**(*)
3-
Rađeno po romanu Adama Nevila, popularnog horor pisca
čija dela meni do sada nisu zvučala naročito privlačno, a posle ovog filma –
još manje. Istina, ima indicija da su mu priče bolje, i to ću uskoro proveriti;
jedna jedina koju sam mu dosad pročitao previše je eksperimentalna i unikatna za
jasan sud (nema uopšte ljudskih likova, samo opisuje opusteli brod koji pluta
morem).
Ukratko: grupa frendova ide u hajk švedskim
pustarama i šumetinama bez žive (ljudske) duše, ili se bar tako čini, kako bi tim
putem komemorisali svog drugara stradalog godinu dana ranije, kao kolateralna
šteta, slučajno zatečenog prilikom pljačke dragstora.
Lepi su ti šumoviti predeli za oko, ima i nešto
fine atmosfere dok tu cunjaju i dok se javljaju nagoveštaji da ih nešto prati, a
vrhunac biva već negde na sredini filma, u kolibi usred šume na koju nabasaju,
gde na tavanu nađu nešto kao oltar. A ubrzo taj oltar neće ostati bez prikladne
žrtve...
Posle toga, za moj groš, to ide nizbrdo –
predvidive griže savesti, predvidive trzavice među nedovoljno živim niti
zanimljivim likovima – a onda sve padne još stepenik niže kad SPOJLER vidimo jelenoliko čudovište
koje bi trebalo da je neki kao Vendigo. Još gore, tu su i njegove
konvencionalne ljudske rednek sluge koje ga opslužuju žrtvama, iako je nejasno
zašto bi ikakvi pomagači bili potrebni ovom čudu koje, iako visoko bar tri
metra, više od pola filma provede uspešno se šunjajući među drvećem, jedva
opaženo.
U finalnoj petini filma pokušaji međuljudske drame
i (jeftine) psihologije tonu u sir (cheese), kliše, pulpu i akciju koja
izneverava dotadašnje koketiranje sa duhom velikog i očito nedostižnog Aldžernona Blekvuda.
Nažalost, i ovom prilikom se pokazuje ustaljeno
pravilo, da anglofoni žanrovski film naprosto ne ume (i ne želi) da se bavi ni
okultnim, ni mističkim, ni kosmičkim, već sve, smesta, brže-bolje, po difoltu,
maltene kao po nekoj nepisanoj ali samopodrazumevajućoj direktivi, svodi na psihologiju.
Čak ni to ne bi bilo tako strašno da su barem ti
likovi i odnosi razrađeni i originalni; da su njihovi psiho-mehanizmi dovoljno
zanimljivi i sveži; ali nisu. Ono što je počelo i pola filma trajalo kao
silidan pokušaj filma STRAVE (a ne akcije, jurnjave i lomatanja i pesničenja s
onostranim) – na kraju se, avaj, ipak svede na konvenciju i kliše.
Uprkos mojim gornjim ogradama, RITUAL je, sa svim
svojim nedostacima, na ovu sušu i oskudicu, jedan solidan, gledljiv film kojem
možete pružiti šansu. A ako vam zafali ono što je i meni, sad bar imate
Blekvuda na srpskom...
Ghoule jel planiras mozda da nekad napravis liste top horora iz nekih ranijih godina, posto ove skorasnje ne obiluju visokim ocenama.Poz
ОдговориИзбришиZanimljivo je da se u knjizi kao otmičari pojavljuju black metalci, a ne neki domoroci (kliše) i da se radnja sve vreme odigrava u kući, u kojoj postoji još neka bakuta, koja je (ne sećam se sad baš najbolje) veza između tog demona i ovoga sveta. Knjiga nije spektakularna, ali je po atmosferi, daleko bolja od filma.
ОдговориИзбришиMalopre sam odgledao film. Na momente dobar, na momente obiluje klišeima. Priču nisam čitao pa ne mogu o njoj da sudim. Krnju trojčicu zaslužuje, bar po mome skromnom mišljenju. Loš momenat je onaj kada devojka progovori engleski, baba je izvrstan lik. Završetak je slab. Sve u svemu, da ne dužim, dopadljiva rabota.
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбриши