уторак, 25. фебруар 2014.

Najbolji filmovi 21. veka (izvan horora)

             Nedavno sam dao intervju za jedan magazin. Pored ostalog, pitali su me sledeće: "Kada prođe vreme, koji filmovi nastali nakon 2000. godine će po tvom mišljenju ostati u istoriji filma kao ono vredno?" Zanimljivo pitanje. Pročačkao sam svoje godišnje liste u ovom milenijumu i napravio izbor. Onda se ispostavilo da ovo pitanje i odgovor "odskaču" od ostatka intervjua, pa su otpali iz njega. Tim bolje – jer ionako sam mislio da ovu listu okačim na blog, a sada to mogu da učinim još mirnije savesti!
            Kada taj intervju bude objavljen, 1. aprila, obznaniću to ovde, a do tada, evo 30-ak po meni najvrednijih naslova nastalih u XXI veku koji ne spadaju u žanr horora. Svi oni imaju ocene od najmanje 4- pa sve do 5. To znači da ima još mnogo vrlo dobrih filmova, ali ako nisu na listi, ocena im je između 4- i 3+ pa naniže. Horori će uskoro biti izlistani zasebno. Filmovi su ovde navedeni po približnom redosledu nastanka (godini proizvodnje), a ne po kvalitetu. Ako vam je nešto od ovoga iz nekog razloga promaklo – evo prilike da potražite, ili da obnovite gradivo za one koje ste već gledali.
            Filmovi koje sam već prikazivao ovde na blogu linkovani su, pa ako kliknete na njihov naslov možete pročitati kritiku ili barem rivju!


CROUCHING TIGER, HIDDEN DRAGON


REQUIEM FOR A DREAM




AVALON
 

IRREVERSIBLE



Piano teacher


Vozvraschenie



OLDBOY


SAVE THE GREEN PLANET
 

THE SADDEST MUSIC IN THE WORLD


OF FREAKS AND MEN


KILL BILL


SYMPATHY FOR MR VENGEANCE


MEMORIES OF A MURDER


HAPPINESS


SPRING, SUMMER, FALL, WINTER… SPRING


THE INCREDIBLES

Big Bang Love: JUVENILE A







Fish Story


CHILDREN OF MEN
 

THE CONSTANT GARDENER


PERFUME











TOY STORY 3



















Inače, na blogu već stoji moja lista NAJBOLJIH FILMOVA VAN HOROR ŽANRA koja sadrži pretežno starije naslove, iz 20. veka, i samo par iz 21. Nju možete videti OVDE.


14 коментара:

  1. Cool izbor,inače, zanima me kako ocenjuješ Amelie, Donnie Darko i Dogville...dragi su mi pa da vidim gde su kod tebe. I da... setih se da si svojevremeno visoko ocenio Before the devil knows you`re dead, kao i ruski Ostrov (beše čak 5-),a sad ih nema.

    ОдговориИзбриши
  2. istina je! evidencija mi je nepotpuna za 2 godine u 2000-im (jedna zbog sagorevanja kompjutera); ova dva naslova koaj si pomenuo sam neoprostivo smetnuo s uma, ali sam ih sada stavio na listu. što se tiče ovih za koje pitaš: AMELIJU moram opet da pogledam da bih je ocenio nanovo: verovatno je negde oko 3+/4-. DONI ima 3+ a DOGVIL - oko 3-. još par naslova moram da re-evaluriam jer ih dugo nisam gledao, npr. ICHI THE KILLER...

    ОдговориИзбриши
  3. Drago mi je ako sam pomogao! Imam gomile lista koje konsultujem,i dobro sam ih upoznao do sada, a tvoje su uvek aktuelne, mada se ova sveobuhvatna za XXI vek još uvek nije pojavila, pa sam uglavnom čekirao one godišnje. Dosta se preklapamo, s`tim što su meni, pored ova tri u samom vrhu i No country, Der Untergang, Vozvraschenie, Piano teacher, There will be blood...ali i Ichi, koji na reprizu svakako ne bi trebalo da ti padne ispod 4!

    ОдговориИзбриши
  4. vrlo si pomogao: dodao sam još dva naslova na listu! ova radna verzija se ozbiljno popunjava!

    ОдговориИзбриши
  5. Da probam i ja da dam skromni doprinos:) Bronson, White Lightnin', Adam's abbler, In Bruges, The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans, Morfiy,...

    ОдговориИзбриши
  6. ...,Haevnen, The Green Butchers, The White Ribbon, Sukiyaki Western Django, The International, Ljudožder vegeterijanac, Mud,...

    ОдговориИзбриши
  7. dobri su ti dodaci, svi sa crte 3+/4-, neki i preko nje (4-), podržavam, ali ne bih listu širio unedogled, mada ću ih imati na umu ako rešim da pravim top-100. ili top-50. ovo je trebalo da bdue top-30 pa je već poraslo. i to je OK, ne shvatite pogrešno: slobodno dodajte naslove koej smatrate relevantnim: nekoliko sam ih ipak ubacio (uključujući IN BRUGES).

    ОдговориИзбриши
  8. Ispade super lista, mada, možemo da dodajemo ovako u beskraj, a ti ćeš u svakom slučaju znati najbolje šta je za konačnu verziju, pa kad je i objaviš po redu i poretku, možemo da valjano uporedimo kako ko vidi XXI vek so far ...PS strašno bih voleo da pročitam tvoje viđenje filma Ostrvo. Ne znam da li si ikada planirao da detaljnije obrazložiš taj pet minus, (i da li je još uvek pet minus)...ali, to mi je svakako jedna od najintrigantnijih ocena koje ovde videh.

    ОдговориИзбриши
  9. Mislim da je najbolji Miikeov film u ovom veku, posle BOX-a, Big Bang Love. A pored njega na listi bi morao da bude i 3-Iron i The Isle od Kim Ki-duka. Tu blizu su i 4 Months, 3 Weeks and 2 Days, Elephant, The Hunt, Symbol i Big Man Japan, Fish Story, Electric Dragon 80.000 V.

    Ono što bih ja stavio na listu, a Gul nikad ne bi, je:
    -The Turin Horse (2011),
    -Eureka (2000),
    -Goodbye, Dragon Inn (2003)
    -Help Me, Eros (2007),
    -Bright Future (2003),
    -The Man Without a Past (2002).

    Evo malo i Holivuda naspram art-housa:
    -Collateral (2004),
    -25th Hour (2002).

    ОдговориИзбриши
  10. bio sam ubeđen da sam pisao o filmu OSTROV. a onda ispade da nekim čudom nisam. barem ne na blogu. ali zato jesam u jednom osvrtu na FEST 2008. pisanom za PRESSING, pa evo šta sam tamo rekao o OSTRVU, ukratko:
    OSTRVO Pavela Lungina je svakako najbolji film viđen na FEST-u: verovatno najbliže što je bilo koji film koji sam gledao prišao tome da u istom dahu vaskrsne Tarkovskog i ovaploti Dostojevskog! Hladni zimski pejsaži ostrva sa omanjim manastirom slikani su gotovo monohromatski, sa dominantnim plavim bojama, naglašavajući duboko proživljeni osećaj grešnosti i potrebe za iskupljenjem glavnog junaka koji, mučen grižom savesti zbog trenutka kukavičluka, postaje jurodiv i, na kraju, dokazuje biblijsku tvrdnju da će poslednji biti prvi. Pitanja vere, greha i iskupljenja tretirana su sa jednostavnošću ali i popriličnom ubedljivošću, uz nešto humora, i sa jakim smislom za filmski izraz, za atmosferu i za potentnu sliku. Bili vernik ili ne, snaga filmskog jezika je neumoljiva, i OSTRVO će vam progovoriti – ako mu se prepustite.

    ОдговориИзбриши
  11. Big Bang Love – dvoumio sam se oko njega; jako sam otkinuo na taj film kad se pojavio, ali nisam ga reprizirao od tada. ali svakako je, u najgorem, granični slučaj (4-) ako ne i više od toga. Inicijalno sam mu dao 4.
    3-Iron je definitivno grešno izostavljen, to je 5- i smesta ga ubacujem na listu.
    isto to za Symbol i Fish Story.

    ОдговориИзбриши
  12. Ex Drummer
    Mud
    Adams æbler
    After the Wedding
    Castaway on the Moon
    Trollhunter
    Madeo
    Tyrannosaur
    The Guard
    Hodejegerne

    ОдговориИзбриши