среда, 24. април 2024.

LATE NIGHT WITH THE DEVIL (2023)

***

3-

 

Hajp je, naravno, bio prevelik, kao i inače što biva kad jedan film predugo vremena provede na festivalima, gde su i publika i kritičari daleko naklonjeniji i spremniji da zažmure na jedno oko pred svačim što iole prebaci prosek, makar i za dlačicu, pa ga napumpaju do remek-dela ako bar malo nije loše. Konkretno, ovaj film je duže od godinu dana išao po festivalima i gradio hajp: ja sam ga tražio još za prošlogodišnji Slaughter Fest, i nisu mi ga dali zato što su hteli da evropsku premijeru imaju na nekom većem, jačem festivalu od doljevačkog.

            Dakle, LATE NIGHT WITH THE DEVIL je jedan gledljiv, uglavnom prijatan filmić, u kojem su dobre i loše stvari promućkane tako da to sve deluje sasvim Ok ako se ne zamarate naročitim razmišljanjem i analizom. Fino je dok traje, a kad zbrljekne kraj, odmah krene špica, i onda, šta sad, tu smo gde smo…

            Dobra je fora sa Đavolom (tačnije, jednim od nižih demona) koji se pokazuje, iz jedne opsednute devojčice, tokom nekakvog drugorazrednog tok šoua krajem 1970-ih, jer đavo je šoumen, voli reflektore i da se pravi važan; odlična je, vrlo jeziva ta devojčica; glavni lik, Dustabanlijan, solidno nosi film; epoha je ubedljivo rekreirana na mikro-planu (kostimi, frizure); ima tu solidne napetosti, neizvesnosti, hintova, pa na kraju i (inkongruentnog) spektakla…

            Međutim! Očigledno je da je oduševljeni narod pregladneo za dobrim hororom kad je spreman da zažmuri i na neke prilično nezanemarljive probleme i proglašava ovo izuzetnim, genijalnim filmom, a on je daleko od toga. Šta ovde nije dobro?

            Logika zapleta: zašto bi se đavo uopšte ukazivao pred višemilionskim auditorijumom – i šta je na kraju time postigao SPOJLER: što je POBIO neke grdne ljude? Sva poenta tog Zavodnika je – da zavodi ljude, da im uzima DUŠE, a ne ŽIVOTE (tela).

            A ako je u preokretu otkriveno da nije đavo pobio ljude, nego Rastamalkijan, opet mi je to – na vr’ brdo za kašiku pilav. Onoliki spektakl i akcija, da bi smestio apsu/ludaru JEDNOM liku da najebe? Pa što je on toliko bitan? Šta se postiglo time?

            Nedosledna forma: faund futidž samog šoua svako malo se secka pauzama, u kojima gledamo snimke koji definitivno nisu „faund“; a pred kraj i ono što deluje da je faund SPOJLER zapravo nije faund nego je prikaz iznutra onoga što se javlja Mastablastijanu.

            Plus, možda sam u manjini, ali meni je neubedljivo delovao i ritam izlaganja i ponašanje našeg voditelja, Dastinmalkijana: toliko je spor i nevešto, ne-profi vodi razgovore da teško da bi opstao i na TV „Hepi“, a kamoli na američkoj televiziji, gde su barem 1970ih postojali neki standardi.

            Zatim: devojčicu je trebalo više i bolje upotrebiti; fenomene i manifestacije posednutosti originalnije prikazati; masku njenog lica osmisliti bar malo manje derivativno u odnosu na Lindu Bler; činjenicu da to ide na televiziji i to pred živom publikom trebalo je više i bolje upotrebiti; baš kao i period (zašto se ovo zbiva pre 50 godina? i zašto niko od učesnika ne pravi ni najmanju referencu na THE EXORCIST, koji je u to vreme vladao kao vodeći kulturni fenomen?); 

možda se moglo i nešto originalnije naći nego ta storija sa „prodajom“ žene na samrti radi popularnosti, a taj kraj, s VFX pirotehnikom koja baš žestoko odudara od dotadašnje estetike (iako lepo izgleda – ali kao da je iz nekog drugog splajsovanog filma), i taj twist, pa, meh… rekoh već gore.

            Sve u svemu, zabavno za nezahtevne, ali prilično nedomišljeno i nedorađeno za probirljive – mada, definitivno gledljivo, na ovu horor sušu.

19 коментара:

  1. Joj, ovaj je ona upečatljivo odvratna faca u Openhajmeru i Demetra vojaž beše. 3-? Hm, klackalica. Ajd, pogledaću, kad sam Baghead mogao.

    ОдговориИзбриши
  2. Meni je film držao pažnju sve vreme. Iskreno, nisam čitao spojlere i bio sam ubeđen da je voditelj, ovaj Dastmalhijan upravo Đavo koji vodi tok šou. Nešto sam uvrteo da je nakon smrti žene išao mnogo u Grou kampu i da se tamo demonizovao (možda bigstaši tamo i to rade, prizivaju anateme kad im dosadi hrana i seks). Valjda zbog one demonske face Dastmalhijana sam ubeđen da je on Đavo. Neku relaciju sam napravio sa našim filmom "Neprijatelj". Dakle, film je uspeo kod mene, na moj, subjektivno uvrnut način.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ti nisi ni morao da gledaš film jer si ionako sve vreme gledao u sebe i svoje ludilo.

      Избриши
    2. Ma daj, očekivao sam da voditelj bude taj, svo to prebacivanje fokusa na devojčicu, šrinka, usmrćenog vidovnjaka i sumnjivca u paranormalno. Tek tad bi uspeo film. I udario ka 5. To sa devojčicom i opsednutošću je ionako otrcani kliše.

      Избриши
    3. Ako voditelj celo vreme nije sumnjiv, onda jebaga. Pentagrami mu ispadaju iz oči.

      Избриши
  3. Odličan film u smislu držanja pažnje. Zabavan. Pre svega što je svo vreme hrvatski translator preveo ime voditelja JACK kao UTIČNICA.

    ОдговориИзбриши
  4. Originalan film, koji je uspeo u većini ali ne svim aspektima. Ograničen budzetom od 1 miliona $ uspeo je da mi pruži veću zabavu za oči i mozak, nego većina novih rimejk hororaca. Od mene ocena 4-

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moram da dopunim svoj komentar, pošto najvažnije nisam napisao. Gledajući ovaj film, osetio sam se kao deo publike, odnosno deo šou-a, imao sam utisak kao da sam hipnotisan. Tu sam, ono što se dogadja je stvarno. I to što vidim me ne plaši, ali zaokuplja moju paznju na neki čudan način. Koji to film može da vam pruži danas u 21 veku ? Moja zapravo jedina zamerka ovom filmu preko koje ne mogu da zazmurim je onaj jeftini debeli crv, koji se radja iz oka hipnotisanog i dolazi na ovaj svet. Tu scenu je trebalo izbaciti ako već tehnički nisu mogli da je urade bolje. Nakon malo promišljanja, ispravljam samog sebe i dajem 4+ ocenu.

      Избриши
  5. Čitajući rivjue na netu dobio sam ideju kakav će biti film, tako da nisam nešto ražočaran jer sam dobio tačno ono što sam očekivao, ali voleo bih da me je na par mesta bar malo više iznenadio, tako da mlaka trojka i od mene.
    Infested je izašao prekjuče i nadam se da će biti bolji, gledam za par dana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E bedaka, a on mi jedan od iščekivanijih. Vidim Raimi je razmatrao tog reditelja za novi Evil Dead film, pa na kraju izabrao nekog drugog.

      Избриши
    2. potpuno je jasno zašto je ovoga razmatrao (film je napadno REŽIRAN; avaj, scenario i likovi su govna), a ako ga je ipak odbacio, možda je zato što mrzi rep ciganiju, od koje ovo ne mož da se gleda!

      Избриши
  6. Što se tiče SPOJLERA šta se postiglo; zle sile su ispunile nagodbu koju je Džek sklopio u šumi. Postao je no 1, ali po koju cenu. Cenim da je to pisac hteo da kaže.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. pomislio sam na to, ali ako je to bilo na umu piscima, serem im se na um. jer, zašto bi jedan ozbiljan biznismen kao što je đavo, pred milionskim gledališčem, svojim potencijalnim mušterijama pokazao da će u zamenu za njiove duše SPEKTAKULARNO DA IH ZAJEBE i proda im kurac s mašnicom umesto onoga što su mu tražili. naime, da, opšte je mesto u satanskoj literaturi da đavo oće da zajebe i prevari, ali come on, zašto to reklamirati na tv talasima pred višemilionskom publikom?!

      Избриши
    2. Nema tu nikakve prevare. Da se vrati vreme, Džek bi ponovo pristao na nagodbu, sa sve suznim očima, jer njegov ego je veliki, on je broj 1. Takodje imamo zaposednutu devojčicu u studiju, koja je po svojoj ljudskoj prirodi - nevino stvorenje, koju kontroliše demon. DA li neko pokušava da iz devojčice istera tog demona ? NE. Ni njena štićenica (koja misli da ga kontroliše) ni Džek koji je zarad popularnosti spreman na sve, pa i da ritualno ubija ceremonijskim bodežom. Dalje, mi vidimo par karaktera u fensi kostimima koji sede u publici. Kostimi možda jesu fensi, ali nema sumnje da su oni članovi kulta, zapravo mislim i da je štićenica deo te priče (al se malo zaigrala). Šta je posle bilo sa Džekom, mi to ne znamo, možda je demon ispunio deo svoje pogodbe, i sve je to na kraju bio samo san, koji je sanjar sanjao.

      Избриши
  7. ne cini li vam se da dajete smisao gde ga i nema? film nije smor, puca na retro nostalgiju koja je sada vise nego popularna, ovde su samo zamenili dekadu i ubacili 70te, film za zajebavanje uz kokice

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Niko ne kaze da je smor, dobar je film

      Избриши
    2. I to je potpuno validno :) Ja volim otvorene filmove, gde jedan vidi jedno, drugi drugo, a treći treće, uopšte nije bitno ko je u pravu. To je lepota kinematografije.

      Избриши
    3. al taske film ne nudi otvorena pitanja, volim i ja sve sto si naveo al ovaj film to nije

      Избриши