среда, 2. јун 2010.

NE-HORORI, NE BAŠ NEKI (1)

evo kratkog osvrta na novije filmove koje sam po prvi put pogledao u prvih 5 meseci ove godine.

uglavnom se radi o filmovima koji nisu bili dovoljno dobri ili barem zanimljivo loši da bi zavređivali poseban osvrt, uz nekoliko izuzetaka koje prosto nisam stigao da ispratim kad su se pojavili, a posle ih zatrpali svežiji naslovi.


PONYO ON THE CLIFF

Hayao Miyazaki

JAP, 08

**(*) 3-

sve je to lepo i krasno i mijazakijevski dražesno, može se pogledati, ali nema ni likove ni situacije koji bi zaista bili memorabilni, sem jedne odlične scene jurnjave sa poplavom koja se desi u prvoj trećini, i sve do kraja ne bude ništa ni približno tako vizuelno nadahnuto.


THE ACCIDENT / Yi ngoi

Pou-Soi Cheang

HK, 09

**(*) 3-

rutinski hongkonški triler koji krasi zabavna premisa (ubice-inscenatori, asasini putem fejk 'nesreća') i neke zaista fascinantno izvedene sekvence, ali sve se to ne drži na okupu jer nema likove, temu, niti duh koji bi to držali iznad solidnih rediteljskih egzibicija.


LOVELY BONES

Peter Jackson

USA, 09

**(*) 2+

izvanredan početak, vanredno dobrih i napetih i jezivih i tužnih prvih pola sata – dok se neumitnost prikrada i dovodi do pogibije gl. junakinje – a onda se sve to raspadne kad krene nju-ejdž hipi onostrani 'reach for the light' bullshit te dramaturško-tonalna iskakanja bez trunke koherentnosti – od horora do slepstika, od spilbergovski prezaslađene fantazije do napetog trilera, od porodične drame do morality tale-a... bar 5-6 žanrova je ovde smućkano u blenderu, a rezultat je samo otužna besciljna besmislica sa nekoliko nezasluženo, nepotrebno odličnih saspens pa čak i horor scena.


ARMORED

Nimrod Antal

USA, 09

** 2

nimrod je isporučio jedan već u premisi besmislen i neubedljiv film koji snaga njegove okej režije i solidnih protagonista ne može da nosi – jer su potonji uglavnom protraćeni, a tupavi, nelogično usiljeni zaplet je neverovatno uninvolving.


IN THE LOOP

Armando Iannucci

UK, 09

*** 3-

ovo je vrlo dražesna i zabavna satira, ali je u određenim krugovima precenjena kao ne znam kakvo postignuće. meni je to delovalo kao 3-4 epizode neke gledljive tv serije izmixovane u 'celovečernji' film – sasve tim zamornim kadriranjima, frenetično-histeričnom kamerom i brzom montažom karakterističnim za taj novi 'salata-montaža' kvazifilmski pristup. dakle, duhovito je to, vredi pogledati, a provale se toliko brzo smenjuju da ovo valja gledati sa engleskim titlovima, vrlo pažljivo, i sa 'pauzom' spremnom, ako hoćete da sve pohvatate.


PALIMPSEST

Konrad Niewolski

POL, 06

** 2

natmureni, sumorni i čemerni triler o još jednom liku sa lošim sećanjem i sumnjivim identitetom koji će na kraju da otkrije da je on sam ubica za kojim traga. yawn! vizuelno je to skoro zamorno monohromatski zelenkasto, ali ta činjenica samo dovodi do toga da film još sirotinjskije izgleda. neznatno zanimljivo zbog svog euro-krem pristupa, ali – nedovoljno za preporuku.


TAKING OF PELHAM 123

Tony Scott

USA, 09

*** 3-

rutinski okej holivudski repertoarski akcijaš za solidno utucavanje vremena i strogo jednokratnu upotrebu.


UN PROPHETE

Jacques Audiard

FRA, 09

*** 3+

odlična zatvorska drama, sjajno odglumljena i fino usnimljena, sa jakom dozom napetosti i najmanje jednom memorabilno brutalnom scenom mučnog krvoliptanja. istina, razvojni put ovog musli šnajdera ide previše po 'how convenient' ruti, ali – bože moj, podnošljivo je. ovo je jedan od gledljivijih predstavnika inače mrskog mi kvazidokumetarističkog stila. ako ništa drugo, ambijent i likovi i ne dopuštaju zloguke 'duge kadrove': nema vremena za meditaciju, treba preživljavati u ovoj klaustrofobičnoj gužvi!


A SERIOUS MAN

Joel Coen

USA, 09

*** 3-

izgleda da ću morati da ovo repriziram jer mene braća nisu kupila ovom samo umereno zabavnom, ali prozirnom egzibicijom njihovog božjeg komplexa i sadističkog iživljavanja nad sirotim likovima (jevrejima)... svakako vredi gledanja, ali koliko, tačno – moraću da overim još jednom.


THE MEN WHO STARE AT GOATS

USA, 09

** 2-

jezivo neduhovit, staromodan, uninvolving, trapav i tupav film: prosto da se čovek rasplače od toga koliko je misguided i neuspeo u svojim pokušajima da bude kurentan i duhovit. kakva blamaža za glumce!


STARFISH HOTEL

John Williams

JAP, 06

*** 3

vrlo dopadljivo ludilo za ljubitelje sporijeg artsy pristupa u ovoj drami-trileru-misteriji u kojoj se stvarnost, san i fikcija (proza) mešaju na nekonkluzivne i tajanstvene načine. japanski dejvid linč, ne baš na svojim vrhuncima, ali sasvim pristojno osoben i unikatan da zaslužuje preporuku za ljubitelje ove vrste filma.


SHERLOCK HOLMES

Guy Ritchie

USA, 09

*** 3

kako smo se bojali, dobro smo se udali. istina, ne znam baš zašto se ovo zove 'šerlok holms' – mogli su da izmisle nekog drugog junaka u ovom istom periodu; nevezano za to, junaci, odnosi, situacije, akcija, efekti – sasvim su na nivou jednog blago natprosečnog holivudskog produkta sa nedovoljno duha da postane klasik, ali sa dovoljno dopadljivih elemenata da se može lagodno pogledati. možda bacim pogled i na nastavak, ako ga bude bilo, ali znam da neću žuriti.


TSAR

Pavel Lungin

RUS, 09

**(*) 3-

od autora remekdela OSTRVO očekivao sam mnogo, mnogo više. avaj, ovo je ili suviše hermetično-ruski film (u smislu da je potrebno daleko veće poznavanje njine istorije, a naročito ivana groznog) ili je, javlja mi se, dramaturgija suviše nekoherentna, all over the place, sa nedovoljno fokusiranim likovima, odnosima i pričom – više deluje kao kolaž scena nabacanih iz neke mega-tv-serije, nego li kao razvijena priča sa uzrocima i posledicama koji nose neku intelektualnu i/ili emotivnu težinu.


ZMORY

Wojciech Marczewski

POL, 79

**(*) 3-

košmarni naslov ipak ne upućuje na fanta-horor, kako sam se nadao – u pitanju je 'samo' jedan pristojan 'coming of age' film u kome posmatramo odrastanje jednog dečaka od nestaška preko poete do maltene revolucionara, u stalnom sukobu sa autoritetima (sjebana familija, surova škola i još stroža crkva). jaki vizuelni kvaliteti i vrlo literaran ugođaj čine ovo solidnim gledalačkim iskustvom, ali ne očekujte preveliki emotivni involvement ili intelektualni pay-off, pošto je ovo, u krajnjem saldu, ipak previše lokalan film, namenjen pre svega poljacima koji su odrastali u prvoj polovini 20. veka. ipak, sočne inscenacije i zaista bogata kamera (karakteristična za poljake) te pojedine univerzalne situacije s kojima se možete identifikovati čine ovo umereno preporučljivim delcem.


UNFORGIVEN

Clint Eastwood

USA, 92

*** 3

(mnogo) više sam očekivo, ali me 'snaga' ove konkretne priče nije ponela koliko bi trebalo, i jedino ono što sam istvud uspeva da iznese na svojoj (glumačkoj) grbači uspeva da proda deo priče, inače... prilično 'couldn't care less' plot, sa tankim konsekvencama i skoro antiklimaktičnim završetkom.

AUGUST IN THE WATER

Sogo Ishii

JAP, 95

**(*) 3-

predugo sam čekao da ovaj film dragog mi japanskog reditelja postane dostupan sa eng. titlovima – na kraju, avaj, to nije ni blizu remek delima kakva su mu ANGEL DUST i GOJOE, ali je, ipak, vrlo uživanjcijski, prepoznatljivo išijevski film. teško je to prepričati, a pročitan zaplet daje ionako krivu sliku o ovome, jer zvuči mnogo bolje i potentnije (i drugačije) od onoga čime se film pretežno bavi. glavni aduti su zaista unikatne inscenacije i vizuelizacije, hipnotički ritam i zadivljujuće eterična, nezemaljska atmosfera koju iši d kiler i ovde uspeva da ovaploti kao malo koji majstor. voleo bih da neko sa većim interesovanjem za zaplet i linearnost uzme ovu premisu i od nje napravi nešto američkije, ali mi je veoma drago što i ovaj i ovakav film postoji. ipak, za većinu 'noralne' publike ovo će biti presporo i nedovoljno zanimljivo, pa zato – oprez.


LIFE DURING WARTIME

Todd Solondz

USA, 09

** 2+

oh, how the mighty have fallen! zar je ova patetična pantljičara od neuspelih, napadno transparentnih i militantno neduhovitih 'skečeva' sa pamfletaški-prozračnim parolama dostojan nastavak remekdela HAPPINESS? podseća me na neke od najgorih epizoda iz najnovije sezone SOUTH PARKA po svom 'I'm so shocking, I'm so current, I'm so critical' napadno samosvesnom atitjudu. karikature. parole. fraze. tuga. smor.

ENEMY TERRITORY

Peter Manoogian

USA, 87

**(*) 3-

dugo mi je ovo hvaljeno kao ne znam kakav skrajnuti klasik kojeg sam ja, u svojim mlađim, i snobovski-probirljivijim danima (kako ispade: mudro) zaobišao kada je postojao na originalnom vhs-u. a kada ga najzad odgledah – pih, džaba su krečili. ovo bi trebalo da bude nešto kao WARRIORS u stambenoj zgradi u getu. avaj, karikature od likova, bezvezne situacije, nesposobni (i nedovoljno preteći) zlikovci i nememorabilne scene akcije čine sve ovo jednim tek jedva-solidnim treš akcijašem za neprobirljive. nešto dinamičniji i zabavniji za oko u svojoj zombi reinkarnaciji, kao LA HORDE.


(nastaviće se...)