уторак, 19. јануар 2021.

NAJBOLJI HORORI 2020. godine



Prođe leto dvajes-dvajeseto, godine mi žao nije…

Prošle godine nam se Korona posrala u živote, i taj horor je zasenio sve ostale. U poređenju s tim i daleko jača filmska godina bila bi u senci stvarnoživotnog horora. Nažalost, filmski horori se u protekloj opšteomraženoj godini nisu mnogo ni pretrgli u borbi sa stvarnim užasom, tako da je za nama, bar što se mene tiče, još jedna prilično zaboravljiva godina posle koje sam na jedvite jade skrpio listu sa iole podnošljivim i gledanja poluvrednim, pretežno poludupastim poluhororima.

Ne može od blato pita, ni od kaputa lopta. Ne može ni od poludupastih poluhorora ne znam kako jaka lista: takva je kakva je jer boljih horora nije bilo. Uzmite ili ostavite ovu gomilu jedva trojki i tri-minuseva, to vam je što vam je.

Inače, na današnji dan – POEjavljenje- ranijih godina sam ovde obznanjivao Zlatne Ghoulove za horor.

U zadnji čas sam odlučio da ovog puta načinim malu promenu u rasporedu. Naime, zbog mnogo obaveza (Orfelin + moj novi roman PROKLETIJE), nisam prošle godine stigao da NEHORORE ispratim dovoljno opsežno da bih pošteno mogao da kažem „Video sam sve što sam smatrao da vredi, i evo mojih ocena“. Horore sam ispratio maksimalno, ali nehorore tek ponešto. Zato, za 2020. neću dodeljivati Zlagule za nehoror (to je ranije bilo praktikovano na moj rođendan, 30. januara). Umesto toga, ove godine ćemo ovako: na Poov rođendan (danas!) evo liste NAJhorora 2020, a na moj ću obznaniti Zlagule za horor.

Dakle, evo liste od 25 filmova koje ste prošle godine mogli pogledati a da uglavnom ne osetite potrebu da glasno psujući ugasite na pola, ili na kraju. Koliko ovih ćete se sećati za pet godina, pitanje je. Ja, osim prvih pet, ne znam da li ću upamtiti ove niže (pritom već ove godine imam problem da se setim koji beše HUNTED, koji HUNTER, koji THE HUNT, a koji HUNTER HUNTER...). Ali, za jednokratno gledanje neki od njih nisu loši. Kad nema kiše, dobar je i grad…

O nekolicni sam pisao detaljnije, o većini ukratko, u zbirnim pregledima. Te rivjue imate linkovane i zaplavljene. Na neke, gledane u zadnjih par meseci, još nisam stigao da se osvrnem: nadam se da uskoro hoću.

Prema tome – neka nam je srećno BOGOJAVLJENJE, odnosno dan ovozemaljskoga ukazanija boga našega jedinoga, Edgara Alana Poa, uz donju listu.

 

 

NAJBOLJI HORORI 2020.

 

1. TOUS LES DIEUX DU CIEL (All the Gods in the Sky)

***

3+

 


2. THE EMPTY MAN

***

3+

 

3. KOKO-DI KOKO-DA

***

3+

 

4. HUNTED

***

3

 


5. THE HUNT

***

3-

 

6. THE INVISIBLE MAN

**(*)

3-

 


7. BUMPERKLEEF (TAILGATE)

**(*)

3-

 


8. HUNTER HUNTER

**(*)

3-

 

9. MALASANA 32

**(*)

3-

 


10. RUN

**(*)

3-

 




11. THE VAST OF NIGHT

**(*)

3-

 


12. UNHINGED

**(*)

3-

 

13. 12 HOUR SHIFT

**(*)

3-

 

 

14. IMPETIGORE

**(*)

3-

 

15. POSSESSOR

**(*)

3-

 


16. UNDERWATER

**(*)

3-

 

17. THE QUEEN OF BLACK MAGIC

**(*)

3-

 

18. LA LLORONA (2019)

**(*)

3-

 

19. DON’T LISTEN

**(*)

3-

 

20. THE CLOSET

**(*)

3-

 

21. BLACK WATER ABYSS

**(*)

3-

 

22. WHAT LIES BELOW

**(*)

3-

 

23. THE VIGIL

**(*)

3-

 

24. THE DARK AND THE WICKED

**(*)

3-

 

25. FREAKY

**(*)

3-

 


7 коментара:

  1. ko hoće da pogleda 1. mesto sa moje liste, izgleda da je film iščezao sa neta, nema ga (skoro?) nigde, pa zato, evo, da ne kukate - GHOUL ČASTI! ne oklevajte, ne svirajte kurcu, ovaj link je živ samo 3 dana, posle toga ćao nema više. tu su i titli i sve, 2,3 gb. ko oće, nek klikće: https://mab.to/sOtgxF7aA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ако дозвољавате ево га у мојој личној архиви филм + титл )није ишчезо само га је тешко наћи јербо французи)

      https://mega.nz/folder/QxQFUYJC#rc6Cp_PbAQ7GyowSxOLvOA

      Избриши
  2. Svaka ti čast što se iscimaš za ove liste. Nešto se podudaramo, nešto ne - recimo meni je The Invisible Man bio poprilično loš, Run samo lošija varijanta The Act-a, ali to ne menja činjenicu da sa ove liste pokupim pokoji naslov, kao i sa svih ranijih i u to ime - živeli :)

    ОдговориИзбриши
  3. ne znam dal ces imati vremena/volje da pises o nehororima, ali pitacu ovde za kratak utisak o Vinterbergovom "Druku"

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. što se drukanja tiče, to je osrednji film izdignut iznad proseka odličnim madsom i odličnom završnom scenom. dakle, 3-

      Избриши
  4. The Invisible man sam odgledao do kraja, bez ubrzavanja i preskakanja, što znači da je osrednji. Ima tu napetih scena, glavni zaključak mi je da sam napredak tehnologije će za par decenija da osmisli ovakvi odelo tako da ništa čudo da neki freak uđe u kuću, ćuti u neprometnim delovima sobe i voajeriše tuđe živote. To mi je pii filma, i ona scena sa gomilom objektiva koji mrdaju na odelu, stvarajući refleksiju, šta već, mada mi sa naučne strane takvi optički procesi baš neubedljivi u filmu. Lider optike u svetu, a klepa sam to odelo u neko podrumče i fokus filma na njegovu psihopatologiju i brata mu njegovog. Mogli su desetak minuta malo nauke u filmu, jer je bila neophodna da objasni.

    Elem, ja bih preporučio još jedan film koji nisam premotavao ffwd, to je osrednji Greyhound, nehoror doduše, ako isključimo jezu boravka u atlanskom konvoju okruženom nemačkim wolf pakovima. Film je po motivima romana "The Good Shepherd" iz 50ih minulog vijeka, prati pobožnog kapetana (Tom Henks) i njegov ratni brod Greyhound u nečuvanim vodama Atlantika do zone Britanije gde ima avio zaštite kija je uspešno trsila nemačke podmornice. U tome je i sam motiv jeze u filmu, brodovi sa ljudstvom i zalihama krenu na klanje pa ko pretekne. Iako su verovatno pokušali da u film umetnu svu mračnost atmosferičnog "Das boot", ipak sve to drugačije i nešto svetlije izgleda sa druge strane površine mora iako vlada atmosfera sivila i par gledljivih scena pomorskih bitaka. Čak se u ulozi kapetana podmornice "Sivi Vuk" čuje i glas čuvenog Tomasa Krečmena (upada u radiofrekvencije na brodu) koji na engleskom nemačkog naglaska govori da goni stado konvoja do potpunog uništenja. Na kraju filma se zapitate koja je besmislenost rata da zbog nečijih bolesnih ideologija stavljenih na delo sada trunu megatone gvožđurija na bentosu okeana, a hiljadama ljudskih života su nahranjene ribe, kako rekoše u filmu. Preporuka.

    ОдговориИзбриши
  5. Just for the record... bacio sam pogled na pateticni "akcioni horor" Shadow in the cloud. Zazvucalo je gotovo lavkraftovski, pa sam resio da pogledam bez trejlera, cak i timeline mi je legao 1943., sa svim onim wartime franshizama, pa jos skrajnuti New Zealand. Centar filma je avion leteca tvrdjava B-17 i zena pilot (kasnije pise da je posveceno zenama borcima u ww2), tacnije smestena u sfericnom mitraljeskom gnezdu koja skida japanske avione na putu iz Oklenda za Burmu, svo vreme noseci tajni dokument u kvadarskoj koznoj torbi. Dobar deo filma je u toj klaustofobicnoj kapsuli (koliko god bili kilometri visine ispod) kada se iznenada pojavljuje GREMLIN u formi nekog naraslog sismisa ili majmunolikog leteceg psa koji je nanjusio tajni paket koji treba dostaviti. Tu krece mrsava klanica sa pilotima koji se (po danu) bore sa kreaturom koja raspada avion dok nalecuju kamikaze i dodatno ih desetkuju. Da ne spojlujem dalje, kraj je zanimljiv kada zena poludi pa pojuri za gremlinom i premlati ga do smrti dok muskarci cutke gledaju (dobrooo, shvatili da je posveceno zenama). Rezirao neko Prvi put cuo. Dobra ideja, na mahove atmosfericno, ali trebalo je to utegnuti, pre svega glumci koji su navukli retro odezdu a vidi im se na celu da su Android nacija 21. veka. 2+

    ОдговориИзбриши