Kucnuo je čas da se osvrnem
na neke novije horore gledane tokom prošlog leta. Ima tu nekoliko solidnih, gledljivih
„tri minusa“, nije sve baš pitch black, pa eto, bacite pogled dole: poređani su
od boljih ka slabijima i lošima.
Ujedno podsećam na
prethodna dva zbirna osvrta ove vrste na horore gledane ove godine, koja imate OVDE
i OVDE.
The
Hexecutioners
USA, 15
**(*)
3-
Neka vas ne odvrati sirasti naslov – ovo je zapravo
natprosečno dobro, meraklijski napravljen horor, prilično sick & creepy, o
mini-timu za eutanaziju koji dođe jednom prebogatom matorom smrtno bolesnom čiči
da mu po zakonu oduzme život i skrati muke. Čiča, naravno, ima malo drugačije
planove... Trejler bi vas mogao navesti na pomisao da je ovo horor komedija;
ne, nije. Atmosferičan, lep, pošten B-muvi, strejt horor; ništa za antologiju, ali
sasvim pristojno za kasnonoćno uzburkavanje živaca.
Scare
Campaign
AUS, 15
**(*)
3-
Rijaliti šou u trci za rejtingom pokušava da
nasamari neslutećeg lika inscenacijom niza „horor“ dešavanja oko njega u jednoj
napuštenoj ludnici, ali onda ovaj odlepi i počne da ubija. Ali, da li on stvarno
ubija, ili je i on glumac u novom sloju ko-koga-ovde-jebe „rijalitija“? I
koliko još ljuski crnog luka (tj. fejk stvarnosti, laži, iluzija, glume, spec.
efekata...) imamo ovde da oljuštimo dok ne dođemo do toga što se, kao, stvarno
dešava? Zabavno je to, i živahno režirano, ali u nekom trenu se prećera sa
poigravanjima i twistovima i „dal je ovaj stavrno ubijen ili je samo maska i
pretvaranje“ forama i fazonima, u toj meri da mene prestaje da bude briga. Izgubljen
je balans i mera u tom poigravanju filmskom iluzijom toliko da film previše
skreće pažnju na sebe, tj. svoj medijum, tako da je skoro nemoguće „izgubiti
se“ u zapletu koji te stalno izbacuje iz sebe, a to je smrt za emotivni
involvement. Pored toga, u drugoj polovini film postaje predvidiviji i malo manje
zanimljiv nego što se prethodno činilo, iako u krajnjem saldu nije to sve loše
i vredi pogledati.
I Am
Not a Serial Killer
USA, 16
**(*)
3-
Tinejdž-sociopata koji s majkom radi u porodičnoj
mrtvačnici njuška oko niza čudnih ubistava i sakaćenja u svom malom mistu, i
počinje da sumnja da iza tih leševa kojima fale delovi tela spolja i iznutra stoji
čiča iz komšiluka (tj. ludi naučnik iz POVRATKA U BUDUĆNOST), s kojim se
zbližava. Delom APT PUPIL, delom FRIGHT NIGHT, ali ni blizu njihovom duhu i
filmskoj snazi i impaktu, ovaj simpatičan filmić počinje kao indi-drama o
otuđenom momku (zanimljiviji deo) a završava se kao prilično svedeni creature feature (manje nadahnut, skoro
kao veštački nalepljen i nedovoljno razrađen deo).
Bilo bi bolje da je makar
jedan od ovih sastojaka bio malko pojačan, jer iako prijatan za gledanje, film
na kraju ispada previše mlak i kao drama i kao horor, i svakako neće ostati
upamćen kao gorepomenuti naslovi.
SHALLOWS
USA, 16
**(*)
2+
Zgodna cura se nađe glupavo nasukana u plićaku, na
jednoj hridi, kraj plaže na koju malo ko dolazi (how convenient!), a oko nje
kruži velika bela gadna i gladna ajkula. Nakon što provedemo 2/3 filma u
kvazi-drami i kvazi-realističnosti (prvo sećanje na mrtvu majku, posle mantanje
po plaži i hridi i low-level pretnje uz druženje s jednim galebom bijelim), u
poslednjih pola sata film kao da kaže: OK, deco, što smo gradili likove –
gradili smo; što smo bili „realistični“ – bili smo. A sad: spektakl! Ludilo!
Akcija „kao na filmu“! Pesničenje s ajkulom! Sumanuti superhumani stantovi kao
iz SHARKNADO 5! Larger than life! Sve u svemu, u nekim krugovima neverovatno
precenjen i prehvaljen šizofreni filmčić – ali pristojan za jednokratnu neambicioznu
konzumaciju.
For
Elise (Para Elisa)
SPA, 12
**
2-
Od svih besmislenih torture pornića ovaj je
najbesmisleniji ikada! ’Zaplet’ jedva popuni oko 65 minuta, a u njima vidimo:
novčane probleme jedne curice, ljubavne probleme te iste curice, javljanje na
mali oglas radi čuvanja deteta... Negde oko polovine filma ona ode u taj stan
iz oglasa, baba joj drogira čaj, ispadne da ’dete’ koje će čuvati zapravo
maloumna odrasla devojka (možda lobotomizirana), i onda tu posle malo
povuci-potegni, vezujemo-odvezujemo, bežim ali ne predaleko – curu ubiju. Skroz
bezveze. Film se, što je najgore, PREKINE pre kraja: naime, njen dečko je prati
i nađe zgradu i zaredi po stanovima (ne znajući u kojem je ona), ali ova strada
pre nego što on dođe tu. Da li je ikada stigao do tog stana i našao je mrtvu,
da li je iko ikada saznao zašto ova baba radi to što radi (i kako je mislila da
je ne uhvate, budući da su oglasi s njenim br. telefona po celom gradu
izlepljeni) i sve ostalo što se ovde pokreće ali nema ko time da se bavi – who
cares? Šteta, jer film nije loše napravljen u tehničkom smislu, čak je i gluma
OK, šteta samo što su priča i dramaturgija i poenta – NEPOSTOJEĆI.
SHELLEY
DEN, 16
**
2-
Ni ovde nemam pojma šta su mislili, šta su hteli
ovim! Danski bračni par plati siromašnoj Rumunki da im bude surogat majka, tj.
da za pare rodi dete koje bi bilo njihovo, a onda – NEŠTO. Fuck me if I know
šta onda biva, i zašto, i za čije babe zdravlje: film tone u iritirajući
opskurantizam kojeg ne iskupljuje ni atmosfera ni fotografija ni gluma (iako je
film OK na svim tim frontovima; uostalom, Rumunku igra cura koju znamo iz filma
IZA BRDA) sve do WTF „kraja“. Znam da ovo sve zvuči mnogo zanimljivije nego što
je sam film, pa ako neko ipak pogleda („sad ću da shvatim film koji Gul nije
shvatio!“) – nek se javi ovde da vidim da li mi je nešto promaklo.
SENSORIA
SWE, 16
**
2-
Ne može svako da bude Polanski (tačnije, ne može
NIKO, sem njega samog): ovo je nešto kao poor man’s REPULSION, samo što u
glavnoj ulozi nije Katrin Denev nego neka neupečatljiva Šveđanka, kamera je
slabunjavi digitalac praćen lošim (ili nepostojećim) osvetljenjem pa sve više
liči na home movie nego na FILM, a
slabo-involvirajući scenario, odsustvo iole zanimljivih dešavanja i glacijalni „ritam-da-te-pitam“
čine gledanje ovog pokušaja psiho-drame napornim, a bez dovoljno pay-offa. Zapravo,
kažu neki da je twist dobar, ali ja nisam izdržao do njega.
VAMPYRES
SPA, 16
*(*)
1+
Apsolutno užasan, amaterski „rimejk“ inače vrlo
dobrog filma iz ranih 1970-ih o vampiricama koje spopadaju namernike i piju im
krv tokom ili nakon seksa. Lepo to zvuči, ali glumljeno je i pisano i snimano
grozno, negledljivo. Ovo je toliki fletlajn od filma da mi nije jasno ni šta su
mislili, ni šta su hteli ovim nemuštim isprtkom! Kadar koji kačim za
ilustraciju ujedno je jedini vredan gledanja u celoj tvorevini, pa zato ne
traćite vreme na ceo film zbog par sekundi ovoga. Ionako to ima bolje urađeno
čak i u HOSTELU 2.
---NASTAVIĆE SE---