петак, 2. децембар 2022.

Još jedan sajam, JOŠ KNJIGA!

 

Foto Jelena Mišić

U Nišu, u hali Čair, u toku je ovdašnji Sajam knjiga. Naravno da je on daleko manji od beogradskog, ali kao što ja to uvek ponekad kažem, niko još nije napravio Sajam knjiga toliko mali i jadan a da ja na njemu ne nađem bar jednu knjigu za sebe! A, kao što ćete videti, našao sam i više nego jednu – pa hoću da vam skrenem pažnju na svoj ulov, jer mogao bi i vas zanimati. A tu su i još neke preporuke. 

DOLAZAK JOAHIMA ŠTILERA – Ovo je nekakav bizarni nadrealizam, fantastika, šta li – glavni razlog što znam za ovu knjigu jeste što sam gledao sasvim solidan, intrigantan film koji je po njoj radio Hari Kumel, pa pošto je bila samo 200 din, rekoh, daj da vidim na šta liči tekst.

 

PRIČE O LUDILU, LJUBAVI, SMRTI – Zbirka horor-fantastike od Tatka na južnoamerički magijski realizam i fantaziju, pretka svih tih Marhesa i Borkesa. Znam da je klasik, imao sam ga na radaru, dapače, imam mu par zbirki u e-book formatu, u engleskom prevodu, ali ovo vredi imati na artiji, na srpskom. 650 din.

 

PUT PRETERIVANJA – PISCI NA DROGAMA – Imam već par knjiga na ovu temu (na engleskom), ali sviđa mi se opsežnost, studioznost ove, plus što je vrlo kurentna i sadrži reference na najnovije slučajeve s kraja 20. i početka 21. veka. Cena: 1.400 din.

 

EASY RIDERS 

Ovo sam, naravno, sebi predbilježio istog trena kad sam video da je izašlo kod nas; nisam je kupio u BG samo zato da ovoliku knjižurinu ne bih vukao do Niša, kad sam znao da će je biti i na niškom sajmu. U Bg se prodavala za 1.282 din. U Nišu su je, imajući u vidu niški standard, davali za 1.400. Meni su, ipak, dali skroman popust za zasluge za Lom, pa je dobih za 1.000 din.

 

ŽENE NA TLU SRBIJE: 

Od praistorije do savremenog doba – Feminista i magna-materista u meni morao je da sebi nabavi ovo kapitalno izdanje na intrigantnu temu. Obimna, velika knjiga sa obiljem odličnih ilustracija i sa tekstovima grupe autora. Prodavala se (if at all) za 4.400 din.

 

MITSKA AURA SMRTI i ANTROPOLOGIJA ZLA 

Dve knjige Bojana Jovanovića, niškog antropologa, kod istog izdavača kao ŽENE (HERAedu) svojevrsni su dajdžesti mračno-inspirativne tematike vezane sa verovanja, mitove i legende u ovim krajevima, a i šire. U produžetku je sadržaj AURE SMRTI iz koga će vam biti jasniji pristupi.

 

Najzad, našao sam po smešnim cenama (50 din komad!) neke stare brojeve GRADINE, iz 1980-ih, iz zlatnog doba tog časopisa, kada su izdali najviše temata na meni drage i zanimljive teme.

 

Inače, Nišlije koji još nemaju sve moje knjige, na štandu gde je i NKC videće gomilu KNJIGE FANTASTIKE NIŠKIH AUTORA, a tu na njoj i moje PROKLETIJE, KULT GULA i DIVLJU KAPELU – pa kupujte dok ima!

Ko želi mog ZAVODNIKA, ima ga na nekoliko štandova koji drže Orfelinove knjige – tamo možete naći i sve Orfelinke (uključujući neke koje su u Orfelinu rasprodate, npr. DRAKULINOG GOSTA i KARMILU), pa tako i KNJIGU EJBONOVU, NEKRONOMIKON i --- moju POETIKU HORORA!

 

Najzad, da se pohvalim: ove godine bio sam član žirija za dodelu šest glavnih sajamskih nagrada. Evo, prenosim članak Južnih vesti o našim odlukama:

  

Na 57. Niškom sajmu knjiga nagrada “Presad mudrosti” za kompletnu produkciju dodeljena je izdavačkoj kući “Prometej” iz Novog Sada.

Nagrada za najvredniju ediciju pripala je “Retropremijeri” a za najbolje pojedinačno izdanje izabrana je monografija “Žene na tlu Srbije: Od praistorije do savremenog doba”.

Odlukom žirija “Prometej” je nagrađen za produkciju koja se izdvaja raznovrsnošću i poštovanjem svih aspekata - od odabira autora i tema do grafičkog i vizuelnog tretmana knjige.

U Bg sam si kupio jedan od Elijadeovih romana

Nagrada “Presad mudrosti” za najvredniju ediciju dodeljena je beogradskoj izdavačkoj kući “Geopolitika” za ediciju “Retropremijere” zbog premijerno objavljenih prevoda romana Mirče Elijadea, čije je prozno stvaralaštvo, kako kažu iz žirija, ostalo u senci naučnog kojim je stekao svetsku slavu.

Za najbolje pojedinačno izdanje nadrađenja je beogradska kuća “HERAedu” za monografiju “Žene na tlu Srbije: Od praistorije do savremenog doba” grupe autora.

Eminentni stučnjaci iz različitih oblasti pregledno i jasno rekonstruišu kako je tekao život žene na ovim prostorima - od neolita do današnjih dana - navode iz žirija.

Nagradu “Inicijal” za autorski doprinos umetnosti ili nauci dodeljena je za knjigu “Srpski srednjovekovni grbovi” autora Nikole Giljena, a knjiga “Easy riders, raging bulls - Kako je rokenrol generacija spasla Holivud” autora Pitera Biskinda dobila je nagradu “Inicijal” za delo koje afirmiše knjigu u užem ili širem smislu.

Žiri je nagradu “Inicijal” koja spaja sadašnjost i budućnost dodelila “Geopoetici” za antologiju “Budući klasici - Naslućena antologija hispanoameričke pripovetke 21. veka” u prevodu i izboru Ljiljane Popović Anđić i Branka Anđića. Ovaj izbor priča najavljuje buduće klasike - kažu iz žirija.

Ovogodišnji žiri su činili Dejan Ognjanović, Aleksandra Gojković i Dalibor Popović Pop.

Niški Sajam traje do nedelje 4. decembra, ulaznica je 150 din, pa ko voli – nek izvoli!

Upravo izašla autobiografija!

 

Ovo sam ranije dobio na poklon, ali preporučujem svima koji vole srpski gotik, plus cena je vrlo razumna!

Nisam kupio jer ima previše o ist. spomenicima (Crveni krst itsl) a premalo o grobljima, plus fotke nisu uvek u najboljoj rezoluciji. Ipak, možda je uzmem.


Нема коментара:

Постави коментар