субота, 16. октобар 2010.

A NIGHTMARE ON ELM STREET (2010)

**     
2

od svih novijih promašenih rimejkova ovaj je najpromašeniji jer je najveća diskrepancija između uzora i nove verzije. mislim, jedna je stvar kad se rimejkuje PETAK 13 npr. koji ni u originalu nije bogzna šta, a sasvim druga kad kreneš da preradiš jedan skoro savršen film čiji su originalni stil, narativna ekonomija, duh i duhovitost, imaginacija, šarm, podtext uklopljeni i usklađeni magijom koja se retko viđa i inače, ne samo u hororu, i koju ni sam krejven više nikad nije ponovio.
imbecili koji su ovo radili nisu shvatili ama baš ništa u originalu, ili ih nije bilo briga: dovoljna im je bila određena proračunata masa rulje koja će za ovo ionako da kupi kartu, ili iznajmi dvd, samo na konto tog naslova i šarenog pakovanja. totalno odsustvo poštovanja prema kvalitetima originala (ili urođeno slepilo za njih?) čine ovu travestiju tim bolniju za gledanje:  
tamo gde je bila jedna od najsimpatičnijih i najdivnijih heroina modernog horora – došla je nekakva neupečatljiva, bleda, nikakva curica koju sad da sretnem na ulici – ne bih je prepoznao.
umesto njenog šarmantnog dobroćudnog ali malo šeprtljastog would-be dečka (džoni dep) – sad je nekakav negledljivo-antipatični tugaljivi emo sa pletenom kapicom usred leta čiji je jedini talenat, izgleda, da podigne svoje obrve skroz do temena u obliku obrnutog latiničnog V;
umesto demona iz košmara koji je nekada davno bio čovek – imamo stvora koji je čas patetična žrtva društva, čas gnusni pedofil, čas bau-bau čudovište, ali koji ni kao lik ni kao pojava (ikonografski) nije definisan i uz sav trud taj baja ne doseže ni do kolena kreaciji roberta englunda;
tamo gde smo ranije imali jednu ingeniozno strukturisanu i ispričanu priču koja glatko klizi, i zapetljava se, i postaje sve zabavnija i jezivija prema kraju: školski primer dobro zamišljene i veštog pripovedanja horora – sad nalazimo papazjaniju u kojoj se ne zna ni ko je glavni lik, ni koja je glavna tema, ni kuda to sve vodi, ni zašto ni krošto ni za čije babe zdravlje: skače se s lika na lik, a predugački flešbekovi samo škode filmu i strukturalno i tematski-idejno unose nepotrebne i nesvrsishodne komplikacije, a niđe veze, saspensa ili brige za bilo kog od tih manekena;
proživljen, upečatljivi i skoro dirljiv aspekt nerazumevanja između dece i roditelja, jaz između generacija, grehovi otaca bačeni na njinu decu i sve to što je krejven pregenijalno utkao u original kao tematsku srž, dosledno sprovedenu kroz čitav film, ovde je prisutno samo kao bleda senka u jednoj i po nebitnoj sceni;
umesto strave i jeze proizvedene efektnom režijom kao u malo kojem horor filmu, ovde imamo jeftine šok-skokove (BAM!!!) i idiotsku, veštačku sumornost proizvedenu filterima, mutnijim osvetljenjem, likovima koji su sve vreme natmureni, duboko zamišljeni i stalno jebeno ŠAPUĆU onim grlenim glasom za trejlere. veštiji i suptilniji filmmejker kao što je krejven stravu je vrlo uspešno izazivao u svom vrlo koloritnom, 1980s vedro uslikanom filmu, u scenama usred dana, pod vedrim i sunčanim nebom i nisu mu trebali munje i gromovi, sitna kiša što rominja, tmurno nebo, filteri i mutljage da proizvede atmosferu stalne i neizbežne pretnje.
šuplja, isprazna natmurenost pojačana je navodno 'ooooozbiljnim' podtextom kroz unekoliko pojačane implikacije fredijeve pedofilije, ali umesto da u zaplet unesu dozu svakodnevnog užasa iz vesti i novina, načinom na koji su one tretirane (kao gimmick s kojim se sve vreme poigrava: da li jeste ili nije, da li je bio kriv ili je bio nevin?) učinjene fejkerskim i da nije tužno skoro smešnim. odi da ti čika fredi da bonu. mda.
krejven nas je sa svojim likovima upoznao na jedan vedar i opušten način, vidimo ih kako se šale, kako se vole, kako se druže (i koškaju) – pre nego što krene krvopljus, koji kada se desi – gledaoca je actually briga za sudbu tih likova, i njihova pogibija ima impakt. sem toga, genijalan kasting nadopunjuje ono što ekonomično sazdan scenario nije hteo niti mu je trebalo da produbljuje, i svi ti likovi funkcionišu jer ih neki simpatični mladi momci i devojke igraju sa ubeđenjem i šarmom, sa pravom emocijom. pa jebote bog, samo scena u kojoj nensi shvati da ju je otac-pajkan upotrebio kao mamac da navata roda (nakon tinine pogibije) dirljivija je i 'teža' od svih 90 ili kolko već minuta ove nategnute isprazne neubedljive kvazihoror dramurdetine.
ovaj rimejk, međutim, nije loš samo u poređenju sa jednim od najboljih horora ikada snimljenih – loš je i upoređen sa nekim umereno finim rimejcima kao npr. jednog drugog krejvenovog čeda, THE HILLS HAVE EYES, koji uz sve mane ipak može da se pohvali potpisom ozbiljnog (kad hoće) filmmejkera. ova blasfemija je loša prosto zato što je to jedna neopisvo tugaljiva uninvolving smaračina koja je kilava i tupava na svakom zamislivom planu svog postojanja, i sem boljih efekata maske od svog niskobudžetnog uzora nema ama baš ničim da se pohvali. da paradox bude još veći, originalni set-pisovi od štapa i kanapa (npr. latex 'zid' kroz koji izlazi fredijeva faca) još uvek izgledaju bolje od cgi crteža, a živahna krejvenova režija izvlači maximum iz logistički zajebanih mehaničkih efekata (npr. ubistvo na plafonu još uvek je bolje i žešće kod krejvena nego kod ovog ovde parama i ničim drugim obdarenog odradeka).
iako je nominalno ostavljen prostor za nastavak, ovo je toliko jadno otaljano i mrtvosano da čak ni retardirana američka publika to nije progutala u masama koje su se očekivale, pa se zdušno nadam da će blasfemija ovim abortusom da se okonča, i da se fredijeve kosti nadalje ne diraju bez prave potrebe.


петак, 15. октобар 2010.

FOUR LIONS (2010)

Four Lions (2010) 
Christopher Morris 
****

Chris Morris je sjajan autor, sa kojim sam se prvi put upoznao gledajući njegov kratki film My Wrongs 8245-8249 and 117, sa Paddy Considinom u vodećoj ulozi. Međutim, i pre uspešnog debija, Morris je bio jedan od kreatora kultne serije Brass Eye, gde je na satiričan način secirao modernu Britaniju, fokusirajući se pre svega na njenu aristokratiju i establišment, uz učešće gomile slavnih ostrvskih ličnosti.

Four Lions je nastavak upravo tog orvelovskog puta, o apsurdnosti modernog čovečanstva, sagledanog ovog puta kroz religijski fundamentalizam i ekstremizam.


U epicentru zbivanja je mala grupica Muslimana, koji slobodno vreme provode snimajući preteće video poruke upućene globalistima, prozapadnjačkim lobistima i belosvetskim nevernicima. Uz konstantno pozivanja na svetu knjigu i džihad, oni glume odmetnute mudžahedine na putu ka konačnom spasenju i odlasku u raj mučeničkom stazom. Sve ovo naravno izgleda kao kad mali Perica organizuje tajnu službu. Veću grupu idiota i mediokriteta teško da je zabeležila novija kinematografija, sa izuzetkom animiranog serijala Monkey Dust, recimo.

Ni regrutovanja novih kadrova nije mnogo visprenije. Uz pozivanje na jeftine ideologije, zla skupina apsorbuje napaljene klince, puneći im glavu pričama o večnom spasenju. Ono što kreće kao zabava, pretvara se u satiričnu realnost, u kojoj nas autor upozorava da ni britanske službe nisu naročito efeksanije, jer verovatno i ne mogu da naslute koji muslimanski pokreti predstavljaju pravu opasnost, a koji su samo paravan za puko regrutovanje vernika.


Nivo apsurdnosti koji nam Morris servira je na trenutke depresivan, tako da i svako moguće saznanje o surovoj realnosti je nepojmljivo i zamagljeno. Four Lions izgleda kao kvalitetan skup povezanih skečeva sa destruktivnom matricom uvijen u crnohumorno okruženje. Na momente, a usled svoje temeljitosti i razvučenosti, film može delovati dosadno i naporno, ali uložena gradacija je vredna gledanja, jer je sam finale impresivan i efektan, tako da ruši mogučnost etiketiranja Morrisovog ostvarenja kao još jedne prosečne i neubedljive britanske komedije.

Umerena preporuka za ljubitelje britanskih crnih komedija, i još jedan plus za Chris Morrisa.


четвртак, 14. октобар 2010.

NAŽIVO – Drugo izdanje, korica

na slici je korica za drugo izdanje mog romana prvenca koje početkom iduće nedelje izlazi iz štampe.
zašto ponovo? zato što ste vi to tražili!

evo par osnovnih podataka:
- izdavač: GHOUL PRESS
- tiraž: 300
- br. strana: 260
- format: 20 x 12,5 (identičan I izdanju)
- autor prednje i zadnje korice: nikola vitković

ovo je remixovana, donekle izmenjena verzija romana, a sem njega u knjizi postoje još neki dodaci. 
o sadržaju detaljnije – uskoro.  

evo i zadnje korice: klikni na sliku da vidiš detaljnije i veće.

среда, 13. октобар 2010.

DILAN DOG SUPER BOOKS



            kad nešto nazovete SUPER book, onda bi vam bolje bilo da sadržaj toga bude u najmanju ruku blago natprosečan, ako ne baš doslovno 'super', inače, neko bi mogo da se požali da je reklama lagala.
            dakle, evo osvrta na nekoliko DILAN DOG  SUPERBOOKova koje sam dobio kao promo-materijal od uvek ljubaznog i šarmantnog urednika veselog četvrtka. to me ipak, kao i obično, neće sprečiti da popu kažem pop, a dogu – dog!
            ne osvrćem se na sve redom, nego samo na one koje mi je drug direktor odabrao sluteći da će mi se dopasti. da vidimo koliko je taj njegov izbor meni legao. kraj naslova, autora crteža i scenarija nalaze se moje numeričke ocene – za epizodu u celosti, za scenario, i za crtež. pretpostavljam da i vrapci, ili barem gavrani, znaju formu ovih superbukova: prvonavedena epizoda je feature (98 str.) a ove ostale su kratke, za popunjavanje prostora do stalne sume od 130 strana.


Broj: 1
PRIČE O NEOBIČNOM LUDILU 
(3)
Originalan naziv: Cronache di straordinaria follia
Scenario: Claudio Chiaverotti (3-)
Crtež: Andrea Venturi (3-)

ovde je pojedinačno drveće bolje od šume gledane ucelo: fragmentaran scenario sačinjen je od izdvojenih set-pisova u kojima nekakvo ludilo zahvate nesrećnike niotkuda, normalnost se rastače i ustupa mesto njihovim najgorim strahovima, koji im obično i doakaju na krvave načine. prvi set-pis je daleko najoriginalniji i najbolji, baš onako egzistencijalistički – o čoveku koji izlazi na ulicu ali odjednom svi ljudi koje sreće govore u 'salati od reči', odnosno ispaljuju nizove nepovezanih bulažnjenja – npr. komšinica umesto da kaže: "šta to lupetaš, budalo?" – izgovori: "okean tavan keks". sjajan primer apsurda koji od groteske lako zađe u horor, što krasi najbolje dilan epizode. kasniji strahovi nisu tako nadahnuti, ali pružaju povoda za solidno-zabavne situacije.
crtež je osrednji a rasplet, kao i obično, zbrzan i neubedljiv.


SLIKE (1)
Originalan naziv: Immagini
Scenario: Giancarlo Berardi (1+)
Crtež: Carlo Ambrosini (2+)

dilan dog sreće kena parkera (!) preko nekakve slike koja prikazuje indijanca... ovaj susret je toliko usiljen i besmislen da nemam reči, a najviše razočarava ambrosini: njegov crtež inače volim, ali ovo ovde baš deluje otaljano i ni približno njegovim master-workovima iz ranijih epizoda.


Broj: 2
DILAN DOG PREDSTAVLJA: GRUČO 
(3)
Naslov originala: Dylan Dog presenta Groucho (II)

ZA KIM ZVONA ZVONE (3)
Originalan naziv: Per chi suona il campanello
Scenario: Claudio Chiaverotti (3-)
Crtež: Luigi Piccatto (3+)

gruča angažuju da istera duhove iz jedne kuće – usledi niz mega-apsurdnih peripetija i non-sequitur situacija izrazito nadrealne prirode, da bi se sve rasplelo THE OTHERS twistom koji u retrospektu nema nimalo smisla – ali koga je briga? prema gručovim epizodama sam blaži jer su one ionako manje ambiciozne i ako ima dovoljno dobrih viceva, gegova i dinamike, puna kapa. ovde ih ima dovoljno.

LJUBAVNA PRIČA (2+)
Originalan naziv: Love Story
Scenario: Pasquale Ruju (2+)
Crtež: Luigi Piccatto (3+)

ovo je cinično zacrnjena ali prosto nedovoljno zabavna gručoizacija filma WAR OF THE ROSES – muž i žena ratuju a njihova teen koktizerka proizvodi par škakljivo-pedofilnih fazona sa gručom. ipak, nedovoljno.

VITEZ (NE)SREĆE (3)
Originalan naziv: Il cavaliere di sventura
Scenario: Paola Barbato (3)
Crtež: Luigi Piccatto (3+)

serija baxuzluka zadesi gruča koji ima kratko vreme da skine nevolju s vrata, a usput sreće brojne stare face iz serijala – doktora hixa, tamu, safaru, mačora iz njujorka, dr. kilexa, h.dž. velsa itd. možda sam zbog njih, tj. nostalgije, malo blaži prema ovome, iako su obilata, glomazna velsova trućanja o tačkama konvergencije totalno nesvarljiva smaračina.


KAD JAGANCI ZAPEVAJU (3)
Originalan naziv: Sotto il vestito troppo
Scenario: Tito Faraci (3)
Crtež: Luigi Piccatto (3+)
jedna slika stoji ukrivo, pa je u dilanovom svetu sve naopačke: drakula dolazi kod gruča da ga oslobi službenika iz katastra koji mu se ukazuju u zamku; vlasnik uklete kuće preslišava duha koji kasni; dženkins je inspektor umesto bloka, a gručo umesto serijskog ubice ima da uhvati – serijsku ljubavnicu. nije to loše, a ima i bizarna bravura kada se u istom kadru nađe 'psovka' iz srpskog prevoda GAŠE ("tijamjkubžju!") i demon koji izgleda baš po minjolinski nacrtani helboj.


Broj: 6
IZGUBLJENI SVET 
(2+)
Originalan naziv: Il mondo perduto
Scenario: Luigi Mignacco (2+)
Crtež: Giuseppe Montanari e Ernesto Grassani (2)

montanari i grasani su se specijalizovali da zakenjavaju epizode sa masovnim ubicama koje kreću da streljaju mase na buljuke vatrenim oružjem (EMET, TUNEL STRAVE i sl.), pa tako i ovde, u još jednoj nemaštovitoj i crtački unazađenoj pričici o manijaku kome se pričinjavaju monstrumi od običnih građana. detinjasti karikirani mediji i vojska, neubedljiva patetika i nešto malo recikliranja GOLKONDE na početku...

BILA JE MRTVA (3+)
Originalan naziv: Era morta
Scenario: Tiziano Sclavi (4-)
Crtež: Angelo Stano (4-)

sudar titana – sklavija i stana – proizvodi jednu malu ali ljutu noir bombonicu, sa više detektivskih nego horor momenata, ali otrovni dijalozi i replike (naročito između majke i ćerke) su sasvim u skladu sa čendlerovskim, a i inače, noarom. fin twist.

PUTEVI BOJA (2+)
Originalan naziv: Le vie dei colori
Scenario: Claudio Baglioni (2-)
Crtež: Claudio Villa (5-)

džaba ste krečili! jeste da je epizoda (delimično) ofarbana, pretežno u primarne boje (pa je tako bliža mikijevom zabavniku nego li nekom ozbiljnom kolor stripu), ali je scenario nekakva patetično zamorna poezija, a pesme sam oduvek mrzeo u DD-u. odlična prevoditeljica dala je svoj maximum, ali to još uvek zvuči nakardno, usiljeno i nepoetično (tj. zvuči kao amatersko stihoklepanje kakvo se može naći na pojedinim forumima za početnike). možda je bolje na italijanskom? ali je zato viljin crtež vrhunski, kao i uvek, te on donekle nadoknađuje opšti utisak. ima ovde na desetine kadrova koji bi se mogli uveličati i koristiti kao posteri.


Broj: 9
STRAH OD ŽIVOTA 
(3+)
Originalan naziv: Paura di vivere
Scenario: Claudio Chiaverotti (3)
Crtež: Ugolino Cossu (3+)

kafkijanski užasi oduvek su bili deo dilanovog sveta, ali ovde je to najexplicitnije: njegov klijent izgleda kao kafka, zove se franc krod (!), i ima problema sa ženama, šefom, ljudima uopšte a svojim ocem naročito. potonji se povremeno pretvara u ogavno čudovište s pipcima – što je zahvaljujući pristojnom crtaču vizuelni kvantni skok u odnosu na slične jalove pokušaje M&G-a u gornjoj epizodi. ima tu sasvim solidnog vizuelnog nadahnuća za otelovljenje kafkijanske klaustrofobije i užasa u pojedinim kadrovima i celim sub-epizodama.

ZAGONETKA OSTRVA D’YD (2+)
Originalan naziv: Il mistero dell’Isola d’Yd
Scenario: Tiziano Sclavi (2)
Crtež: Enea Riboldi (4+)

ovaj spoj rebusa i video-igrice meni nije bio naročito zanimljiva glavolomka, a donekle ga vadi odličan crtež.

ZLOČINI IZ LJUBAVI (2)
Originalan naziv: Delitti d’amore
Scenario: Tiziano Sclavi (2)
Crtež: Bruno Brindisi (3)
solidno nacrtana i mestimično zabavna u dijalozima i mikro-fazonima, ali ipak neubedljiva i isprazna epizoda, sa zaista jadnim raspletom.


Broj: 10
POSLEDNJA MUTACIJA 
(4-)
Originalan naziv: L'ultima mutazione
Scenario: Claudio Chiaverotti (3+)
Crtež: Giampiero Casertano (5-)

zapetljancija od zapleta koji dilana odvede čak u san francisko (bez veće potrebe), dok se u londonu odvija frik-šou sa nekim vrlo vrlo lepo nacrtanim mutantima, telesnim deformacijama, sluzi i svim kronenbergijanama koje horor film (i strip) čine dražim. kasertanov crtež sam oduvek naročito voleo, i on i ovde uspeva da svedeno i bez mnogo senčenja materijalizuje nabore mlohavog bubuljičavog deformisanog mesa. pošto je meni u vizuelnim medijima slika uvek važnija od priče, ovo od mene ima više no prelaznu ocenu, iako je zaplet – pih.


KOŠMARI ISTRAŽIVAČA KOŠMARA (4)
Originalan naziv: L’incubo dell’Indagatore
Scenario: Tiziano Sclavi (3+)
Crtež: Claudio Villa (5)

ok, ovo je gimmick 'epizoda' a ne pravi zaplet – fora je u tome da su kadrovi koje crta genijalni vilja zasnovani na njegovim koricama ranijih epizoda dilana, ali uklopljeni tako da, kao, pričaju neku (delirično-nadrealno nelinearnu) priču. ipak, to je više nego puki povod za recikliranje i nostalgično prisećanje nekadašnjih korica – finalni twist je tipičan sklavijevski, i opravdava ovu epizodicu.

EPILOG (3+)
Originalan naziv: Epilogo
Scenario: Tiziano Sclavi (3)
Crtež: Corrado Roi (4+)

ovo je dodatni završetak epizode SEDAM PROKLETIH DUŠA (čini mi se da veseljaci to još nisu objavili – čito sam hrvatsku verziju). nije baš da je toj priči trebao ovaj kraj, ali kad je već tu – neka ga. roi ga je lepo nacrtao a sklavi metnuo svoju prepoznatljivu suicidalnu melanholiju.


da sumiram: ove epizode su uglavnom manje ili više iznad proseka, i skoro sve zaslužuju pažnju dilanofila.

уторак, 12. октобар 2010.

Moja desna ruka


siguran sam da sam, u nekom trenutku, tokom 10+ godina kako pratim program fantazija festivala, pomislio: 'dao bih desnu ruku da jednom odem tamo!'
kosmička vagina je, siguran, prisluškivala moj um baš u tom hipotetičkom trenu i odlučila da se našali kako to samo ona ume. nedelju dana pred poletanje u montreal, prošlog jula, uspeo sam da povredim svoju desnicu – srećom, ne toliko ozbiljno da ostanem bez nje ili išta slično, ali dovoljno ozbiljno da 4 dana pred let ipak odlučim da odem do jedne babe, experta za nemaštanje uganuća i iskliznulih kostiju. elem, u tim trenucima još uvek sam naivno verovao da je minorna, i prilično bezbolna povreda koju sam sebi prouzročio bila tek nedužno uganuće zgloba malog prsta.
baba mi je smesta dala stručnu dijagnozu – ovo je slomljena kost. i prekorila me što nisam došao odmah nego 3 dana after the fact. pošto je to već počelo da zarasta nije mogla da 'namešta', ali mi je stavila imobilizator (tvrdo kartonče), umotala šaku i rekla: biće sve u redu. letećeš (misleći na moj let u kanadu).
kod babe sam otišao zato što mi u tom trenu zdravstvena knjižica nije bila overena, a akanje oko toga, plus sa neefikasnim srbskim zdravstvom, nekolko dana pred važan let, delovalo mi je kao gubljenje vremena koje tih dana pred put nisam imao za te gluposti. zato sam se ponadao da će baba, o kojoj sam čuo sve najbolje od nekoliko direktnih izlečenih pacijenata kojima je nameštala koske i zglobove, da brže i bolje odradi poso.
nosio sam taj zavoj i kartonče nekoliko dana – tačnije, sa time sam i uleteo u kanadu, kako bih izazivao podozrivost tamošnjih carinika, koji su u jednom trenu četkicom pokupili whatever sa gaze i to instant-analizirali, e ne bi li se uverili kakve konkretno droge unosim, natopljene u gazu, u njinu zemlju – ali sam zavoje sa sebe skinuo već u hotelu, prvog dana, kako ne bih na sebe privlačio pažnju s tim ružnim zavojem. uostalom, na desnici sam imao samo jedva primetnu 'grbu' tamo gde su polomljene koščice štrčale iz prave linije koju im anatomija inače nameće. 
ruka me nije bolela ni tada, ni kasnije: fantaziju sam odradio bez problema, jedino sam neke mišićavije nove poznanike molio da mi ne stežu ruku previše, ili im nudio levu za pozdrav, uz kratko objašnjenje da mi je desna malkice povređena. da je bilo bola, sve bih to shvatio ozbiljnije, i ažurnije se poneo prema aktivnostima sanacije. ali nije, pa nisam.
kad sam se vratio u zemlju, trebalo je da prođe malo vremena da se slegnu utisci iz kanade, pa da se preživi sveti ilija, banjska (pa time i moja) slava, da se nateram da po mega-vrućinama idem do niša i sredim svoju knjižicu, uzmem uput, odem do doktora i sve te gnjavaže koje sam odlagao maximalno. sve u svemu, tek krajem avgusta načinjen je rendgenski snimak koji je potvrdio babinu dijagnozu: kost desne nadlanice je slomljena blizu zgloba, i već je tako ukrivo i zarasla. moraće da se operiše.
pošto mi ćale radi u bolnici, mnoge stvari sam obavio brže i lakše nego što bih inače morao, ali svejedno, bilo je tu više gnjavaže nego što mi u životu treba. na svu sreću, tokom celog ovog vremena desnica mi je bila najmanje 90% upotrebljiva za sve redovne aktivnosti, a najvažnije – za kuckanje po tastaturi kompa (kako doktorata, tako i blogerisanja, pisanja mejlova i ostalog). takođe sam srećno izbegao iskustvo ležanja u bolnici: prvobitno je bilo predviđeno da prenoćim u bolnici dan uoči operacije, ali su mi tog dana, kada sam već došao tamo sa spremnim prtljagom (pidžame, presvlaka, brdašce knjiga i stripova), kazali da ipak nema potrebe da dreždim u toj 'ludnici' (kako jedna sestra reče), nego da je dovoljno da od ponoći nadalje ama baš NIŠTA ne jedem niti pijem i da sutra dođem u 9 ujutro, pa da vidimo kada će mi doći red da idem pod nož (i anesteziju, koja je povod za one gremlinske zabrane).
kada dođoh na ortopediju tog jutra, 9. septembra, shvatih koliko sam srećan što sam izbegao noćenje u BOLNICI UŽASA. i tih sat-dva koje sam proveo u sobi, čekajući da me neko zaseče, bilo mi je dovoljno da vidim šta sam propustio. u krevetu do mene neki deda je povraćao u zgužvani čaršav koji su mu prinosili članovi familije. krevet dalje još stariji čilager se bunio da mu kateter propušta, curi. nešto kasnije je ovaj što je povraćao tražio 'gusku' a vala i 'lopatu'. pošto nisam bio vezan za krevet, u tim trenucima sam uglavnom izlazio u hodnik. ta vrsta grozota mi ipak ne treba u vidnom polju.
na operaciju nisam čekao dugo, tj. došla je mnogo brže nego što sam – all things considered – očekivao. manje odlaganje nastalo je samo kad je tek na ulasku u salu glavna anesteziološkinja shvatila da u mojim papirima nema nalaza o sastojcima moje krvi i mokraće. jedan poziv mobilnim i jedan dolazak kolima od banje do niša kasnije i to je bilo rešeno. sad su mogli da znaju da sam zdrav i čitav i da mogu da mi daju najjaču dozu za konje. iako sam svojim laprdavim jezikom uspeo da povredim sujetu pomenute glavne anesteziološkinje, koja me nije ni razumela kako valja, ipak nije došlo do njene osvete, i anestezija je zaista 100% odradila ono što treba – ništa nalik bolu nisam osetio tokom operacije, koju sam ispratio budan. da, nisam bio uspavan totalnom, nego su mi samo desnicu ruku umrtvili. (btw. 'uvredljiva' primedba je bila along the lines of: 'nisam znao da treba da nosim papire sa rezultatima, oni su sa niže instance, koju su čak dve više – kardiolog, i anesteziolog – već proučili, odobrili, i napisali SVOJE izveštaje, koje jesam imao pri sebi.' međutim, ova je nekako uspela da ono 'niža instanca' svati kao upereno protiv nje, iako je svakom dobronamernom građaninu jasno da sam referisao na krvopije i mokraćofile...)
jesam bio budan tokom cele te radnje, ali avaj, nisam mogao da gledam – stavili su zaklon od onog zelenog pokrivala između lica i ruke. zamolio sam ovu da mi uslika rasečenu i otvorenu nadlanicu svojim mobtelom, ali ova reče da navodno nema kameru na njemu, odnosno da 'to nije običaj da se radi' – a ja nisam baš insistirao. zato ovaj text ilustrujem samo rendgenskim slikama. 
operacija je trajala ceo sat: tokom nje su mi nadlanicu, ispod zgloba malog prsta, rasekli nekih 3 cm otprilike, razbili taj kalcijum koji se formirao tokom više od 2 meseca od preloma i onda te dve krhotine spojili i ispravili kako treba. da to sve sraste pravo pod lenjir trude se tanki šrafovi koje su mi metnuli u 2 dela te kosti, i to mu dođe taj metalni fixator koji nosim na nadlanici već punih mesec dana (vidi sliku – to su oni pravi geometrijski oblici koji narušavaju organske strukture mojih LOVELY BONES).
koža je zašivena, metal privremeno ugrađen u kost, gaza stavljena preko, ja vraćen u sobu – a čim je dejstvo anestetika prošlo i moja desnica se vratila meni, sestra je došla kolima po mene da me izbavi tih slomljenih, usranih i ubljuvanih starčuljina (6 njih u istoj sobi, u tom trenu – i ja sedmi).
gvožđurija na desnici svakako jeste gnjavaža, ali osim što me prinuđuje da otkrivam šta sve mogu da radim (i) levom rukom, i da pazim da tim gvožđem baš ne udaram okolo, nije toliko strašno kao što izgleda. ne boli ama baš nimalo, ne svrbi niti izaziva ikakvu nelagodu – barem ne meni, koji sam oguglao na taj metal u svojim kostima i mesu i samo čekam kad će, TETSUO-like, da počne da mi obuzima ostatak organizma.
to bi trebalo da mi skinu sa ruke 27.10. a onda ću valjda moći da i malim prstom mrdam malo više nego sada (navodno mi je taj zglob malo ukočen zbog neupotrebe).
eto, oduži se ovo, a planirao sam da opišem u 3-4 pasusa. šta se tu može.
naravoučenije: deco, pažljivo kanališite svoju snagu i ne udarajte golom rukom ono što možete motkom.

PS: a za slučaj da se neko žali – u stilu, kakve sad sve ovo veze ima sa hororom i zašto imamo da ovde čitamo o tvojoj jebenoj (tj. sjebanoj) ruci umesto o nekom horor filmu – moj odgovor glasi: suština horora sastoji se upravo u tome da nas stalno podseća na kostur koji nam egzistira ispod kože. gornji napis, a naročito rendgenski snimci, trebalo bi da imaju isti učinak. osim toga, baš su mi lepe kosti, mnogo lepše od onoga preko njih, pa sam morao da ih podelim sa drugima! enjoy! 

PPS: a svima onima koji su do ovoga texta došli tražeći nešto o reality show-u seke alexić -ala sam vas zajebo! bwahahaha!