Dvobroj FILAŽA, na 170 strana (neke od njih masne!), već je u prodaji u beogradskim knjižarama BEOPOLIS, TARDIS i ALEKSANDAR BELIĆ. U Novom Sadu prodaje se u knjižari MOST. U Nišu – kod nekih kolportera, a najsigurnije: u video Klubu MB (TC Kalča).
To je sada prava knjižurina od oko pola kile žive vage, a evo šta ovom broju daje težinu (pošto časopis izlazi na ćirilici, takav je i sadržaj):
ФИЛАЖ БР. 3-4
САДРЖАЈ
зумирање
ПИОНИРИ СРПСКОГ ФИЛМА (3)
Александар–Саша Ердељановић
ПОВОДОМ КЊИГЕ ЖИЛА ДЕЛЕЗА СЛИКА – ВРЕМЕ
ОД СЛИКЕ-ПОКРЕТА КА СЛИЦИ-ВРЕМЕНУ
Иван Велисављевић
ЛИЧНО СЕЋАЊЕ НА БЕКИМА ФЕХМИУА:
ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ ДРЖАО ДО БЕСЕ
Слободан Аранђеловић
IN MEMORIAM − ТОМ ГОТОВАЦ:
ЧОВЕК ЗА СВА ВРЕМЕНА
Бранислав Милтојевић
ФИЛМ У НОВОМ САДУ И ВОЈВОДИНИ:
ФИЛМСКА ПРОДУКЦИЈА
Ђорђе Каћански
фар
63. ФИЛМСКИ ФЕСТИВАЛ У КАНУ:
КРАЈ ЕПОХЕ ИЛИ НОВИ ПОЧЕТАК?
Динко Туцаковић
16. ФИЛМСКИ ФЕСТИВАЛ У САРАЈЕВУ:
БАЛКАНСКИ ФИЛМСКИ ВАШАР
Ратко Орозовић
17. ФЕСТИВАЛ ЕВРОПСКОГ ФИЛМА ПАЛИЋ 2010:
ИСТОЧНОЕВРОПСКЕ ПАРАЛЕЛЕ
Владан Петковић
57. ФЕСТИВАЛ ИГРАНОГ ФИЛМА У ПУЛИ:
THE SHOW MUST GO ON
Даниел Рафаелић
3. ФЕСТИВАЛ СУБВЕРЗИВНОГ ФИЛМА У ЗАГРЕБУ:
ЈУГОСЛАВЕНСКИ ФИЛМСКИ СЛУЧАЈ
Вељко Круљчић
3. СИНЕМА СИТИ:
ГДЕ ЈЕ ЕГЗИТ?
Милан Д. Шпичек
2. LIFE:
ЛЕСКВАЧКА МУЋКАЛИЦА
Милан Д. Шпичек
БЕЛДОКС 2010:
ЧЕТИРИ ПУТА БОГ ПОМАЖЕ
Душан Вукић
ПРВА ТРИ ИЗДАЊА ШПАНСКОГ МЕТРА:
КАКО СТЕЋИ ПОНИЗНОСТ И ОСТВАРИТИ СРЕЋУ
Слободан Аранђеловић
крупни план
ГОРАН ПАСКАЉЕВИЋ:
ИЗ БЕОГРАДА ЗА ЛОНДОН ПРЕКО НИША
Дејан Дабић
КАРПО АЋИМОВИЋ ГОДИНА:
ЦРНОТАЛАСНЕ И ДРУГЕ ПРИЧЕ
Милан Никодијевић, Дејан Дабић
темат о филмским сусретима: аплауз који траје
45 ГОДИНА ФИЛМСКИХ СУСРЕТА:
ВАТРОМЕТ НАД ТВРЂАВОМ
Бранислав Милтојевић
ПРЕГЛЕД ГЛАВНИХ НАГРАДА НА ФИЛМСКИМ СУСРЕТИМА 1966–2009.
Дејан Дабић
ОКРУГЛИ СТО НА 44. ФИЛМСКИМ СУСРЕТИМА:
ГЛУМАЦ У ФИЛМСКИМ КОПРОДУКЦИЈАМА
Модератор и приређивач: Раденко Ранковић
ЕВРОПСКА ПРИЧА ГЛУМАЦА ИЗ СРБИЈЕ
Саша Радојевић
ракурси
ПОЧЕТАК
(Inception)
Милош Цветковић
ШРЕК, СРЕЋАН ЗАУВЕК
(Shrek Forever After)
Дејан Вучетић
IRON MAN 2
Срђан Савић
ФАЈТЕР
(Kick-Ass)
Кристина Ђуковић
ПЛАЋЕНИЦИ
(The Expendables)
Никола Попевић
УНДИНА
(Ondine)
Бојан Баћа
КУШАЊЕ СВЕТОГ ТОНИЈА
(Püha Tõnu kiusamine)
Дејан Огњановић
МИСИЈА: ЛОНДОН
(Мисия: Лондон)
Владан Петковић
кинопис
ЧАПЛИН – ЕСТЕТИКА ВИЗУЕЛНЕ КОМИКЕ
(НКЦ, ФОТО ФУТУРА)
Рита Флајс
СВЕДОЧЕЊА О РАТКУ ЂУРОВИЋУ
(ФЦС, ЦРНОГОРСКА КИНОТЕКА)
Иван Велисављевић
pojedini moji puzavi protivnici prvom broju FILAŽA zamerali su preterano prisustvo mojih textova. zato su se vrlo opširno osvrnuli na prvi broj.
u drugom je mene bilo daleko manje, pa su njega – prećutali. kao što možete videti, u ovom dvobroju od ognjanovića ima samo jedan filmski prikaz, i to je sve. zato, verovatno, ni o ovom broju neće imati šta da kažu. ipak, ako mene nema kroz textove, moj pečat je i u ovom broju prisutan kroz angažman mlađih i najvitalnijih saradnika koje sam u FILAŽ pozvao, i čiji radovi, mnijem, ovom časopisu daju posebnu težinu (Đuković, Popević, Velisavljević, Petković, Baća, Cvetković...).
ipak, da ne ispadne da su me u ilegalu naterale zlobne sline tih gmizavaca, najavljujem da će naredni broj (u pripremi, premijera se očekuje na FEST-u) biti poprilično ognjanović-heavy!
inače, korice za prva dva broja osmislio i odabrao – ognjanović. koricu za dvobroj - osmislili i odabrali: s. savić i d. dabić.
glodur s. savić napisao je i sledeći uvodnik:
UVODNIK
NA DOBROM PUTU
Ima onih koji su pre samo nekoliko meseci bili spremni da se opklade da će se FILAŽ provesti kao krhka grana pod naletima silne košave, ali naš se časopis pokazao žilavijim no što se u prvi mah moglo činiti. Zahvaljujući, između ostaloga, saradnicima i prijateljima koji su nam pružili preko potrebnu podršku i svojim tekstovima u znatnoj meri doprineli afirmaciji FILAŽA u zemlji i regionu, uspeli smo da savladamo sve ozbiljnije prepreke koje su nam se dosad našle na putu i da pritom steknemo dragocena iskustva koja će nam u budućem angažovanju povodom časopisa biti od nemerljivog značaja. Pogotovu će nam ta iskustva dobro doći kada se ima u vidu da i nas, kao i mnoge druge, nepredvidiva zver finansijske krize vreba iza svakog ugla.
Pred vama je, evo, treći broj filmskog časopisa FILAŽ. A u njemu ponovo jedna novina – poseban temat posvećen Festivalu glumačkih ostvarenja domaćeg igranog filma u Nišu, popularnim Filmskim susretima, koji su, kao najstariji ovdašnji festival posvećen prevashodno dugometražnom igranom filmu, ove godine proslavili 45 godina svoga postojanja. Temata nalik ovome biće, svakako, i u narednim brojevima, a mi ćemo se uvek truditi da u fokusu budu najpre one kinematografske teme koje na poseban način zaokupljaju pažnju kako filmološko-filmofilske, tako i čitave ostale javnosti.
U okviru standardne rubrike Zumiranje prigodnim tekstovima odajemo počast nedavno preminulim filmskim velikanima Bekimu Fehmiuu i Tomu Gotovcu, osvrćemo se na osnovne postavke Delezovog promišljanja sedme umetnosti, nastavljamo sa skeniranjem novosadskih (i vojvođanskih uopšte) filmskih prilika i neprilika i donosimo treći, završni deo velike sage o pionirima srpskog filma. Posredstvom Fara vodimo vas u Kan, Sarajevo, Pulu i „subverzivni“ Zagreb, ne zaobilazeći pritom Palić, ali vam skrećemo pažnju i na minula festivalska dešavanja u Beogradu, Novom Sadu i Leskovcu. Gosti Krupnog plana ovaj put su filmski stvaraoci bez kojih se istorija jugoslovenskog i srpskog filma naprosto ne može zamisliti – Goran Paskaljević i Karpo Aćimović Godina, dok nas Kinopis, ukazujući nam na neka od značajnijih novih izdanja u oblasti filmološke literature, zapravo podseća na dvojicu višestruko nadarenih sineasta, od kojih je jedan zaslužan za razvoj i uspon nekadašnje jugoslovenske kinematografije a drugi je apsolutno nezaobilazna odrednica u svakoj bogovetnoj povesti pokretnih slika. Napokon, tu su i nezaobilazni Rakursi, rubrika koja uvek donosi raznovrsna iznenađenja – u ovom slučaju to su, među ostalima, zanimljivi kritički osvrti na jedan bugarski i jedan estonski film, da pomenemo samo one usmerene na neka od redovno najzapostavljenijih kinematografskih područja u Evropi.
Regionalna afirmacija časopisa omogućila nam je da ozbiljno proširimo krug naših saradnika dalje na zapad, pa ćete tako u ovom FILAŽU naići i na imena Ratka Orozovića i Lejle Panjete (Sarajevo), odnosno Veljka Krulčića, Daniela Rafaelića ili Rajka Grlića (Zagreb). Go West, young man, go West!
S druge strane, pretrpeli smo i jedan istinski težak udarac – ostali smo bez jednog od naših najvernijih saradnika i najiskrenijih prijatelja, bez istrajnog pratioca svih ovdašnjih festivalskih dešavanja i dugogodišnjeg filmskog novinara Dušana Vukića koji je nedavno preminuo, ne dočekavši tako da vidi i prelista treći broj svog omiljenog filmskog časopisa... Stoga ovaj broj posvećujemo najpre njemu, čoveku koji je iskreno voleo festivale i istinski živeo za bioskop i filmsku umetnost...
A na svima vama ostalima, koji nas redovno čitate i imate priliku da kritički ocenjujete naše uređivačke postupke, jeste da procenite jesmo li na dobrom putu... Stoga FILAŽ u ruke!
Jel može info gde se može kupiti Filaž?
ОдговориИзбришиmože. eno na samom početku texta. izvinjavam se što nije crvenim slovima. mislio sam da će u prvom pasusu biti dovoljno vidljivo i bez toga.
ОдговориИзбришиsasvim dobar broj! čestitke i pozdravi.
ОдговориИзбришиOtaku, Džoni,WOTW, Miloš...SAGITA u malom, kako da se čovek ne razneži? :)))
ОдговориИзбришиSamo Dimba nisi spomenuo...njega izgleda nisi ti zvao. ;)
pomenuo sam i dimba. on je pod "pojedini moji puzavi protivnici..."
ОдговориИзбришиbtw. dimbo JESTE prisutan u ovom broju - u okviru temata ГЛУМАЦ У ФИЛМСКИМ КОПРОДУКЦИЈАМА nalazi se i jedan njegov rad, tj. pisano izlaganje koje je poslao na taj okrugli sto.
ОдговориИзбришиZnam bre da je prisutan, čitala sam dvobroj...zato sam i rekla da ga nisi spomenuo (kao Vojnova) jer ga nisi ti zvao. :)
ОдговориИзбриши''Puzavi protivnici''...Pa imaš ih dosta. Kako, kako da čovek zna da si time mislio na Dimba a ne na nekog drugog...? :D
vrlo lako se može znati. nema mnogo onih koji su opljunuli prvi broj, a zaćutali već kod drugog - a inače se, kao, bave praćenjem toga šta se kod nas u filmu i teoriji o filmu dešava.
ОдговориИзбришиBizarno je da Ghoul nije kontribjutovao naslovnici ovog broja jer se radi o prvom autenticnom horor-kaveru otkad casopis izlazi.
ОдговориИзбришиima horora, i 'horora'. ja sam zadužen za kosmičku stravu, a ne za ove prizemne i puzave 'horore'.
ОдговориИзбришиTeshko da postoji shta kosmichki uzasnije od ove dvojice i njihovih ontoloshki shtrokavih pogleda. U taj dubinski plichak strave Cthulhu josh uvijek nije prismrdeo.
ОдговориИзбришиu svakom slučaju, rezon je bio da se, u broju sa velikim tematom o glumačkom festivalu, iskoriste kao povod značajne nagrade koje su na njemu dobila ova dvojica - a koje je naš vrli dizajnerski tim uspeo da, maltene, iseče sa znatno veće slike koja im je dostavljena, tako da je, ovakvim frejmingom, povod maltene offscreen!
ОдговориИзбриши