Da, znam! Nisam se skoro osvrtao na
novije horore – uglavnom zato što su tako srednjački i nevredni detaljnije
priče – ali ipak, come ON! Nije baš da se ništa tu ne može pogledati...
Bliži se krah ove godine, pa sam
ovaj moj osvrt na ovogodišnju horor produkciju podelio u tri celine, i to: 1) VREDI PAŽNJE (može se pogledati – mada se
uglavnom kreće oko 3-, pa stoga nije
baš ni mnogo pod obavezno); 2) SAMO ZA
ZADRTE (mnogohajpovana čuda koja su manje-više razočmarala), i 3) ĐUBRE (potpuno gubljenje vremena).
Za početak, evo 10 filmova vrednih
pažnje, i 4 koja smesta bacite u kantu ako ste ih uopšte skinuli ili za
gledanje razmatrali.
Ostali će biti razmotreni i
prikazani na ovom mestu uskoro...
VREDI PAŽNJE
El bosque negro (The Black Forest)
(Bra, 2018)
***
3-
Evo malo egzotike: brazilski ljuti začini u krvavoj
ali i atmosferičnoj priči iz džungle, gde je crna magija otprilike poslednje i
jedino utočište ugnjetenih da se zaštite od zlikovaca svih boja.
Fino je to,
prijatno, lepo uslikano (mada je fotografija bledunjava), ima ugođaj autentičnosti kakav se retko viđa – ali,
malkice je predugo, i ta glavna junakinja je mogla biti malo simpatičnija i
prijemčivija za puniju unesenost.
Assassination Nation
(USA, 2018)
**(*)
3-
Prenadrkano hiper-pre-režirano bombastično nešto: demonstracija formalne sile ipak jedva uspeva da prikrije
odsustvo čvršće supstance. Mislim,
okej, ova storija o razotkrivanju mračnih tajni stanovnika jednog američkog
malog mista ima pretenzije da bude satira (i parabola o ženskom oslobađanju +
osnaženju),
ali bojim se da joj za punopravno nošenje te etikete ipak fali još
malo pameti i nešto duha. Čak i polovično, međutim, to je oku prijatno i
zabavno za videti.
Valley of Shadows
(Nor, 2017)
**(*)
3-
Bajkoviti atmosferični norveški ultraslowburn
nordijski gotik, borderline nenarativni minimalizam o plavokosom dečaku u
nordijskim divljinama,
u kraju gde „vukodlak“ kolje ovce, koji se zaputi na
dugačko (i time mislim duuugaaačkoooo) putešestvije kroz ledene, ladno-zelene i
magličaste šume –
ka nekoj vrsti nekonkluzivne samospoznaje (?), odrastanja,
ili tako nečega maglovitog.
Braid
(USA, 2018)
**(*)
3-
Hiperstilizovana bizarnost teška za prepričati (a i
da to učinim – ko bi mi poverovao?) – svodi se na uvrnutu psiho-dramu između
dve drugarice i poremećene majke jedne od njih, u pustoj južnjačko-gotičarskoj
kućerini.
Lepo je to sve, ali malko praznjikavo, predugo i nedovoljno prijemčivo:
glavne curice su isprva polusimpatične, ali brzo počnu da smaraju i gube čak i
tolerantnijeg gledaoca.
The Possession of Hannah Grace
(USA, 2019)
**(*)
3-
Još jedan nekro-horor u mrtvačnici gde leš koji
nije sasvim upokojen pravi razna sranja: ovo se polako pretvara u novi podžanr,
ali OK, ambijent je fino uslikan, morbidan, i film ima simpa mračan ugođaj
vredan pažnje,
iako je na kraju balade sve to prilično jednokratno i
nekonsekventno.
Liverleaf
(Jap, 2018)
***
3-
Nasilje rađa nasilje, ili: Ludi Japanci se
međusobno kolju, pale, zasecaju, (samo)ubijaju i sve ostalo što im padne na
mračne umove u ovoj, kakti satirično intoniranoj, kritici „ove današnje
zabludele mladeži“
i njihove sklonosti ka „vršnjačkom nasilju“ koje se ovde
otima kontroli koju nikad nije ni imalo.
The Perfection
(USA, 2018)
**(*)
3-
Horor smešten među sviračice čela (valjda mu se
tako ova sprava zove?) – ali, hej, nije to baš tako ozbiljno kao što možda
zvuči: radi se o psiho trileru punom twistova, gde se ne zna ko je veći psiho
(a u toj činjenici je glavni izvor svih preokreta). Ima to jedan prijatan sicko
vajb i dovoljno je dinamično i zabavno za overiti, iako je, ehm, daleko od
perfekcije.
The Cleaning Lady
(USA, 2018)
**(*)
3-
Ovaj horor-triler bio bi znatno bolji kad bi imao
kraj! Istina, treba mu poprilično (previše!) vremena da razvije svoju storiju o
nakazolikoj služavki koja se fixira na svoju bogatu poslodavku, a onda, taman
kad stvarno postane zabavan u poslednjih 20-ak minuta (ako ste izdržali dotle!)
– on se, naprosto, prekine jednim totalno frustrirajućim i neverovatno
promašenim ne-krajem. Ipak, zbog one torture i saspensa i splatera i makljaže
pred kraj vredi ga overiti.
Inhuman Kiss
(Indo, 2019)
**(*)
3-
Još jedna indonezijska varijacija na temu „krasue“-
žene čarobnih moći kojoj se noću odvaja glava od tela i lebdi uokolo dok iz nje
vise pluća i iznutrice, i pravi sranja seljanima. Ovde je ta folk-treš premisa
urađena sa više para, boljim glumcima i režijom, i sa nešto više naglaska na
dramskoj potki
– mada, ne brinite, pred kraj imamo čak i nešto malo
monster-rvanja, udarilo čudo na čudeso! Sasvim prijatan komad egzotike da malo
odmorite dušu od američkih „5 friends in a van“ slešera i „morons with cameras
in an asylum“ faund futidža.
Wounds
(USA, 2019)
**(*)
3-
Ne znam šta se tačno ovde desilo – novela na kojoj
je ovo zasnovano je odlična, i vrlo jeziva: plus, obratite pažnju na njenog
autora, Nejtana Balingrada – obe
njegove zbirke su odlične, i možda ih čak i vidite na srpskom u bliskoj
budućnosti. Međutim, u filmu je reditelj (onaj Babaduk što je pravio precenjeni Under
the Shadow pre par godina) više pažnje posvetio raspadu jedne ionako
klimave veze negoli iracionalno-natprirodnom hororu, tako da je potencijale za
punu stravu jedva dotakao, jedva s dva prsta pipnuo ali nedovoljno exploatisao.
Drama je onako, podnošljiva, ali svakako ne nešto po sebi mnogo vredno pomena,
a njoj svakako ne pomaže što bi film trebalo da nosi onaj bezlični, drvenkasti
Armi Hamer. Možda je bar donekle stvar u različitim medijima, ali dok mi na
papiru nije smetala neobrazloženost i nekonkluzivnost horor fenomena, u filmu
to definitivno smeta i proizvodi frustrirajući osećaj, naročito na „WTF – TO JE
TO?“ kraju.
ĐUBRE
Antrum The Deadliest Film Ever Made
2018
*(*)
1+
Mermaid Down
2019
*(*)
1+
Hex
2017
*(*)
1+
The Night Sitter
2018
*(*)
1+
---NASTAVIĆE SE...
Wounds definitivno bolje šljaka u književnom predlošku, odnosno sam kraj novele više baca svetlo na to koliko je glavni lik šljam.
ОдговориИзбришиHm od ovogodišnjih ostvarenja jedino još imam očekivanja od The lighthouse i The lodge.
Za Svetionik čekamo pristojan kvalitet snimka, a koliba koliko vidim još nije dostupna širem audotirijumu...
Kako ocenjujete Little monsters ako ste gledali? Simpaticna horor komedija sa Lupitom Nyongo.
ОдговориИзбришиstrpite se malo... Little monsters spada u SREDNJAKE; o njima uskoro. 2+
ОдговориИзбришиgule, nijesmo još dobili kompletan rivju Tvin Piksa 3 iako si davno obećao....
ОдговориИзбришиnijeste. ali ćete zato dobiti DVE knjige u februaru umesto jedne (da, 15.01. raspisujemo pretplatu za DVA nova naslova u poetici strave), a do sajma bar još dve, PLUS mega knjigu od 500 strana velikog formata u ediciji crna mačka... o TP3 neću pisati dok još jednom ne odgledam ceo serijal, sve 3 sezone. a to će potrajati. treba i neki roman da se piše...
ОдговориИзбришиsve same gluposti...aj ovaj norveski, ima estetiku pusti pravog da udje, pa moguce i da je vredan gledanja.
ОдговориИзбришиHm, Valley of shadows zvuči mi gledljivo, ne zbog dolinarstva koje gajimo u našim nazivima.
ОдговориИзбришиElem, iskoristio bih priliku da ocenim viđenje nekih skorijih filmova koje sam nedavno odgledao:
Ad Astra (2+, možda sam i preblag, iskreno ceo film me podsećao na dosadniji uvod Avatara, čak mi je i skakutava brbljivica Sandra Bulok više držala pažnju u srodnom Gravity; Bred Pit `ladno američki potiskom pređe preko gustog, kamenolikog Neptunovog prstena u skafanderu do matičnog broda, ma daaaaaj, na bilionski skupoj misiji da bi pronašao zastranjenog tatka koji je samo on jedini preživeo, uništi bilionski skup brod i otkrije jedno golemo - ništa, kladim se da i akterima presedne film kada ga uparađeno gledaju na nekim dodelama).
Joker (ukrašen korejskim titlovima) - neka bude Gulova ocena, Komodus iz Gladijatora je briljirao u filmu i izneo svu ocenu sa porukom filma gde sistem radi mehanički, niko nikoga ne sluša, da eventualno taj sistem adaptira i spasi ga kraha.
It, Chapter Two - ne znam zašto, ali ovaj drugi deo filma sam ispratio bez uspavljivanja na pola filma, kako je to bilo u prvom. A bilo je materijala za prespavati, možda što sam ga gledao tokom svetlog dela dana. Činjenica je da ne varim baš Kingove ekranizacije, niti piskaranja, ima on tu neku preteranu deskripciju banalnih stvari. Ima par strašnijih scena koje su me nakratko iscimale kao Kondžuring, a ono sa padom meteora i uništavanjem zla u njemu je debiloza, pola sata trošenja memorije na kvalitetne hd frejmove. Scenografija mi je upečatljiva, ostalo onako, možda poruka na kraju da je nipodaštavanje zla najbolji način izbeći ga - eh da su za ovo znali Isusovi i Alahovi sledbenici, pa da izbegnu grdne verske ratove, ako je vera bila izgovor za krvoproliće, a ne resursi.
Hičkokovi filmovi koje sam zaređao od jesenas - Frenzy, Rear window, North by Northwest, Vertigo, Rebecca, Dial M for mureder, The man who knew too much, Touble with Harry, Marnie, Rope... umetnost, bez većeg izazivanja uma za nekom negativnom kritikom.
Sta je sa Midsomar doktore? Pokusavam da pronadjem neki komentar ali ga nema :)
ОдговориИзбришиoću još jednom da ga pogledam pre nego što potpišem da je sranje - mada, nezvanično, 98% sam siguran da jeste.
ОдговориИзбриши