петак, 25. фебруар 2011.

Youtube Ghouls


Dve ghoulish akcije bile su predmet bavljenja emisije iz kulture, BEOKULT, koju uređuje Selina Lovren Aksentić. Ova emisija ide na II programu RTS-a sredom uveče, ali zbog nestalnog, šetajućeg termina teško ju je uhvatiti i pratiti – zavisno od aktuelnih fudbalskih utakmica, skupštinskih zasedanja ili haških suđenja ta emisija može se naći u nepredvidivom rasponu od 20h pa sve do ponoći...
Zbog toga je vrlo verovatno da su vam ovi prilozi promakli, pa ih evo sada na Jutjubu:

            Ovaj klip u trajanju od oko 4 minuta sastoji se iz moje priče o prošlogodišnjem programu Subverzivna Srbija, obilato oslikanom ovde na blogu, a prezentovanom u Montrealu na festivalu Fantasia, zatim iz dokumentarnih snimaka sa Fantazije (najave filmova i gostiju, atmosfera u sali i sl) i iz inserata iz filmova tamo prikazivanih.

            Ovaj klip u trajanju od oko 2,5 minuta sastoji se iz inserata iz horor-omnibusa NEKRONOMIKON (tačnije, samo iz prve priče u njemu), preko kojih urednica emisije pretežno čita delove iz mog predgovora tematu časopisa GRADAC posvećenog Lavkraftu, koji je poslužio kao povod za ovaj prilog.
            Beokult je posvetio jedan prilog i mom tematu GRADCA o Barouzu, ali do tog snimka još nisam došao. Do tada, bavite se izučavanjem ova dva...

четвртак, 24. фебруар 2011.

L.A. ZOMBIE HARDCORE (2010)


 ** 
 2 

            u okviru akcije GGGP (Ghoul's Guide to Gay Porn) predstavljam novi film brusa labrusa, reditelja OTTO, or Up With the Dead People koji sam poprilično pohvalio pre par godina i dao mu 4- (klikni na naslov i vidi moju popboks kritiku).
            za razliku od OTA, međutim, koji se može preporučiti svakom iole slobodoumnijem gledaocu offbeat sadržaja, LAZ je pre svega hardcore gay porn pa onda sve ostalo (splatter, satira, parodija, 'art', zajebancija itd), i to će biti nepremostiva prepreka za ogromnu većinu gledalaca. ja lično nisam prema gej pornu nešto preterano mnogo gadljiviji nego li prema onom hetero; to što sam većinu sex scena ovde odgledao na fast-forward i blagi prescock nije bilo toliko zbog gadljivosti koliko zbog dosade koju ti beskrajni i prilično konvencionalno snimljeni krupni planovi trpanja u meni proizvode.
            OTO je sadržao nešto malo blink-n-miss golotinje i simuliranog sexa; LAZ je, tokom barem 3/5 svog trajanja, sačinjen od scena explicitnog taslačenja između muškaraca, isključivo mišićavih razvijotina sirovo-dizelaških fizionomija, pretežno ćelavih, pošto brus izgleda ima fetiš na skinhede (vidi njegovo proto-ŠIŠANJE - umereno zabavni SKIN FLICK).
            potajno sam se nadao da će LAZ ponuditi nešto kao prvi pametni, subverzivni, otkačeni, artistički porno film, pa makar i gay provenijencije, ali od toga nisam zapazio baš mnogo u ovom zlodelu. pravljenje hardkor pornića mogu donekle da shvatim kao labrusovu koncesiju sponzorima, tj. producentima ovoga; ali ne mogu da shvatim da nije uspeo da taj sav sex nekako pametnije osmisli, konceptualizuje i prezentuje unutar neke priče vredne pričanja (kao u OTU).
            a nije da ovo nema dobar koncept: sa premisom o zombi-isusu koji, istina, ne hoda po vodi, nego neobjašnjivo izlazi iz vode (okeana) i smesta kreće da vaskrsava mrtve muškarce (zašto samo njih?) svojim kurcem – moglo se mnogo više napraviti.
            zapravo, to zvuči kao ingeniozna polazna osnova za jedan neodoljivo (anti?)hrišćanski film; ne samo što je isus hrist ionako najčuveniji zombi u istoriji, pa je krajnje vreme da se kao takav i predstavi narodu (kurcu), nego je i njegova čarobnjačka moć da diže mrtve (i da diže mrtvima) ovde vrlo simpatično parodirana.
            fora sa karanjem (i paranjem) rane, prisutna samo načas u OTU, ovde je lajtmotiv vidljiv u nekoliko scena beskrajno explicitnijih i krvavijih (mada, zbog skromnih efekata, ne preterano ubedljivijih). to je svakako dobrodošla labrusova expanzija zombi kanona na vizuelnom planu, koja se nadovezuje na onu jednako nadahnutu sa zombi-isusom, na planu scenarija i idejnosti. avaj, ništa naročito ne uradi se sa time i nema se utisak da je to sve kod labrusa bilo promišljenije ili razrađenije izvan geg-dosetke. šteta.
            naslovni junak, inače gay-porn zvezda, fransoa sagat, je nekakav crnac ili melez, kao i većina njegovih što crnih što hispano partnera. vaskresavanja se odvijaju isključivo u sirotinjskim delovima LA-ja, među uličarima i kriminalcima, beskućnicima i sličnom društvenom otpadu. vidim da pojedini rivjui na netu u tome vide nekakvu društvenu kritiku, angažman, značenje – ali bojim se da je to sve proizvod pre svega svedenog budžeta zbog kojeg je lakše bilo većinu filma snimiti u zabitim ulicama ili na otpadu nego li u luxuznim & dekadentnim LA vilama u kojima se gej orgije svakako češće i plauzibilnije odigravaju nego li među krimogenom pičkoljubivom uličarskom LA populacijom.
            kad sam kod plauzibilnosti – ne očekujte NIŠTA nalik tome u ovom filmu, pošto je ona na nivou 'dramaturgije' prosečnog pornića: ništa što se 'desi' nema ni najmanju konsekvencu za bilo koga ili bilo šta; 'zaplet' se sastoji u tome da LAZ prvo pojebe lika koji ga je pokupio kao potpuno golog autostopera (da, oće to! svako bi mu stao onakvom!) a onda se skršio autom; onda pojebe sveže upucanu žrtvu nekakve svađe: kad vaskrsne, ovaj bez straha gura đoku među zombijeve čeljusti da mu ga ovaj popuši; onda, zombi za promenu, pojebe crnca upucanog u glavu; u iznenađujućem razvoju događaja, on natrti matorog sedokosog uličara u njegovoj upišanoj kartonskoj kutiji-kolibi; a ovaj komplexni razvoj događaja kulminira u njegovom dolasku na poprište smešno insceniranog gangsta okršaja, gde svojom zombi krvlju iz penisa poškropi i oživi 4-5 bizgova pre nego što se sa njima upusti u gangbang. 
na kraju odlazi na groblje i počne da čeprka po nekoj humci pod spomenikom na kome piše LAW (?!) – nejasno je da li je to njegov (prvobitni) grob, i da li na kraju rešava da se samosahrani kao gl. zombi junak klasika DEATHDREAM (1974) ili šta već: sve je to snimljeno tako smušeno, bezvezno i nekonsekventno da eventualni death wish našeg zombija – ako se uopšte radi o tome – nije ama baš nimalo uverljiva kulminacija njegovih dotad vrlo živahnih opa-cupa sa gangsta nigra hispano džipsi copinama. tamo gde je OTO bio vrlo uverljiv u svom elegičnom, blaziranom ennui-ju i gde je otova melanholija logično i prikladno utemeljena u svetu tog filma, ovaj završetak LAZ-a, kao i sporadični kadrovi zombijevog cunjanja ulicama i tunelima LA-ja, predstavljaju besmisleni non sequitur bez dramske, emocionalne ili ikakve druge značajnosti.
čitav LAZ je sačinjen od non sequitura:
- zombi pravo izašao iz okeana već prilikom trćenja svoje prve mušterije uredno na kurcu ima kondom (otkud mu i šta će mu? zar njegova mastiljavokrvava 'sperma' nije životodavna?)
- zombi ima bizaran kurac sa kukastim vrhom iz koga štrcaju tanki mlazevi izrazito neuverljive 'krvosperme'; međutim, ta veštačka alatka tako izgleda samo u kadrovima kad treba da se šrtca to mastilo: u drugim, regularnim sex scenama, glavić izgleda onako kako ga je gospod bog u svojoj beskrajnoj mudosti zamislio, a reditelj se nije zamario pitanjima kontinuiteta;
- voskresnuti nemaju ni najmanje gađenje od činjenice da ih trti zombi grdosija, nego mu smesta padaju u zagrljaj, guraju svoje kurčeve u njegov nemrtvi čmar i među njegove zube (note to self: nikad, ni pod kojim uslovima, ne gurati đoku zombiju u usta!); 
- pošto se svaka scena završava svršom i rastankom, ostaje nejasno da li voskresnuti potom imaju istu moć, i da li će da egzistiraju kao zombiji koji idu okolo i trte sve mrtvo na šta naiđu, ili će da nastave svoje dotadašnje netom prekinute egzistencije tamo gde su stali? da li LA-ju sledi gej-zombi apokalipsa ili – šta?
- naš 'zombi' je to samo po tome što su njegovi vrlo zdravi i neokrnjeni mišići namazani nekim jeftinim kvazi-zombi mejkapom (nigde rupa, nigde truleži, bušne kože i sl.) – video sam desetine boljih zombija na grosmanovom zombi walku! – ali na vrhu temena misteriozno nije ofarban time, kao da je glumac imao kačket tokom maskiranja, pa taj deo nisu pokrili: ovaj neofarbani deo je konzistentno vidljiv tokom celog filma – ali ako u tome ima neko značenje, meni je promaklo, ili se nisam dovoljno trudio da ga dešifrujem;
- pred kraj, njemu iz čeljusti izrastu, doslovno, kljove – to izgleda originalno i zanimljivo: avaj, niti se neko osvrće na razlog za ovu naprasnu metamorfozu, niti se s tim kljovama bilo šta hororično (or otherwise!) uradi! da, ovo je redak primer zombi filma u kome motiv kanibalizma uopšte ne postoji: jedino meso koje se ovde jede jesu – kobaje, if you know what I mean!
- u jednom trenu, gej zombi ode u dajner i naruči kafu (kako? teško, pošto ne govori, nego samo mumla); kinez se ne zabezekne njime jer je valjda u LA-ju naviko i na veće frikove; zombi mu uredno plati (odakle mu lova?!) i sedne za stoče da posrče kaficu – samo da bi je smesta bljuvao nazad u plastičnu čašu. wtf i čemu sve to? padding-zezanje, reklo bi se…
da sumiram: ima ovde nekih vrlo dobrih koncepata na nivou scenarija pa i vizuelnosti, ali se (skoro) ništa posebno od njih ne uradi, i neki tragovi da je ovo radio neko pametniji od običnog porno šustera naziru se samo povremeno, zagušeni dosadnom porno mehanikom; javlja mi se da bi soft-core verzija, skraćena za beskrajna i dosdna trpanja, mogla biti izvestan napredak, ali ne znatan, bez ubacivanja dodatnih 'dramskih' deonica.
krvi i splattera ima veoma mnogo, ali uglavnom se efekti sastoje od post-festum poprskavanja crvenom farbom, sa relativno malo iole složenijih stvari (npr. slomljena noga prve žrtve, i njen otvoren grudni koš sa još kucajućim srcem); ono gde je LAZ donekle radikalan u odnosu na hetero-hardcore 'horore' koje znam jeste u sledećem: u hetero pornićima koji se sprdaju na horor teme sex i horor su uglavnom vrlo oštro podeljeni, tako da je karanje snimljeno kao privlačno i napaljujuće, a ako dođe do klanja i krvoprolića, to dolazi posle sexa (kao i u slešerima); eventualno u vampirskim 'horor' pornićima bude nešto malo sisanja i poziranja sa crvenom farbom koja se sliva niz sise itsl. ali čak i to je urađeno tako da bude blago-perverzno napaljujuće. nasuprot tome, kod labrusa su krv i sex istovremeni tako da mi je teško zamisliv neko ko bi mogo da drka uz scene iz ovog filma, bez obzira njihovu explicitnost, imajući u vidu nekro kontext i stalno prisustvo 'krvi' u gotovo svakom kadru…
tokom druge sex scene čuje se izvanredna electro dark ambient tema, baš-baš dobra – avaj, tokom ostatka filma, sem nekih orkestralnih deonica, muzika je izrazito slaba i pornićarska.
LAZ je svakako test izdržljivosti, one of a kind movie koji vredi pogledati makar samo zbog činjenice što je toliko extremno sumanut i iracionalan. iznad svega, on je samouništiteljski, budući da ovo teško da može da bude napaljujuće ljubiteljima gej pornografije (zbog sve te krvi i horor nekrofilne ikonografije), a još teže da će privući čak i najavanturističkije zombie-splatter horror frikove (pošto je većina njih zadrto konvencionalna u svom ukusu i već i prizor penisa u erekciji, a bez vagine u okolini da ga sakrije u sebe, njih može navesti da vrište kao curice; zapravo, mnogi bi počeli da vrište i na samu vaginu).
prema tome – dabome. ja stvarno ne znam kome je ovaj film uopšte namenjen, i baš zato, iako ne mogu reći da sam uživao u njemu, ne mogu a da ne osetim nešto nalik poštovanju prema njegovoj sumanutoj nekalkulisanoj suicidalnosti. u vremenu u kome je film postao produkt sa unapred skeniranom demografskom grupom, proračunatim marketingom, sa podilaženjem ciljnoj grupi, sa razvodnjavanjem i konvencionalizovanjem svega što može bilo koga da alijenira ili ne daj bože provocira, jedan deo mene mora da se divi ovom gotovo larpurlartističkom filmu ni za koga!
i ko zna – možda je čak i moje cviljenje za logikom, doslednošću, dramaturgijom, kontinuitetom, idejama, i ostalim stvarima zapravo relikt prevaziđenog sitnoburžoaskog pridržavanja za 19-vekovne koncepte storitelinga koje labrus ovde revolucionarno razbucava levo i desno svojim svesno iracionalnim fuck-all non sequitur 'because we can' narativom - za publiku koja (još?) ne postoji!
hmmmm… ako se iko drzne da ovo pogleda, rado bih čuo mišljenja – mišljenja, kažem, a ne predrasude!

среда, 23. фебруар 2011.

FEST 2011: ŠTA GLEDATI? Ghoul's Guide to FEST (1)


            prošlo je par godina otkad sam poslednji put tražio, i dobio, akreditaciju za FEST. ipak, poslednji dobar film koji sam gledo sa akreditacijom je rusko OSTRVO (mada reprizno; prethodno overen na divxu), a pre toga sam u tom aranžmanu bio one godine kad je gilijam gnjavio sa TIDELAND-om a svi osim mene se oduševljavali sa 3 SARANE ONOG MEXIKANCA. nakon toga ugavnom nije bilo dovoljno vrednih stvari zbog kojih bih danima izbivao u bg-u: kad se odbace divx selekcija i niški mini-fest, ostalo bi tek 2-3 naslova koja mi se baš-baš gledaju, što sam uredno plaćao iz džepa, radije nego da se smaram sa akreditacijom (i obavezom da naširoko pišem o filmovima koji me pretežno ne zanimaju za neki medij).
            postoje sasvim opravdane kritike FEST-u: igranje na sigurno, izvikani drugde već otkriveni i nagrađeni filmovi, skroman i slab izbor iz azije, izbegavanje bilo čega što miriše na žanr a da nije stroga komercijala već otkupljena za bioskope, odnosno nesvest o srednjem putu između holivudskog žanra i iranskog dramotupljenja, te najizraženije: sklonost smaračkim kvaziartističkim produktima, tipa, soc-drama-angažman cum intimističko-realistička seciranja života marginalaca u marginalnim zemljama, a i šire... itd.  
ipak moram da podsetim da sam najbolji film koji videh prošle godine – prvi put video upravo na FESTu (da, VALHALLA!), a da se DOGTOOTH, takođe premijerno odgledan na FEST-u, našao poprilično visoko među najboljim mi naslovima iz prošle godine. znači, kad se odbace desetine koječega u programu, pronicljiv i iskusan te ukusan um može da odabere nekoliko vrednih naslova – uvek bilo i biće.
            ove godine je situacija bila dovoljno obećavajuća, sa jedno tuce naslova za što premijerno što reprizno ali velikoplatneno gledanje, da zatražim – i dobijem – akreditaciju (na konto FILAŽA, mada jednom bih baš, experimenta radi, mogo da probam i preko CULT OF GHOUL redakcije)!
            dakle, podeliću svoje preporuke u dva dela: 1) na filmove koje još nisam gledo, ali obavezno planiram, i 2) na one koje već jesam, pa vam dajem svoj sažeti sud o njima.
 

1) NISAM GLEDO, ALI JEDVA ČEKAM
            naslovi su poređani po mom redosledu prioritetnosti i iščekivanja.

Režiser: Álex de la Iglesia
očekivanje: novi de la iglesija ne bi smeo da bude ispod 3+ a, ako je verovati nekim kritikama, mogao bi da dobije i više od toga. navijam za četvorku, da bih bio realan. istina, njegov prethodni pokušaj rasprodaje, sa zaboravljivo-bljutavim OXFORD MURDERS, ozbiljan je znak upozorenja, ali javlja mi se da je ovde ludi španac na svom terenu – crna nasilna satirična komedija – te da ne bi smeo da omane.


Režiser: Robert Adrian Pejo
očekivanje: ovo mi zvuči kao artsy filmić na temu snuffa. verovatno neka kao-hanekeovština. kupljeno! oko trojke (3).


Režija: Dejan Zečević
očekivanje: zekin angažovani poratni triler-horor ima lepe potencijale, solidan trejler, obećavajuću vizuelnost, verovatno škripavu dramaturgiju i idejnost... ipak, želim da verujem. oko trojke (3).


Režiser: Clint Eastwood
očekivanje: bez obzira na osrednju prođu na blagajnama, kao i na klintovu otužnu sklonost melodrami i patetici, ipak njegovo prvo bavljenje (uslovno rečeno) paranormalnim i zagrobnim mora da se overi, i to u bioskopu. ocena: ne više od 3, verovatno 3-.


Režiser: Tom Tykwer
očekivanje: opis ovoga ne zvuči mi uopšte interesantno – ali jedino zbog činjenice da ga potpisuje tom tikver, jedan od najboljih srednje-mlađih reditelja današnjice, meni je dovoljna da mu pružim šansu. ocena: 3-


Režija: Neki Rumun
očekivanje: sa tako inspirativnim predmetom kakav je čaušesku, ovo će sigurno biti više nego zanimljiv dokumentarac. najmanje trojka (3).


Režija: Neki Kanađanin
očekivanje: poseduje jak potencijal za smaračinu, ali javlja mi se da bi, umesto toga, mogla biti žešća drama. prethodni film ovog autora, POLYTECHNIQUE (o ženomrscu koji se s automatskom puškom zaputi u ginocid na jednom faxu gde žene uče aviomehaniku), pokazuje da je reditelj dovoljno ozbiljan da mu vredi i ovo ispratiti: oko tri (3).


Režija: Ralph Fiennes
očekivanje: ovu dramu starog barda nisam čito (da, stidim se; čekao sam da snime film!), kritike su dobre, a beogradske lokacije će biti dodatni mamac za ovdašnju publiku. ni ovo ne verujem da će prebaciti moju trojku, ali – ko zna?


očekivanje: jake šanse za smor, ali mogao bi biti vredan rizika.


            očekivanje: još jedan američki mejnstrim (?), po filipu diku. verovatno travestija, ali pokušaću, zbog dika... (3-)


očekivanje: verovatno mi se neće dopasti, ali vredi probati ovaj, kako kažu, prezamršeni uninvolving yakuza thriller by kitano.


očekivanje: slovenačko koketiranje sa trilerom, ili tako nečim: daću mu šansu. ako je približno POKRAJINI BR. 2 biću zadovoljan.


očekivanje: zavisno od konstelacije okolnosti, ovog inaritua najverovatnije neću pogledati, ali – postoji mala šansa da mu možda ipak dam priliku. na prelistavanje cam-snimka koji je dostupan, deluje kao neprekidna bla-bla gnjavaža...

            U idućem nastavku: moj osvrt na FEST-filmove već overene.

уторак, 22. фебруар 2011.

HORRORS OF MALFORMED MEN (1969)


**
2+

ni boljeg naslova, ni slabijeg filma (iako by Teruo Ishii, reditelja kome uspeliji radovi u ovom nivou exploatacije nisu strani).  
zapravo, malo je PRETERANIH naslova koji zaista ISPORUČUJU ono što obećavaju. kao npr TEXAS CHAINSAW MASSACRE ili I SPIT ON YOUR GRAVE ili HUMANOIDS FROM THE DEEP. 
ovo je jedan od onih mlakih, mlitavih i bezveznih half-assova; lep je taj početak kad već u prvoj sceni dobijemo nekoliko para sisa + ludilo (bukvalno, u ludnici!) + zabadanje noža u meso (ili bar tako izgleda, dok ne vidimo da je nož 'pozorišni' lažnjak sa uvlakačkom 'oštricom')… lepo je i to kad pročitate da je film svojevremeno bio zabranjen i bla bla, i da je baziran na prozi klasičnog japanskog morbidara, edgara alana poa, čuvenog po spoju nastrane erotike i nastranog sakaćenja (tzv. ero-guro; nema veze ni sa erom s onoga svijeta, ni sa guranjem!).
ceo film je, zapravo, jedan ogroman cock-tease, jedna mega-razvučena priprema za obećavani pay-off koji je… pa, vrlo bi blago bilo reći 'antiklimakteričan'! ni h od horrora, ni m od malformed mena! te 'nakaze' su samo ljudi umazani u neke farbe i umotani u neke krpe: izluđujuće je što nisu čak ni POKUŠALI da ih kakvim-takvim maskama učine 'deformisanim'! običan cirkus, ništa više! 
da ne pominjem da je i ovaj film, kao i CORPSE MANIA, imbecilno opterećen krimi-momentima najpetparačkije moguće vrste, sa idiotskim zamenama identiteta, prerušavanjima, braćom blizancima, ludim naučnicima, i svim ostalim izanđalim rabotama koje se pred kraj toliko zapetljaju da sam – budući još pre toga izgubio volju da se unosim u ovu PREVARU – odbio da se više uopšte smaram time ko je kome kada kako i zašto uradio šta.
ZABOLE ME! oću svoje pare nazad! gde je ovde horor? gde su nakaze? gde su perverzije? gde je ero-ti-ga-mami-guro!? gde je ludilo? 
taj edogava ranpo (gorepomenuti) je bio neka vrsta palp-mišime, i to se vidi u nekim malo boljim adaptacijama nj. priča (npr. RAMPO NOIR), ali ovde je od njegovog egzistencijalnog angsta i body-horror mučnine i perverzne sexualnosti i sklonosti ka sakaćenju, invalidima, torzoima i sl. ostao tek nagoveštaj, kao šum mora koje se povlači u tamo nekoj školjci!

понедељак, 21. фебруар 2011.

VILIJAM BAROUZ U NIŠU

 

U četvrtak, 24. februara, u Maloj sali Niškog Kulturnog Centra na Paliluli biće održano predavanje o velikom američkom piscu Vilijamu Barouzu (William S. Burroughs, 1914-1997). Povod je izlazak novog broja časopisa GRADAC posvećenog ovom piscu. Temat je priredio Dejan Ognjanović, koji će ovom prilikom govoriti o Barouzu.
Ljubiteljima književnosti kultnu figuru kakva je Barouz ne treba posebno predstavljati: njegova popularnost danas, preko jedne decenije nakon njegove smrti, veća je nego dok je bio živ. Vilijam Barouz je pisac čiji je značaj u svetskim okvirima u velikoj nesrazmeri sa dostupnošću njegovih dela (kao i napisa o njemu) u ovdašnjoj književnoj periodici. Ovo je zgodna prilika da se nešto više kaže i pokaže o njemu.
Razgovor će biti ilustrovan insertima iz igranih i dokumentarnih filmova i intervjua sa Barouzom i o Barouzu.
Predavanje počinje u 19h.  
24.02. (četvrtak), NKC Palilula, ulaz slobodan i poželjan.

 

***

Otpadnik, autsajder, vuk-samotnjak, dragovoljni samoizgnanik... Vilijam Barouz je rano u svom životu shvatio da sredina u kojoj se našao nema šta da mu pruži, i do kraja svog podugačkog života na sve načine se trudio da joj pronađe alternativu. Nepripadanje i pobuna u njegovom slučaju dovedeni su do ekstrema kakve je malo koji pisac 20. veka i zamislio, a kamo li dotakao. "Ja ratujem sam," rekao bi pisac koji se čitavog svog života osećao kao zatočenik na tuđinskoj planeti.
Pružio je možda i najoštriju, najtotalniju i najbeskompromisniju kritiku zapadnjačkog, muškog, falocentričnog, logocentričnog, kolonijalizatorskog, eksploatatorskog i u svojoj suštini duboko nekrofilnog militarizma, predvođenog Sjedinjenim Američkim Državama i njenim satelitima kao najmoćnijim, ali nikako jedinim oličenjima skoro patološke potrebe za Totalnom Kontrolom, koju Barouz podjednako prepoznaje i u "alternativnim" ideologijama (istočni, ruski blok sredinom 20. veka) i među moćnicima južnoameričkih banana-država. Između svih njih razlika nije, po njemu, u "ideologijama", jer ideologija svake vlasti, bilo gde na planeti, bilo da se radi o plemenu usred džungle, malenoj državici ili super-sili, ista je: Totalna Kontrola. Princip je isti, sve su ostalo nijanse.
Na srpski su do sada prevedeni sledeći njegovi romani: magnum-opus, Goli ručak (poznat i po ekranizaciji u režiji Dejvida Kronenberga), Peško, Džanki i Gradovi crvene noći. Iz njegove bogate esejističke i autobiografske zaostavštine za sada je prevedena samo Knjiga snova.
GRADAC ekskluzivno i po prvi put na srpskom jeziku donosi 200-ak stranica dosad neprevođenih Barouzovih tekstova – odlomaka iz romana, dnevnika, pisama, eseja, kao i iluminirajućih, brižno odabranih eseja o njemu.