субота, 16. октобар 2021.

HALLOWEEN KILLS (2021)


*

1+

Bili ste razočarani prethodnim pokušajem reimaginacije Helovina u HALLOWEEN (2018)? Pa – suprajz! Njegov upravo procureli nastavak, HALLOWEEN KILLS (2021), takav je komad tečne fekalije da ćete, ako mu se uopšte podvrgnete, posle njega od blata praviti Rob Zombie's HALLOWEEN (2007)!

O, da! Čak i prvi Zombijev Helovin me je manje boleo od ovoga, a mrzeo sam mu skoro svaki sekund (izuzev 4; vidi moj rivju na linku gore). Zombijev se barem zbiva u njegovom sopstvenom white trash paralelnom univerzumu, pa sve što je tamo izasrao – njemu pod nos; a ova nekompetentna blasfemija HALLOWEEN KILLS se pretvara da egzistira u Karpovom univerzumu i direktno se kvazi-nadovezuje na njega!

Ima čak i poduži flešbek na Onu Noć iz 1978. Ima čak i nekoliko kadrova sa kompjuterski vaskrsnutim Donaldom Plezensom, čisto da bukvalno NIKO ne bude pošteđen masovnog skrnavljenja u ovom zloćudnom killing-spree masakru.

Nećete verovati kakvo je ovo pišanje po Karpu, naživo – a on još, da tragikomedija bude veća, ovde skoruje sopstvenu travestiju. S jedne strane, žao mi, u načelu, čoveka koji doživi da mu, za života, skrnave jedan od masterpisova; s druge strane, ne mogu da se filozofski ne vajkam nad činjenicom da je on ovde saučesnik svojih skrnavitelja; s treće, pak, strane, ne mogu ni sasvim da ga žalim, uz svu moju ogromnu ljubav prema njemu, jer on je u ovome samo zbog para, i umesto da se zadovolji sitnim čekom za „based on characters created by JC and Debra Hill“ i da nema NIKAKVOG drugog dodira s ovim (kao što je bilo sa nastavcima H4-9), njemu je sad zinulo dupe za mnogo većim čekom, pa uzeo da komponuje (ili barem ko-potpiše) skor koji s njim (ili umesto njega?) rade njegov sinak i još neki treći lik.

I povrh svega, ne znam da li je strašnije i gadnije ako on ovo podržava ZA PARE, ili zato što tako STVARNO MISLI:

"[The film] kicks ass. It’s the ultimate slasher movie. This is a horror film times ten. That’s what I love!"

Jadnik. Platili mu koju iljadarku preko dogovorenog honorara za skor, i dali mu ček za ovo. A on se smeškao celim putem do banke, mrmljajući: "Suckers". Ne shvatajući da je, hvatajući se u kolo s Đavolom, i sam ispao sucker. Razumeo bih da dekica ima neki skupoceni lifestyle: kurve, koka, putovanja, besna kola. Ali on, po sopstvenom neprestano ponavljanom priznanju, najviše voli da sedi kod kuće, sa ženicom, i da igra igrice na kompu i da gleda košarku na TV! Eventualno malko da dirka sintove sa sinom u podrumu. Šta će mu onda masni čekovi, koj’ će mu prodavanje obraza pod stare dane, zarad OVOGA?!

Ipak, za matorog cinika uvek ću naći lepu reč i razumevanje – život ga nije mazio, Holivud ga nije voljeo, ceo svet se posrao na Najbolji Mu Film i njemu na glavu lično, onda kad je bio na vrhu svojih snaga i pameti, i šta mu vredi vindikacija 30 godina posle, kad odjednom svi u tom ružnom pačetu vide masterpis koji je oduvek bio: to je Too little, too late. Ali zato nemam nimalo razumevanja, ljubavi ili nježnosti za Dejvida Gordona Grina, počinitelja ovog zlodela u svojstvu kvazi-reditelja i ko-pisca kvazi-scenarija, gde je mrtva trka u nadmetanju da li je ovo gore režirano ili sramotnije pisano!

Ukratko, HALLOWEEN KILLS je ubedljivi dobitnik Ghoulove nagrade Zlatno Gomno® za 2021. Zašto? Evo nekih od razloga.

Nešto ovoliko nevešto, kilavo i nenamerno smešno, a da je ambiciozno i sa nekim solidnim budžetom, sa prividom respektabilnosti, sa aurom brenda, od strane nekih navodno profesionalnih tvoraca a ne „morona s kamerama“ koji su se blesavili s ortacima u šumi – do sada još nikada nismo videli.

HALLOWEEN KILLS je spoj SKERI MUVIJA, PETKA 13, 8. deo (samo bez broda i bez bar poluzabavne deonice na Menhetnu) i nesnimljenog Čalićevog slešera iz nedovršene SF-horor trilogije ĆAO INSPEKTORE: MAJKL MAJERS JE MEĐU NAMA / MAJKL JE KRIV ZA SVE.



Ovo je potpuno novi nivo krindža. Nijedna franšiza nije još sebi uradila ovakav harakiri, pa još uz tako mnogobrojno učešće originalnog kasta, plus tvorca.

To je nevešta i plitka exploatacija nostalgije za davno minulim Dobom Masterpisa, kroz površne „migove“ originalu: evo starog Karpovog FONTA na špici! Evo još jednog povratka u Majklovu staru kuću! Evo, uz pomoć kompjutera, „oživeli smo“ dr Lumisa! Evo, doveli smo epizodiste iz prvog dela, bebisiterkine klince, sad odrasle u nakazne antipatične spodobe, evo pajkana Breketa od pre 50 godina koji još nije u penziji a ima sto godina (!), evo setili smo se čak da dovučemo i onu medicinsku sestru koja je s Lumisom putovala kolima na početku prve (i jedine!) NOĆI VEŠTICA, da i nju (naravno, u kolima, uz penjanje na krov i ostale majmunluke) psiho dokusuri. Po principu UBIJ, ZAKOLJI, DA NIKO IZ ORIGINALNE POSTAVE NE POSTOJI!

I mora im se priznati doslednost: zaista su uzeli SVE i SVAKOGA iz prvog Helovina koje su mogli, i posrali im se direktno na glavu!

Dobro, ajde recite mi, ko je od nas sada najbolji frend sa svojim bulijem iz detinjstva? Evo, mali Tomi Dojl je sad velika mrcina i najvolije se družiti s Lonijem, koji ga je ugnjetavao i podsmevao mu se u detinjstvu (onaj što mu razbio bundevu i vikao HIZ GONA GETJU, HIZ GONA GETJU!). Tomi nosi šnjur kao najiritantniji lik u filmu, ili bar najprominentniji po minutaži i reflektorima na sebi – jer, realno, ovoliko iritantnih njuški na jednom mestu nisam video još od PETKA 13, 5. deo!

Tomi ima da izgovori neke od najodvratnije imbecilnih replika, ne samo u ovom filmu nego u čitavoj novijoj istoriji horora.

Pogledajte samo ovaj spoj patetike, patosa, krindža, melodrame, bljuzge i besmisla u stend-ap monologu koji ga uvodi u film, u jednom kafiću gde neke maskirane karikature, kao, slave Helovin:

 

„Any of you know the story of the Haddonfield Boogeyman? Too young to give a shit? Too drunk to remember? 40 years ago, a madman escaped from a mental hospital.

It was the night before Halloween, and three teenage girls were walking home from Haddonfield High. They had sightings of a... a ghostlike figure creeping right through our town. A man in a white mask. Or was it more than a man?

He was watching them. Before the night was over, three people would be murdered.

And in the house next door, there was a babysitter and a young boy and a young girl, and they were brutally attacked by this stalker who had a power beyond any mortal man.

My name is Tommy Doyle. And I was that young boy.

So, please, join me in commemorating the victims and the survivors of Michael Myers.“

Da, deco. Ovo je film u kojem skoro pola veka nakon noći u kojoj je neki lik ubio tri (i slovima: 3!) osobe, survajvori nagvaždaju o tome, kao da se u međuvremenu, u proteklim decenijama, nisu desili ni 9-11 masakr (3.000 mrtvih u sat vremena!), ni bezbrojni masovni zločini uključujući ludake s puškama u srednjim školama i na fakultetima sa po 10-15 mrtvih tinejdžera – ne, 50 godina je vreme stajalo, ništa tol’ko strašno nije im se desilo, i svi su samo u duši nosili tu nezalečenu ranu, sjećanje na Noć Kada je On Došao Kući, daleke 1978.

sad najzad znamo šta je bilo s psom kojeg nam Karpo nije prikazao

Rekoh već u rivjuu prošlog besramno krštenog zlodela:

„Lik Lori? Budalaština! Spoj dr Lumisa (lujka kojoj niko ne veruje) i Sare Konor (zajebana madrfakerka), ali traumatizovane – čas deluje paralisana traumom od pre fucking 40 godina (get over it, bitch!), čas oličava, krajnje površno, taj danas moderni kvazifeministički wish-fulfillment u kojem žena s puščetinom brani sebe i svoju familiju.“

Ali ne, nije ovo film o traumi, niti mu je cilj da komemoriše žrtve i survajvore Majkla Majersa. Jer da jeste, ne bi bio toliko krvoločan i sadistički, ne bi svoju „stravu“ gradio na gomilanju žrtava (brže! jače! bolje!) koje su i po brojnosti i po antipatičnosti i po krvavosti uporedive sa onima iz poznijih nastavaka PETKA 13-og! Mada, ova koještarija ne može ni da pljune pod prozor i najgorim nastavcima tog serijala, a kamoli najboljim („Džozefe Zito, živ li si?“ uskliknuo sam spontano u jednom trenutku, gledajući ovo gomno, umesto da sam po ko zna koji put reprizirao neprevaziđeni IV deo tog serijala).

Ovo je film u kojem nekadašnje bulijeve žrtve odrastaju kako bi i same postale nasilnici: Tomi je sad vođa rulje koja pravi rusvaj po gradu i otera u smrt jednog nedužnog ludaka, i sve u svemu toliko je loše zamišljen, postavljen i vođen, pa i glumljen, da ti dođe da pomisliš kako bi bolje bilo odma’ da ih je Majkl pobio, i Tomija, i Lindzi, i medicinsku sestru, i nesposobnog šerifa Breketa, samo da ih ne gledamo u šta su se ovako degenerisali sada. Toliko o komemoraciji žrtava.

To jest, ne. Tu je i Jagoda u supermarketu. Odnosno, na šlagu. Lori.

O, da: ovaj film i nju maksimalno mishendluje, toliko da ne znaš da li je gore to što besramno exploatiše ime Džejmi Li Kertis, top-billed „zvezde“ (eh, davno behu dani kad je igrala za Kamerona, sa Švarcenegerom; sad je samo ofucana baba koja u penziji cedi suvu drenovinu iz svog još uvek najslavnijeg i najboljeg filma, i to iznad svega u ulozi producenta, i tu ulogu daleko slađe igra nego tamo nekakvu „Lori“), 

probudite me kad se ovo završi

iako se ona jedva pojavljuje na ukupno pet minuta u celom filmu, ili je pak gore to što film ne zna šta s njom da radi, pa je bukvalno USPAVA, tako da pola od onih pet minuta baba – prespava, a kad se probudi, to što vidimo u preostalih par minuta bolje da nije ni ustajala, jer niti kaže niti uradi nešto vredno pažnje.

ajde završavaj s tim pa da idem kući

S jednim izuzetkom!

Ahahaha kako Lori sebi daje injekciju: STABBB!!! Njoj ne treba Majkl, sama će da se ubije, kad sebi injekciju ne ubrizga polako i pažljivo ko neka normalna osoba, nego je sebi ROKNE iz sve snage: BAM, tras, BOCCC!

ŽKK!

A gde nam je tu Majkl?

Majkl u jednom trenu čak mora da nam se pokaže bez maske, kako bi nas ubedio da NIJE DŽEJSON, da nema nakazno trulo zombi lice ispod, nego da je samo vanredno žilav i mišićav DEDA koji sa svojih ŠEZDESET I ČETIRI godine (rođen 1957!) masakrira odred kršnih vatrogasaca na početku, a na kraju očas posla pokolje jedno 10-15 članova RULJE koja ga je opkolila, a sve u svemu, tokom filma, koji se ceo dešava u jednoj noći (plus flešbekovi) pobije sigurno bar 40-50 duša (ko je dokon, nek broji).

Ima indicija da bi Majkl u ovom filmu mogao da oličava ZLOG BELCA (sa belom maskom) koji oličava Zlo Trampizma, jer kolje omoćene žene, manjine (crnce i gejeve) i indirektno podstiče rulju na nasilje i haos (kao Tramp one degene u Kapitol Hilu zimus) koji dovedu do smrti još jedne manjine: mentalnog bolesnika, kojeg uspeju pobrkati s dvometarskom copinom Majklom, iako ovaj zdepasti patuljak izgleda kao Deni de Vito!

Ima indicija, kažem, za takvo čitanje, ali glupo mi je da uopšte ulazim u taj debilizam i bavim se njime kao da je neka ozbiljna poenta. Slučajnos’, ipak – ne bih reko!

Ali neću zaozbiljno da ga uzimam, jer ovaj nesrećni film je zapravo Basta Rajms koji karate-šutira Majkla, pa rastegnuto na sto minuta – toliki je to krindž-fest!

Ali jaooo ove replike, ove fraze! Svi govore u frazama za trejler, glasom za trejler!

„EVIL DIES TONIGHT!“

„Every time someone is afraid, the boogeyman wins!“

„You fucking dummy, you brought your kid to the belly of the beast!“ (belly of the beast, jaooo!!!)

„I’m an innocent woman, just like your sister was.“

 

Ali ti idiotski, antipatični likovi! To ne znaš ko je gori, da li nakot koji je izrodila Lori, tj. njena ćerka i unuka

ova ceo film ima isti izraz mučene domaćice iz filma Olega Novkovića

ili je to megaogavni dečko unuke (KILL IT BEFORE IT BREEDS!)

ili su to dvojica gejeva koji sad žive u renoviranoj Majklovoj kući (ne učitavajte mi homofobiju ovde: ako, neka su stavili gejeve, nemam problem s tim per se, nego što su i likovi i glumci i to što im je dato da kazuju i rade KRAJNJE MORONSKI, pa i njima, kao i svima ostalima, samo priželjkuješ što bržu i što gnusniju smrt!)

 

A tek kretensko ponašanje karikatura (neću reći likova)! Jbt, dođeš na mesto zločina, nađeš mrtvog čoveka s nožekanjom u stomaku, nepokretan leži, mrtav je očigledno, ne možeš mu pomoći, i ti uzmeš u šaku nožekanju i vadiš mu je. ZAAAŠTOOOO? Ah, da, radi samoodbrane…

I čisto da okrene nož u rani još jedan, zadnji put, i posere se po Karpenteru lično – HALLOWEEN KILLS se, nakon svog NEKRAJA (ali to smo znali, da se ovde ništa neće završiti, jer odavno su najavili treći deo) skončava tako što na odjavnoj špici prekine njegov odličan novi skor kako bi mogao da tu udene neko pop-rok sranje od pjesmice!

 

Ali, hej, šta pa ja znam o hororu?

Ne verujte meni, verujte uglednim svetskim medijima!

 

SKRIN DEJLI kaže da je ovo „competent and generally pretty entertaining“ tamo gde bih ja rekao da je ovo sramotno NEkompetentno, čak i na zanatskom nivou (scene „horora“, a i šire) i vrlo NEzabavno.

GARDIJAN: „Forty years after John Carpenter made the defining slasher movie, director David Gordon Green has made a creditable stab, as it were, at reanimating the title.“ Kreditabl? Reanimacija mrtvog konja? Ajde?!

TELEGRAF: „From cinematography to editing, casting to oozy prosthetic gore, Green and his crew have recreated the feel of the Carpenter original with an almost academic diligence, particularly in an extended 1970s-set opening flashback.“ Ovaj debil je gledo neki drugi film, ovaj svakako nije, a možda ni Karpov. „Oozy prosthetic gore“? Da, baš ko kod starog Karpa!

 

Ova orgija amaterizma zaslužuje jedino da ide preko video bima na nekom Festivalu amaterskog (domaćeg) filma, nikako u bioskope, među profesionalne igrenjake.

Dobro, bar ovaj angažman je na mestu: VAKCINIŠI SE DOK NIJE KASNO

 

I znate šta je najveći horor u svemu ovome?

ZLO POBEĐUJE

Ono prethodno Helovin gomno namlatilo je u svetu preko 400 miliona! Ovo će bar 200! O, da, sa ovoliko debila na svetu, uzeće bar 200 milja. Ni komentari juzera na IMDB nisu toliko strašni: opšta ocena je trenutno negde oko 6,5 – ali, kad sam proverio pre tačno 24 časa, ocena je bila 7,1. Za samo 1 dan pala je za više od pola ocene. Možda ipak ima nade za fanove horora, možda neće baš masovno da gutaju ova govna i budu zadovoljni njima?

Međutim, ZLO ide dalje i ne haje!

„EXORCIST trilogy director David Gordon Green confirms he intends to do all 3 films!“

Pored toga, on će raditi (producirati i režirati nekoliko epizoda) i Hellraiser seriju za HBO.

Šta li smo Azatotu zgrešili kad su ovog antitalenta doveli da nam se posere na sve što nam je bilo sveto?!

 

Nego, gledam vesti: Vilijam Šatner odleteo u svemir, pa se još i vratio.

Da li je to signal za nosioca maske s njegovim likom da, nakon najavljenog HALLOWEEN ENDS (ha ha, kad bismo se zezali! sećamo se vrlo dobro FRIDAY THE 13TH THE FINAL CHAPTER – posle čijeg finala je usledilo još 5-6 drugih „finala“), dolazi vreme da Majkl krene stazama Džejsonovim, i ode u – svemir?! Možda da se bori sa Leprikonom, ili čak i Čakijem!

Mada, kad sam kod Čakija, ako hoćete pametnu i zabavnu reimaginaciju neke slešer franšize iz 1980-ih, bolje bacite oko na upravo puštenu seriju CHUCKY – uz neke manje ograde i rezerve, to je, bar sudeći po prvoj epizodi, sasvim dovoljno zabavno i pametno reimaginiranje da ga vredi pogledati!  

Za razliku od HELOVIN KILZ.

Ovoliko gnusno GOVNO od filma odavno u hororu nije viđeno.

Svako ko kupi kartu za ovo i ode u bioskop = MAGARAC.

Što se kućnog gledanja tiče, pa – jedino ako imate vremena za bacanje i dobro društvo, i/ili neki organski zeleniš sa Jovanjice, da začinite atmosferu i otupite si nerve. Nasamo i nasuvo, ovo je negledljivo!


BONUS

Ghoul’s ranking of HALLOWEEN movies:

 

I. REMEK-DELO

 

1. Halloween (1978)

---

 

II. OSREDNJE, ALI GLEDLJIVO

 

2. Halloween 2

 

3. H20

 

4. Rob Zombie’s Halloween 2

 

5. Halloween 3

---

 

III. BEZVEZE, ALI NIJE SASVIM NEGLEDLJIVO

 

6. Halloween 4

 

7. Halloween (2018)

 

8. Halloween 6

 

9. Halloween 5

---

 

IV. KATAKLIZMA

 

10. Halloween Resurrection

 

11. Rob Zombie’s Halloween

 

12. Halloween Kills

 

 

29 коментара:

  1. DISCLAIMER: pogledao sam SAMO prolog filma; tek sledi ostatak.

    Ovo je film u kojem nekadašnje bulijeve žrtve odrastaju kako bi i same postale nasilnici: Tomi je sad vođa rulje koja pravi rusvaj po gradu

    Film pocinje sa edipalnom scenom, u kojoj sisi prisustvuje masakru oca. Otac se kune da se Majkla mora ubiti. U tom smislu sto je status OCA, zaista, centralno pitanje, u danasnjim politicko-socioloskim debatama, to uopste nije los pocetak. Otac se ILI pojavljuje kao tiranin (Tramp), ili kao sisi (Trudo). Scena dalje prikazuje Majkla izmedju psihijatrije i panduracije: kao neka vrsta ponovne elaboracije one 'primalne scene' iz prvog filma. Iz TE postavke bi sosta zanimljivo moglo da se elaborira,u smislu - gde nas je dovela situacija iz prvog filma. Kad odgledam, reci cu da li je to i uspelo.

    ОдговориИзбриши
  2. zakljucak nakon gledanja: mada nije ni STRASNO ni posebno DOBRO, GLUPO - nije. Meni se vec u onom prvom rimejku svidelo to sto raskrinkava projekat psihijatrije da 'razume Majklove emocije', i njegovu motivaciju. Ovde je to elaborirano, u tom pitanju, zasto nemamo samilosti prema ubici, nego u njega projektujemo 'cisto zlo' (po kalvinisticki). Naspram toga stoji cinjenica da konzervativna stranka (tradicionalisticki ocevi i RULJA koja uzima pravdu u svoje ruke) zaboravlja da je sisijev zahtev za priznanjem, njegovog feministickog ili kvir identita, u stvari ab-reakcija na silovanje koje je doziveo od strane tih starozavetnih oceva. To je ona identifikacija sa agresorom, poznata iz prirucnika o tretmanu traume, Stokholm sindrom. Majkl je korektno definisan kao NESVESNO. On je izmedju tradicionalnog i liberalnog oca: nijedan ni drugi ne mogu da ga ubiju. Rasplet (i tezu) su ocigledno ostavili za HALLOWEEN ENDS, pa tek tada mogu da donesem neki sud, o tome da li ova prica nekud vodi.

    ОдговориИзбриши
  3. A tek kretensko ponašanje karikatura (neću reći likova)! Jbt, dođeš na mesto zločina, nađeš mrtvog čoveka s nožekanjom u stomaku, nepokretan leži, mrtav je očigledno, ne možeš mu pomoći, i ti uzmeš u šaku nožekanju i vadiš mu je. ZAAAŠTOOOO? Ah, da, radi samoodbrane…; -- ne nego zato sto je jedan od glavnih TROPOVA ovde: inside-outside. Da li je zlo napolju, ili u nama. Onaj pandur sto se zagledao u prozor, da li je on gledao u SEBE, ili kroz prozor.

    ОдговориИзбриши
  4. ...i tu ima jos jedna stvar: pitanje KRIVICE, koje je drugi glavni trop. KO JE KRIV? (za to sto je Majkl utekao) Kao da apstraktno zlo (Biblija kaze ''zlo je nepostojanje'') uspeva da nas ubedi da verujemo, kako je zlo u nama, personifikovano, licno, subjektivno

    ОдговориИзбриши
  5. Majkl u jednom trenu čak mora da nam se pokaže bez maske, kako bi nas ubedio da NIJE DŽEJSON, da nema nakazno trulo zombi lice ispod, nego da je samo vanredno žilav i mišićav DEDA koji sa svojih ŠEZDESET I ČETIRI godine (rođen 1957!) masakrira odred kršnih vatrogasaca na početku, -- nisam siguran; mislim da to otkrivanje lica, jos vise podcrtava ideju da zlo nije LICNO, nego metafizicko; ali s druge strana nasa POTREBA da ga personifikujemo, da joj damo lice...

    ОдговориИзбриши
  6. tako da zakljucim, izvini sto saljem kratke PRDEZE umesto jednog gromoglasnog, ali nemam mogucnost sad za detaljan rivju, a osim toga nisam danas dobro se nakrkao; u zakljucku, cenim rediteljev (neuspeo) pokusaj na raznim frontovima, pokusaj koji je ubiven neophodnoscu da danas sve upregnes u nekakav televizijski format i marketing, ali karpenter ipak nije toliko odrtaveo, da bi stavljao potpis na nesto... slaboumno. takodje film u scenama ubistva, gde zrtve vise nisu prikazane kao objekti, nego vidimo njihovu patnju, govori nesto vrlo bitno o stvarnosti: da je ona potpuno NEMILOSRDNA

    ОдговориИзбриши
  7. ostao je jos jedan puvonjak od misli: nas opsesivni pokusaj da Majkla posle 40 godina, ipak, oljudimo, personifikujemo, paradoksalno rezultira time da se mi INFICIRAMO zlom, koje pokusavamo da ''oljudimo''. i to je duboko povezano sa (negde sam siguran) Karpenterovom namerom da ga otpozadi ipak STAVI, iako je morao da popije tri Kamagre prethodno, i lekove za pritisak. Naime, savremena marketinsko-racionalna-terapeutsko-sapunska kapitalisticka masina stalno insistira na tom OLJUDJENJU, humanizaciji, ali pored nje, mi vidimo, da realnost postaje nemilosrdna, raspojasana, povrsna, prostacka, zla, kao uostalom i ruzni, glupi, jedndimenzionalni TV karakteri u filmu, dakle u stvari JOS GORA, od ''metafizickog zla'' (koje je barem imalo slifa i stila)

    ОдговориИзбриши
  8. Odavno nema filmova za dušu, nego razne prerađevine, a znamo da je to toksično i kancerogeno. Pohvalio bih vizuelne efekte početka filma one "flamable pumpkins" i onu draž 80ih. Svi su napaljeni da vizuelno dočaravaju taj period, ali retko ko to ume da smesti i neku priču.

    ОдговориИзбриши
  9. A i to sa dusom se ofucalo, Covece iz Doline. I dusa (tm) se prodaje kao roba, pogledaj TOMU

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Баш тако. Сними и продај оно што "пробрани" народ иште.

      Избриши
  10. Pohvalio bih vizuelne efekte početka filma one "flamable pumpkins" i onu draž 80ih. -- nisu ovi mejkeri netalentovani, ima u raznih interesantnih resenja, na primer odluka u prologu da umesto da samo ponovi scene, napravi kao neki pogled iz drugog ugla, da PROSIRI proslost umesto je samo ponav;ja. pa onda da namerno snima protiv pravila continuity, klasicnih holivudskih. jer to bolje reflektuje improvizovan LOOK socijalnih medija. moglo je tu svasta od satire i crnog humora da se izvede, ali vidi se da je radjeno na brzaka bez ikakve realne zelje, te mogucnosti su samo naznacene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Helloween 1978 sve objasnio. Ostalo su naklapajuća sranja. Umetnost je ne prerađivati. Izuzetak je Terminator 2.

      Избриши
    2. NE ZNAM covece iz doline. upravo time sto je SVE objasnio, nije ostavio nikakav prostor za progres DALJE. ponavljanje njegovog genija ne vodi nicemu. ja sam dakle ZA rimejk i rload, samo ne ovako TRALJAVO, kao u ovom filmu, nego sa mnogo vise inspiracije, i zanatskog umeca.

      Избриши
    3. A šta mi zapravo očekujemo od horora, sem da se plašimo? Efekti plašenja, strava te istera iz pamet na neočekivanom mestu. Kad krene intelektualno objašnjenje, to više i nije horor, nego triler, politika. Ako su trebali nešto da objasne kako ono metkovi beže od njega i neuništiv je. Problem natprirodnog je što se ne može objasniti stereotipnom logikom, jer tada kreće zamlaćivanje.

      Избриши
    4. to sve zavisi sta te plasi, to jest sta su generacijski strahovi. mislim da misao o metafizickom zlu vise nije strasna. svidja mi se sto ovaj film (FILOZOFSKI, ne INTELEKTUALISTICKI) postavlja pitanja. problem je u IZVEDBI. na primer, bila je scena sa potencijalom: kad onoj crnoj babi proburazi vrat fluoroscentnom lampom, i onda ona dok krvari na smrt posmatra kako on besmisleno izbada muza, koji je vec mrtav. scena je mogla da bude itekako scary, ali posto on NIJE IMO VREMENA, jer tu su ROKOVI i diktati marketing masine... onda nije postavio likove unapred a da bi mi mogli da stvarno saosecamo s njima. ili smrt ona dva geja: uspeo je da prenese, neki opsti filing, da je to strasna tragedija, da su oni izgubili jedino sto su imali u zivotu, ali opet, likovi su toliko svedeni, i konfuzni. na primer onaj jedan od njih skida ODECU, da bi valjda izgledao muski ili maco, u konfrontaciji sa Majklom, a uopste nije jasno ZASTO (cak deluje...homofobicno). onda, ocigledno je da bira ruznjikave glumce, ali nije jasno da li to radi da bi se podsmevao TV kulturi, ili da je to neki stejtment protiv elitisticke estetike ili neka osuda marketing kulture gde je lepota najvaznija. da li je poruka da je svet postao ruzan kao televizija? to se sve oseca u nekim naznakama, ali je toliko zbrzano, nedovoljno ubedljivo. na kraju, postavka da Majkl ubije Lorinu cerku je DOBRA, prvo zato sto tek sad konflikt ima TEZINU, psiholosku motivaciju, a ne samo ono apstraktno ''Simbolicki Falus juri Devicu''; a drugo zato sto povlaci uznemirujucu paralelu sa Majklovim prvim ubistvom, njegove sestre. Zasto on sad ponavlja taj cin? U svemu tome sre kriju dobre price, ali bojim se da u nastavku opet nece imati vremena, da ih razrade.

      Избриши
    5. Dejan Nikolic '...ocigledno je da bira ruznjikave glumce, ali nije jasno da li to radi da bi se podsmevao TV kulturi, ili da je to neki stejtment protiv elitisticke estetike ili neka osuda marketing kulture gde je lepota najvaznija. da li je poruka da je svet postao ruzan kao televizija?'

      Osamdesetih je trend bio lepota na svakom ćošku,sada je obrnuto,rugoba,manjina,bolest i deformacija moraju u prvi plan tako da je Karp samo trendi i ništa više.
      Što se tiče filma mislim da su neke krave večne pa stoga i večno mužene.Šta iko može protiv večnosti,protiv Majersa?

      Избриши
  11. ...sto bi reka rambo amadeus u pesmi JAJE I VIRSLA " ljubav je za prodaju najzgodnija roba".

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. taj post-moderni satiricar izgleda misli da moze da ISTOVREMENO praktikuje post-modernu satiru, i da se podsmeva njenom relativizovanju vrednota. E PA NE MOZE.

      Избриши
  12. Old (2021) - ne znam, kako opisati i oceniti. Definitivno sam ostario 1:48:32 uz film, i još koji minut u potrazi za titlovima. Prvo deluje naivno i bezvezno, pra stene u nekom tropskom raju čudne magnetike koje boravkom oko njih starite po modelu 30min=1godina. I niko ne može pobeći odatle, a došli dobrovoljno, na prijateljski nagovor preljubaznih "hotelijera", gde kreće pravo utrkivanje scenariste da vam zaklopi sve rupe inteligencije, tipa a što ne probaju ovo ili ono da pobegnu. Ima pikova inteligencije, ali ne dovoljno - niko da se pobuni iz ostatka sveta gde je nestalo na stotine ljudi (73 pokusa, nepovratnih tura do fatalne plaže x 5-10 ljudi), u eri GPS-a, pritom tu odseda srednji sloj i bogatuni. Spojler: suština je da farmakomafija ispituje, snima izdaleka, dejstvo lekova u jednom danu (24h x 2 = 48 godina) šaljući zamorce na toj plaži SA POZNATIM DOSIJEIMA BOLESTI, nahranivši ih pre odlaska skriveno kroz hotelsku hranu i koktele medikamentima koje ispituju na ciljanoj bolesti. Nema NASA-e, vojske, CIA, BIA, OZNA DOZNA, čuda muda da te stene eksplotaišu (gađaju ili zaprašuju nepijatelje tim stenama da brzo ostare - od Drima do Ibra, na primer, što reče Torente za Gibraltar, bolje ničiji no britanski i šibna ga projektilima), nego najveće svetsko čudo eksploatiše farmakobanda, uz altruizam da time spašavaju milione štedeći vreme ispitivanja. Fina dosetka, ali ima propusta.

    ОдговориИзбриши
  13. GULJ, o Prince od Prokletija, imam pitanja za tebe

    zasto Majkl nije ubio Tomija Dojla? (takodje, u oroginalu) Zasto on uopste ne ubija decu? Ne zadovoljava me odgovor, da je to zato sto bi cedomorstvo bilo neprihvatljivo za cenzore, jer u Assault on Precinct 13, to je glavni set-piece.

    zar nije vreme da Cult of Gulj prekrtis u Cult of Prokletije?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. zato što je majkl i dalje dečak u telu dede, koji mrzi svet (sexualno aktivnih) odraslih, i ubija ih zato što se jebu. sve je jasno od njegovog prvog zločina pa nadalje. zato decu ne dira.
      kada ćemo čuti tvoj osvrt na prokletije, umesto što seruckaš i prduckaš na neviđeno?

      Избриши
  14. zvuci logicno. ali taj koncept onda implicira, da je majk prethodno TRAUMATIZOVAN, seksualno, kao sto je to i Lori ocigledno, jer ona ne daje picke. Ako mu u sledecem nastavku DA PICKE, to ce za mene biti revolucionaran dogadjaj u hororu - stvaran pomak. prokletije jos moram da narucim, to jest ako ima jos kopija. znam da je potraznja bila toliko velika, da je Karpenter hteo da odlozi jos jednu godinu premijeru HALLOWEEN KILLS, plaseci se da ces mu oteti sve musterije.

    ОдговориИзбриши
  15. od njegovog prvog zločina - prva scena je u frojdovom sistemu ''primalna scena'', to je ono kad prisustvujes kopulaciji svojih roditelja, ili golotinji sestre, ili vec nesto jebacko u familiji.
    ali ovde treba objasniti nesto sto onima koji se frljaju sa frojdovski padezi nikad nije bilo jasno. iz nj analize Malog Hansa, vidi se da se trauma desila pre nj 3 godine, u vreme kad deca ne mogu da simbolizuju seks. Hans je tek kasnije, posle edipalnog kompleksa, RETROAKTIVNO dao seksualno znacenje, tome sto je video. To znaci da primalna ili originarna trauma nije seksualne prirode. Nego, otkrila je analiza kasnoije, Hansa je plasila misao o nesimbolizovanom prostoru; o tome da on ne moze scenu da objasni, i da prema tome nije (govoreci) subjekat. Strh od ludila, mozda, ili strah od horror vacui. Fantazije, po Frojdu, uvek sluze da sakriju istinu. Otuda njegova kontraverzna insinuacija da zrve seksualne traume ponekad PRIZELJKUJU svog silovatelja. Ne iz mazohizma; nego zato sto je LAKSE biti objekat, biti zrtva, nego preuzeti odgovornost neophodnu da se bude subjekat, tacnije, da se nesvesne zelje i porivi i osecanja pripisu mom JA: JA sam vlasnik. CENA te viktimizacije, tog pada u nesvesno, je osecaj krivice, koji se neizbezno javlja, zato sto svest, svesno Ja, ne prihvata poziciju zrtve ili objekta. Na taj nacin Karpenter je psihoanalizir'o publiku: pokazao je da se iza seksualne anksioznosti, krije jedna dublja, od tog sto on zove ''metafizicko ili cisto zlo''. To je u stvari strah od nesimbolizovanog, onog sto nema znacenje. Rimejk je medjutim otvorio pitanje: sta se to desilo PRE primalne scene, sto je traumatiziralo Majkla (i Lori), sto ih je nateralo u poziciju outcast-a, i mada znam da sam te kurate srece, da u ovom zivotu nikad necu videti scenu seksa izmedju njih, seksa koji konacno oslobadja ijednoidrugo od nejebice; voleo bih da vidim scenu gde razresenje dolazi iz nekog objasnjenja o tome, kako njihove respektivne traume deluju jedna na drugu.

    ОдговориИзбриши
  16. Procurio Titane juce, odgledah, ali mi nije nesto legao, da li sam imao velika ocekivanja ili sta, ali ono ispade drama sa 2-3 blaga wtf momenta i to je to...

    ОдговориИзбриши
  17. a ja sam jedva izdrzao DINU, koja je sva ona gnosticka CURENJA (od sline preko kake do krvi) pokvarenog tela u Lincu hirurski i digitalno uklonila, kao kad covek blajhuje anus u body shop-u, dok se film krece po enterijerima koji lice na Starbucks coffee shop, sa likovima koji nose krpice iz Cool Cat shop, a nepodnosljivi Cimerov skor neprestano nesto bombasticno PRDI da bi ispunio filosofske praznine i burzoaske besmislice. Ako postoji ocena -1, nije zasluzio ni to.

    ОдговориИзбриши
  18. Neznam šta kažem to jest da napišem.Neću gledati ovo sigurno.Rimejkova i franšiza mi je preko glave.Inače od drugog dela ove franšize nisam išao dalje,niti ću.Jasno je da se ovo radi zbog para i tu je kraj.

    ОдговориИзбриши
  19. https://www.theguardian.com/film/2020/jun/15/the-classic-film-ive-never-seen-halloween

    Gulj zasmejah se odsrca na ovaj ''odocneli rivju'', gde sam se podsetio da sam jos KAO DETE postavljao ista pitanja - kako to nanu mu Majkl tako lako PROMASI METU i 2) zasto su svi likovi na L. Medjutim, dao mi je isto ideju, da bi STRAOBALAN tvist u Halloween Kills bio, da Lori postane ubica!!!

    ОдговориИзбриши
  20. Bre ovaj ih više ne ubija samo nego ih sada tera i da gledaju ubijanje, perverznjak matori!Ali razumem ga,od kako je počelo ovo sa covidom i svaki put kad ulazim u radnju meni prodavačica koja ne jebe živu silu da stavi masku naredi meni da je stavim...A zamisli Majersa kako mu je kad mora stalno da nosi tu jebenu masku!Zamislite i kad bi znao da puca iz mitraljeza koliki bi mu učinak bio.Pošto je sada aktuelna i Dina bilo bi vrh da Lori i Majers prebace borbu negde na Arakisu...Vreme je.Jel Jason beše išo u kosmos?

    ОдговориИзбриши