субота, 29. октобар 2011.

DILAN DOG, GOLKONDA I HORROR BIŠKE

            Jedno od najvrednijih i najkvalitetnijih izdanja na polju horor stripa kod nas – ma šta "jedno od"! NAJBOLJE, bez konkurencije! – jeste serijal BIBLIOTEKA DYLAN DOG koju izdaje Veseli Četvrtak.

            Radi se o sistematičnom re-izdavanju epizoda DILANA DOGA, po tri komada između jednih vrlo tvrdih korica. A unutra: novi, još bolji prevodi; odlična štampa na belom, znatno boljem papiru od onog roto-žutila iz dana DNEVNIKA; šiveno i čvrsto zalepljeno; sa novim originalnim kolor koricama; i naročita ekskluziva, samo u ovim srpskim izdanjima: novi, specijalno za ovaj serijal pisani eseji vrsnih znalaca Dilana Doga!

            U prvih nekoliko knjiga dodatni tekstovi ticali su se horor tematike kojom se Dilan bavi (npr. vampiri) ili istraživanja nekih od ključnih ikonografskih obeležja vezanih za ovog junaka i njegov svet (Krejven roud, "The Rocky Horror Picture Show" itd.), ali su onda krenuli sa detaljnim analiziranjem konkretnih epizoda, tako da u poslednje vreme u ovim knjigama (svaka od po preko 300 strana) možete čitati analize i sinteze epizoda stripa objavljenih u njima. 

Autori ovih tekstova, punih informacija i tumačenja koji nisu smesta očigledni običnom čitaocu, jesu Marko Šelić, Vladimir Tadić, Nikola Todorović, Dejan Ognjanović i drugi, i mislim da su pun pogodak i vredan dodatak za sve one koji vole svet DD-a i koji se uranjaju u njega dublje i duže od vikendaša i zgubidana koji njime samo ubijaju vreme. Znači, za prave fanove i poštovaoce, ovo je MUST MUST MUST.
Do ovoga časa izašlo je 15 DYLAN DOG knjiga – što će reći, došlo se do epizode 45 redovnog serijala – i ide se dalje. Sajam knjiga je sjajna prilika da po najpovoljnijim cenama nabavite bojeve koji vam nedostaju, a cela ova akcija imala bi moj Seal of Approval sve i da nema u tim knjigama mojih tekstova. Moram ipak reći da sam povlašćen i ponosan što sam deo ovog epohalnog projekta, i zahvalan sam redakciji što mi je omogućila priliku da sebi barem kroz ova tvrda izdanja sebi osiguram jednu vrstu ako ne večnosti a ono barem trajnosti kroz direktnu vezu sa vrlo mi dragim strip serijalom.

Ovom prilikom želim da ekskluzivno obznanim i jedan simpatičan detalj vezan za knjigu br. 14. U njoj se nalazi legendarna i mnogovoljena, kultna epizoda GOLKONDA. U moru bizarnosti kojima ona obiluje svojevremeno je bila i ona bezvezna pesma koju hevi metal bend peva u klubu INFERNO. Njen doslovni prevod sa italijanskog glasi "Golkonda! Golkonda! Duša tone! Golkonda! Golkonda! Velika buka!..." ali to nije bilo dovoljno blesavo Dnevnikovom prevodiocu, pa smo zato, u prvobitnom Dilanovom pojavljivanju na srpskom, dobili dadaističke stihove "Golkonda! Golkonda! Duša gde je onda? Golkonda! Golkonda! Žena zvana Blonda!" Ovo je sada ispravljeno, ili barem još ludačkije izmenjeno... 

Svakako kontroverzna odluka – da se Sklavijevi stihovi zamene stihovima Horror Bišketa (frontmena PERO DEFORMERRO benda) iz pesme "Masovna sa'rana" koju sam ovde na blogu već promovisao i koja takođe ima moj Pečat.
Inače, u tom istom izdanju možete naći i baš moj tekst o GOLKONDI, pod naslovom "Duša gde je onda?" koji počinje ovako:
 
Okretanje pogrešnog broja (tipično sklavijevski: 666-666 umesto 666-665!) dovodi do privremenog buđenja pakla na ulicama Londona i šire okoline. "Greh" u vidu ljubakanja dvoje mladih u šumi budi "zonu" iracionalnog, koja šumarak po imenu Golkonda pretvara u kapiju između našeg sveta razuma, prividno normalnog, i onog drugog, nerazumnog i apsurdnog. To stvara džumbus koji Dilana vodi na najdalje putovanje u njegovoj dotadašnjoj karijeri (bar što se ovozemaljskih lokacija tiče) – sve do Golkonde u Indiji, i to putem koji ga vodi kroz Srbiju (da, zagledajte kartu)! 
U "Golkondi" je Sklavi u potpunosti razulario svoju sklonost nadrealizmu, dadaizmu i apsurdizmu kao činiocima svetonazora koji je, dakako, i u ranijim epizodama bio očit, ali su tada snage haosa i bezumlja obično bile sakrivene iza žanrovske ikonografije i aluzivnosti, kao npr. u epizodi "Kaljostro" aka "Njujork, Njujork". U svetlu "Golkonde" zaplet (!) "Kaljostra" deluje čvrst, logičan i pravolinijski kao u nekom Diznijevom crtiću (ne računajući nadrealističku "Fantaziju").

--- Nastavak, u knjizi br. 14 DYLAN DOG biblioteke.
Ko sebe smatra ljubiteljem horora, a nema ova izdanja u svojoj biblioteci, zaista ne znam šta mu/joj se u glavi zbiva!

Inače, vrlo uskoro iz štampe izlazi i 50. broj Četvrtkovih "novih" (barem za post-Dnevnik Srbiju) epizoda, a povodom tog jubileja u tom broju nalazi se i kratak osvrt ekipe koja piše i dopisuje Dilana na temu – ZAŠTO VOLIM DILANA (in a non-gay way, mostly).

Prema tome, tu je Sajam, tu je Klub Čitalaca, tu su ova MUST-HAVE izdanja, pa - šta još čekate?

петак, 28. октобар 2011.

SECTOR 7 (2011)

**
2+

            Strogo gledano, ovaj film je benigno đubre. Ali dajem mu umereno veću ocenu nego što inače dajem đubretu, zato što se ovde radi o gledljivom đubretu – gledljivom, naime, za one koji vole donekle lavkraftoidne bljuzga-monstrume

            Da budem jasan: dizajn monstruma je apsurdan ako ćemo ga gledati očima logike, fizionomije, biologije, funkcionalnosti itsl. Ali zašto bismo? Kao da je neki nepremostiv problem što su ovde natrpali elemente sisara, gmizavaca, vodozemaca, glavonožaca i još ponekih grupacija u jedno čudo(vište) koje najviše podseća na human centipede nanizan od tri čoveka, jedne žene i dva grbava kepeca koji se zajedno batrgaju u jednoj vreći sa teksturom očerupanog pileta. 
 
Koga je briga što ovaj Thing That Shouldn't Be takođe ni u kom slučaju COULDN'T be? Možda bi to smetalo u nekom iole ozbiljnijem filmu, ali u ovoj bljuzgi svakako ne.

            Rekoh već, taj monstrum je JEDINI razlog da iko uopšte pomisli da baci sat i po na ovo.
            Po dizajnu podseća najviše na ona pipkasto-ljigava čuda iz DRUNE – daleki rođak Bottinovog THINGA, dakle, lep (monstruozan) na oko, posmatrano larpurlartistički.

            Istina, SVE ostalo vezano za njega potpuno je bezvezno: spor je. Trom. Jadan. Glavna junakinja se, praktično, šamara i pesniči s njim kao sa nekim prevelikim svinjolikim pekinezerom: ovaj ima grdne udove, trista pipaka, iz usta mu leti žalac dugačak više metara, al svejedno pušta ovu šmizlu da mu priđe dovoljno blizu da ga štipka po obrazu – samo zato što je glavna junakinja, pa nju ne sme snažnije ni da baca u stranu, a kamo li da je gricne ili probode onim čudom iz usta kao što to inače radi nebitnim epizodistima.

            Što se tiče štete načinjene na minornim "likovima" – ne očekujte splatter. Ljudske krvi nema skoro nimalo, ili prsne par kapi u nebitnim mikrosekundama, ali nema bitnijeg čerečenja. Sva groza sačuvana je za monstrumove izlučevine, za njegovo paljenje, dranje i sluzopljus. Ipak je ovo naumljeno za 15-godišnjake, tako da se proračunato nije išlo na hard-R ekvivalent koji ovaj koncept gotovo zahteva.

            Da i ne govorim da je reč o jednom od konotativno najispraznijih monstruma u svekolikoj istoriji monster muvija: njegovo poreklo i nastanak proizvoljni su do uvredljivosti, čak i MIKIJEV ZABAVNIK potrudio bi se više na tom planu da su njegovi scenaristi pisali ovo, a eventualnu simboliku smesta bacite kroz prozor, jer nema ni nagoveštaja toga.

            Zašto bi monstrum, koji inače jede NAFTU, naprasno počeo da napada LJUDE? Nije baš da je ljudsko meso mnogo slično nafti, or so I'm told. A sve i da jeste (kao, zbog tog grdnog ugljenika u nama) – mi zapravo nigde u filmu ne vidimo da monstrum ove ljude – JEDE. Jok, dovoljno mu je da ih ubije – i čim otegnu papke, on prelazi na drugog, bez daljeg bavljenja njihovim lešinama.

            "Zaplet": na jednoj korejskoj naftnoj platformi javlja se monstrum. On tamani ljudstvo malo po malo, dok ne preostane samo jedna žestoka ženska da se s njime razračuna – a znamo da je žestoka zato što, na početku, snagom svojih mišića reši jedan zajeban problem sa bušačkom tehnikom, a naročito zato što nosi belu majicu na bratele, koja je danas praktično postala UNIFORMA za NaSveSpremneŽene (unučice/klonice Sigurni Viver).

            To što je zaplet generički zonomrtvosan do bljutavosti i bezličnosti, što su likovi karikaturalno svedeni, što su dijalozi cut-up od najotrcanijih i najbesmislenijih fraza koje su se na dnu bureta nataložile tokom decenija B-muvija, još bi se nekako i podnelo da je barem režija dinamična i zadahnuta duhom. 
 
Avaj! Akcija je režirana toliko mlitavo i kilavo i bedasto da je to znatno ispod južnokorejskih standarda. Tu nema impakta ni u tragovima; nema kinetike; nema udara. Ništa ne pršti, ne puca, ne treska, ne postoji ni minimum POKUŠAJA a kamo li uspeha u pravcu postizanja onog elementarnog adrenalinskog ugođaja kada te dobar reditelj baci USRED akcije. 

Jok, ovo je sve videoigričasto odrađeno, tačno odmereno za današnje tinejdžere odrasle na videlo-igricama, kojima svi ovi pikseli neće smetati jer za real deal i ne znaju: šarene sličice mrdaju ekranima, sa distance, dovoljno jasno i pregledno da vidimo ko šta koga gde, ali ni izbliza involvirano tako da ta AKCIJA zaista zasluži svoje ime. 
Come on – scene "jurnjave" motorima na platformi (!!!) toliko su bedasto odrađene pred zelenim ekranom, da tako nešto u nekom mejdžor filmu (a ovaj SEKTOR je imao visok budget) nisam video još od zloglasnih back-projection efekata u filmovima iz 1950-ih gde baja vozi auto, erkondišn mu duva kosu a iza njega na platnu ide projekcija "pozadine" auta koji, kao, vozi! 

Isto važi i za monstruma. Vrlo očigledan CGI, varijabilne izvedbe, negde solidan, negde sramotno transparentno animiran, ali ni za njega kao ni za motore i druge andrmolje ovde ne važe zakoni gravitacije, inercije, biologije… to nema nikakvu TEŽINU, to pada sa enormnih visina a ne lomi svoje noge, penje se uvis kao da ide po ravnom, skače, leti i sve ostalo što mu ova video-igrica diktira, ništa od toga nema veze s mozgom, a kamo li fizikom. 
No, zbog moje slabosti prema ovoj vrsti kreatura koje naročito volim da gledam u pokretu, ovom komadu bezukusnog, nebitnog, zaboravljivog đubreta dajem 2+ jer, ako ništa drugo, barem nisu igrali stari low-budget trik u kome se 4/5 filma monstrum sakriva u mraku, da bismo ga osmotrili kolko-tolko tek u poslednjih 10-ak minuta. 

Jok, ovaj ovde izlazi na svetlo odmah, i ne krije se nimalo – što poništava i poslednji rudiment strave, ali time se ovde niko nije ni bavio, pa zato – nema veze. Šteta, jer neke scene su pružale priliku za to – naročito pod vodom, gde su u par navrata došli na ivicu lavkraftovskog CALL OF CTHULHU užasa – ali su to smandrljali odradekovskom režijom i preočiglednim CGI efektima. 

Ko voli ova čuda i čudovišta, može da ovo odgleda bez previše smaranja, a svi ostali mogu slobodno da zaobiđu. Move along – nothing to see here, except a half-decent CGI creature. Nisam verovao da će doći dan u kome ću da se vajkam i sa setom prisećam filma kakav je, recimo, LEVIATHAN Džordža Pan Kosmatosa, ali evo ga: došao je! Ono što mi je početkom 1990-ih delovalo kao zaboravljiva boza, danas vidim kao standard davno izgubljen i sada nedostižan. Nikakvi video-igricama zadojeni programeri ne mogu da se mere sa Stenom Vinstonom i njegovim divotalnim čudima u tom filmu (Pitera Velera da i ne pominjem! Damn, eto filma zrelog za reprizu!).

Što je najgore (ili najbolje?) – javlja mi se da će novi rimejk THINGa da bude još gori od ove davno do bezukusa ižvakane žvake maskirane u poluanimirani "film" i da ću ovu korejsku banalnost od blata da pravim kad se najzad pred mojim THING-worshipping očima napokon nađe ova nova istonazvana amerikanska blasfemija.

среда, 26. октобар 2011.

SAJAM KNJIGA '011: THE LOOT!

             Iskoristio sam utorak, 25.10.11. za ono što bi debeli degenerik nazvao "In & Out Job" na Sajmu. Naime, imao sam zgodan prijateljski prevoz koji me je odbacio pravo na Sajam i nazad, tako da ove godine nisam morao da se gnjavim po autobusima, nego sam svoju bookworm hranu kulturno i glatko natovario u auto. Putovao sam u dobrom društvu, ali iz top-secret razloga bolje da ne otkrivam njihove identitete. Reći ću samo da sam se i u odlasku i u povratku naslušao toliko priča o podljudskom šljamu i intelektualnom polusvetu među niškim profesorima univerziteta – o njihovim pokvarenim, kriminalnim radnjama, o korupciji, o nepojmljivoj bezočnosti, itd. – kao i o prljavom vešu brojnih pisaca i "kulturnih" radnika Srbije. Među potonjima me je naročito iznenadilo da je, kako izgleda, jedan od retkih srpskih izdavača koje sam cenio, sada pokojni, a znan po prevodima i izdavanju Emila Siorana, zapravo bio poprilično... eh, kontroverzna ličnost, pokoj mu duši.
            No, to je priča za neku drugu temu, i tema za neku drugu priču.
            Ono što vas zanima jeste – šta sam kupio na Sajmu ove godine (a za slučaj da ste propustili listu plena od prošle godine, evo i nje OVDE).
            Kao što ćete videti, neke od ovih knjiga već sam bio sebi zacrtao u svojoj NAJAVI & preporukama za sajam, dok su neke natrčale neočekivano.
           

BUNTOVNICI
Milenko Bodirogić, Ivica Stevanović et al.
Izdavač: ORFELIN
1700 d.
            Ovde nema iznenađenja: očekivao sam maximum, i to sam i dobio. To je tim slađe što je ovo najhororičnija od sve 3 Orfelinove knjige: VAMPIRI & VEŠTICE rulaju! Pošto je Ivica na sajmu u sredu, kada će potpisivati i crtati na kupljenim primercima, savetujem svima da iskoriste tu priliku i dobiju neku originalnu unikatnu karakondžulu samo za sebe na svom MUST-HAVE primerku. Ja ću svog ghoula ili vampira imati docrtanog malo kasnije, kad Ivica bude dolazio u Niš.


LJUBAZNI LEŠEVI
Ivica Stevanović
Komiko
1200 d.
            Odlična štampa, odlične grozote u punom koloru: vrhunski rad, detaljniji rivju uskoro.

LEKSIKON LIKOVNIH LEGIJA – BESTIJARIJ
Ivica Stevanović
SKC NS
1200 d.
            Ovo je jedan od poslednjih preostalih primeraka u prodaji, i kako mi Ivica reče – neće biti ponovljenog izdanja, ne znam zašto. Moj savet: ako ovo negde vidite, kupujte pod OBAVEZNO. Radi se o zaista prelepom pandemonijumu groteskno-satanističko-grozomorne provenijencije – pun kolor, vrhunska izrada, raj za oči koje vole horror, pa prema tome, dabome.

BRISANJE. RASPAD
Thomas Bernhard

Neki Hrvati, u Hali 2
1500 d.
            Poslednji Bernhardov roman. "Bezuslovni dar svetskoj književnosti". 570 strana suve mizantropsko-komične ingenioznosti jednog od najmračnijih & najzabavnijih pisaca 20. veka – zavetni monolit koji je iza sebe ostavio pred smrt, tako da nikakvo cenjkanje i premišljanje tipa "da li je hiljadu i petsto previše za skoro šesto strana ove genijalnosti" ne dolazi u obzir kod bilo koje osobe iole obdarene ukusom. Inače, rekoše mi Hrvati da je redovna cena ove knjige oko 25 E.

WITTGEINSTEINOV NEĆAK
Thomas Bernhard
Neki Hrvati, u Hali 2
700 d.
            Najzad sam kupio roman koji slovi za Bernhardov NAJBOLJI. Pošto mi je prvo, srpsko izdanje iz sredine 1980-ih, nekako promaklo i nikada ga uživo nisam video čak ni kod antikvara, ovo će biti prilika da u najkraćem roku proverim da li je VITGENŠTAJN zaista njegova najbolja knjiga (do rezultata te provere, ovu titulu od mene imaju STARI MAJSTORI).

PORNOGRAFIJA
Vitold Gombrovič
PAIDEIA
475 d.
            Kupovina ove knjige izazvala je predvidive komentare kod sirovih prodavaca na štandu. Recimo, iza leđa začuh komentar momka koji je tu radio: "Heh heh, od svih naslova, samo sam ovaj zapamtio." Takođe, od svih ovih grdnih naslova koje sam na sajmu kupio, jedino mi je za ovaj prodavačica kazala: "Nadam se da ćete uživati." Prema tome, javlja mi se da će svako ko ima muda da dođe na štand i kaže: "Molim vas, dajte mi PORNOGRAFIJU" – biti nagrađen jednom vrlo zanimljivom knjigom.

KARTA I TERITORIJA
Mišel Uelbek
Plato books
600 d.
            Iskren da budem, meni zaplet ove knjige ne deluje obećavajuće, ali kad sam već ispratio SVE što je Uelbek do sada objavio, i kad sam u svemu tome manje ili više uživao, osećam dužnost da overim i ovo.

PRAŠKO GROBLJE

Umberto Eko

Plato books
800 d.
            Da sam ljubitelj otrcanih fraza, pojavu ove knjige opisao bih kao "grom iz vedra neba": nigde nisam video ni najmanjeg pomena da ovo postoji, a kamo li da se sprema srpski prevod, ili da je neko od drugara i sličnomišljenika već kupio, pa zato – evo. Prema opisu, deluje kao najbliže što je Eko prišao HORROR romanu još od FUKOOVOG KLATNA. Evo šta kaže izdavač:
"Romаn Prаško groblje nаpisаn je u formi feljtonа kаkvi su bili u modi u XIX veku. Imа formаlne odlike dobrog romаnа u nаstаvcimа: sve vrvi od neočekivаnih obrtа, podlih i izopаčenih opаtа, jezuitа, mаsonа, špijunа, kontrаšpijunа, doušnikа, žbirа, fаlsifikаtorа, lаžnih sveštenikа, аtentаtorа, bombаšа, ubicа, tu je i sаtаnistkinjа obolelа od histerije - glаvnа junаkinjа orgijаstične crne mise. Ukrаtko ovа knjigа imа sve elemente gotik stilа, stogа se čitа u jednom dаhu. Sаmo što su, zа rаzliku od feljtonа, sve ličnosti i svi dogаđаji u Prаškom groblju istiniti. Izmišljen je jedino glаvni junаk (ili postoje dvа glаvnа junаkа?), аli je i on u stvаri tek sаžetаk onogа što je određeni broj ljudi tokom tog burnog vekа u Evropi činio i govorio."
Šta kažem ja? Čuće se vrlo USKORO, jer ovo ide na vrh moje liste ZA ČITANJE!

NAKOT
Goran Skrobonja
Izdavač: PALADIN
-promo-
            Napokon sam dobio primerak ovog romana, direktno od autora i sa posvetom, kako bih proverio svoje davnašnje slutnje. Izgleda moćno: tvrde korice i zaštitni omot, solidan dizajn, veći format... Rivju coming soon.

VRTOVI NESTVARNOG
Sava Damjanov
Sl. Glasnik
prvo izdanje, 2011
680 d.
            Rekoh već ranije: koga zanima srpska fantastika u književnosti, ovo je BIBLIJA.

PAKAO I DRUGE PRIČE
Rjunosuke Akutagava
Tanesi
550 d.
            Zbirka autora čuvenih priča koje su završile u RAŠOMONU, obimnija od njegovih do sada dostupnih na srpskom. Uprkos naslovu knjige, ne radi se o hororu, barem ne u uobičajenom žanrovskom smislu reči.

ŽENA U PESKU
Kobo Abe

Tanesi
450 d.
            Klasični roman klasičnog autora, must have za svaku dobru biblioteku. Istina, klasični film po njemu nije mi legao onoliko koliko sam prema pohvalama očekivao, ali overiću sada knjigu i to iskoristiti kao povod da repriziram film.

THE MUSEUM OF DR MOSES
Joyce Carol Oates
400 d.
            Volim priče Outsove, pa zato kupih sebi ovu zbirku njenih crime-mystery-syspense-weird priča. Znam da neće izneveriti.

H. G. WELLS CLASSIC COLLECTION: Vol. I

The Time Machine, The Island of Doctor Moreau, The War of the Worlds, The First Men in the Moon and The Invisible Man
600 d.
            Moroa već imam u zasebnoj knjizi (ko ne zna, nek počuje: radi se o daleko boljem romanu od bilo koje od postojećih filmskih verzija; zaista vrhunski horor, i jedan od najvećih zločina prema čovečanstvu sastoji se u imbecilnom studiju koji je onemogućio Ričarda Stenlija da snimi SVOJU verziju te knjige sredinom 1990-ih...). VREMEPLOV i NEVIDLJIVOG ČOVEKA sam svojevremeno čitao na srpskom, ali ih nemam, pa zato kupih sebi ovo pompezno izdanje, velikog formata, u tvrdom povezu, na dobrom papiru i sa ilustracijama, sa svim Velsovim klasičnim SF-horor romanima na jednom mestu, za smešnu cijenu od oko 6 E.
            Inače, može se neko pitati zašto sam uopšte kročio nogom u pre neki dan ismejani VULKAN, i zašto ove knjige nisam kupio na BOOKDEPOSITORY. Pa, razlog je prost: iako online kupovina umnogome čini pazarenje u knjižarama gotovo izlišnim, knjižare ipak umeju, ponekad, u vrlo retkim ali ipak postojećim izuzecima, da obraduju izvesnim AKCIJAMA i popustima, pa nije zgoreg još uvek ponekad svratiti u neke od njih.
            Konkretno, na BOOKDEPOSITORY se Outsova prodaje po duplo većoj ceni od ove koju sam platio na sajmu (preko 8 E), dok se ovo isto isto izdanje Velsa onlajn nudi za TRI PUTA VEĆU CENU (oko 19 E). Prema tome, ko zna – znaće, itd.
 
Nisam kupio:
GETE NA SSSAMRTI – PRIPOVETKE by Tomas Bernhard jer mi se zgadio postupak izdavača (LOM). Naime, prvih dan-dva sajma ova knjiga se prodavala za 290 din. Kada je ovaj video da mu to dobro ide, da narod kupuje itd, on je ladno PODIGAO cenu, pa se sada prodaje za 390 din. Sad, u načelu, ja na Bernhardu ne štedim, što se iz gore rečenog već može lepo videti. Međutim: 1) ovaj čin izdavača mi je bio baš seljački, i iz gnušanja nisam hteo da mu učinim ćar; 2) knjižica je ionako tanka, na jedvite jade je to malo texta rastegnuto na nekih 70-ak stranica; i 3) nadam se da će ovaj u neko dogledno vreme cenu spustiti na razumniju (prvobitnu) meru, inače... Ostaće bez ghoul-dinara!

MRAČNA SAMICA / KAD JE REČ O ŽEĐI by Gustav Janouh i Franc Kafka. Ispostavilo se da 4/5 ovog kompendijuma već posedujem pod drugim naslovom, odnosno da se ovde pod novim imenom prodaje pretežno stara stvar (RAZGOVORI S KAFKOM) nadopunjena pismima porodici. Zbog tih 100ak dodatnih stranica bilo mi je too much da za ovo dajem oko 750 din.

Zbog žurbe ne stigoh da pomnije popričam sa Skrobonjom i Ivanom Nightflierom, kao ni sa Bobanom (čiji POSLEDNJI SRBIN se sada prodaje u bescenje, za 200 din! a ja bacih celih 550 din na tu ciglu još pre dve godine!), ali zato popih čašicu razgovora sa Milenkom Bodirogićem, autorom teksta u PROGNANIM BIĆIMA i BUNTOVNICIMA (sjajan, lucidan, pametan, vrlo načitan i apartan lik – što se vidi i u knjigama). Dušmana, urednika u VESELOM ČETVRTKU, videh samo u prolazu, i ne stigoh ni da pokupim autorske primerke novih DILAN DOG izdanja...
Ipak, iako sam za razgledanje Sajma imao samo nešto jače od 5 sati, uspeo sam da obiđem i nabavim 98% svega što sam planirao, a ono što nisam stigao, ostavio sam drugima za domaći zadatak da mi se kupi, tako da će moj plen biti uvećan još i za spektakularno jeftina sabrana dela (u 4 toma) genijalnog, a nedovoljno izvikanog srpskog pisca – Momčila Nastasijevića – koji se, pored ostalog, bavio i fantastikom i hororom.
Inače, sajam je kako izgleda pucao sebi (i izdavačima) u stopala sumanutim cenama zakupa prostora i tom imbecilnom ulaznicom od 250 din, što je bilo prilično očigledno: manje izdavača, manje posetilaca. U svakom zlu ima i dobra, a ovde konkretno to znači da je bilo primetno manje gužve – bilo mi je lakše no ikada da manevrišem kroz masu i da obilazim štandove: manje dečurlije i tinejdžera, manje tataka i baba i zalutalih penzionera. Ipak, skoro svi izlagači s kojima sam pričao nezadovoljni su prometom... Eto, pripomozite im bar malo kupovinom knjiga koje sam gore preporučio, inače Sajam knjiga će da pukne! A pritom pre svega mislim na NAŽIVO, koje možete naći na štandovima ZNAK SAGITE, VESELI ČETVRTAK i KOMIKO. Kod SAGITE imate i U BRDIMA HORORI.
PS: Oni koje zanima teorija horor filma, u Hali 2 (onoj kroz koju prolazite do glavne), na štandu crnogorskih izdavača, mogu kupiti temat časopisa PLIMA PLUS, posvećen FEMINISTIČKOM ČITANJU HOROR FILMOVA, ženama u hororu, hororu u ženama itd. Radi se o vrsno odabranim inostranim klasičnim, mega-relevantnim textovima, prevedenim na maternji (tj. srpski) koji vrede vaše pažnje. Ja ovo imam odavno, ali ovo je retka prilika da još neko odavde dođe do toga pre nego što se rasproda.

понедељак, 24. октобар 2011.

Naručivanje knjiga iz inostranstva: BOOKDEPOSITORY


            Frustrirani ste sporošću i lošom ponudom domaćih izdavača po pitanju prevođenja i izdavanja kvalitetne inostrane beletristike i non-fiction knjiga?
            Muka vam je od ograničene, slepačke mejnstrim ponude onih knjižara koje, po presoljenim cenama, prodaju žućkaste (trejd) pejperbekove kao da su u ljudsku kožu povezani?
            Dosadili ste i bogu i ljudima cimajući rođake i prijatelje koji načas odu preko grane da vam tamo kupuju i u svom svedenom prtljagu dovlače knjige koje ovde ne možete kupiti?
            Ne sviđa vam se da Amazonu ili AbeBooksu na cenu svake knjige dodajete još po 7-15$ za poštarinu, odnosno da svaku naručenu knjigu plaćate skoro duplo?
            Neće vam se da, na ceni-knjige-već-dodatu poštarinu, plaćate još i namet ovoj pljačkaškoj kvazi-državi u vidu imbecilnih CARINA za knjige koje vam dođu iz inostranstva? Šta, mnogo vam je da knjigu koja, npr. izvorno košta 10$, na kraju, posle svih mostova i ćuprija između Civilizacije i Srbije, platite nekih 30-ak $ ukupno?
            Rizično vam je što u toj carini nema ni privida sistema, i nikad se ne zna pouzdano KOLIKI će sumanuti namet dežurni reketaš da vam odreže za vaših par stranih knjižica ili stripova?
            Nepouzdani su vam naša pošta i carina – te crne rupe koje su progutale, bez ikakvog traga, tolike hiljade knjiga, stripova i DVD-a iz dalekog sveta koji su nekom dokonom službeniku zapali za oko?
            Vaistinu, nije lak život onome koga u Srbiji zanimaju knjige koje nisu King-Asimov-AgataHristos-Martin-TWILIGHT-POTTER & klonovi. A ne dao Azatot da vam treba ezoterija u vidu neke ozbiljnije esejistike, kritike, okultizma, small-press izdanja i sl.
            E, pa – ima leka. Naravno, kao i svaki lek, ni ovaj nije UNIVERZALAN, i neće izlečiti baš svačiju boljku, i svakako neće u potpunosti – ali, gorenavedenim opcijama postoji jedna izvanredna ALTERNATIVA koja se zove: THE BOOKDEPOSITORY.

            Odmah da kažem: ovo nije (plaćena) reklama. Ovo je dobronamerno obaveštenje svima onima koji su do sada patili, i još uvek se pate, sa svim finansijskim, logističkim i drugim zavrzlamama kroz koje normalan čovek mora da prođe ne bi li sebi kupio neku kvalitetnu knjigu po iole razumnoj ceni u koju se nisu prethodno ugradili svi živi i mrtvi od Kulina Bana do vašeg lokalnog poštara/knjižara.
            Već nekoliko meseci unazad koristim BOOKDEPOSITORY kao svog glavnog i jedinog snabdevača knjigama na engleskom (čini mi se da imaju u ponudi i druge jezike, ako nekoga zanima), i mogu reći samo jedno: samog sebe šutiram u dupe što se nisam još ranije okrenuo ovoj opciji, koju su mi neki odavno preporučivali, ali mi nisu izneli sve finese ovako jasno i glasno, energično i ubedljivo kako ću ja sada i ovde učiniti. Sačekao sam da prođe neko vreme, da razradim sistem sa tom firmom i da se uverim da sve to funkcioniše glatko i slatko i bez problema, pre nego što ovo obnarodujem, ali sada, više od 4 meseca kasnije – sada, posle nekih 50-ak knjiga uspešno naručenih, plaćenih i isporučenih (mestimično već i pročitanih) mogu da, iz ličnog iskustva, kažem zašto je ovo izvanredna opcija.
            1) Plaćanje se obavlja kulturno i sigurno, putem Virtuon kartice za transakcije preko interneta koju možete otvoriti u svakoj banci, brzo, lako i jednostavno. Sediš u stolici, pred kompjuterom, odatle plaćaš, i tu ti – odnosno, na ulazna vrata – stiže knjiga. Zbogom cimanju za rukav svetskih putnika! Zbogom presoljene knjižare! Zbogom tegljenje krcatih kesa, ranaca i torbi! Čisto i glatko, dolazi čika poštar, a vi gospodski, razgaćeni, u papučama, opušteno i bez trunke cimanja dobijate – knjigu na ruke!
            2) Ponuda je VRLO dobra. Okej, nije toliko široka i bogata kao Amazonova, nema BAŠ SVEGA, ali ima MNOGO, MNOGO toga. Mislim, šta još reći ako vam kažem da sam i ja, koji imam izrazito ezoteričan ukus okrenut opskurnom i malo poznatom, te sjajno snabdevenu biblioteku, uredno dopunjenu sa nekih 250-ak most wanted knjiga na engleskom tokom mog jednogodišnjeg bivanja u USA pre 7 godina, za ovo nekoliko meseci naručio sebi skoro 50-ak knjiga? Ako sam ja našao 50 knjiga koje MENI fale a vrede da se smesta kupe, možete misliti kako će se provesti neko ko ne naginje baš toliko ka kult andregraund nikad-čuo wtf ezoteriji!

            3) Cene su vrlo razumne, sasvim prihvatljive, i kreću se u rangu ekvivalentnih cena na Amazonu. Jedini catch, i najveća poslastica je sledeća: Amazonu morate na tu cenu da plaćate i poštarinu, a onda vrlo verovatno i carinske namete, naročito ako naručite više knjiga odjednom koje, u jednom povećem paketu, privuku pohlepno oko dežurnog lešinara.
            4) Poštarina kod BOOKDEPOSITORY *ne postoji*!!! Ako odete na njihov sajt, i poželite knjigu koja košta 10 E, onda je 10 E *sve* što ćete ikada platiti za tu knjigu! Ne postoji ništa sitnim slovima: nikakva taksa, ptt, carina, namet, reket, kurac-palac – ništa! 10 E vam se skine s kartice, o čemu imate urednu evidenciju kod banke (svaki put kad izvršim plaćanje na netu, dobijem istog časa sms od banke sa sumom koja mi je skinuta s računa), za svaku narudžbinu smesta dobijete mejl gde lepo piše kol'ko para za ko'lko i kojih knjiga, i u svakom trenu znate tačno koliko ste šta platili i koliko vam je na kartici ostalo. Čist račun – duga ljubav!
            5) Isporuka je brza i tačna. Knjige se šalju iz Engleske i stižu u roku 7-10 dana od narudžbine. Svaka se pakuje zasebno, i zato nema gomilanja, velikih paketa, ličnog preuzimanja u pošti i ostalih gnjavaža, nego to lepo stigne – na ruke! Pakuju se u mekane, zadebljane koverte, ređe u one od tvrdog kartona, ali svejedno – za sve ovo vreme nijedna mi nije stigla niti ogrebana, a kamo li jače oštećena. To je možda zato što ja imam super odnos sa svojim poštarom, koji te paketiće ne trpa niti gura niti gužva niti nabija u sanduče, nego ih uvek uredno donese na vrata. Od drugih naručilaca odavde, koji su imali stoku za poštare, čujem da su u slučaju knjiga oštećenih krivicom poštara ovi iz BOOKDEPOSITORY uredno poslali novu, bez pitanja, traženja dokaza ili da se oštećena knjiga njima šalje nazad.
            Kad se sve ovo uzme u obzir, zaista ne razumem zašto bi iko više išao u neku npr. beogradsku knjižaru i tamo se prvo nervirao imbecilnom ponudom u kojoj pametan čovek nema za šta da se uhvati, a ako mu nešto i privuče pažnju, to nije ispod 1.400 din. – kad TU ISTU knjigu može naručiti na BOOKDEPOSITORY i platiti je, npr. 8,5 E?

            Slično važi i za prevedenu literaturu: ako već baratate engleskim, zašto biste kupovali najčešće loše prevode, za poprilične pare, kad za iste te novce, ili manje, možete na kućna vrata da dobijete ORIGINAL? Čak i u retkim slučajevima kada je prevod DOBAR – imate opciju da za manje pare čitate original.
            Evo jednog primera. Ovih dana iz štampe je izašao roman Vilijama Barouza MESTO MRTVIH PUTEVA. Na kurentnom sajmu ta knjiga se, SA POPUSTOM, prodaje za 1.100 din. Dakle, 11 E. Ali, ako odete OVDE, možete je kupiti za 8,64 E. Naravno, ako imate solidna primanja i želju da podržite izdavača koji se odvažio da, sa par decenija kašnjenja, izda jednu sjajnu knjigu – samo izvolite, to je lepo i poštovanja vredno. Ali ako ste student, ili nezaposleno lice, ili crnčite za crkavicu kod nekog izrabljivača, a željni ste ne samo ove nego i mnogih drugih knjiga, onda ušteda od 2,5 E samo na jednoj knjizi može biti značajna ukoliko naručujete više njih. Izbor je vaš, ja samo kažem. Uostalom, Burroughsovo korišćenje engleskog zahteva zaista vrsnog poznavaoca tog jezika za puni užitak pa je u takvom slučaju prevod možda bolja opcija – ali zašto biste, recimo, ikada više u životu od kojekakvih preprodavaca kupovali neki novi horror roman ili zbirku priča na engleskom (po pravilu pisanih jasnim i razumljivim jezikom bez previše egzibicija) kad ih možete, po razumnoj ceni, dobiti na kućni prag, glatko?!

            Evo drugog primera. Recimo da poželite da kupite zbirku priča STORIES koje su priredili Neil Gaiman & Al Sarrantonio. Vrsni priređivači (i pisci), sjajan izbor autora unutra, svakako vredi kupiti. I odete u VULKAN, i tamo vidite – cena: 850 din (sa sajamskim "popustom"). Redovno, u knjižari, biće barem 1000 din. I sad vi slegnete ramenima i kažete: pa dobro, nije baš malo, ali vredi tih para, dobri su ovi pisci unutra, sigurno neće izneveriti. Okej, vaše pare, vaša stvar. Ali BOOKDEPOSITORY vam tu istu knjigu - koju ste VULKANU svi srećni platili 8,5 E i tegljili je po prevozu do kuće (uz još 10 kila drugih knjižurina, ako ste je kupili na sajmu) – na kućna vrata daje za samo 6 E! I tako dalje... 

Naravno, ima onih koji će da kažu: "Pih! I'm too sexy for 250 dinars! Uostalom, koja je poenta da kupuješ knjige kod kuće, gde te niko ne vidi? Fora je da odeš na Sajam i da celu arenu obiđeš sa naramcima knjiga, i tako se među hipsterima i snobovima potvrdiš kao kulturna i duševnosti posvećena osoba." Takvima ovaj tekst nije namenjen, pa ih molim da se tiho i bez mnogo nereda smesta samoubiju.
            Da sumiram: moje iskustvo sa BOOKDEPOSITORY je izvrsno, i bez ijednog problematičnog momenta u podužoj i bogatoj saradnji do sada.
            Okej, bio je jedan problem: u vreme kada sam rešio da se registrujem, Srbija NIJE bila u fiksiranoj ponudi zemalja prilikom otvaranja naloga. Tu je Andora, tu je Sveta Helena, tu su razna nekakva ostrva juče izašla iz ropstva i odma' postala republike, tu su i naši stari drugari iz okolnih republičica-državičica, pa čak i Makedonija – jedino Srbije ne beše tada među svim tim nanizanim banana-državama da na nju ko čovek klikneš!

            Kako sam nedavno obavešten, taj problem je u međuvremenu sređen, te vas stoga ne treba da zanima na koji sam ingeniozan način bypassovao tu antisrpsku zavrzlamu i prinudio BOOKDEPOSITORY da mi šalje knjige u Nišku Banju iako me je čak i jedna neobaveštena osoba iz njihovog customer service-a uveravala da oni u Srbiju knjige NE ŠALJU. Eat this, bitch!
Kad sam kod toga, slučaj da treba neka pomoć, ispravka i sl. njihov customer service je izvanredan, ažuran i most helpful: za razliku od Amazona, gde treba da prođeš 3 miliona fiksiranih barikada na sajtu dok ne dođeš do živog ljudskog bića, ovde u roku od 24 časa (a najčešće mnogo brže) dobiješ odgovor – ne kompjuterski generisan od strane nekakvog njihovog A.I-ja, nego od ljudske osobe sa imenom i prezimenom – na bilo koji extra zahtev ili pitanje.
            Naravno, i ovde imate opciju da naručite knjigu za nekog drugog, ili da neko drugi naruči knjigu koja će stići na vašu adresu. To je vrlo zgodno za regulisanje manjih plaćanja iz inostranstva, koja su inače još jedan dodatni pain in the ass ovde na Balkanu, jer su nameti za slanje sume od 10-ak evra iz jedne državice u drugu u rangu te cene, ili veći (znači, da bi mi neko iz Hrvatske poslao 10E u Srbiju, mora da na tu sumu doda bar još 10E Western Unionu, ili tako nekom lihvaru), a stavljanje novčanica sakrivenih u koverte previše je rizično sa našim poštarima lepljivih prstiju. Stoga obaveštavam sve one izvan Srbije koji su se do sada suzdržavali od naručivanja mojih knjiga zbog ovih logističkih svinjarija, da sada postoji sjajna alternativa: umesto da šaljete pare u Srbiju, dovoljno je da u dogovoru sa mnom na BOOKDEPOSITORY naručite neku knjigu koju vam ja kažem a čija je cena u okvirima onoga što vam ja šaljem (npr. NAŽIVO + ptt), i eto radosti za sve!
            Dakle, narode, slobodno i dalje brauzujte strane knjige u knjižarama, čisto da se upoznate s tim šta ima novo, na šta liči, šta ima unutra itsl. Ali ako i pored lepotice zvane BOOKDEPOSITORY više volite da tu istu knjigu platite (po većoj ceni!) na kasi tamo nekog Delfija, Vulkana, Mamuta, Kiklopa, Mastodonta ili tako nekog monstruma, onda ste zaista ovca koju i TREBA šišati.
            PS: Jedan poslednji savet: obavezno idite na http://www.bookdepository.com a nikako i ni u ludilu na http://www.bookdepository.co.uk/ !!! Naime, iako i ovaj prvi knjige u Srbiju šalje iz UK, na sajtu ovog drugog cene knjiga su veće, u mnogim slučajevima i za celih 2-3 evra! Na engleskoj (UK) ispostavi sajta, npr. ono istovetno izdanje zbirke STORIES, koje je gore koštalo 6 E, na UK sajtu imate u rasponu od 6,5 pa do 8,2 E! Ako imate para za bacanje – izvol'te!

            Eto, toliko od mene. Ako neko zna za još bolji i povoljniji način za naručivanje knjiga iz inostranstva od ovoga, voleo bih da ga čujem!

субота, 22. октобар 2011.

SAJAM KNJIGA 2011: Šta kupiti?

            Ovo je jedna skica u pravcu preporuka o tome šta kupiti na ovogodišnjem Sajmu knjiga u Beogradu (23-30.10.2011). Sastavljen je od knjiga objavljenih između dva Sajma, koje sam čitao, ali nisam stigao da ih na blogu opišem, knjiga koje sam ovde već prikazao ili barem najavio, i od knjiga koje tek očekujem da kupim/čitam pa ih ovde preporučujem na neviđeno, ali relativno pouzdano.
Zahvaljujem poštovaocu ovog bloga, Alexdelargeu, na ukazivanju na poneke od donjih naslova i na zdušnom radu na njihovoj sistematizaciji tokom godine.
Dakle, sve su ovo ODLIČNE knjige, a najodličnije među njima specijalno su istaknute.

GRADOVI CRVENE NOĆI
Autor: Vilijam S. Barouz 

Beograd 2010.
Izdavač: Fabrika knjiga
O Barouzu sam već dovoljno pisao na ovom blogu, i mislim da nema potrebe da podsećam da se radi o jednom od 5-6 najbitnijih pisaca 20. veka, a ovo mu je jedna od najboljih knjiga, odlično prevedena. A izašao je i prevod druge knjige iz te trilogije - MESTO MRTVIH PUTEVA.
 Na štandu knjižare & distributera KRUG potražite temat časopisa GRADAC o Barouzu koji sam priredio, a ako imate sreće, možda im je preostao još neki komad i broja posvećenog LAVKRAFTU.


AUTOBIOGRAFSKI SPISI
Autor: Tomas Bernhard 

Novi Sad 2010.
Izdavač: Futura publikacije
Ovo je vrhunska stvar, prva liga, kad/ako stignem, hvaliću na sva usta u zasebnom prikazu ovde, ali ne čekajte to – ovo vredi svoje težine u zlatu, a ne košta ni približno toliko. MUST HAVE!

BRISANJE. RASPAD
Thomas Bernhard
Meandarmedia
2011.
Poslednje Bernhardovo delo, objavili Hrvati, možda se pojave na Sajmu...

GETE NA SSSAMRTI – PRIPOVETKE
Autor: Tomas Bernhard

Beograd 2011.
LOM
Delo Tomasa Bernharda predstavlja najviše literarno dostignuće na nemačkom jeziku u drugoj polovini XX veka, i on se danas smatra jednim od najvećih autora moderne svetske književnosti. Knjiga pripovedaka "Gete na sssamrti" prvi put je objavljena 2010. godine u Nemačkoj, a ovo izdanje je prvi prevod u svetu.
„[. . .] Porodične kuće predstavljale su oduvek tamnice, i samo šačica uspeva da se oslobodi, rekoh mu, a većina, što u skladu sa mojim procenama znači devedeset osam odsto, ostaje doživotno zatvorena u tamnici, u toj tamnici kopni, i naposletku, ruinirana u toj tamnici, zapravo, i umire. Ali ja sam pobegao, rekoh mu, pobegao sam iz tamnice u šesnaestoj, i otada sam u bekstvu [. . .]“

GUBITNIK
Autor: Tomas Bernhard

Beograd 2011.
LOM
Novo izdanje izvanrednog romana: ko nema ono pređašnje, ovo neka kupi pod OBAVEZNO.
„[. . .] Glena sam, što je čudno, upoznao na brdu Menhsberg, brdu mog detinjstva. Istina, video sam ga još ranije u Mocarteumu, ali nisam prozborio s njim ni reči sve do ovog susreta na brdu Menhsberg, koje se može zvati i brdom samoubistva, jer je savršeno pogodno upravo za samoubistvo, i s njega svake sedmice bar tri ili četiri puta ljudi skaču u dubinu. Samoubice se voze liftom u unutrašnjosti brda do vrha, pređu nekoliko koraka i bacaju se dole u grad. Oni koji su se razbili na ulici uvek su me fascinirali, i ja sam se lično (a inače i Verthajmer!) veoma često peo gore na Menhsberg, ili se vozio gore s namerom da se bacim u dubinu, ali se nisam bacio u dubinu (kao ni Verthajmer!). [. . .]“

U MISO SUPI
Autor: Murakami Rju

Beograd 2010.
Izdavač: Booka
Sjajan horor-triler roman, već prikazan ovde.

RAZGOVORI
Emil Sioran
Beograd 2010.
Izdavač: Dereta
Ingeniozne crne misli jednog od najmračnijih (tj. najrealnijih) mislilaca 20. veka, a iskazane vrhunski lucidno i često veoma duhovito.

PORNOGRAFIJA
Autor: Gombrovič Vitold;
Beograd 2011.
Izdavač: PAIDEIA
Nisam čitao, ali to ću uskoro promeniti. Evo šta kažu o knjizi i autoru:
Roman „Pornografija” prikazuje Poljsku u vreme nacističke okupacije, jake erotske teme, devijantne scene, neočekivane obrte, i govori o iskvarenosti čoveka u samoj srži, koja iznenađuje i samog pojedinca. Kritički osvrti na savremenu misao i umetnost novog vremena učinili su Gombrovića autorom svetskog glasa, i imali veliki uticaj na poljsku i francusku književnost, pogotovo na pisce egzistencijalizma i strukturalizma. Za njegova dela karakteristične su zanimljive fabule, groteskni likovi, crni humor i sasvim nov i neobičan jezik.

KARTA I TERITORIJA
Autor: Mišel Uelbek

Izdavač: Plato books
Karta i teritorija jeste prostorna i društvena slika savremene Francuske koju Uelbek opisuje u svakom svom romanu – kao dekadentno društvo koje samo što nije ispustilo dušu. On ovde otvara vrata sveta umetnosti. Ono što se tu zatiče jeste odsustvo prave inspiracije, ishinjena dekonstrukcija, pervertirana dekadencija, menadžment umetnosti koji guši samu umetnost, tržište umetnina koje je eufemizam za pranje novca.
            Karijera Džeda Martena dobija vrtoglavi uzlet kada se on pročuje i proslavi kao autor umetničkih fotografija na temu „Mišelinovih“ auto-karti. Slikarski ciklus posvećen tehničkim aparatima savremene civilizacije svrstava ga u red najplaćenijih svetskih umetnika, a portret jednog od najznačajnijih i najkontroverznijih pisaca današnjice, Uelbeka, biće predmet skandala i kriminalističkih radnji. Taj portret, međutim, i samo poznanstvo sa pisem Uelbekom, za Džeda Martena značiće mnogo više. Biće to put za pronalaženje smisla i identiteta... Doduše samo put, ne nužno i pronalazak.

BUNTOVNICI
 

Milenko Bodirogić, Ivica Stevanović et al.
Izdavač: ORFELIN
Već sam ovo MUST-IZDANJE najavio OVDE.

NAKOT
Goran Skrobonja

Izdavač: PALADIN
(Lokacija – na galeriji, uz pokretne stepenice, pa desno)
Odavno rasprodata, mnogotražena i skupo-preprodavana knjiga – prvi moderni srpski horor roman – najzad dostupan u II izdanju, s tvrdim koricama i po razumnoj ceni!
Kad se već nađete na štandu ovog izdavača, svakako potražite i Skrobonjine antologije novog srpskog SF-F-horora BELI ŠUM, ISTINITE LAŽI I APOKALIPSA... ako su vam do sada promakle.

ABRAKSASOV VODIČ NIZ DOKUMENTARNI FILM
Bojan Pandža

Centar za Liberterske Studije
I o ovoj must-have knjizi puno se pisalo ovde na blogu, pa samo da podsetim da je nedavno izašlo II, DOPUNJENO izdanje, koje morate potražiti na štandu izdavača na kome je najavljeno da će autor biti prisutan sve vreme.

Takođe obratite pažnju i na ovo:
NIŠKI KULTURNI CENTAR
HALA 4, ŠTAND 4146

Časopisi Gradina, Unus mundus, Filaž, nove i stare knjige, sajamski popust...
Kod NKC-a sada možete pronaći prvih 5 brojeva filmskog časopisa FILAŽ (koji ja ko-uređujem i mestimično ponešto i pišem), po fabričkoj ceni, sve na jednom mestu!
Možda se i kod njih zalomi neki primerak moje knjige U BRDIMA, HORORI, ali čisto sumnjam, jer mislim da im je u magacinu preostalo samo oko 5 komada, i da njih neće prodavati. Na ovom mestu možete potražiti i zbirku fanta-horor priča beogradskog novinara i pisca Jovana Ristića, GODINE U MAGLI.

Na tom štandu možete naći i nekoliko zanimljivih knjiga na filmske teme: Dinko Tucaković: SENKE FILMSKIH PREDAKA ILI AVETI DIGITALNE BUDUĆNOSTI (2011, I izdanje, format B5, 145 str.) i Rui Nogueira: MELVIL O MELVILU (2011, I izdanje, format A5, 223 str.).

I još ovo: daaaaleko najbolji srpski izdavač, već nekoliko godina unazad, jeste
SLUŽBENI GLASNIK
Svako ko voli sebe i ima istančan ukus naći će sjajne knjige kod njih: njihov štand ne možete omašiti u onom najdonjem delu hale 1, među mejdžorima, gde im je i mesto. Evo samo skromnog izbora njihovih novih i ne tako novih izdanja na koja morate obratiti pažnju:


ZADOVOLJSTVO U TEKSTU & Varijacije o pismu
Rolan Bart

SENKA NA SUNČANIKU: IZABRANI ESEJI
Autor: Birs Embrouz
Beograd 2011.
Ovo je za Birs-kompletiste: nije baš toliko pametno koliko bi se očekivalo od autora ĐAVOLOVOG REČNIKA i gomile izvanrednih priča horora i nehorora, ali zaslužuje šansu – procenite sami.

MRAČNA SAMICA / KAD JE REČ O ŽEĐI
Autor: Janouh Gustav; Kafka Franc
Beograd 2011.
Razgovori sa Kafkom! Osim ovih, ne postoje drugi. Neuporediv i dramatičan portret književnog genija uživo. Svedočanstvo koje čitamo kao najuzbudljiviji roman. Od Berlina do umiranja! Poslednja Kafkina pisma, iz sanatorijuma, kad više nije mogao ni da jede ni da pije ni da govori. To su poruke kad nas reči izdaju, poruke iz beskonačne žeđi.

NARATOLOŠKI REČNIK
Džerald Prins
Beograd 2011.
Istorija, književnost, religija, mit, film, psihologija, teorija i svakodnevna komunikacija u mnogome se oslanjaju na pripovedanje. Bez obzira na to da li je reč o pripovedanju u romanima, stripovima ili naučnim istraživanjima naratologija, imajući u vidu mnogobrojne naučne discipline, opisuje i analizira jezik pripovesti, obrasce koji se u njima iznova javljaju, duboko ukorenjene načine na koje se prenose i interpretativne kodove.

OGNJENI ANĐEO
Valerij Brjusov
Beograd 2011.
Izdavač: JP Službeni glasnik
Okultni klasik, već prikazan na blogu.

PAGANIZAM I HRIŠĆANSTVO U SRBA
Dragoljub Dragojlović
prvo izdanje, 2008,

VRTOVI NESTVARNOG
Sava Damjanov 

prvo izdanje, 2011
Ovo je KAPITALNO izdanje! KORENI MODERNE SRPSKE FANTASTIKE jedna je od najznačajnijih knjiga o fantastici (i hororu) napisanih na srpskom jeziku i raduje me da sada vidim dopunu i proširenje njenih tema i dilema. Sjajan je ovaj reprint-update-redux: KORENE imam samo u fotokopiji, dakle ovo se kupuje OBAVEZNO - na sajmu, of kors.
Studiju Koreni moderne srpske fantastike Save Damjanova treba čitati kao ozbiljan i ubuduće nezaobilazan književnoistorijski uvid, koji podrazumeva i mogućnosti reinterpretacije srpske književne tradicije u najširem kontekstu“. (Milorad Pavić)
Knjiga je podeljena u četiri celine: "Koreni moderne srpske fantastike", "Srpska fantastika od srednjeg veka do postmoderne", "Pisci, dela: Imaginarna (nedovršena) hrestomatija" i "Recepcija i vrednovanja".

PLAVE SVESKE
Franc Kafka
prvo izdanje, 2009.

ALHEMIJSKA BORAVIŠTA
i hermetička simbolika u Svetoj umetnosti i ezoteriji Veledela,
u dva toma
by Fulkaneli
prvo izdanje, 2009.
Prvorazredno delo okultno-ezoterične provenijencije! Obavezna lektira!

MESEČARI I DRUGI ESEJI
Džek London
prvo izdanje, 2009.

UMETNOST PISANJA I DRUGI ESEJI
Robert Luis Stivenson
prvo izdanje, 2009.

            Pošto mene slabo zanima i neredovno pratim žanrovsku literaturu sa engleskog govornog područja u (najčešće slabom) srpskom prevodu, tu vam ne mogu reći šta tačno ima novo; u načelu, ako znate engleski, moj savet je da je bolje čitati u originalu. Ako vam je engleski baš loš, ili vam je teško da do knjiga na ne-egleskom dođete, o novim, pretežno generičkim i ispraznim fantasy-quasy-horror-SF knjižicama o čarobnjacima, vampiriskim romansama, zombijima i sličnim čudima ali prilagođenim mediokritetskom konzumentskom umu i plitkom ukusu domaćih izdavača (uz tek poneku zaista vrednu knjigu) možete se obavestiti OVDE.

NAŽIVO
Dejan Ognjanović

Ko je do sada uspeo da propusti moj roman, može ga na Sajmu kupiti na sledećim štandovima:

ZNAK SAGITE / ČUDNA KNJIŽARA
A kad se već zadesite tu, osim NAŽIVOG jedino još ovde možete naći poslednja 3 primerka moje knjige U BRDIMA, HORORI.
Takođe, možda će vas ovde zanimati da potražite i novoizašlu zbirku eseja o SF-u znamenitog pisca Normana Spinrada, OKVIR I RETROSPEKTIVA, sledećeg sadržaja:

-Svetovi Trećeg Sveta
-Vreme, Prostor i Kultura
-Naučna fantastika u stvarnom svetu
-Snovi o Svemiru
-Politički SF
-Imperator Svega
 -O tvrdom Sfu
-Neuromantični Kiberpankeri
-Ko će vaskrsnuti naučnu fantastiku?
-Tamo daleko napolju
-Grafička Novela
 Sanjači svetova:
-Sterdžen, Vonegat i Pastrmka
-Neobičan slučaj J. G. Ballarda
-Transmogrifikacija Filipa K. Dika
-Autobiografija/Norman Spinrad
Na istom štandu moći ćete da nađete out of print knjige edicije ZNAK SAGITE (Zelazni, Dik, itd.), stare brojeve istoimenog magazina, i još 300 čuda.
Takođe, tu će moći da se nađu izdanja TARDISA, koji ove godine nema svoj štand, ali ima rođendan u petak 28.10. u 18h baš na ovom štandu. Od Tardisovih izdanja posebno preporučujem sve knjige Ilije Bakića, Olivera Jovanovića, Aleksandra Markovića i Zorana Jakšića.

KOMIKO

U Hali 1 deli štand sa Besnom kobilom, Rendeom, Kornetom i Red Boxom, a u Hali 4, na galeriji, sa Klubom obožavalaca stripa iz Novog Sada. Samim tim, očekujte mnoga zanimljiva izdanja na ovim štandovima, kako nova tako i antikvarna.
Na ovom štandu, osim NAŽIVOG, nikako ne propustiti novo, dopunjeno izdanje LJUBAZNIH LEŠEVA, a ko voli Roberta Kramba, tu je lepo, luksuzno izdanje KNJIGA MUDROSTI GOSN. PRIRODNOG.

VESELI ČETVRTAK

Ovde se NAŽIVO prodaje isključivo ispod tezge, zato što inače ide kao alva, i da je izložen na vidnom mestu, smesta bi se rasprodao, a to nije poenta. Dakle, kod ČETVRTKA je dovoljno samo da od prodavaca zatražite NAŽIVO, i oni će – bez ikakve lozinke ili tajnog rukovanja – da vam to izvuku iz skrovišta.

            A kad ste već tu, zločin je da sebi ne kupite neka od njihovih izdanja, a pre svega MUST-MUST-HAVE tvrdokoričena izdanja DILANA DOGA (po 3 klasične best-ever epizode u knjizi) praćena znalačkim esejima raznih autora, među kojima sam i ja, kao i grdne druge stripove i specijale (ZAGOR, TEX, MR. NO...). 
Takođe obratite pažnju na strip-albume koji bi vas mogli zanimati: Poslednji dan na smrt osuđenog i U kažnjeničkoj koloniji, o kojima sam već pisao OVDE, kao i UBISTVA U ULICI MORG, o kome će moj text biti objavljen u novom broju njihovog glasnika BZZZZ.


            Što se tiče ostalih mojih i me-related knjiga, stvari stoje ovako:

            NOVI KADROVI – još uvek se može kupiti kod izdavača, CLIO.
            STUDIJA STRAVE, ESEJI O HOROR ŽANRU - još uvek se može kupiti kod izdavača, MALI NEMO. Oni su nedavno izdali srpski prevod prvog gotskog romana, OTRANTSKI ZAMAK by Horas Volpol, pa bi i to moglo zanimati one koji vole klasični gotik i horor (iako je knjiga prilično naivna i slabunjava prema današnjim standardima, istorijski je izuzetno značajna)!
            FAUSTOVSKI EKRAN – rasprodato, valjda; izdavač ionako nema svoj štand; ako negde naletite, svakako kupite, jer čak ni ja odavno nemam extra primeraka.
            NEKRONOMIKON – rasprodat. Ne dajte sumanute cifre ako negde naletite na preprodavca – u pripremi je II, DOPUNJENO izdanje, koje MOŽDA izađe do kraja ove ili početkom iduće godine, taman pred smak sveta. Strpite se: izaći će, kao i sve druge knjige tog izdavača, WHEN THE STARS ARE RIGHT! PS: Na štandu Belog Puta odnekud se pojavilo šest primeraka Nekronomikona po ceni 1950 dinara, ali sami odlučite da li ćete se zajuriti prema njima, ili sačekati novo izdanje sa 5 novih priča...