четвртак, 22. октобар 2020.

Šetnja zombija 2020

 

            Prošlog vikenda održan je u Beogradu još jedan Zombie Walk, iliti Šetnja zombija – sedma po redu kod nas.

Gul posle prve (?) zombi parade

            Desila se ta šetnja, kao i do sada, u okviru Festivala srpskog filma fantastike (četrnaestog po redu), utabanom stazom i identičnom rutom kao i ranije, od Trga Nikole Pašića pa kroz podzemne prolaze, pa pored Doma Omladinki, preko glavnog Vesićevog trga i Konja, pored Moskve pa nazad, podzemljem, kraj Meka, do Kombank dvorane (u čijem holu su i bili šminkani učesnici).

            Desila se – u senci sve ogoljene fašistoidnosti ovog društva i njegovog sve kriminalnijeg režima, u senci par dana pre toga upropašćene izložbe grupe MOMCI od strane potplaćenih i nahuškanih huligana (pretežno maloletnih), u senci nakazno nekulturnih saopštenja SNS-ovog Ministarstva za „Kulturu“ gde su se huligani samo uzgred osudili dok se veći deo tog odvratnog spisa bavio „krivicom“ samih MOMAKA zato što su ove bandite „isprovocirali“ svojim provokativnim karikaturama i stripovima.

Da budem sasvim jasan: ovo je bio orkestrirani (a ne spontani) napad na Somborca, kao jednog od Momaka; ovi drugi su tu bili kolateralna šteta. Nema veze napad s Bepcem, Bebac je samo izgovor da se ovo pocepa i zgazi, napad je zbog karikatura ovog karikaturalnog režima koje Somborac svaki dan objavljuje u Blicu. Da on nije bio tu, niko izvan stripadžiju ovo niti bi primetio niti bi reagovao na bilo koji način. Nemoj da je neko toliko naivan da misli kako su ti tinejdžeri zalutali na izložbu, onako spontano došli u kulturni centar, pa videli tamo nešto što im se nije dopalo, pa spontano revoltirani krenuli da ruše i cepaju, sa suzavcem koji im se slučajno zatekao u džepovima!

            U svetlu tih neukih, zatucanih tirada o „podzemlju ljudskog duha“ iz našeg vrlog Ministarstva za istraživanje Muda i gubljenje Vremena (a koje su zatim, u narednim utucima na utuke, potonule do novih podruma i podpodruma nekulture i ogavnosti, na nivou zloglasnih „otvorenih pisama“ Željka Pinkovića – jer to je ista ta bratija) održavanje tog festivala horora, splatera i treša bilo je čin subverzije, pa i otvorene hrabrosti.

            U tom kontekstu, dok je svako novo saopštenje Psihovog Ministarstva za „Kulturu“ sve više nalikovalo na pljuvačine na tamo nekom internet forumu, šetati na ovogodišnjoj Zombi paradi bilo je hrabro koliko i šetati na nekoj Gej paradi, recimo.

Gul i gulovi

            Dok Ministarstvo brani huligane a napada umetnike koji posežu za andergraund estetikom i ikonografijom neukusa, crnog humora i horora, bilo je za očekivati da se neka gamad u fantomkama prošeta i do ove šetnje i napadne decu koja su samo htela da se malo zezaju, jer im navodno remete „tradicionalne vrednosti“ i „ustaljene moralne norme“.

            Na svu sreću, to se nije desilo: bilo je policije da obezbedi ceo događaj – ne brojne, ne previše upadljive, nego baš kako treba, diskretno. A, dok sam šetao sa ostalim zombijima (bez maske, sem ove s kojom sam rođen), nisam okolo zapazio nikakve potencijalne napadače i provokatore izvan uobičajenih „normalaca“ sa opaskama tipa „Kakva boleština, brrrateeeej!“

Miki Lakobrija, tatko na Festival


            Nemam ni vremena ni volje da ulazim u debatu, naširoko, na ove teme, jer ovaj se pogovor za novu Orfelinku neće sam napisati, niti će se moje PROKLETIJE same od sebe završiti, pa zato, neka ove fotke koje sam uslikao na Zombi šetnji dovoljno kažu o prkosu, otporu, buntu i gnušanju prema „opšteprihvaćenim moralnim načelima“ SNS sekte i njenih zombija.

            Za sve fotke ovde copyright (c) Ghoul Inc.

 

            PLUS, ko je raspoložen za filozofiranje na ove teme, evo da vam otkrijem jedan zanimljiv naučni rad koji je posvećen upravo fenomenu Zombi šetnje uopšte, i konkretne šetnje od prošle godine.

           

 

KARNEVAL UŽASA: METAFORIČKI DISKURSI ZOMBI ŠETNJE

Marina Mandić

* Etnografski institut SANU

 

Abstrakt: Zombi šetnje predstavljaju jednu vrstu karnevala, koji se održavaju širom sveta u svrhu promocije horor žanra. Uzimajući u obzir metaforičke aspekte zombi kinematografije, šetnja zombija u sebi nosi određenu društvenu kritiku i ukazuje na neke od anksioznosti modernog doba, poput straha od infektivnih oboljenja, porasta kapitalističke proizvodnje, rastućih društvenih nejednakosti, itd. Rad se bavi načinima na koje zombi šetnja obuhvata Bahtinove odlike karnevala, sa ciljem da ukaže na metaforičke aspekte manifestacije.

 

Ključne reči: zombi, zombi šetnja, popularna kultura, karneval, groteska

 

Ovaj rad možete čitati OVDE.


Zar i trudnica? Ovima ništa nije sveto!

Kako ja sad svojoj deci ovo da objasnim?!



Indoktrinacija od malih nogu


Porodična šetnja, porodične vrednosti

*



ORFELIN je bio jedan od prijatelja i sponzora ovogodišnjeg FSFF-a. 

Neki zombiji i vampiri će se obradovati novim Orfelinkama



Dr Ghoul dodeljuje priznanje najboljoj zombijki koju je lično odabrao