Narode,
vratio sam se sa Grossmanna! Tamo sam se družio sa MekTirnanom, s kojim sam
uradio pozamašan intervju (75 min). Kad i gde će biti plasiran, javiću kasnije;
ček prvo da ga transkribujem.
.jpg)
Ono što
je 100% izvesno jeste da ćete ga za godinu dana čitati u mojoj knjizi GROSSMANN
TALES (radni naslov): postigao sam dogovor sa šefom Grosmana da, povodom 20
godina tog festivala, uradim knjigu sačinjenu od 20 intervjua, sa 20 veličina s
kojima sam razgovarao tamo, a MCT je svakako jedna od najvećih. Više o toj
knjizi kad se primakne vreme.
.jpg)
Obišao
sam prethodnih dana i razne neke gotske lokacije u Sloveniji, Austriji i Hrvatskoj, ali i o
tome drugi put.

Sad bi trebalo da, s jednog
festivala, gde sam bio gost, skočim direktno u drugi, gde sam programski
direktor.

O naslovima koje sam izabrao ponešto
sam već rekao u prethodnom postu, OVDE.
Sada ću kazati više o
filmovima, i najvažnije – evo SATNICE!

SLAUGHTER FEST:
MEĐUNARODNI FESTIVAL UMETNIČKOG HORORA 2023.

U KONKURENCIJI:
1. MEGALOMANIJAK
Režija: Karim Uelhaž
Marta i Feliks su deca Koljača iz Monsa, ozloglašenog
belgijskog serijskog ubice iz 1990-ih. Dok Marta živi nestabilnim životom, prožetim
nesigurnošću, njen brat, pod teretom porodičnog nasleđa, nastavlja ubistva
njihovog oca. Uznemiravana i grubo napadnuta na poslu, Marta pada u ludilo i
ulazi u čudan i zastrašujući svet u kojem živi njen brat.
- Međunarodni filmski festival Fantazija (Kanada) –
Nagrada za najbolji igrani film – Cheval Noir; Nagrada za izvanrednu glumu:
Elina Šumaher
- Grimfest (UK) - Najbolja kamera: Fransoa Šmit; Najbolja
muzika: Gari Munbuts & Simon Franskuet; Specijalno priznanje – najbolja
gluma: Elina Šumaher
– Brooklin Horror Film Festival (SAD) – Nagrada za
najbolju glumu: Elina Šumaher
- Monsters Taranto Film Festival (Italija) - Nagrada za
najbolji film
- Torror Molins Festival (Španija) - Najbolja gluma (Elin
Šumaher)
- Isla Kavalera (Španija) - Najbolja gluma (Elin
Šumaher); Posebno priznanje – Najbolji film
- Soho festival horor filma (UK) - Najbolja fotografija
(Fransoa Šmit)
- Zlatni Ghoul (Srbija): Za Najjeziviji Horor; Zlatni
Ghoul za Glavnu Žensku Ulogu (Elin Šumaher); Zlatni Ghoul za Kameru (Fransoa
Šmit); Zlatni Ghoul za Scenografiju (Laios Hendriks, Tomas Koku)
 |
Evo me s rediteljem MEGALOMANIJAKA, koji je proglašen najboljim filmom na GROSMANU; divan lik, javlja mi se da bi se mogao pojaviti naživo na nekoj budućoj Klanici |
2. 2551.2: ORGIJA PROKLETIH
Režija: Norbert Fafenbihler
Nastavlja se luda saga o čoveku pod maskom majmuna koji
luta vrtom mučenja i devijantnih užitaka. Drugi deo planirane trilogije, film
Orgija prokletih počinje tačno tamo gde je 2551.01 ostavio zapanjenog gledaoca
koji žudi za nastavkom, a kao i kod svih sjajnih nastavaka, niste morali da
gledate prethodni film da biste bili oduševljeni ovim. Naročito ako volite
žestoko nasilje, bolestan seks i crni humor. Ovaj austrijski film je nastavak
prošlogodišnjeg dobitnika Zlatne Macole, 2551.1: THE KID, i gosta festivala,
Norberta Fafenbihlera. Radi se o još košmarnijem, šokantnijem filmu kao iz
najmračnijih vizija Dejvida Linča.
3. UROKLJIVO OKO
Režija: Isak Ezban
Nala, 13-godišnja devojčica iz grada, putuje s porodicom
u kuću svoje bake na selo, kako bi pokušala da pronađe lek za misterioznu
bolest svoje mlađe sestre. Ali, uskoro će otkriti da njena baka nije baš tako
blaga kao što izgleda. Vrlo dobar primer modernog „folk horora“, s dodirom
Giljerma del Tora, odličnom atmosferom i efektima.
4. MAJKA NASTOJNICA
Režiser: Mari Alis Volfžan
1975, dvorac Rozenkrojc. Medicinsku sestru i njenu
ekscentričnu pacijentkinju vezuje zajednička čežnja: sećanje stare dame sadrži
tajnu Sigrunine prošlosti; životna snaga mlade žene drži ključ za budućnost
baronice.
- Brooklin Horror Film Festival 2022: Najbolji film;
Najbolji režiser
5. REZ
Režija: Mišel Hazanavicijus
Stvari idu loše za malu filmsku ekipu koja snima
niskobudžetni film o zombijima kada ih napadaju pravi zombiji. Film je
rimejk-adaptacija kultne japanske zombi komedije One Cut of The Dead Šiničiro Uede.
Ovo je film reditelja koji je osvojio više Oskara
(UMETNIK, 2011, dobio je 5 Oskara, uključujući: najbolji film godine, najbolju
režiju, najbolji originalni scenario) i bio je film otvaranja u Kanu 2022.
6. NE GOVORI ZLO
Režija: Kristijan Tafdrup
Na odmoru u Toskani, danska porodica se odmah sprijatelji
sa holandskom porodicom. Nekoliko meseci kasnije, danski par dobija neočekivani
poziv da poseti Holanđane. Ne prođe mnogo vremena pre nego što se radost
ponovnog okupljanja zameni nesporazumima, koji dovode do psihičkog – a onda i
fizičkog – nasilja.
- Specijalna nagrada Bodil Avards - Sune Kelster
(kompozitor)
- Fangoria Chainsav Awards - Najbolji međunarodni film
- Golden Scythe Horror Awards - Najbolji međunarodni film
- Međunarodni festival fantastičnog filma u Pušonu -
najbolja režija
- MOTELk - Festival Internacional de Cinema de Terror de
Lisboa - Nagrada za najbolji evropski dugometražni film
- Molins Film Festival - Najbolji film, zvanična sekcija;
Najbolja originalna muzika
- Tertio Millenio Film Fest - Najbolji film
- Zlatni Ghoul za Najbolji Scenario (Dane
Larsen, Christian Tafdrup, Mads Tafdrup)
7. ZLOČINI BUDUĆNOSTI
Režija: Dejvid Kronenberg
Kako se ljudska vrsta prilagođava sintetičkom okruženju,
telo prolazi kroz nove transformacije i mutacije. U pratnji svoje partnerke,
poznati umetnik performansa Sol Tenser prikazuje metamorfozu svojih organa. U
međuvremenu, misteriozna grupa pokušava da iskoristi Solovu ozloglašenost da
rasvetli sledeću fazu ljudske evolucije.
- Zlatni Ghoul za Muziku (Howard Shore)
- Gilda kanadskih režisera - Izuzetno režisersko
dostignuće u igranom filmu
- Film Comment
Magazin, SAD - Anketa kritičara na kraju godine, najbolji film
8. MONA LIZA I KRVAV MESEC
Režija: Ana Lili Amirpur
Kada se samohrana majka sprijatelji s misterioznom ženom
koja ima natprirodne moći, ona vidi unosnu priliku da brzo zaradi. Međutim,
njihov kriminalni pohod ubrzo privlači neželjenu pažnju kada policajci počinju
da se približavaju.
Od rediteljke mnogo hvaljenog filma Devojka noću hoda sama kući (2014).
- Gerardmer Film Festival - Najbolja filmska muzika
- Venecijanski filmski festival - najbolja filmska
muzika; Fanheart3 nagrada, Nave d'Argento za najbolji OTP; Nagrada Soundtrack
Stars, posebno priznanje
- Sitges - Međunarodni katalonski filmski festival -
najbolja originalna muzika
VAN KONKURENCIJE:
9. FRANČESKA
Režija: Lučano Oneti
Dva detektiva prate serijskog ubicu koji je ciljao na „nečiste
duše“. Da bi ga uhvatili, moraće da reše slučaj devojke koja je nestala pre 15
godina. Veoma zanimljiv neo-giallo, u duhu Darija Arđenta.
10. ABRAKADABRA
Režiseri: Lučano Oneti, Nikolas Oneti
Lorenco Mančini je poznati i harizmatični mađioničar koji
prolazi kroz svoj najuspešniji trenutak, iako je uvek bio u senci svog
preminulog oca iluzioniste; sada je meta poremećenog serijskog ubice. Veoma
zanimljiv neo-giallo, nalik filmovima Darija Arđenta i Mikelea Soavija.
11. Specijalna projekcija (sa gostom režiserom Dejanom
Zečevićem):
T.T. SINDROM
Grupa mladih ljudi pokušava da nabavi „travu“. Oni odlaze
u tursko kupatilo u okviru drevne beogradske tvrđave da sretnu dilera, ali tamo
završavaju zarobljeni i nemilosrdno ih jednog po jednog ubija misteriozni koljač
obučen u crnu kožu. Čini se da sve to ima neke veze sa čudnim i veoma retkim T.
T. sindromom koji obolele pretvara u krvožedne ubice, ali da li će zarobljenici
rešiti misteriju pre nego što svi odu niz kanalizaciju?
12. Specijalna projekcija (sa gostom režiserom Miroslavom
Lakobrijom):
KRATKI FILMOVI
Izbor od 13 trash-horor
kratkih filmova u režiji našeg najpoznatijeg majstora šminke: obiluju lošim
ukusom, krvlju i crnim humorom. Biće prikazano sledeće: 1. Pacijent [1997], 2. Pacijent 2 - Povratak pacijenta [1999], 3. Pacijent 3 [2000], 4. Pacijent
4 [2001], 5. Pacijent 0 [2006], 6.
Oni su [2001], 7. Tunel smrti [2002], 8. Miki Ex Mashina [2003], 9. Uber Soldat [2005], 10. Hotel kanibal [2007], 11. Predatorka [2007], 12. The Last Drop [2011-2013].

Dakle, u petak 30. juna, negde
oko 19.15h, kratkom govorancijom otvorićemo festival, a onda u Klanici nastupa
švajcarska grupa Ural Umbo. Evo kako
to zvuči i izgleda:
https://www.youtube.com/watch?v=5sxLQ2k1LC8
Posle njih, REZ (COUPEZ! / FINAL CUT)…
Tamo gde
se prodaje festivalski MERCH moći ćete da kupite i moje knjige (PROKLETIJE,
DIVLJU KAPELU, KULT GULA) i poneke Orfelinke. pokušaću da ih ubedim da prime na
prodaju i još neka horor izdanja tu. Svakako navirite, potražite.
TRIBINA: 20 GODINA T.T. SINDROMA
SUBOTA, 1. JUL
13h
DELI PROSTOR, kod Sinagoge, Niš
Deli prostor, Davidova 2A, Niš 18000
T.T. SINDROM je bio prvi
srpski horor film koji nije imao potrebu da nalazi alibi za svoje postojanje u
adaptaciji književnog dela, u parodiji, ili u društvenoj satiri i metafori. Bio
je to, naprosto, horor film napravljen od strane jednog horor fana, namenjen
drugim horor fanovima. Iako film nije naišao na spektakularan odjek u Srbiji
2002, može se reći da je vremenom stekao kultni status, a postigao je solidan
odjek i u inostranstvu.
.jpg)
Danas, pune dve decenije
nakon njegove premijere, u okviru Slaughter Festa imaćemo priliku da ponovo
pogledamo ovaj film, ali i da porazgovaramo sa relevantnim gostima na temu toga
šta je taj film značio. Sa nama će biti scenarista i reditelj tog filma, Dejan
Zečević, a društvo će mu praviti Miroslav Lakobrija, majstor za efekte maske kojem
je upravo taj film bio dugometražni debi, i Nenad Bekvalac, koji se pojavljuje
u tom filmu, ali je i poznavalac žanra, njegov kritičar i popularizator.
Moderator razgovora je Dejan Ognjanović, programski direktor Slaughter Festa i
autor knjige U BRDIMA, HORORI: SRPSKI FILM STRAVE (2007).
Što se
tiče PREVOZA, što se tiče KAMPOVANJA, smeštaja, tenisa, bazena, ćevapa, piva,
muzičkog hevimetalskog dela festivala itd – o svemu tome se raspitajte na donje
mejlove, jer ja zaista niti imam te podatke, niti se time bavim. Pišite ovde:
horror@slaughterfestival.com
heavymetal@slaughterfestival.com
camp@slaughterfestival.com
Pratite
sajt: https://slaughterfestival.com/
kao i FB i Insta stranice tog festivala, i bićete u toku.

A za kraj,
evo vam i moja
UVODNA REČ
Prvo izdanje Slaughter
festivala prošlo je iznad mojih očekivanja po mnogim pitanjima, a pre svega u
smislu odaziva publike: bilo je daleko više metalaca na koncertima, ali i više
gledalaca horora nego što sam smeo očekivati u doteranim ruinama nekad velike
klanice! Na delu je bio princip: dođite zbog metala (i besplatnog prevoza i piva)
– ostanite/vratite se opet zbog horora.

To je sasvim legitimno. I to
je dobar način da se učvrsti veza između horora i drugih oblika pop kulture, i
da se proširi publika, da se zainteresuje, osvesti, obrazuje, kultiviše. Neće
se to desiti preko noći, ali ipak može, ako se radi uporno i temeljito.
Ako su edicije „Poetika
strave“ i „Crna mačka“ koje uređujem u Orfelinu za prethodnih osam godina
obrazovale publiku književnog horora
tako što su ljudima ukazale na daleko širi dijapazon mogućnosti i kvaliteta tog
žanra nego što su do tada bili svesni, osećam da bi se nešto slično moglo
desiti i s edukacijom publike filmskog
horora – ako ovaj festival zaživi i nastavi da raste. A za sada sve ukazuje da
će tako biti.
 |
Foto-Saša-Đorđević |
Ove godine imamo još bogatiji
i kvalitetniji filmski program, sa prestižnijim inostranim naslovima koji
dolaze od SAD-a i Kanade pa do Austrije, Nemačke, Belgije, Francuske, Španije,
Danske. Obavezan deo festivala je i podsećanje na domaće klasike. Prošle godine
je to bila Leptirica, a ove se
prisećamo T. T. sindroma – jer valja
ukazati ovdašnjoj publici da je horor nama ovde mnogo bliskiji nego što su
mnogi toga svesni. Ovu činjenicu će, nadam se, pokazati i najnoviji domaći
kratki filmovi za koje smo od ove godine raspisali konkurs kako bismo ohrabrili
i valorizovali stvaraoce koji tek dolaze…
A inspiracija je svuda oko
nas. Ne samo u Klanici…
Dejan Ognjanović,
programski direktor Slaughter
Festa