недеља, 12. новембар 2017.

VIŠE OD ISTINE u Nišu i Loznici


Zadovoljstvo mi je da najavim još dve promocije knjige koju svaka domaćinska kuća u Srbiji treba da ima u svojoj biblioteci - VIŠE OD ISTINE: KADIJEVIĆ O KADIJEVIĆU - Knjiga razgovora sa Đorđem Kadijevićem.
Obe promocije imaju, u izvesnom smislu, prisenak povratka kući: prva promocija je u rodnom gradu autora knjige (Niš!), a druga je u Loznici, blizu Tršića, rodnog mesta Vuka Karadžića gde je Kadija obilato snimao svoju epohalnu seriju i gde će se sad, posle duže vremena, vratiti...
Ko god je u ovim mestima ili njihovoj razumnoj blizini, neka iskoristi priliku da uživo čuje Kadijevića, jednog od najinteligentnijih i najživahnijih govornika koje ćete ikada čuti. U oba slučaja zainteresovani će moći da kupe i primerke ove knjige sa potpisima autora i aktera... Spremite se i – dođite!

 NIŠ 
 Ponedeljak 13.11. 
 19.00 h 
Mala sala NKC-a (Palilula)
Promocija knjige Više od istine – Kadijević o Kadijeviću
Učestvuju: Đorđe Kadijević, Dejan Ognjanović i Dejan Dabić
Organizator: NKC (Niški kulturni centar)

 LOZNICA 
 Petak, 17.11. 
 19.00 h 
Galerija Miće Popovića i Vere Božičković-Popović
Promocija knjige Više od istine – Kadijević o Kadijeviću
Učestvuju: Đorđe Kadijević, Dejan Ognjanović i Dajana Đedović
Organizator: Centar za kulturu „Vuk Karadžić“

            Podsećam na osnovne podatke o ovoj knjizi.

VIŠE OD ISTINE: KADIJEVIĆ O KADIJEVIĆU
Knjiga razgovora sa Đorđem Kadijevićem

Autor: Dejan Ognjanović
Izdavač: Orfelin, Novi Sad, 2017
Uz pomoć FCS-a,
i fondova za kulturu grada Novog Sada i pokrajine Vojvodine

VIŠE OD ISTINE: KADIJEVIĆ O KADIJEVIĆU je knjiga razgovora sa rediteljem Đorđem Kadijevićem koje je vodio i priredio Dejan Ognjanović.

Razgovori sa ovim velikanom srpskog filma pokrivaju njegov celokupan opus, i to hronološki, od filma Praznik (1967) pa do, za sada, poslednjeg – dokumentarnog TV filma Tito i umetnost (2014) iz serijala „Titova soba tajni“. Knjiga sa podjednakom pažnjom govori i o TV projektima Đorđa Kadijevića: serijalima „Fantastika“ i „Beogradske priče“, kao i o velikoj TV seriji „Vuk Karadžić“.
U otvorenom i iscrpnom razgovoru Kadijević minuciozno izlaže osnove svog svetonazora i svoje filmske poetike: govoreći o sebi i formativnim događajima svoje biografije on govori i o ključnim dešavanjima u Srbiji od II svetskog rata naovamo i pretvara se u pronicljivog svedoka jednog vremena. Kao autor čija su dela često bila posvećena istorijskoj tematici, Kadijević govori o svom odnosu prema vremenu, istoriji, prolaznosti i večnosti – ali i o svom odnosu prema srpskom narodu i njegovom mestu u istorijskim procesima.
Osvrćući se na uslove u kojima su njegovi filmovi nastajali, Kadijević govori i o svojim saradnicima – pre svega o svom stalnom direktoru fotografije, Aleksandru Petkoviću – Petku, ali i o najvećim glumcima srpskog filma s kojima je sarađivao, kao što su: Slobodan Perović, Pavle Vujisić, Aleksandar Berček, Miki Manojlović, i drugi. Kadijević otvoreno govori o brojnim kulturnim poslenicima nekadašnje srpske kinematografije i Televizije Beograd, uključujući i svoje kolege, reditelje, i tako upotpunjuje sliku uslova u kojima su filmovi nastajali u vreme SFRJ, i u vreme posle njega, sve do današnjih dana.

Lucidni i intelektualno potkovani Kadijevićev um suvereno se kreće kroz kulturu i umetnost svih epoha, a posebno XX veka, povlačeći brojne paralele sa filozofijom, politikom, istorijom i drugim oblastima. Njegov smisao za humor i ironiju daje posebnu draž i bogatstvo ovoj knjizi.
Razgovori su potkrepljeni uvodom autora, Dejana Ognjanovića; kratkim podacima o zapletu i ekipi svakog pojedinog filma ili serije; nužnim komentarima i objašnjenjima u fusnotama; bogatim i ekskluzivnim fotografskim materijalom iz Kadijevićeve lične fototeke, kao i iz arhive RTS-a.
Rezultat razgovora Dejana Ognjanovića i Đorđa Kadijevića, zabeležen u ovom rukopisu, mnogo je više od puke knjige intervjua: ovo je temeljita autopoetička studija, utemeljena i faktografski i teorijski, i obogaćena obiljem ekskluzivnih fotografija koje dodatno doprinose njenom statusu prvorazrednog dokumenta kakav je nužno potreban našoj kulturi.