уторак, 20. фебруар 2018.

ŠTA GLEDATI NA 46. FEST-U?

  

            Ove godine je nešto bogatiji program FEST-a, odnosno veći je broj filmova vrednih gledanja, pa malo (na)vođenja nije zgoreg. Podelio sam filmove vredne isticanja u četiri kategorije (OBAVEZNO, VEROVATNO, KO BI GA ZNAO i NE BAŠ) pa bacite pogled...

obavezno overiti
filmovi prilično pouzdanih kvaliteta

           
VAMPIRE CLAY
REŽIJA: Sôichi Umezawa
Posle studija u Tokiju, Kaori se vraća na akademiju da završi pripreme za umetničku školu. Za vreme odsustva postala je bolji umetnik od većine njenih školskih drugova i ubrzo postiže najbolje rezultate na projektima. Stvari postaju čudne kad pronađe glinu koja je pripadala ranijem vlasniku zgrade i koristi je da vaja zadate skulpture. Posle nesreće sa žiletom i nestanka jednog od njenih najljubomornijih školskih drugova, njen nastavnik i drugi studenti akademije moraju da se suoče sa ubilačkom glinom žednom krvi.
Koliko često imate priliku da ovakvo japansko LUDILO vidite u bioskopu? E, pa, iskoristite priliku sad pa ko zna kad!

Na FEST-u igra pod moronskim, sasvim neprikladnim i netačnim naslovom SKRIVENA LJUBAV, ali za njega je izgleda krivac regionalni distributer (u Zagrebu je takođe igrao pod tim imbecilnim naslovom). Anyway, pod svakim imenom, ovo je odličan film koji vredi videti na VELIKOM platnu.

LES GARÇONS SAUVAGES / THE WILD BOYS
REŽIJA: Bertrand Mandico
Početkom 20. veka, na ostrvu Reinion, petorica tinejdžera iz ugledne porodice, zaljubljenici u okultno, izvršavaju brutalan zločin. Za kaznu ih danski kapetan ukrcava na sablasni, raspadnuti jedrenjak i odvodi ih na more. Iscrpljeni zbog kapetanovih metoda, dečaci pripremaju pobunu. Njihova destinacija je natprirodno ostrvo sa bujnom vegetacijom i opčinjavajućim moćima.
Teško opisivi i veoma nekonvencionalni art film koji donekle po svom ludilu i osobenosti unikatnog pristupa, na samoj granici eksperimetalnog. Nešto kao EVOLUTION, samo crno-belo.
  
AGAPE
REŽIJA: Branko Schmidt
Miran je nekonvencionalan sveštenik koji priprema decu za ceremoniju krizmanja. Jedno od njih je Goran, tinejdžer bez roditelja, koji uživa Miranovu pažnju. Jednog dana nov dečak se doseljava u njihov kraj i odmah postaje Miranov miljenik. Goran je ljubomoran i priznaje da je u seksualnoj vezi sa sveštenikom, što pokreće niz nesrećnih događaja.
Intrigantna tema (popovska pedofilija), pa još od reditelja Ghoulohvaljenog filma LJUDOŽDER VEGETARIJANAC, a u glavnim ulogama su dva odlična klinca iz takođe Ghoulopomazanog NIČIJE DETE.

YOU WERE NEVER REALLY HERE
REŽIJA: Lynne Ramsay
Tinejdžerka je nestala. Brutalni i problematični izvršitelj kreće u spasilačku misiju. Korumpiranost moćnika i osveta pokreću lavinu nasilja...
Kada žena-reditelj (a uz to i dokazani autor) potpiše ono što zvuči kao najbrutalniji film godine, moja pažnja je kupljena! Naravno, očekujem toplu ljudsku priču ispod sve prolivene krvi. Joaquin Phoenix impersonira Mela Gibsona.

JUPITER’S MOON
REŽIJA: Kornél Mundruczó
Mladi imigrant je ustreljen dok je ilegalno prelazio granicu. Uplašen i u šoku, ranjeni Arjan sada može misteriozno da levitira kad poželi. Bačen je u izbeglički kamp, a napolje ga krijumčari Dr Štern u nameri da iskoristi njegovu izuzetnu tajnu. Gonjeni razbesnelim upravnikom kampa Laslom, begunci stalno menjaju mesto u potrazi za bezbednošću i novcem. Podstaknut Arjanovim izuzetnim moćima, Štern preuzima zaokret u veri u svetu u kojem se čuda razmenjuju za malu nadoknadu...
Novi film reditelja BELOG PSA po svemu sudeći predstavlja još bolji, artikulisaniji i uzbudljiviji film na aktuelnu temu izbegličke krize.

BEFORE WE VANISH
REŽIJA: Kiyoshi Kurosawa
Ovaj reditelj ume da oscilira u kvalitetu, ali nepredvidivost je jedna od njegovih važnijih odlika, a premisa o predapokaliptičnoj crnohumornoj drami o vrlo originalno zamišljenoj vanzemaljskoj invaziji zvuči kao potentan film.


 VRLO VEROVATNO VALJAJU
(vredi proveriti):
 

EVA
REŽIJA: Benoît Jacquot
ULOGE: Isabelle Huppert, Gaspard Ulliel
Kada tokom velike snežne oluje dramski pisac potraži utočište u brvnari, susreće se sa misterioznom ženom.

BLACK HOLLOW CAGE
REŽIJA: Sadrac González-Perellón
Mlada devojka, koja živi u izolovanoj kući u šumi, gde joj jedino društvo prave otac i pas, pronalazi među drvećem misterioznu napravu u obliku kocke, koja ima moć da menja prošlost.

VRAĆEN U ŽIVOT
REALIVE
REŽIJA: Mateo Gil
Marku je postavljena dijagnoza neizlečive bolesti i prognozirana samo još jedna godina života. Ne želeći da se pomiri sa smrću, on odlučuje da se podvrgne zamrzavanju. Sedamdeset godina kasnije, 2084. on postaje prvi čovek u istoriji koji je ponovo oživljen. U tom trenutku on otkriva da ga je Naomi, ljubav njegovog života, sve to vreme pratila na potpuno neočekivan način.

BEAST
REŽIJA: Michael Pearce
Problematična žena koja živi izolovanoj zajednici biva rastrazana između opsesivne porodice koja je kontroliše i privlačnosti prema tajnovitom strancu, koji je osumnjičen za seriju brutalnih ubistava.

THE CURED
REŽIJA: David Freyne
ULOGE: Ellen Page, Sam Keeley
Pronađen je lek protiv bolesti koja je pretvarala ljude u zombije. Nekada inficirani zombiji, sada su diskriminisani od strane društva i njihovih vlastitih porodica, zbog čega dolazi do pojave društvenih problema na koje vlasti odgovaraju vojnom intervencijom.

MONEY
REŽIJA: Géla Babluani
Tri lopova pokušavaju da opljačkaju kuću, ali ono što vide unutra promeniće im živote zauvek.

DOVLATOV
REŽIJA: Aleksey German Jr.
Film prikazuje šest dana života briljantnog, ironičnog pisca koji vidi daleko preko krutih granica Sovjetskog Saveza sedamdesetih godina. Sergej Dovlatov se bori da sačuva svoj talenat i dostojanstvo dok gleda kako moćna državna mašinerija mrvi njegove prijatelje umetnike.

HUNTING SEASON
REŽIJA: Natalia Garagiola
Cenjeni lovački vodič u Patagoniji suočen je sa vaspitavanjem svog sina koji je nedavno izbačen iz škole. U divljem okruženju, otac ukroćuje svog sina i uči ga kako da poštuje prirodu i odnose sa ljudima.

ANIMALS
REŽIJA: Greg Zglinski
Saobraćajna nezgoda, nastala zbog izletanja ovce na put, pokreće niz neobičnih i misterioznih događaja za Anu i Nika zbog čega oboje gube osećaj za stvarnost, ne znajući da li su njihovi doživljaji istiniti, ili su proizvod njihove sopstvene mašte.

BLACK BUTTERFLY
REŽIJA: Brian Goodman
Na obodu planinskog gradića, u kome se događa niz otmica i ubistava, povučeni pisac Pol pokušava da započne pisanje scenarija za koji se nada da će mu spasiti karijeru. Posle napetog susreta na jednoj večeri sa skitnicom Džekom, Pol mu nudi smeštaj. Ubrzo dovitljivi, zahtevni Džek nađe način da se na silu uključi u Polov rad i njih dvojica počinju igru superiornosti koja će najzad dovesti jednu priču do kraja.

BASED ON A TRUE STORY
REŽIJA: Roman Polanski
ULOGE: Eva Green, Emmanuelle Seigner, Vincent Perez
Nakon uspeha svog najnovijeg romana, Delfina je iscrpljena i ima blokadu u pisanju. Ona sreće El, pametnu i intuitivnu ženu, koja je, čini se, poznaje bolje nego iko. Uskoro intenzitet njihovog prijateljstva počinje da se manifestuje na uznemirujuće načine.
Scenario:
Olivier Assayas, Roman Polanski

O CLUBE DOS CANIBAIS / THE CANNIBAL CLUB
Otaviju i Đilda su bogati bračni par, pripadnici brazilske elite, koji imaju naviku da jedu svoje zaposlene. Otavio je vlasnik kompanije za obezbeđenje i istaknuti je pripadnik Kluba ljudoždera. Kada Đilda slučajno otkrije tajnu koju skriva Boržis, moćni kongresmen i vođa Kluba, njen i život njenog supruga dospevaju u opasnost.

HITLER’S HOLLYWOOD
REŽIJA: Rüdiger Suchsland
Dokumentarac.

JA POGLEDAO A VI VIDITE ŠTA ĆETE:

Scenario je bljuzga, ali ima ovde, kao i uvek kod del Tora, liciderskih kvaliteta zbog kojih se ovo može pogledati ukrupno i u društvu s ruljom.

THELMA
**(*)
3-
REŽIJA: Joachim Trier
Ova deža vi horor-dramica nailazi na sveopšte obožavanje iako ne nudi baš ništa naročito novo niti posebno u svojoj distanciranoj, neinvolvirajućoj kvazi-lezbo pričici o devojčici sa telekinetičkim moćima. Od mene ocena 3-, a vi ako hoćete, proverite sami...

SPOOR
REŽIJA: Agnieszka Holland
***
3-
Baba više voli životinje nego ljude, živi u šumi i pomaže zverkama na udaru krvožednih lovaca, usput se (uzalud) buneći i kod seljana i kod organa vlasti (koji su snažno na strani lovaca). Kad neki od njih počnu da stradaju – da li iza toga stoji baba ili naprasno opamećene živuljke čiji tragovi se vide kraj leševa? Nažalost, odgovor je predvidivo prozaičan. Ipak, lepo je to slikano, atmosferično i sa dobro uhvaćenim prikazom podivljalog muškog šovinizma i uopšte fino seciranom falično-uništiteljskom nekrofilijom onda kada je lišena femino-kontrole.


NEPOUZDANI – SAMO ZA ODVAŽNE
 

EDERLEZI RISING
REŽIJA: Lazar Bodroža
Scenario: Dimitrije Vojnov (ŠIŠANJE...)
SF + sex + debi-reditelj + pornićarka u glavnoj ulozi...

O BUBICAMA I HEROJIMA
BUGS AND HEROES
REŽIJA: Petar Pašić (MI NISMO ANĐELI 3)
Scenario: Dimitrije Vojnov (MI NISMO ANĐELI 3)
ULOGE: Bojan Dimitrijević, Slobodan ‘Boda’ Ninković, Zoran Cvijanović
U svetu punom straha, gde ljubav polako izmiče i postaje nešto nedostižno, srećemo nesrećne ljude, kao što su Raša i njegov zahtevni, bolesni otac. Raša postaje čuvar starog hotela, gde se susreće sa čudnim karakterima, podjednako nesrećnim kao što je i on.
U međuvremenu, u svetu ispod nas, bubice prolaze kroz sličnu borbu za ljubav...

OFFENDERS
REŽIJA: Dejan Zečević
ULOGE: Radovan Vujović, Marta Bjelica, Mladen Sovilj, Svetozar Cvetković
Vođeni disidentskim idejama svog profesora sociologije, troje studenata sprovode eksperimente širom grada kako bi dokazali njegovu „Tetris" teoriju haosa: da ljudska priroda neumitno nazaduje, od reda do anarhije.


NIJE DA NIJE

EGZORCIZAM
REŽIJA: Dalibor Matanić
Veoma loš film o devojci navodno opsednutoj Đavolom i o TV ekipi koja snima prilog o njoj. Promašeno na svim nivoima, od plitkog scenarija preko preteatralne glume do primitivnih horor scena (trčanje i urlanje po mraku, od podruma do tavana), ALI – kad ste zadnji put gledali pokušaj ove tematike u ovim balkanskim krajevima? Domaće je slađe, čak i kad je govno! Kaj ne?

MAUS / THE MAUS
REŽIJA: Yayo Herrero (as Gerardo Herrero Pereda)
Aleks i Selma su zaljubljeni par, koji se nalazi na proputovanju po Bosni i Hercegovini. Iznenada, Selma oseti da ih neko progoni. Iz šume se pojavljuje misteriozna sila... Tačnije, ZLI PSIHOTIČNI KRVOŽEDNI SRBI!
Ovo je histerično antisrpsko ĐUBRE, školski primer za CHETNIXPLOITATION, i šteta je davati pare za film koji tako primitivno demonizuje Srbe, a opet... kad se već daje, neko će ga morati overiti, makar radi rivjua kasnije...

NE preporučujem – a u rivjuu lepo piše zbog čega.

TRI BILBORDA TRT MRT
Ispodprosečna duboko misguided taština praznine na koju otkidaju svi živi – proverite zašto, ili verujte Ghoulu!

21 коментар:

  1. Драго ми је да се постепено повећава број људи који презиру ''Три билборда''и увиђају о колико испразном смећу је реч.. радња, глума, ликови, дијалози - све апсолутни промашај, еј ОВАЈ човек је не тако давно успео да учини да заволим Фарела а сад чак ни миџит не вади ствар..волео бих само да сам одустао након оне ''нек те силују'' сцене непотребног флешбека, јес да траје минут-два и да је само један од малих милион проблема и проблемчића, али тај степен имбецилности у респектабилном филму па још од творца једног од најбољих филмова овог века, баш разочаравајуће. Што се тиче осталих, ови Азијати делују забавно, а ваљало би оверити и Дечаке и Агапе.

    ОдговориИзбриши
  2. TRI BILBORDA je fejk kao novčanica od tri dolara. ko to ne može da vidi - ima ozbiljan problem sa percepcijom. možda ću ovom nedelu posvetiti jedan rivju...

    ОдговориИзбриши
  3. Pisi Gule sta ti dusa iste naravno, ali izbaci tu i tamo neki povoljan rivju, jer mi se gleda nesto dobro a pun mi je kufer hvalospeva po medijima za filmove koji variraju od potpunog sranja (Oblik vode) do moz' se gleda ako je kisni dan (Tri bilborda za bitangu i ribicu).

    Dal' se ja tripujem ili je poslednjih godina ponuda filmova ravna kurcu pa se ovakvi filmovi promovisu kao nenadjebivi, ili ja nisam obavesten (sto je donekle tacno) ili coveccanstvo regresivno evoluira, pa se svaki kurton od Nolana do Aronovskog agresivno reklamira kao novi Kjubrik? (ovde uopste ne zelim da zapodevam rasprave o pomenutima, molim vas)

    Malocas videh - zetva nagrada za Oblik vode. Pa jebem mu lile. Kako god Gule, udri.

    ОдговориИзбриши
  4. HITLER’S HOLLYWOOD, režija: Rüdiger Suchsland.

    Pre gledanja ovog dokumentarca o filmovima nastalim u Nemačkoj između 1933. i 1945, preporučujem knjigu “Od Kaligarija do Hitlera – Psihološka istorija nemačkog filma” objavljenu 1946, a napisanu od čoveka koji je živeo i radio u Nemačkoj kao filmski kritičar do 1933, kada je kao i mnogi drugi morao da emigrira u Ameriku:

    https://archive.org/details/in.ernet.dli.2015.58898

    Koga zanima filmska teorija može da čita od istog autora (Zigfrid Krakauer) i Theory of Film – The Redemption of Phisical Reality:

    https://archive.org/details/theoryoffilmrede00krac

    ОдговориИзбриши
  5. Kako bi ocenio ovaj vampire clay ako si ga gledao na FEST-u?

    ОдговориИзбриши
  6. dobar je klej, solidan. osvrnuću se i na fest, ako stignem, detaljnije...

    ОдговориИзбриши
  7. Primamljivo mi zvuci ovo japansko ludilo sa ubilackom glinom zednom krvi

    ОдговориИзбриши
  8. Before we vanish me je pomalo razocarao...
    Inace, poslednje sto sam gledao japansko je The Inerasable iz 2015. Pastis od tema i motiva J-horora. Moze da probudi nostalgiju za zlatnim dobom filmskog horora u Japanu, ali i ne mnogo vise od toga.

    ОдговориИзбриши
  9. The Inerasable, okej pogledao.
    Japanska spisateljica sa onim tryhard naočalima i prslucima (šiiiš) je gora od ove iz Ghostlanda u pokušaju ejpovanja horor pisca.

    ОдговориИзбриши
  10. Nije me previse impresionirao ovaj you were never really here od mene 3-

    ОдговориИзбриши
  11. VAMPIRE CLAY je procurio. Deluje mi kao tri minus materijal ali nadam se da će biti malo bolje. Proveriću sutra-prekosutra... A sredinom meseca procuriće i estonski NOVEMBER!

    ОдговориИзбриши
  12. Rekoh gore da me je Before We Vanish razočarao, a izgleda da se i sam Kurosava postideo svog uradka, pa je brže bolje uradio rimejk, kako u vidu mini TV serije, tako i u vidu celovečernjeg filma Foreboding. Foreboding se pre svega razlikuje po svom sumorno-pesimističnom tonu, kojim je Kurosava pokušao da poništi nonšalantno raspucanu CGI akciju u Before We Vanish, a koja kulminira u besmislenoj sentimentalno-patetičnoj završnici činići film izveštačeno optimističnim. Ghoul gore reče da je ovaj reditelj nepredvidljiv. To je nesumnjivo pokazao na primeru Before We Vanish, jer ovaj film pre svega po svom tonu odudara od svega što je do sada snimio, ali nažalost ova ekstravagancija zbog toga ostavlja loš utisak. O filmu Foreboding (2017), koji nije rimejk u pravom smislu reči, jer razvija različite varijacije na postavljenu temu, možda nekom drugom prilikom...

    ОдговориИзбриши
  13. ja još ne stigoh ni Before We Vanish da pogledam, eno na lageru mi stoji i kjošijev Dagerotip (koji svi opisuju kao neopravdano dosadan i razvučen), a sad još i ovo! pa on ih snima brže nego što ja stižem da pogledam! da li onda preporučuješ da skroz zaobiđem VANISH i odma pređem na FOREPLAY?

    ОдговориИзбриши
  14. Dagerotip ni ja nisam gledao. Before We Vanish mi već polako bledi iz sećanja, a Foreboding sam odgledao danas. Od ova dva blizanca, ovaj drugi mi je ostavio bolji utisak (3- ili možda čak i čista trojka), ali ne mogu da ne preporučim i BWV jer je on, iako direktno govori o apokalipsi, u suštini jedan vedar film, dakle jedinstveni slučaj u Kurosavinom opusu!
    Upravo pokusavam da stavim misli na papir o ova dva filma i ako uspem da zaokružim nekakav osvrt ponudiću ti ga na procenu, pa ako zadovoljava tvoje vrednosne kriterijume možeš da ga okačiš na blogu.

    ОдговориИзбриши
  15. to bi bilo lepo - a ako fizički postignem da ih uskoro pogledam, možda pridružim i svoje misli tvojima.

    ОдговориИзбриши