izabrana dela

izabrana dela

уторак, 18. октобар 2022.

HALLOWEEN ENDS (2022)

(*)

1-

 

Ovo nije rivju – ovo je upozorenje.

Ako ste mislili da je prošle godine UBIJANJE HELOVINA dotaklo dno, spremite se za mulj ispod duplog dna kace u kojem piše: KRAJ HELOVINA! Da se podsetimo mog ostrvljenja na ONO đubre, jer većinu toga što bih ovde imao reći, već sam kazao TAMO.

HALLOWEEN KILLS je bio ubedljivi dobitnik Ghoulove nagrade Zlatno Gomno® za 2021.

Za HALLOWEEN ENDS moraću da uvedem nagradu Zlatni Proliv®.

Ovo više čak i nije Helovin, uvodi se novi glupi podzaplet s nekim antipatičnim likom... niđe veze... Muški bebisiter – gde to ima?! – koji je nenamerno (?) ubio povereno mu dete u groteskno smešnoj sceni, kao prepisanoj iz Saut Parka, postaje žrtva bulija (jer, nekako, izbegne apsu!), pod čijom torturom zapanjujuće brzo toliko prsne da – postane šegrt poluhibernišućeg Majkla Majersa u kanalizaciji kojeg prvi put začas vidimo tek na polovini filma, a i do kraja ima minimalnu pojavu i bitnost – maltene kao silom nalepljeni Pinhed u poznijim „nastavcima“ Helrejzera!

Zaista je sumanuto da ono što bi trebalo da je kulminacija i epohalno-spektakularno razrešenje jedne sage, dakle ultimativni „legacy“ nastavak, zapravo deluje kao da je u neki levi, bezveznjački, s pravom odbačeni drama-triler scenario neko na silu ubacio Majkla Majersa i Lori… gde se ne zna koji od njih deluje izgubljenije, redundantnije, trapavije, gde oboje bauljaju bez smisla, poente i cilja. Ni u jednom nastavku do sada MM nije bio ovoliko nestrašan, traljav na nivou pojave, govora tela, izvedbe, inscenacije, niti je prototip „Poslednje devojke“ ikada izgledala ovako jadno, bedno, nebitno, mlitavo, izgubljeno.

O, zašto ovu debilanu nije režiro Lojd Kaufman – ili bukvalno bilo ko drugi sem tog idiota, Dejvida Gordona Grina, koji se ovom „trilogijom“ bukvalno posro i po Karpenteru i po njegovim likovima i glumcima, i po fanovima. Kome je ovo dobro, ili bar „nije loše“, neka smesta napusti sahranu!



Zašto praviš HALLOWEEN ako očigledno ili mrziš taj film ili ništa bogovetno u njemu nisi shvatio (kako se režira, kako se gradi napetost, kako se tretiraju likovi, prostor, svetlo, zvuk, muzika…)?

Zašto u jebenom POSLEDNJEM (?!) nastavku uvodiš novog lika, kad su se svi naoštrili da sad vide kulminaciju okršaja Lori i Majkla, a ne život i priključenija nekog novog degena, uz to antipatičnog i skroz nezanimljivog?

Zašto bi se Majkl uopšte upuštao u bilo kakav odnos s ma kojim ljuckim bićem, a naročito ovim patetičnim jadnikom, umesto da ga odma prelomi preko kolena i kao slinu zalepi za zid?

Zašto u ovom kvazihororu sasvim napuštaš bilo kakvu pretenziju horora? Prethodno govno od Helovina je barem imalo gomilu krvavih ubistava – i mada kod Karpa to uopšte nije bilo poenta, jer kod njega u celom filmu zagine jedva pet osoba (od toga jedna u prologu i jedna offscreen)! – to je, u KILLS, barem bio neki rudimentarni, vulgarni entertejment velju: kad već nema kiše, dobar je i grad. Ovde nema ni klanja. Ovde nema NIČEGA – osim neke nepodnošljivo fejk krindž „drame“ sa uvredljivo debilnim situacijama i dijalozima!

Zašto Lori na kraju glumi da će se samoubiti? Za koga to glumi – kad je u tom trenu Majkl ne gleda, nije ni blizu? Očito probija četvrti zid i zajebava direktno gledaoce filma, jer nema nikoga drugog okolo koga bi trolovala time!

Plus, retardirano je makar i načas ozbiljno prihvatiti ideju osobe koja je upravo završila rukopis svoje self-help/psiho/autobiografije o omoćenoj finalnoj đevojci kako, tik nakon stavljanja tačke na tu bljuvotinu (iz koje, avaj, čujemo neke patetično-propovedničke deonice), sebi tura cev pištolja u usta! Pa to je najgori PR auto-gol („Kupite self-help knjigu autorke koja se ubila čim je rukopis završila!“) još od Džordana Pitersona!

I zašto u tom malom mistu policiji treba dva sata da dođe do njene kuće nakon što ih je telefonom pozvala da prijavi „samoubistvo“?

I zašto se THE FINAL CONFLICT svodi na prekratku, nemaštovito insceniranu i bedno koreografisanu makljažu u kujni koja više deluje kao neka jadnija epizoda Ičija i Skrečija nego kao kulminacija vodeće horor franšize?

I zašto scenaristi/reditelju nije palo na um da je idejno problematična činjenica da njegov kretenski, navodno uplifting kraj asocira na moto jednog od nastavaka TEXAŠKOG MASAKRA – „The family that slays together – stays together?“

I zašto policija, zajedno sa celim gradićem Hadonfildom, direktno saučestvuje u uništenju tela počinioca više zločina? Je li to po P.S-u? Tako li se otpočinje „healing“? Tako što učestvuješ u mass-killing? (I zar baš niko od tih stotina u rulji nije izvadio telefon da uslika nešto tako trendi i exkluzivno i klikabilno kao što je tranžiranje i mlevenje Majklovog mesa, sa pajkanima i šefom policije koji saučestvuju u tome – i to nikad nije nigde procurilo?)

Zaštoooo???

Ne, ne vredi lupati glavu nad ovim đubretom, a još manje gubiti vreme na njegovo detaljno tranžiranje.

Sad ću da skinem Rob Zombijev HELOVIN da sperem gorak ukus koji mi je ovaj toxični otpad izazvao. Prvi sam mu mrzeo sa intenzitetom s kojim sada mrzim OVO, ali mi je drugi bio vrlo ok (3-). Barem ga je pravio neko ko horor voli, a povremeno ume i da ga izazove.... za razliku od OVOGA... Čak i H-8: REZUREKŠN je sada podnošljiviji: ono čudo gde Đejmi na samom početku bace s vrha zgrade da se neceremonijalno spljeska i gde Basta Rajms kung fuom šutira Majkla (!), sve je bolje od ovog sranja gde u onoj kanalizaciji Majkla šutira i gura ovaj neki paćenik što ga svi tuku i zajebavaju, od keve do bulija i nazad.

Pazi, molim te, pa još koristili isti font za špicu kao za H3: SEASON OF THE WITCH, kojega je uzgred ovih dana strašno „in“ voleti, obožavati i re-evaluirati, a u čemu ja snažno NE učestvujem: nema se tu šta voleti, sem izuzetnog skora i ponešto vajdskrin fotografije – taj zaplet je imbecilan kako na makro-planu, tako i u detaljima (kamenčići iz Stounhendža u maskama)! Tako retardiranu demonizaciju druida mogu da tolerišem u Zagoru (Kandraks), ali u nečemu što nije kemp i palp – ne. A sad, u ENDS, kao da u startu znaju da će fanovi da ih mrze, ali oni namiguju: „Hej, mrzeli ste i H3, a sad vam je super: tako ćete i ovo. It will grow on you.“

I posle nek mi neko kaže da ljudi nisu većinski beslovesna stoka koja ide tamo gde joj mediji, reklame i hajpovi i trendovi i brendovi kazuju! Ovaj anti-film, ova negledljivo promašena travestija, ovaj amorfni proliv zvani HALLOWEEN ENDS zaradio je za prethodni vikend preko 41 milion $$$!

Nivo đubrovitosti ovog „filma“ daleko premašuje „sviđa mi se / ne sviđa mi se“. O tome možemo da raspravljamo povodom nečega kao što je npr. novi HELREJZER, oko koga su neki razočarani, a neki (polu)zadovoljni, ali to je barem, svejedno, jedan polurespektabilni polupokušaj da se nešto poluzanimljivo uradi. Ali u ovoj eksplozivnoj dijareji zvanoj HALLOWEEN ENDS – ovde se nema o čemu diskutovati, nema šta braniti, šta gledati, u čemu uživati: promašaj na svim zamislivim nivoima!

A stoka ipak nagrnula u masama i krdima...

Za to vreme TERRIFIER 2, jedan, po svemu sudeći, beskrajno vredniji, takođe slešer-splater, dakle pravi pravcati horor, a ne glupa dramurdetina jadno maskirana u „horor“ kao HALLOWEEN ENDS, sav srećan što je zaradio malo više od 2 miliona! 20 puta manje od ove bezvrednoće... (Naravno, u 5-6 puta manjem broju bioskopa, sa više nego respektabilnim uspehom u datom kontekstu, ali svejedno, da ima boga, pravde, ukusa i dovoljno pametnih ljudi, situacija bi bila obrnuta!).

Da ne dužim, jer ovca mi se jagnji: Grinovo pišanje po Karpentru i svima nama svoje najbezobraznije dno dobija u HALLOWEEN ENDS. Karpo je barem dobio svoj tako žudno sanjani ČEK – dođavola, TRI čeka – pa može da se vrati u podrum da igra video igrice i najavljuje filmove koje neće snimati, a sad kad ima 80 godina, možda je bolje i da ne pokušava, da se barem on ne bruka pod stare dane. To što se šlihta, za pare, degenu koji mu izvrgava ruglu i filmove i fanove – još nekako i mogu da pojmim, ali ne bih podneo da on i kao reditelj snimi nešto što bi bilo izdaja svega što je pravio i značio.