субота, 31. октобар 2020.

ŠTA IMA NOVO OD HORORA?

 


Ukratko, ništa posebno, uz nekoliko izuzetaka. Sve nešto oko sredine… Ali, hej, ko voli srednjačke filmove, poneke sa dobrim idejama nerazrađenim do kraja, ili prosto ko nije suviše probirljiv - biće zadovoljan!
Evo čime sam odmarao mozak u prethodnim mesecima dok sam radio na PROKLETIJAMA.

  

KOKO-DI KOKO-DA (2019)

***

3+

Da krenem odmah od najboljeg horora koji videh u poslednje vreme: jedini problem (za rivju) jeste baš u tome što je ovaj film toliko dobar da je najbolje da o zapletu ništa ne kažem jer zaslužujete da ne znate NIŠTA o njemu. Zato je bolje da i ne gledate trejler, da ne čitate tuđe rivjue po netu, hell čak i neki posteri otkrivaju previše! Ako meni verujete, nek vam moj pečat bude dovoljan: biće bolje ako u film uđete što neviniji, više ćete uživati u neočekivanostima i ludilima koja, čak i kad jednom otkriju svoj patern, i dalje ostaju mračnozabavna.

Liči to na folk horor, ali baš i nije, ima elemente torture porna, ali nije to zaista; podseća na neke filmove drugih žanrova (koje neću imenovati, jer i to bi vodilo ka spojleru) ali je sasvim svoja zverka. Liči čak i na jedan od boljih novijih američkih horora, na nivou osnovnog koncepta, ali čak i to da imenujem, stvorio bih sasvim pogrešan nagoveštaj. Ukratko, gledajte i uživajte u mraku i neizbežnosti propasti u univerzumu-paklu iz kojeg nema bežanja. Ups, da li je to spojler?

 

 

RELIC (2020)

**(*)

2+

Mnogohvaljena horor drama mene je ostavila ladnim: ćera srednjih godina dođe u udaljenu kolibu da se stara o staramajci koja postaje senilna, dementna i opasna po samu sebe – a možda i po ćeru. Za moj groš, drama-horor stvarnog života (posmatrati roditelja kako polako postaje tuđ, ne-svoj) nije adekvatno srođena sa žanrovskim elementima, naročito pred kraj, kad Metafore postanu Macole, kad kuća poludi i kad ova krene da ljušti kožu s majke…

 

 

LA LLORONA (2019)

**(*)

3-

Nepokajani ratni zločinac negde u Južnoj Americi, u kućnom pritvoru, zaštićen obrazom od đona i familijom koja veruje da je nedužan po pitanju genocidnih radnji sproću nekakvih Indijanaca, dobija novu služavku koja je iz istog sela kao seljani koje je pobio… Centralna je ovde zlikovčeva matora žena koja ga sve vreme brani i štiti, i njeno polagano shvatanje s kakvim zlotvorom je krevet ceo vek delila… Solidna hororoidna drama, ok za jedno gledanje.

Za razliku od The Curse of La Llorona (2019) koji je generička bljuzga za ljubitelje NUN, CONJURING, ANABELLE i sl. masovnih produkata bez duše.

 

IMPETIGORE (2019)

**(*)

3-

Najbolji deo ovog indonezijskog filma je slasher-prolog, na naplatnoj rampi (!): zaista vrhunski saspens odavno neviđen ovako spektakularno dobro izveden.

Posle toga to, avaj, ide utabanijim i zaboravljivijim stazama, u pravcu folk-horora, kad devojka iz prologa ode s drugaricom u zabačeno selo svojih roditelja, usred džungle, da istražuje neke ruralne zatucanosti i gluposti. Ima i dalje tu i strave i torture i krvi, vredi pogledati, ali prema kraju je sve manje zanimljivo, a sam kraj je – meh. Dakle, skroz naopačke sve okrenuto, kako to najčešće u novijim hororima biva: umesto BUM da su metnuli na kraj, oni ga ispucali u prvih 10 minuta.

 

 

HOST (2020)

**(*)

2+

Pet mladih žena, preko zooma, uz pomoć medijumke, prizovu nekog kao duha, ali nešto zajebu, pa on krene da ih tamani jednu po jednu dok ove to, i dalje preko zooma, gledaju. Solidna varijacija na FFF fore i fazone, ali ništa više od gimika za nekoliko kvazirealističnih kvazidokumentarnih trepni-i-propusti zaginuća pred kamerama. Sam kraj (poslednji kadar i otkriće ’zla’ iza svega toga) naročito je uvredljivo tupav. BU!!!

 

 

AMULET (2020)

**(*)

3-

Ima ovde uvrnutosti na lopate, u izolaciji (zasebne scene), ali je to sve u jednoj prilično nekoherentnoj i uninvolving priči sa nezanimljivim likovima i sa iritirajuće zamumuljenom pozadinom. Glavi lik je bio neki kao vojnik u nekoj kao Bosni (neimenovanoj) gde mu je bilo dato da sam samcit čuva rampu na nekakvom pustom putu usred jebene šume dok okolo rat besni – što je toliko imbecilno neubedljivo fejk da mi je sve što iz te situacije proistekne samo bilo još više fejk. Ko bre usred rata šalje jednog jedinog čoveka s puškom da dreždi sam samcit u šumi i da diže i spušta rampu usred fucking šumetine dok svuda okolo ljudi kolju i upucavaju jedni druge, i ZAŠTO? A kad dođe u Englesku, mučen tim iskustvom, nastani se u kući na čijem tavanu se dešava nešto još besmislenije i đavolskije… Da, proliva se i neka krv, režu se vratovi, otkrivaju se penisi gde im mesto nije, vide se neke kakti demonske vizije i svašta nešto, ali sve konfuzno i nekako meh na kraju.

 

 

THE OWNERS (2020)

**(*)

2+

Grupica apsolutno nepodnošljivo iritirajućih engleskih imbecila upadne u navodno načas-napuštenu kuću nekakvih matorih bogatuna da ih orobe, ali ovi se vrate pre vremena, i nastane „igra mačke i miša“ (yaawn!) jer matorci su, tko bi se pak tomu nadal, prilično sposobni da uzvrate udarac. Zeeev! Nije to negledljivo, ako izuzmem nakazne likove (glavna je ona ogavna patuljica iz GEJMOTRONZA), ali, pih, isti ovaj zaplet, zabavniji, s više duha i sa (za promenu) simpatičnim akterima, imate u filmu VILLAINS, o kojem sam već pisao OVDE.

  

I’M THINKING OF ENDING THINGS (2020)

*

1+

Nikad prikladniji naziv nekom filmu nije bio dat: mrzeo sam svaki minut ove više nego dvočasovne torture umišljenog balavog kvazifilozofiranja i neke kao dramurde i patetike toliko otužnih i transfer-balamantnih da sam se sve nekako nadao da se radi o parodiji, a onda i o trolovanju naivne publike, ali ne, kako se na krahu ispostavi, ovo su sve zaozbiljno mislili. Pa, nisu dovoljno. ĐUBRE!

 

 

THE BABYSITTER: KILLER QUEEN (2020)

*(*)

2-

Simpatični klinja iz OK prvog dela izrastao je u odbojnog tinejdžera, a ono malo duha i zabavnosti iscurelo je i ukiselilo se u ovom vulgarno-odvratnom nastavku koji toliko smrdi po ružnodušju svojih tvoraca da me mrzi i da tražim prave reči kako bih opisao koliko mi je ovo sve škripalo po živcima tokom celog besmislenog trajanja.

 

 

ALONE (2020)

**(*)

2+

Jedna mala dama uvek šeta sama, šta je to, ko je to – i čemu sve to? Iz čista mira na jedno usamljeno ženče dok vozi po zabačenim putevima Amerike ustremi se neki brkati ludak i počne da je prati kolima, a zatim je i otima, muči, ona beži u šumu, on je jurca po šumi, ona beži, on je juri, on je stigne, malo se bore, ona ga ubije, kraj. I šta s tim? Čemu sve to? Eto tako. Solidno ali neupečatljivo gaženje utabanim stazama, nije sasvim nepreporučljivo za jedno neambiciozno gledanje. Šteta što je zlikovac jedan od najjadnijih, najneharizmatičnijih, najobičnijih u istoriji MEH zlikovaca, a vala ni curetak što mu bega ne ističe se ničim sem svojom totalnom običnošću.

 

 

THE MANSION (2017)

**(*)

2+

Grupa nesnosnih Francuščića partija u pustoj gotskoj kućerini u šumi a onda ih neko ubija. Otrcano, da, ali živahno režirano, ima stila i nije sasvim bez duha, može se pogledati.

 

 

ANTEBELLUM (2020)

**

2

Gromopucatelno najavljivani angažovani horor samo je još jedno u nizu woke belačkih samobičevanja po pitanju rasizma sproću crnaca. Tema je legitimna i aktuelna, šteta samo što to nije upriličeno u dramaturški zanimljiviju i ubedljiviju celinu, jer: a) nehoror deonice su negledljivo dosadne (sadašnjost, neke crnkinje sat vremena ogovaraju i kenjaju za večerom), b) „horor“ deonice su srednje-žalosne, slabo napete i još slabije stravične ("prošlost", plantaža), a c) preokret, u kojem se otkrije da ćete od blata praviti Šalabanovu SELENDRU, je napadno debilan, a zadnjih 20 minuta wish fulfillment fantazije o osveti crnaca belcima su prosto, što bi naš narod reko, KRINDŽ. Jebo vas Ante. Koji Ante? Ante Belum!

 

BOYZ IN THE WOOD / GET DUKED (2019)

**(*)

2+

Ne umem da objasnim zašto mi je ovaj mali filmić o nekolicini problematičnih i pretežno antipatičnih tinejdžera u divljini bio gledljiviji nego što bi trebalo, ali tako je: možda su likovi debili, ali ima neke proživljenosti i autentičnosti u njihovim dijalozima i ponašanju, ima malo vrcavosti i simpa zezanja, a i reditelj –inače videospotdžija- ima štofa da malko oživi inače otrcanu storiju o ludim velmožama u pustarama Engleske, ili beše Škotske, koji jure mladunce da prinesu na žrtvu, il’ tako nešto. Više crna komendija nego horor.

 

 

12 HOUR SHIFT (2020)

**(*)

2+/3-

Zamislite da je naš Doktor Smrt (ministar zdravlja) bio buljooka medicinska sestra, a da mu dođe neko sa mentalnim sklopom Palme iz Jagodinu, samo u plavušastom telu Darije Kisić Tupavčević, i da oni u nekoj maloj kliničici Amerike treba da pod hitno nabave extra bubreg za prodaju na crnom tržištu, i dobićete ovu vrlo crnu, grotesknu, mestimično baš zabavnu i smešnu brutalnu komendiju, koja bi bila mnogo bolja da je dobro režirana i da joj je završna trećina žešća, pametnija, jača. Ovako, u rukama te neke ženice koja je režirala, sve ostaje poludupasto. Eh, od blata ćemo da pravimo Stjuarta Gordona, koji bi ČUDA napravio od ovog scenarija.

 

 

HIS HOUSE (2020)

**(*)

2+

Migrante iz Afrike koji su se jedva domogli Engleske bace u nekakav bednički stambeni kompleks kao iz Barkerove priče „Zabranjeno“ („Kendimen“), gde počnu da ih progone demoni prošlosti od koje su (mislili da su) pobegli, a koji ih stavljaju na nova iskušenja. Ima tu par okej horor scena, ali celina je previše repetitivna i razvučena (ovaj materijal bi bio idealan za neku 45-50 min. epizodu serije, npr. Tvajlajt Zoun), simbolika svega preočigledna, nesuptilna, engleska ravnodušnost i neprijateljstvo previše karikirani, tako da se ovo svodi na još jedan angažovani horor-dramoid koji svoj horor nije umeo dovoljno dobro da artikuliše. Gledljivo je to, ali jedva.

 

*

 

I tako, deco draga, malo ćete horora (strave i užasa) danas naći, ali zato kolko ’oćete filmova o tome JAO KOLKO PATE OVE ŽENE OD TOXIČNE MUŠKOSTI, JAO KOLKO PATE OVI CRNCI OD BELAČKOG RASIZMA, JAO KOLKO PATE OVI MIGRANTI, JAO KOLKO PATE BELI KRETENI U VEZAMA KOJE NEMAJU MUDA DA PREKINU, JAOOO…

 

*

 

BONUS: Slobodno preskočite ove orgije osrednjosti:

 

THE GRUDGE 2020

**

2

 

MARIONETTE 2020

**

2

 

THE MORTUARY COLLECTION 2019

**(*)

2+

 

 

1BR 2019

**(*)

2+

 

Z 2019

**

2