izabrana dela

izabrana dela

субота, 23. јун 2018.

HEREDITARY (2018)


***
3+


Kako i koliko će da vam legne HEREDITARY (upravo igra u našim bioskopima kao NASLEĐENO ZLO) zavisi od očekivanja s kojima mu prilazite, i od strogosti kriterijuma, te izgrađenog ukusa koji imate – ili nemate. Odnosno, u poređenju sa konvencionalnim funhouse spookshow mejnstrim horor drekom (KONJURING i slično), a naročito u poređenju sa onim što se danas izdaje za „pametno“ (ANIHILACIJA ZDRAVOG RAZUMA, NE SMEŠ PRDNUT' i slično), HEREDITARY je za klasu ili dve iznad, pa će gledaocima smorenim konvencijama prve i glupostima druge grupacije ovaj film delovati kao dašak svežeg (ili barem: svežijeg) vazduha; i on to jeste.
Dakle, zavisno od toga koliko nisko postavite svoju lestvicu, ovo vam može delovati i kao nepatvoreno remek-delo kakvim ga horror-press i deo fandoma ovih dana naduvavaju. Ali ja velim: čuvajte se poređenja sa EXORCISTOM i drugim masterpisovima! Koji je bre kurac ljudima/“kritičarima“ danas da se ne mogu više izražavati bez hiperbole i svaki iole natprosečan film smesta porede sa besprekorno savršenim klasicima?! Takav hajp, što se mene tiče, može biti samo kontraproduktivan, jer HEREDITARY, uprkos određenih nespornih kvaliteta, poseduje i ozbiljne nedostatke koji verziranom i istančanom gledaocu sreću (i užitak) kvare.
Ono što svakako nije sporno jeste: da on, i takav, spada u gornji dom današnje horor ponude i sigurno će mi biti u top-5 ove godine; da dilema oko toga „dal da gledam u bioskopu il da čekam curenje na net“ ne sme da postoji (naravno da ovo vredi overiti u bioskopu!); i da su referentne tačke u novijoj produkciji u čijim okvirima valja i HEREDITARY posmatrati filmovi kao što su THE WITCH i KILLING OF THE SACRED DEER.
Otkud sad SVETI JELEN u ovoj čorbi, pitate se?  
On je tu zbog toga što, isto kao i JELEN, i HEREDITARY neskriveno, čak paradirajući time, baštini kjubrikovski horor – ili, preciznije, Poor Man's Kubrick (ili, strože, kako mali Đokica doživljava Kjubrika; ili, najstrože – Kubrick for Dummies).
Tu je prenaglašeni set-dizajn, scenografija koja u sebe kao u lepo ukrašenu kutijicu zatvara junake, simetrično raspoređene u kadru, kao lutkice u kući lutaka – što je i dramski naglašeno kroz vokaciju mame (Toni Kolet) u filmu, koja gradi minijaturne sobice i kućice i od toga izdržava familiju (!). Inače, film nam ne kazuje čime se bavi takođe dobrostojeći otac (Gabrijel Birn) iako ništa ne ukazuje da je on samo prizetko; dapače, on kao lik scenaristu i reditelja uopšte nije zanimao i vrlo je nedorađen.
Tu je i prenaglašeno korišćenje spore, minimalističke, atonalne muzike, ili nemuzike, odnosno pretećih, dubokih audio-dronova – s čime se malkice prećeralo (više nego u JELENU), jer se time na realtivno jeftin i lagan način kreira preteći i opresivni mood. Lazy! Pravljenje toga, u hororu, zahteva malo pametniju i razrađeniju strategiju od dugih kadrova, sporog kretanja kamere i BRRRRR-DOMMMMM zvukova na saundtreku. Eno, pogledajte u ŠAJNINGU gde je GENIJE to radio; to, i mnogo toga drugog, pride. You can't touch this!
Dobro to, ali kakve sad pa HEREDITARY veze ima sa VEŠTICOM koja se dešava pre četiri veka, u divljini tek nešto malo naseljene Amerike?
Ima veze, zbog toga što i ovde na delu imamo malo bolje nego inače izučenu folklorno-okultnu zaleđinu fabule radnje, te satanizam u srži porodice koji cilja na nejač, tj. tinejdžere.
Ima veze, još i više, zato što se, baš kao i VEŠTICA, i NASLEĐENO ZLO tokom 4/5 trajanja pretvara da je arty porodična drama koja se klacka između „dal je natprirodna il je psihološka“, samo da bi pred kraj devoluirala u petparačku priču koja maltene negira idejne i psihološke konotacije onoga što je kulminaciji prethodilo. U VEŠTICI je ovo malko blaže, a u ZLU je nešto naglašenije kao problem.
Šta HEREDITARY ima na pameti? Ako je verovati reditelju, Ariju Asteru (debitantu koji obećava), ovo je film koji se bavi procesom tugovanja. OŽALOŠĆENA PORODICA: THE HORROR MOVIE.
Moglo bi se, nešto tačnije, reći da ovaj film za porodičnu ožalošćenost radi ono što je za razvod uradio THE BROOD. S tom razlikom što je potonji do kraja konsekventan, što sve vreme na umu ima i žanr i idejne konotacije, inteligentno prepletene, pa tako i u sasvim doslednom i emotivno pregnantnom završetku, da ne kažem twistu, u poslednjoj sceni, koja je savršeno logičan rezultat onoga što joj je prethodilo.
To se ne može reći za HEREDITARY.

Ovde već zalazim u teritoriju SPOJLERA, pa zacrnjena slova ne čitati dok film ne odgledati!


HEREDITARY tokom većeg dela trajanja zaista deluje kao teška drama o teškoj temi koju gledljivom čini samo žanrifikacija, inače bi bila nesnosno mračna i patetična; a isto važi i za THE BROOD. I ovde, kao i kod Kronija, emocionalno (i umno) žešće načeta žena (majka!) seje svoje duševno crnilo na porodicu koja počinje da korodira iznutra, a pritom, naravno, đeca ponajviše pate i stradaju.

Sve do kraja, film se poigrava s tim „dal je ova luda il se te đavolije stvarno događaju“. To radi sasvim solidno. Ne vrhunski: nije ovo Polanski, nije ovo ROZMARINA BEBA (šta god vam govorili površniji „kritičari“ koji će potpisati svaku preteranu budalaštinu, samo da ih citiraju na plakatu), nema ovde ni te suptilnosti ni te ironije, pa ni tog feminizma. Dapače, neko dokoniji od mene bi mogao tvrditi i ilustrovati tezu da se ovde ozbiljno koketira maltene sa jednom dozom mizoginije (žene-majke su krive za sve zlo; žensko telo nepodesno za demona – traži se muško, itd).
A na kraju – jebi ga! Silazimo u palp, bacamo u kantu priču o ožalošćenoj familiji i destruktivnoj sili neumerenog tugovanja, i prelazimo na nešto sasvim drugačije i s tim nepovezano: bez trunke ironije tretiran je plot grupice satanista da inkarniraju Paimona, jednog od 9 prinčeva Pakla (po srednjevekovnim verovanjima: vidi kod Kolina de Plansija u Rečniku Pakla) u ljudsko telo kako bi im dao The Usual Crap (slavu, moć, pare, kontrolu, ovo ono).
Kakve to veze ima s mrtvom babom? Je li Paimon bio u njoj? Kako i zašto u njoj? Je li prešao u curicu? Kako i zašto u nju? Što bi prelazio, onda, u maminog sina, a ne u bilo koje drugo muško? Ako tu ima neka tajna porodična veza – nije nam to rečeno. A koliko je (ne)svesna sveg tog plota mama (Kolet)? Deluje kao da je prilično-do-sasvim nesvesna – ali ako je tako, onda se gubi konotacija intencionalnosti i sve se svodi na twist radi twista i paranoju „viđ šta nam rade ovi spolja“ umesto „sami smo krivi za svoja sranja“. Plus, njena „nesvest“ je samo plot gimik da bi se napravio twist, ali nije dramski i idejno opravdana, jer svi ostali u ovom plotu ZNAJU šta rade i zašto (čak i curica!), a jedino ona ima „fuge“ kad nije svesna što čini.
Plus, ZAŠTO bi se jedan Princ Pakla uopšte zarobljavao u bubljičavo-dlakavom telu nekog cigolikog tinejdžera? Zar ne može da svojim debelim i golim matorim obožavaocima (zašto samo takvim? neko je bez razmišljanja prepisivao Polanskog!) udovoljava željama u svom „prirodnom“ obliku momka koji jaše na kamili (ah, te tupave srednjevekovne budalaštine, kad se nekritički prepisuju i prenose u 21. vek, jebale ih one i kamila na kojoj su dojahali!), umesto iz tela Alexa Wolffa koji, čak i na samom kraju, kad je Paimon najzad, navodno, inkarniran u njemu – i dalje deluje katatonično-lobotomizovano zbunjeno! Zašto? Zato!
Da ne ulazim u druge rupe i probleme sitnije prirode, tipa: ne bi li mrtva baba na tavanu odavno zasmrđela celu kuću, umesto što truli gore neprimećena i nenanjušena danima i nedeljama? Pa jebote, mrtva mačka bi se osetila sa tavana posle dan-dva, a kamoli 80 kila pokvarenog, crvljivog ljudskog mesa!


Da se razumemo: ima u ovom (predugačkom!) filmu finih scena i kadrova i atmosfere, dobar je taj ugođaj vrlo crne drame i totalnog neizbežnog usuda koji sve prožima, kao i pregnantna implikacija porodičnog nasleđa-usuda što kroz gene dopire (vrlo lavkraftovski!) – mada kraj negira gene i pokazuje da je društvo krivo (koven!) a ne priroda (geni/familija) – a i te završne scene nekonvencionalno su inscenirane, sadrže neke morbidne i lepe prizore i imaju retko viđenu intonaciju slavljenja trijumfa Zla (kao npr. završetak dragog mi hororčića ASMODEXIA), naročito za jedan američki film (mada niški bioskop Vilin grad uporno tvrdi da je ovo došlo iz Perua)!

Dakle, HEREDITARY je prijatno gledalačko horor iskustvo, i bilo bi još jače da je film kraći bar za 10ak minuta, a da je horor imaginacija bogatija. Scene strave i prikazani fenomeni su prečesto deža vi, a naročito cheesy budalaštine oko spiritizma i prizivanja duhova; kad iz one sveće sukne plamen udalj, kao u EXORCISTU, to je baš bio momenat kad sam bio na ivici da reditelju opsujem mater! Daj jebote smisli nešto originalnije od toga!
Film bi bio još bolji, tj. smisleniji i potentniji da nije tog sumnjivog B-movie raspleta koji bi bolje stajao nekom drugom filmu, koji se nije dotad pretvarao da je kvaziduboka dramurda, i još bio prilično ubedljiv u tome, na momente – osim kad sklizne u infodump-patetiku na grupnoj sesiji ožalošćenih, ili kad keva pukne za večerom povodom ionako zaista neobjašnjivo imbecilnog ponašanja svog sina.
Ipak, evidentan je trud da se bude (nešto malo) drugačiji kao i talenat da se to postigne, pa je stoga lepo znati da Aster već planira novi horor, ali šteta je što tvrdi da će mu to biti i poslednji, barem zadugo, jer posle toga hoće da radi mjuzikle i svašta nešto drugo. OK, daj šta daš...
Zbog odlične vizuelnosti (koja zahteva i gledanje na velikom ekranu zbog boljeg zapažanja sitnih detalja koje monitor ne trpi) i dizajna zvuka te sporadične, tihe, nebombastične a odlične muzike – ovo obavezno gledati u bioskopu!
PS: Što se tiče finesa u ocenama u kontekstualizacije ovog filma sa donekle srodnima u zadnje vreme - blagu prednost ipak dajem VEŠTICI jer je konzistentnije zaokružena, originalnije koncipirana i izvedena, sa nešto memorabilnijom ikonografijom i set-pisovima, jer je kondenzovanija tj. s manje praznog hoda i poziranja, i sa manje sira (cheese) za kojim se ovde u ničim izazvanim spiritističkim momentima poseže (spiritizam i satanizam - prilično glupa kombinacija!). Takođe je scenario VEŠTICE nešto čvršći a dijalozi bolji, kao i gluma. Uglavnom su nijanse u pitanju, ali kad se te nijanse ovde-onde nakupe, šnjur za mene ipak nosi VEŠTICA. Pa makar i za jednu crnu jarčevu dlaku.

44 коментара:

Daniel Nichols је рекао...

moram tek da gu pogledam ali vec mi se ne svidja zbrckano lice ruznog demonskog deteta, koje publici telegrafira OMEN, ili EXORCIST, kao i marketing-kasting ruznjikave kolete, koja po definiciji mora da igra histericne bipolarne majke, dok manipulisanje ljuckim strahom od nasledjivanja mentalne bolesti moze da ispadne strasno vulgarno i neumesno ako se ne uradi ekstremno pazljivo

ako se vec iz groba priziva kjubrik, onda je trebalo nauciti i njegovu najbitniju lekciju, da nedoreceno, nevidljivo, neartikulisano i misticno prizivaju najvecu stravu

Dejan Ognjanovic је рекао...

namerno nisam čito rivjue ovog filma, osim u varajetiju, čim je bio prikazan na sandensu, jer sam se čuvao spojlera (što i vama preporučujem!). sad tek vidim da je, na moje prijatno iznenađenje, mark kermoud tačno to evaluirao, i iz sličnih razloga kao ja ostao relativno suzdržan: https://www.theguardian.com/film/2018/jun/17/hereditary-review-mark-kermode-horror-toni-collette-gabriel-byrne

Srpska sekira је рекао...

Da, sada pravac bioskop. Meni je od prvih trejlera delovao obećavajuće. Da se ne ponavljamo po sto puta, ali teško da će se u dogledno vreme pojaviti film koji će parirati referentnima koje uvek pominješ. Preostaje nam samo da se nadamo nekom novom masterpisu, pošto svetski hvaljeni današnji filmovi ne mogu da dosegnu visoko podignutu lestvicu od pre nekoliko decenija. A Tiho mesto je daaaleko od onih sa kojima ga upoređuju; svi osim tebe.

Барон Ракон је рекао...

Je li ovo neki porodicni lobi opet?

Dejan Ognjanovic је рекао...

zapravo, suprajzingli, NIJE! porodica je ovde PAKAO a NE oaza, azil, SPAS, rešenje svih problema i uteha svih boli. za razliku od KONJURING bulšita, recimo.

N Cere је рекао...

Konacno izasao The Endless od Moorheada i Bensona, koji je meni licno bio najocekivaniji zanrovski film godine i nije razocarao. Videcemo kakav je Hereditary...

Барон Ракон је рекао...

Gledah malopre The Haunted 1991 TV film sa demonom koji opseda kucu i sali mi stravu malo,nije los kad se gleda u mraku...

Барон Ракон је рекао...

Scena sa onom strob masinom u Egzorcist 2 je najjaca gradacija strave ikada,jebote kad sam bio popalio sva svetla te noci u kuci.

Dejan Ognjanovic је рекао...

The Endless = BESKRAJNO SMARANJE. snažno me razočarao i naveo da im preispitam i prvenac. bojim da je to duet praznoglavih hipster-pozera.

matoji је рекао...

Prvenac si im odavno preispitao:
Resolution (2012), ocena 3+

Dejan Ognjanovic је рекао...

Prvenac sam im odavno ispitao; a sad je vreme da ga, u svetlu zadnja dva treša, preispitam!

John Carpenter је рекао...

Ove godine se oseti manji pomak sto se tice horora u odnosu na prethodne godine a jos nas ocekuju the house that jack built,suspiria a mozda bude nesto i od hagazuss-e ☺

Dejan Ognjanovic је рекао...

hagazusa je 2+ (gledo sma preko veze tj preko ru morga), ali luka i fon trir će sigurno da deliveruju filmove sa jakim šansama da prebace sadašnju granicu od 3+!

Daniel Nichols је рекао...

moram priznati da je tetkov trejler za Suspiriu superlativan - iz svakog kadra CEDI se zlo, a tilda je naprosto neodoljiva lezbi-sila, muzika fenomenalna

uzgred budi receno na IMAGINE je pobedio onaj talijanski film koji nis teo da gledas



Dejan Ognjanovic је рекао...

kad bude izašla nova suspirija, svi vi koji ste dosad kenjali o luki i njegovim filmovima i o ovom rimejku ima da izedete sva ta govna koaj ste izasrali! javlja mi se da suspiria neće biti ispod 4- ni u ludilu, a ko zna, možda bude i nešto jače... koji italo nisam teo gledat?

John Carpenter је рекао...

Zanimljivija je ponuda ove godine nego ranije vec imamo novembar i hereditary interesantan je i a quiet place cak i incident in ghostland ima nekih kvaliteta oseti se teznja filmmejkera da prave originalne horore i to danas treba postovati nadam se da ce se nastaviti ovaj kontinuitet horora koji zele ponuditi nesto drugacije

Daniel Nichols је рекао...

The Place (Paolo Genovese - Italy 2017)
The jury for Méliès d’argent for best European fantastic feature film: Olivia Lonsdale, Ype Driessen and Dandyano Zentveld.

The jury report: The Place looks into human desires, in which needs on the surface offer only a glimpse of the desires deep below. Besides fantastic acting and brilliant dialogues, it’s the way the lives of the people are inseparable that endures. Daring and grand in scale, but intimate and personal in execution, this film shows that in this world no act is left without consequences and that there’s always someone else paying the price for our desires. In The Place, the absurd becomes normal and the impossible plausible. The credit for that fully goes to director Paolo Genovese.

Daniel Nichols је рекао...

ima da izedete sva ta govna koaj ste izasrali!

Stani malo KUD SI NAVRO. Tetak tek treba da pokaze i dokaze da u njemu ima nesto vise od sublimnog pusenja kurca i breskvi punjenih spermom. U principu dajem mu sansu, jer ovaj trejler pokazuje da se tetak i spreda i otpozadi dobro podmazao.

Unknown је рекао...

Ako hocete mozete ovo da pogledate star je https://m.imdb.com/title/tt0275773/

Daniel Nichols је рекао...

u stvari vaginalni vetrovi su tako jaki i zli u trejleru, da tetkov kastracioni strah prosto NEMO VRISTI iz sliku

Dejan Ognjanovic је рекао...

nikolse, prosto ne znam da li je odvratnija tvoja patološka mizoginija (sa celim edipalnim paketom uz nju koji nosiš) ili način na koji je projektuješ na nedužne bajstendere. that said, kao što već odavno negde drugde rekoh, biće zabavno videti kako jedan gay man razotkriva, ogoljava (i pojačava? nekritički??) implicitnu mizoginiju ili barem muški šovinizam hetero-pedo-arđenta iz suspirije.

Daniel Nichols је рекао...

pa vec iz trejlera se vidi da se tetak oseca ko kod kuce medju ZENETINAMA, a 'razotkrivanje mizoginije' bice sigurno odlican izgovor da iznova IZBEGNE KASTRACIJU

vreme je da polako napustis taj otrcani recnik sezdesetosmaskog marksizma - mizoginija, homofobija, sovinizam i seksizam - ulazimo u putin-trampovsku eru apsolutne vladavine Kurca


Daniel Nichols је рекао...

... i ne znam KUJ se to nasro o ardjentovoj mizoginji; verovatno neprivlacne debelguze profesorke sa Akademije za Okultne Lezbi Nauke iz Berkli. U Suspiriji junakinja je ne samo lepa nego i pametna i senzibilna, i u stvari jedini lik koji bi se mogao konstruisati kao mizogino osmisljen je ista ta profesorka sa Okultnih Lezbi Nauka iz Berkli, ali lezbosi ce uvek naci bilo kakav izgovor da sibaju i ponizavaju Falus.



Dejan Ognjanovic је рекао...

ako tetak voli tetke poput tebe i sa njima se najkomotnije oseća, otkud mu onda strah od kastracije? ko će da ga kastrira? tetkica poput tebe? čime? njenim pretpotopskim tomovima lakana i ostalih drkađon-debila?

Daniel Nichols је рекао...

ne tetke poput mene, ne KRIVOTVORI moj iskaz, nego ZENETINE sa TVOG Odseka Can't Get A Date na Berklijevkom Univerziteu za Vaginalne Diskuse, a la Tilda Svinton, mada je mislim da bi tetak digo noge uvis i Aziji Ardjento

Daniel Nichols је рекао...

Preciznije

University of Berkeley, CA
Department of Occult Lesbian Sciences

Major:
Post-Colonial Castration and Sissification Strategies for Gay and Lesbian Men

Minor:
Post-patriarchal dating for fat transgender women

John Carpenter је рекао...

Ako neko moze dogurati do 4- i vise to su sigurno the house that jack built i suspiria ☺

Daniel Nichols је рекао...

Treba Guljov sistem ocenjivanja jos prevesti na inche, ali ja mislim da Luka sigurno moze da primi 9+, za Larsa nisam siguran; on se nesto stiso u poslednje vreme

Daniel Nichols је рекао...

Ghost Stories su dostupni na torentz

Daniel Nichols је рекао...

ispostavlja se da je pisac Suspedofilije izvesni drug Kajganic, ne zna se da li je gluplje ime ili dela koja je napisao, npr Invasion, ili ona serija sa belim medjedom na Arktiku. Sumnjam da ce od Suspedofilije ispasti nesto, osim lepo uslikane pedo-fantazije

mgw је рекао...

deni evo i tebi jedna preporuka:

https://i.imgur.com/ZYsn4q1.jpg

Dejan Ognjanovic је рекао...

deni je mazohistička tetka: namerno lupeta po netu kako bi joj zatim neko isprašio guzu (mada, lupetanje joj prirodno nailazi pa i ne mora mnogo da se trudi)! elem, sasvim je nebitno ko je piso novu suspiriju, mogo je i dimitrije vojnov da je piše, nebitno: TAJ film nimalo ne zavisi od scenarija. premisa je dovoljna, a ona je TU. dijalozi, motivacije, ovo ono - prc, koga zabole za to ako je tu ugođaj paklenog mraka i strave. a čini mi se da ga je luka prizvao vrlo uspešno.

Daniel Nichols је рекао...

jeste trejler doista priziva / ne znam da l bi reko paklenski mrak, ali priziva skoro opipljiv osecaj zlog prisustva

mada ni zlo nije dobra rec, nego NASTRANOST - ja mislim da tu lezi tetkov najveci talenat, tj on tu ide dublje od banalnih burzujskih perverzija koje prikazuje na nivou naracije

sto se mazohizma tice, samo mazohista i moze da podnese nivo beznadja koje covek trpi na ovoj Cele Kuli od Nihilizam



Daniel Nichols је рекао...

. dijalozi, motivacije, ovo ono - prc,

boze zar si takva BI KJURIOS KRAVA da ces Luki sve oprostiti samo zato da bi nosio Tildin chastity belt???

Dejan Ognjanovic је рекао...

slušaj, tetka, imaš zvanično i ozbiljno gulovo upozorenje pred isključenje (TM): zauzdaj jezičinu da ti je gul ne bi zauzdavao. pa ti posle cvili do strazbura da ti se ovde ne poštuje tetkasto pravo na tetkanje i kokodakanje.

Daniel Nichols је рекао...

a to obaska boris se tu kao za neka kvir i gej prava i umetnicke domete, a meni pretis metodama inkvizicije

Daniel Nichols је рекао...

Ej vidi ovo, KVIR KONFERENCIJA O DECIJA PRAVA U KRAGUJEVAC

http://www.mojklub.net/seksualizacija-dece-18-zadruga-srbijadaje-svoje-plodove-donji-ves-za-decu-na-kraljevackoj-pijaci/

Dejan Ognjanovic је рекао...

tetka, mani se tabloida i prekini da svoju patologiju učitavaš u njihove 'vesti'. ove gaće očigledno nisu za decu, a i da jesu - kakve to veze ima s bilo čime ovde na blogu? počinješ da me nerviraš, pa ću ako nastaviš s ovim bljuvotinama, početi da ti brišem komentare ovog nivoa debilnosti.

Daniel Nichols је рекао...

ja sotirizujem dakle visokoestetizovanu pedofiliju kao sto je ona koju nalazimo u tetka, i vecem broju kurentnih transdzender produkcija, koje se bave posthumanom buducnoscu, a sve u pokusaju da ti objasnim da je to ipak pedofilija, to ce reci bolesno, ali ne na dobar nacin koji bi omogucio neku transformaciju duha i kulture



Daniel Nichols је рекао...

HEREDITARY - to je toliko profesionalno uradjeno da apsolutno ne dotice ama bas nijednu strunu srca mog, dakle totally fake

Daniel Nichols је рекао...

https://www.indiewire.com/2018/07/luca-guadagnino-quentin-tarantino-suspiria-reaction-1201980367/

Daniel Nichols је рекао...

izgleda da su se Tetak i Tarantino nasli u svom obozavanju Falusne Majke / ili da upotrebim berklijevski recnik, MIZOGINIJI pa su cak brisali jedna drugoj suze besprekornim svilenim talijanskim maramicama. Dobro zvuci, medjutim, ideja da se u horror ubaci melodrama.

Dejan Ognjanovic је рекао...

kakvo lupetanje: da se "u horror ubaci melodrama"! UBACI! pa jebote, horor je ROĐEN IZ MELODRAME, i oduvek je s njom bio srođen, od gotske romanse i njenih finih svilenih maramica pa preko frankenštajna, poa, nadalje sve do danas.

Daniel Nichols је рекао...

Profesorka, sam Tetak je u navedenom tekstu rekao, da je njegov film horor, ali, TAKODJE, i melodrama, iz ove formulacije - melodrama ne sledi genericki iz horora ili obrnuto, nego je rec o ukrstanju; Tetak se mozda nije dobro izrazio, ali razumljivo je to, bio je tronut i uzbudjen.

Takodje, nisam siguran da melodrama moze da se poistoveti sa ili svede na gotsku romansu i sire gledano romantiku, s obzirom da ima i drugih vrsta melodrame, o tome da li je horor rodjen iz melodrame, vi svakako znate vise od mene.