KOJI ĆE DA PRELETE PREKO TRISTA GALAKSIJA DA DOĐU OVDE, UZMU NAS ZA RUKU, I POSLE MALO TRT-TRT-TRRRRRT MUZICIRANJA, ODVEDU U TO NJIHOVO SVETLUCAVO ŠARENO NEŠTO!
            TURD KIND, indeed.


16 коментара:

  1. Goule je si li ikada gledao Bugarski animirani master-pis Treasure Planet? , uz nas Svemirci Su Krivi Za Sve najgenijalniji istocnoevropski odgovor na ovakve holivudske sf limunade.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. nisam ali simpatično mi izgleda. dapače, idealno za odmor mozga nakon višesatne sesije pisanja. možda ga overim već u narednim danima, baš mi ovakve neopterećujuće laganice trebaju sada, kad odmaram od PROKLETIJA!

      Избриши
  2. Moram priznati da sam pocrveneo od sramote citajuci, jer sam sa 12 godina bio tako OPCINJEN svim tim sto sada doista deluje kao potpuno suplje govno. To medjutim govori nam nesto drugo: ako je film u stanju da do te mere opcini, kako o njemu trebamo suditi? Ako nista drugo, Spilberg je dobro snimio, da slika deluje direktnije od price. Ti si medjutim poslovicno inkonzistentan: ronzas i dalje na E.T.ja, a E.T. je vrlo slicna suplja secerlema ni od cega. Koja svejedno DELUJE.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ako je film u stanju da do te mere opčini kad si bio klinja, onda se infantilizuj skroz pa ocenjuj svojim umom od pre 30-40 godina.

      Избриши
    2. Ja se uvek odusevim kad kod ljudi vidim tu sposobnost ili talenat da ostanu deca. Tako je to izgledalo u pocetku kod Spilberga, ali posle su ga pokvarile pare i uspeh. Ima i dobrih stvari u Susretima, na primer taj osecaj ZANETOSTI, ta opsesija, od cega je stosta zanimljivo moglo da se napravi. Pa onda soundtrack, jedan od Vilijamsovih boljih. Na zalost, nista to nije iskorisceno, nego je svedeno na kicerizam.

      Избриши
  3. Meni je bio zanimljiv. Sve blešti, šljašti. Odrasli ljudi koji se igraju đubretom i hranom tako što prave organske skulpture. Tada sam imao 10 godina. I to je to, šarena laža za dečicu. Što je najgore, kada to uporedim sa današnjim filmovima koji se serviraju mojoj deci, Susreti su čista umetnost...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ali to je pogrešan korak: uzeti (današnje) GOVNO kao reper, kao merilo, da bi se izdiglo (nekadašnje) đubre.

      Избриши
  4. Naravno da je govno,ali spilberg je prosto takav autor...nije sto je ovde mlad,setite se samo A.I. Artificial Intelligence iz 2001.Pogledao ga cak u bioskopu samo zbog efekata i psovao sebe tri dana posle.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ja bas volem spilberga, skoro sve sto je uradio, izuzev linkolna, taj je negledljiv, A. I. mi je bio odlican kad sam ga prvi put gledala, emotivan, mislim da je spilberg maestro, sto se tice manipulacije emocijama, znas da je decak robot, a raspadas se dok on jede spanac kao real live boy...

      Избриши
    2. Ne znam,na mene nije imao takav utisak,prilicno je prazan,dremao sam u sedistu...Mnogo emotivniji su S.lista i neki delovi Redova Rajana npr.

      Избриши
  5. ne može se glupost, konkretno skicirana gore, u ovom konkretnom filmu, otpisati samo kroz "spilberg je prosto takav autor". ta fraza ništa ne znači. isti taj spilberg je samo par godina pre toga potpisao AJKULU, veliki film. i pre toga, DUEL, mali veliki film. a imao je sasvim solidnih i kasnije, npr. prve tri INDIJANE Dž. što se tiče A.I. ni ja ga nisam voleo onih dana, ali planiram da mu dam još jednu šansu sada.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. AJKULA je uradila jednu ali samo JEDNU stvarno dobru stvar, a to je onaj steadycam subjective tracking shot, koji je posle Karpenter apio u Noc Vestica. Spilberg je tu naslutio, mogucnost da film odvoji gledaoca od subjektivnog mu dozivljala u nesto ONOSTRANO. Gledaoc se pita - da li sam ja u stvari ajkula? Sve bi medjutim bilo mnogo impresivnije, da nije bilo totalno idiotskog potonjeg PLOTA, u kome em ajkula-masina ne izgleda ubedljivo, em je to jedna dronjava verzija Starca i Mora. Dovoljno je bilo zadrzati se na sceni gde Alfa Kurac siluje devojku u moru - to bi bio nezaboravan mastrpis. OTIMACI IZGB KOVCEGA jos uvek me impresioniraju, tu je svaki bogovetni kadar na svom mestu, muzika fenomenalna, Harison najbolji akcioni heroj ikad, zabavno do poslednjeg daha. I INDIJANA je OK, ali ga je zasro sa onim Son Konerijem u trecem nastavku, i disadnoj psihologizaciji Indijaninog lika, kome ne treba psihologija da bi bio smeker. Sto se tice A.I., tu je Spilberg preko Kjubrika susreo Lakenja, film je u stvari meditacija o tome, da li je nas identitet sam po sebi simulacija. Nije, medjutimn, mogao da izdrzi takvu jednu ozbiljnu misao, pa je brze-bolje doveo Plavu Vilu da mu ga zasintamentali. Film je kao rezultat nedojeban, mada se naslucuje Spilbergova ambicija da jednom u zivotu procita KNJIGU.

      Избриши
  6. Apsolutno se slazem za Duel i Ajkulu,pa i Indijane,to su mu mozda najbolji radovi.Ali mislio sam na njegovu opsednutost takvim secerlema filmovima koji su bez ikakvog smisla a snimljeni su samo radi promocije najnovijih tehnickih dostignuca.On na svakih nekoiko godina snimi takav film,evo jos jednog - War of the Worlds iz 2005.Gluplju ekranizaciju nije mogao da snimi,kroz ceo film Tom samo trci dok se oko njega sve lepo nacrtano rusi...itd

    ОдговориИзбриши
  7. Spilberg je zapravo rezirao Poltergejsta. Tobi Huper (koga je Spilberg cenio zbog Masakra) je tu samo figurirao (i kako se prica bio uglavnom uradjen) zbog administrativnih zavrzlama, jer je Spilberg u isto vreme radio E.T. (za mene isto jos jedan diskutabilan legendaran film).

    ОдговориИзбриши
  8. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  9. Мени је био срање. Вероватно зато што сам га први пут гледао као матор.

    ОдговориИзбриши