уторак, 16. октобар 2012.

FESTIVAL FANTASTIKE ZAJEČAR 2012 – SLIKOVITI IZVEŠTAJ



Evo u slikama, i nešto malo reči, kako sam doživeo ovogodišnji, apokaliptični FESTIVAL FANTASTIKE u Zaječaru, gde sam gostovao u subotu 29. septembra.

            Dan je bio sunčan i topao, vanredno prijatan za vožnju serpentinama, brdima i bregovima između Niša i Zaječara. Putovao sam sa proširenom (odnosno, u autu zgrčenom) postavom benda Figurative Theatre.
            Kad smo stigli u Zaječar, na ulazu u zgradu Omladinskog centra Zaječar nismo zatekli plakat niti ikakvu najavu da se unutra dešava festival. Srećom, imali smo telefonsko navođenje, pa nismo lutali.

16h - berza knjiga, stripova, filmova
            Izlagača iz lokalne ekipe praktično nije ni bilo (izuzetak je bio domaćin-organizator, Mića, koji je izneo nešto stripova, časopisa i DVD-a). Ipak, gosti iz Bg i drugih mesta bili su vredni (i optimistični), pa su doteglili desetine i desetine kilograma knjiga – na koje jedva da je neko obratio pažnju, a kamoli kupio. Zato smo morali da jedni drugima uzajamno hvalimo knjige:
            U hroničnom optimizmu prednjačio je Boban Knežević, koji je na II sprat (ili beše III?) popeo a onda sa njega i spustio barem 100-ak naslova SF-F-H provenijencije, da bi prodao jedva 5-6 (od toga bar pola čitateljki koja se tu zatekla zbog mene).
            Bili su tu i Zak iz Tardisa i Bane sa Sirijusa B, a i ja sam izneo nešto malo knjiga i stripova iz Ghoul's Shopa, i čak prodao 5-6 komada. Ja prezadovoljan.
         Bilo mi je prilično deprimirajuće da posmatram lokalnu omladinu kako uleće u prostorije Omladinskog centra –tačnije, u onaj njegov deo koji radi kao KAFIĆ – i kako na stotine izloženih šarenih korica ne baca ama baš ni najmanji, čak ni prezrivi pogled – apsolutno ih ne registruju, nego jure da se opijaju pivima i kafama sa svojim društvima, skroz nesvesni da se iza jednih jedinih vrata, tu odmah do njih, dešava nekakav festival, pa još fantastike!

17h - fantasy board games turnir
            Nisam primetio da se ovo dešavalo. Tokom trajanja ovog fantomskog (ne)dešavanja bio sam zauzet ćaskanjem i zezanjem sa Ilijom Bakićem, Bobanom, Zakom, Banetom i jednim mojim imenjakom i SF-fanom koji je iz Bg traumatično dovežen Bobanovim trkačkim autom. Nešto kasnije nam se pridružio i Oliver Jovanović, pisac SF-a toliko tvrdog da se graniči sa hororom.
            Za to vreme su se moje Nišlije šetkale i slikale po gradiću Zaječaru.



18h - retrospektiva filmova prikazanih na Festivalu fantastike Zaječar
19:30h - ZiMan projekcije filmova u produkciji Omladinskog centra Zaječar
            Ovo se možda i desilo, mada ne znam pred kojom i kolikom publikom.

20:00h
Predstavljanje IP TARDIS; gosti: Spomenka Stefanović Pululu, urednik, Ilija Bakić, pisac i Oliver Jovanović
 
            U polumračnoj i više nego polupraznoj sali (izvin'te na mutnim slikama!) Spomenka i Ilija su kazali ponešto o tome što rade, s naglaskom na najnovijim knjigama, dok se Oliver vajkao nad time što ne zna da li će i kada da izađe njegov VOTUM.
            Potonji je, iako još neobjavljen, bio najavljen live soundtrackom by Watchmenmk (one-man industrial project by Mića). Imate njegove numere na Jutjubu, pa potražite ako volite elektro-indastrial-džangl ili tako nešto.

- Dejan Ognjanović: H.P. Lovecraft – NEKRONOMIKON
            Dok je došlo vreme za moju priču, u sali se okupilo možda čak i celih 10 posetilaca (računajući i goste, naravno).
            Zak mi je pripomagao najavom i potpitanjima.
Pričao sam o Lavkraftovoj suštini i o Lavkraftovoj popularnoj (površnoj) slici u pop-kulturi, a sve to ilustrovao insertima iz prikladnih HPL-nadahnutih filmova.
To, istina, nije navelo nikoga od 5-6 lokalnih posetilaca da kupe NEKRONOMIKON, ali siguran sam da je to zato što su ga kupili odavno, još čim je I izdanje izašlo.
Inače, jedan delić kafića bio je okićen ilustracijama Nikole Vitkovića za NEKRONOMIKON. Smesta sam primetio da je ona za INSMUT okačena naopačke, ali siguran sam da sam u toj opservaciji bio jedini.

- Šok Koridor: Apocalyptic shock
            Veći deo ovoga morao sam da propustim iz opravdanih razloga – red je bio posle tolike priče da se nešto i pojede. Organizator je u potkrovlju spremio ćevape i pizze, ali ne i pribor za jelo. Srećom, jedan nož se našao u blizini i poslužio umesto viljuške.
           Zatim mi se pridružio i Beki (Bekvalac), pa smo malo proćaskali o životu i priključenijima, uključujući njegove vrlo slikovite planove za budućnost.

- Figurative Theatre Niš Live: Dadawave
            Zanet ćevapima i Bekijem, propustio sam i veći deo ovog nastupa, ali slike ionako govore više od reči (ali manje od muzike, koju takođe možete potražiti na Jutjubu).
            Ukratko, bio je to dadaistički indastrial nastup prožet kritikom konzumerizma i praćen slikovitim igrokazom na temu bračnog života.

- Vilindar: tribal fusion bellydance
            E, ovo već nisam preskočio: a pošto i ovde slike govore više od reči, a muzika je opcionalna, kazaću samo da je nastup bio vrlo dobar (3+/5 po super-strogoj Ghoul skali za rangiranje trbušnog i srodnih plesova), i da će uz još malo vežbanja i više koordinacije to sve sigurno biti još bolje u nekim kasnijim izdanjima.
            Publika je do ovog trena već narasla do neslućenih količina: nije nemoguće da su čak i neki iz kafića kraj kojega samo radili festival svratili da uživaju u ovom fantastičnom programu.
            Ipak, knjige su samo knjige, a bellydance je – bellydance!

            Tako se i ovo izdanje FFZ-a okončalo veselo i sa vrlo zagrejanom atmosferom. Sa ekipom Figurativnog Pozorišta sedoh u auto pa negde oko pola dva iza ponoći krenusmo nazad za Niš, praćeni savršenim krugom punog meseca.
            Toliko o zvaničnom delu programa i onome što je ispraćeno fotkama. Sve ostalo, što nije uslikano – čitajte između redova.

понедељак, 15. октобар 2012.

EDDIE THE SLEEPWALKING CANNIBAL (2012)


**        
2
            Izrazito usiljen dansko-kanadski (!) pokušaj pravljenja "kult" horor komedije, napadno neuspeo u svakom pogledu. Od "kulta" ovo ni K neće videti (tj. videće, al' nešto drugo na slovo K!), od "horora" tu ima nešto malo zanemarljivih efekata krvi, a "komedija" – ehhh, na smeh zaboravite, ako smisla za humor imate bar malo, jer takvi pokušaji u ovom filmčiću nategnuti su i nenaduhnuti.  
Danac na privremenom radu u Kanadi kao nastavnik likovnog, inače slavan slikar presahle inspiracije, naprasno dobije zadahnuće kad mu direktor škole uvali retarda kao cimera u kolibi gde su ga smestili. Retard noću ustaje i, kao mesečar, samo u gaćama po kanadskim šumama i snegovima, kanibališe komšiluk. Slikar ga prati, krv mu daje inspiraciju, a njegov agent je oduševljen novim slikama...
Da, znam da ovo može da zazvuči umereno zabavno, ali tvorci ove nepodopštine sa retko viđenim talentom uspevaju da upropaste čak i zametak potencijalno zabavne ideje, i potpisuju nešto neopisivo mlako, bljutavo, ravno i zaboravljivo. 
Naročito je kretenski vulgaran prikaz "umetnika" kao imbecila pasivno zavisnog od spoljnih "inspiracija" – ovde, violentne sorte: on mora da vidi prosutu krv direktno ispred sebe da bi istog časa pojurio svom platnu i slikao, ali brzo, brzo, dok mu prizor ne izvetri iz danski-trule tintare; bez toga je njegova "kreativnost" limp dick, baš kao i ovaj film. 
Ideja: možda bi i EDI, KANIBALSKI MESEČAR bio inspirisaniji kao film da se njegov reditelj naživo osvedočio kakvom krvoproliću? Avaj, pošto njegovo zadahnuće očigledno nema veze ni sa čim živim, sočnim i proživljenim, njegov EDDIE THE SLEEPWALKING CANNIBAL je mediokritetski produkt koji zabaviti može samo mediokritete i naivčine navučene na ovako "primamljiv" wannabe-kultni naslov.

петак, 12. октобар 2012.

FRANCUSKI HOROR – OBJAŠNJENJE!

Podsećam da ću danas (petak 12. oktobra) u 19h, u Tribinskoj sali Doma Omladine u Beogradu govoriti o fenomenu Novog francuskog horora. Najavu toga već ste videli OVDE. Ulaz je slobodan, a pažljivi posetioci sa pametnim pitanjima dobrodošli su.
Čitaoci iz regiona koji prate slovenačku filmsku reviju EKRAN (ovih dana napunila 50 godina!) u njenom najnovijem, oktobarskom broju (u prodaji od preneki dan) mogu naći i moj tekst u kome se bavim upravo temom pomenutog izlaganja.
Zbog obimne i podsticajne materije, taj esej je podeljen u dva dela: prvi ima naslov VISOKA TENZIJA I MUČENIŠTVO IZNUTRA, i u njemu, posle kraćeg podsećanja na korene horora koji potiču upravo iz Francuske, kao i na nekolicinu klasičnih naslova, prototip modernog horora vidim u kratkom Franžijevom poetskom dokumentarcu Le sang des bêtes (1949). Ovaj masterpis od nekih 20-ak minuta možete pogledati ovde (ali čuvajte se, sadrži eksplicitne prizore klanja životinja).


Moj esej izdvaja i analizira tri ključna elementa nezaobilazna za kontekstualizovanje i razumevanje novog francuskog horora. Ti ključevi su sledeći: 1) poetika izgrađena na osobenom spoju lirskog i brutalnog; 2) stilska i ideološka ukorenjenost u američkom horor filmu 1970-ih; i 3) srodnost i preklapanje sa tzv. "cinéma du corps" (tj. "novi francuski brutalizam").
Drugi deo eseja ima naslov RAPE ME, KISS ME, KILL ME, a bavi se novim francuskim brutalizmom (s naglaskom na filmovima Gaspara Noea i žena-reditelja) i njegovim vezama sa novim francuskim hororom. Taj nastavak izlazi u narednom EKRANU, za dva meseca (tj. početkom decembra), pošto je list sada prešao na dvomesečno izlaženje. 
Moje predavanje u Domu Omladine rezultat je istraživanja, repriziranja, promišljanja, analiziranja i novog iščitavanja fenomena NOVOG FRANCUSKOG HORORA. Pitanje je da li će se, i kada, i gde, ovaj esej moći čitati na srpskom, pa je zato barem ovo predavanje način da se i ovde, u Srbiji, prozbori na ovu atraktivnu i inspirativnu temu. 
Za zagrevanje onima koji dolaze naživo, ili kao neka vrsta surogata onima koji ne mogu da dođu večeras u Dom Omladine da me čuju, podsećam na nekoliko mojih tekstova ovde na blogu. Pre svega, tu je moj esej ROD, POL I MONSTRUOZNA SEKSUALNOST U SLEŠER FILMU (KRVAVA ROMANSA ALEKSANDRA AŽE), ali tu su, takođe, i moje kritike sledećih filmova: Franžijevo remek-delo LES YEUX SANS VISAGE (1959), vredni opskuriteti za ezoterike kao što su MAIS NE NOUS DÉLIVREZ PAS DU MAL (1971) i LITAN - LA CITÉ DES SPECTRES VERTS (1981), zatim osvrt na neobećavajući Ložijeov debi, SAINT ANGE (2004), nezaobilazni masterpisovi kao što su VINYAN i MARTYRS, akcioni splateri MUTANTS (2009) i LA HORDE (2009), gnusni Serbsploitation torture CAGED (aka CAPTIFS, 2010), te najnovija dela od reditelja filmova INSIDE - LIVIDE (2011) i MARTYRS - THE TALL MAN (2012)...
 

среда, 10. октобар 2012.

GHOUL'S SHOP, AGAIN

Evo nekih starih, nekih novih naslova. Ghoulov VAŠAR KNJIGA kreće odmah!
Za sve donje naslove navedene su GOLE cene (samo za knjigu); na njih dodajte još 50 din. ako vam šaljem poštom (izuzetak je NEKRONOMIKON: zbog težine i vrednosti, njega šaljem samo Post expresom, dakle za njega dodati 250 din na datu cenu).
Dolazim u Beograd u petak 12. oktobra da držim predavanje o NOVOM FRANCUSKOM HORORU pa je moguće da neke knjige i šta već ponesem za one koji se na vreme jave (do petka u podne). Nalaženje isključivo u DOMU OMLADINE, pre ili posle predavanja.
Za dogovor povodom bilo čega, pišite na dogstar66 at yahoo dot com.
Takođe: ako nekoga iz Zagreba zanimaju NEKRONOMIKON ili NAŽIVO, neka mi se javi na mejl pa ću ga proslediti mom specijalnom ovlaštenom zastupniku u Zagrebu radi dogovora i ličnog preuzimanja bez poštarine i gnjavaže s carinom.
 Za zainteresovane iz okolnih ex-Yu zemalja postoji samo jedan zaista jednostavan i povoljan način za naručivanje odavde. Ovako:
sakrivanje novca u koverti je rizično, jer poštari često otvaraju i uzimaju.
plaćanje preko western uniona i sl. se ne isplati, jer njihova tarifa ispadne ista ili veća od iznosa (npr. da uplatiš 10 E meni - oni ti uzmu još 10 E kao naknadu!)
najidealnija opcija je ova:
postoji sajt preko koga naručujem knjige iz inostranstva, BOOKDEPOSITORY – vidi detalje ovde: http://cultofghoul.blogspot.com/2011/10/narucivanje-knjiga-iz-inostranstva.html
dakle, najbezbolnija opcija jeste:
1. ja pronađem knjigu koja košta u visini koštanja toga što želiš + troškovi slanja poštom u okolne zemlje (3-5 E za težinu do 2 kg).
2. pošaljem ti link prema njoj.
3. ti otvoriš svoj nalog tamo (ili možda neko koga znaš već ima svoj pa to uradi umesto tebe?), obaviš naručivanje te knjige, samo što je ne naručiš na SVOJU adresu, nego klikneš tamo gde treba: SHIPPING ADDRESS *different* FROM BILLING ADDRESS, i onda za primaoca ukucaš MOJU adresu, koju ti ja dam.
4. sa tvog računa se skine cena te knjige,
5. od njih dobiješ confirmation mail da je narudžba obavljena – to mi proslediš, i ja šaljem knjigu sutradan!

(Ghoul Press, Niš, 2010)
= 450 din
Kultni i okultni horor roman, ko zna – znaće, ko ne zna, kliknuće na link...

Everest Media, 2012 
Najbolje Lavkraftove priče sa uvodima, pogovorima, ilustracijama i milion čuda. Za detalje o izdanju klikni na link. Po istoj ovoj ceni će se prodavati i na predstojećem Sajmu knjiga.
2.400 din

Necro Press, 2002
Strip TRANSCENDENCE baziran je na kratkoj priči čiji su autori Edward Lee i John Pelan. Edward Lee je kultni američki pisac horora, poznat po spoju ultra-brutalnog ''splatter'' horora sa žestokim erotskim elementima. Za detalje o ovom izdanju klikni gore na naslov. Crtež sam radio ja (!), po scenariju Lija i Pelana.
Imam samo još JEDAN primerak extra, pa ko voli – nek izvoli što pre.
Meki povez: 16 strana stripa (crno-belo) + 14 strana originalne Lijeve priče + 2 strane: galerija horror artworka by Dejan Ognjanović.
Ovo je zaista brutalni raritet – ko ne kupi sada, neće kupiti nikada.
Cena: 800 din.

PSEĆE SRCE – Mihail Bulgakov = PRODATO!
Lom, Beograd, 2008
Sjajan, duhovit i pametan kratki roman sa elementima SF-a o uličnom psu pretvorenom u čoveka.
300 din

STOGLAVA – Mihail Bulgakov = PRODATO!
Prosveta, Bg, 1980
Prilično retko izdanje (tvrd povez) zbirke priča ruskog majstora koje prodajem, isto kao i PSEĆE SRCE, samo zato što sam kasnije kupio praktično nenabavljiva SABRANA DELA u 8 knjiga, pa sve ove stvari sad imam i u okviru njih – inače se ne bih ovoga lišio ni za živu glavu. Ko zna – znaće!
500 din

U POTRAZI ZA DRAKULOM – Radu Floresku i R. Mekneli
Prosveta, Bg, 1988
Legendarna studija o Vladu Cepešu i vampirima u mitu, istoriji, u književnosti i na filmu. Prilično retko I izdanje.
500 din

TAMNO SKENIRANJE – Filip K. Dik
Polaris, Bg, 1996
Jedan od najboljih Dikovih romana – egzistencijalistički pakao pod ruhom SF-a.
Korica knjige ima majušno oštećenje na ivici, veličine 1cm, inače je dobro očuvana (vidi sliku – to je taj primerak).
500 din

CRNI CVET – Boban Knežević
Epska fantastika. Retko izdanje.
Cena: 300 d.

ČOVEK KOJI JE UBIO LEPTIRA – Boban Knežević
(sa posvetom autora)
SF roman, ћирилични besceler pisca POSLEDNJEG SRBINA.
Cena: 350 d.

 ĐAVOLJI RUKOPIS – Vladimir Dramićanin
 
Horor-triler roman. Okultizam, sekte, urote, stari spisi, Đavoli...
Cena: 450 d.

+ MALPERTUIS (fotokopija)
Obostrana, crnobela fotokopija celokupnog teksta ovog retkog romana Žana Reja, klasika horora prema kojem je rađen istoimeni film. U pitanju je ENGLESKI PREVOD. Kopija nije povezana, spajana niti lepljena, potpuno je nova.
Evo mog rivjua tog romana, OVDE.
Cena: 300 din.

U ponudi su i sledeći STRIPOVI:

CHERRY POPTART. ISSUE 8
Special Cyberpunk issue (1989)
45 str, crno-belo
--- Humoristički erotski strip, nema previše hardkora, veći naglasak na priči i situacijama, humoru, parodiji.
= 250 din

JAILBAIT, issue 2
EROS comix
22 str, crno-belo
--- Ovo nije strip nego nešto kao slikovnica za ljubitelje brutalnog SM-a, splatera i boleštine. VRLO hardcore! Mučenje, iživljavanje, redaljke, govnjivi udovi, pas jebe ženu i sve u tom stilu. Teška srca se odvajam od ovoga, ali eto, možda će nekoga još više usrećiti...
= 400 din

 ONE-FISTED TALES, No. 3
28 strana, crno-belo
--- Pet epizoda, različitih crtača, sexy humor, mestimično horor-pipci-hentai; uglavnom nije hardcore, sem tamo gde jeste.
= 300 din

VEROTIK ILLUSTRATED #3: SATANIKA - Mirror into Black
Danzig, Bisley, Manara, Corben...
--- Kompletna epizoda u kojoj nabrojani majstori crtaju, svaki po 3-4 strane (Corben je najvredniji, sa 5 strana!). Erotski satanistički cinični brutalni sexy horror. Mnogo golotinje, bestijalnosti, sexa sa demonima, pipci, krv...
48 str, full color
= 500 din

PREACHER: Alamo, part 6 of 7
Garth Ennis writer
Steve Dillon penciler
32 strane, full color
= 200 din

HELLHOLE
(2 sveske od po 32 strane, brojevi 1 i 2, nedostaje treći)
full color
Writer Scott Lobdell
Penciller Adam Pollina
---Noir violent thriller
= 400 din. za obe


Odlično očuvani, srpski, bioskopski posteri klasičnog velikog formata. Horor, kult, retkosti, stariteti, ludila, bizarnosti, treš… Klikni na naslov FILMSKI POSTERI da vidiš fotke dostupnih postera i njihove više nego popularne i razumne cene.

 
 
SVI diskovi  gore na linku (klikni na Originalni DVD-i!) jesu ORIGINALI (a ne rezanci), u svojim originalnim kutijama, i sa svim dodacima (gde ih ima) onako kako su kupljeni ili dobijeni. svi diskovi su novi, uglavnom jednom ili dvaput gledani, čisti i ispravni, a i kutije i omoti su im novcati.
Nekoliko ih je u međuvremenu prodato – piši i raspitaj se šta još ima.

понедељак, 8. октобар 2012.

Predavanja o FRANCUSKOM HORORU, APOKALIPSI i LAVKRAFTU U STRIPU



         Sticajem okolnosti, nešto sam proredio sa svojim javnim nastupima u Beogradu ove godine, a naročito sa predavanjima. Zapravo, ako dobro pamtim, u ovoj godini nisam u glavnom gradu imao nijedno predavanje pa čak ni promociju ili učešće na nekoj tribini. Odbranu doktorata u Februaru ne računam u to, iako ona jeste bila neka vrsta javnog horor nastupa. E pa, vreme je da se moje odsustvo u prestoničkim kulturnim dešavanjima bar donekle nadoknadi, i to kroz TRIPLE GHOUL TREAT – odnosno, ne kroz jedno niti dva, nego kroz čak tri predavanja koja ću u oktobru, mesecu horora i Helovina, održati.
Ulaz na sva tri je, naravno, besplatan (ali će vam za Sajam knjiga trebati opšta ulaznica da biste prišli bilo kojoj hali).
 

            U okviru Vikenda francuskog filma (s podnaslovom: DOBA SAZREVANJA), u petak 12.10. u Domu Omladine, u Tribinskoj sali na I spratu, u 19h, govoriću na temu NOVI FRANCUSKI HOROR.
Francuski horor je početkom 21. veka postao izuzetno zapažen i značajan fenomen koji je prevazišao granice žanra, spajajući se sa novim francuskim ekstremizmom (npr. Gaspar Noe). Poetika izgrađena na osobenom spoju lirskog i brutalnog; stilska i ideološka ukorenjenost u američkom horor filmu 1970-ih; i estetika šoka, žestoke seksualnosti i nasilja, uz jake doze pesimizma i nihilizma, učinili su NOVI FRANCUSKI HOROR dahom svežine u savremenom hororu. Kako je od kinematografije sa zanemarljivom tradicijom filma strave Francuska odjednom postala horor-velesila, i šta to njihove horore čini posebnim i značajnim, objašnjava filmski kritičar Dejan Ognjanović (Faustovski ekran; U brdima, horori; Novi kadrovi...), uz obilje inserata iz znanih i manje znanih filmova.
           
            U okviru sedmog po redu FESTIVALA SRPSKOG FILMA FANTASTIKE (s podnaslovom APOKALIPSA DANAS) u petak 19.10. ću na istom mestu – u Domu Omladine, u Tribinskoj sali na I spratu, ali u 18h – održati predavanje na temu APOKALIPSA U HOROR FILMU.
            Moje predavanje biće prošarano adekvatnim insertima. Napominjem – neću se baviti apokalipsama iz SF i drugih filmova: ništa atomski ratovi, prirodne katastrofe, asteroidi i slično, nego samo HOROR scenariji za propast sveta (zombiji, demoni, gnusne pošasti i razna unikatna i neverovatna Zla čuda).
            Pre moje priče biće prikazana dva domaća kratka filma:
APOKALIPSA, r: Marko Karanfilovski (3') i  334n, r: Konstantin Krbačević (13')

Najzad, u ponedeljak, 22.10. u okviru Sajma Knjiga i njegovog STRIP PROGRAMA koji svake godine uređuje Draško Roganović, u 17h ću, u STRIP SALI, pričati na temu SLIKE NEISKAZIVOG: LAVKRAFT U STRIPU
Pre nego što kažete: "Jao, ne, opet Ghoul o Lavkraftu, dosta više, to smo sve već čuli, a u NEKRONOMIKONU odavno i čitali", reći ću samo ovo: moje predavanje baviće se isključivo strip adaptacijama i varijacijama lavkraftovske tematike, što je tema koje sam se do sada samo ovlašno i uzgred doticao, ovde-onde, ali nikad studiozno i detaljno kao sada.
Ovo puta pričaću o problematici prenošenja Lavkraftovih bizarnih koncepata u strip medijum, sa naglaskom na stripovima MARTI MISTERIJA i na radovima Alana Mura, Ričarda Korbena, Alberta Breće, Majka Minjole i drugih.

O svemu tome, dakle, govoriće:
DEJAN OGNJANOVIĆ, pisac, filmski i književni kritičar, prevodilac, esejista. 
Magistrirao na Filozofskom fakultetu u Nišu sa temom "Gotski motivi u delu E. A. Poa" (2009); doktorirao na Filološkom fakultetu u Beogradu sa temom "Istorijska poetika horor žanra u anglo-američkoj književnosti" (2012).
Objavio roman Naživo (Prosveta, Niš, 2003; drugo izdanje samostalno, 2010) i studije Faustovski ekran: đavo na filmu (Svetozar Marković, Zaječar, 2006), U brdima, horori: srpski film strave (Niški Kulturni Centar, Niš, 2007) i zbirku eseja Studija strave (Mali Nemo, Pančevo, 2008). Priredio zbirku priča H. F. Lavkrafta, Nekronomikon (Everest Media, Beograd, 2008; drugo, dopunjeno izdanje 2012) i zbornik Novi kadrovi: skrajnute vrednosti srpskog filma (sa I. Velisavljevićem; Clio, Beograd, 2008).