недеља, 10. март 2024.

AGELAST podkast: Dejan Ognjanović o HORORU!


 
„Agelast“ podkast je projekat Galeba Nikačevića. Radi se o jednom od najgledanijih podkasta u Srbiji – zapravo je u samom samcitom vrhu, ako se odatle izbace kojekakve Bake, Prasići i slična menažerija, a ostave samo pristojni.

            „Agelast“ je podkast koji ne pokriva uski krug tema ili žanrova: jedne nedelje može biti o ekonomiji, sledeće o stanju na Bliskom Istoku, pa onda neki profesor o obrazovanju, pa Olja Bećković, pa ekstremni sportisti, ronioci, speleolozi, pa Marčelo, pa experti o Rio Tintu, pa stripadžije… A sa svima njima Galeb razgovara živahno, srdačno, sočno, duhovito, lucidno i odlično pripremljeno…

Ukratko, ako bi trebalo da formulišem jedan kišobran koji objedinjuje sve te raznorodne goste, mogao bih reći da su svi oni dobro poznati i ostvareni u svojim „disciplinama“, da su najbolji ili među najboljima, da su među najpozvanijima i najkompetentnijima da o svojoj temi pričaju. 

U prethodnim godinama Galeb je ugostio niz ljudi vrednih slušanja, a neki od njih su po tome šta rade vrlo bliski tematici ovog bloga, pa vam stoga pre svega i iznad svega preporučujem, ako su vam dosad promakle, epizode u kojima su gostovali Aca SRPSKI FILM Radivojević, Danilo SRPSKI VAMPIRI Trbojević, Bob MONOLIT Živković, Igor TEXAS KID Kordej… Sve ih imate na Jutjubu.

A sada sam se ovoj vrloj družini i ja pridružio. Nedavno smo, tokom mog boravka u Beogradu, na FEST-u, usnimili moje gostovanje, i ta epizoda sada je javno dostupna za gledanje, pod naslovom „Horor: Od gotskih romana 18. veka do savremenih bestselera | Dejan Ognjanović“.

Zvanična najava kaže:

Naš novi gost je Dejan Ognjanović, književnik, književni kritičar i filmski kritičar, urednik, prevodilac i esejista. Verovatno najveći stručnjak za horor u našoj zemlji, ali i jedan od vodećih stručnjaka za ovaj žanr i u međunarodnoj zajednici.

„Prvi je u Srbiji i u regionu odbranio doktorsku disertaciju u celosti posvećenu horor žanru – poetici horora. Važi za vodećeg poznavaoca horor žanra na Balkanu, što u književnosti što u kinematografiji. Autor je više romana, kao i kratkih priča, poput romana „Zadušnice", sa kojim je ušao u uži izbor za NIN-ovu nagradu, ili zbirka priča „Divlja kapela i druge priče", ali nabrajati celokupno njegovo stvaralaštvo zauzelo bi previše mesta. Njegov blog „Cult of Ghoul" je mesto okupljanja za sve strastvene ljubitelje horor žanra, a ove godine je ponovo nominovan za svetsku nagradu „Rondo Hatton Classic Horror Award", koju je inače osvojio već prethodne godine za najbolji članak o hororu.“

            Ja sam vrlo zadovoljan kako je ovaj razgovor od puna 2,5 sata ispao: mislim da je unikatno opušten, vickast a istovremeno ozbiljan, informativan kako za ogrezle fanove tako i za buduće inicijante u horor, i zaista ga vredi pogledati/poslušati, bez obzira da li moje aktivnosti pratite već četvrt veka, 10-15 godina, ili ste juče prvi put čuli za mene, Orfelin, Ghoul Press…

Inače, imate na mom blogu već desetine linkova za razne moje intervjue, TV gostovanja, u trajanju od 10-30 minuta, ali ovaj u „Agelastu“ nije „tek još jedan u nizu“, iz više razloga. Pre svega zbog tog maratonskog trajanja, koje priču čini opuštenijom, jer ne moram da u što kraće vreme sabijem što više informacija i epp-a. Pored toga, ono pruža priliku da se detaljnije, šire i dublje zaista ČUJE i upozna osoba, da se razotkrije i ona, i tema o kojoj govori, na način koji svedeni TV ili radio prilog prosto ne dopuštaju, jer tamo sve mora da bude No Time Tolouse! Wham-Bam-Thank-You-Ma’m!

Zatim, moram naglasiti, ovaj je razgovor poseban i zbog voditelja: najčešće, silom prilika, intervjue dajem novinarima koji o hororu nemaju ni najblažeg pojma (kao ni o mojim knjigama, koje jedva ako su prelistali), pa postavljaju najprostodušnija pitanja i izbacuju najprostodušnije komentare, a razgovor je onda nužno srozan time. Za razliku od njih, Galeb ima elementarnu predispoziciju u vidu činjenice da je studirao svetsku književnost, a ne novinarstvo, prava ili ništa, kao mnogi „novinari“, ali i to da je prirodno inteligentan i duhovit i stalno budan (tokom snimanja), plus – da se pripremio za razgovor daleko temeljitije od novinara koji imaju pred sobom na papiru isprintano nekoliko pasusa skinutih sa neta, i moju knjigu koju su prelistali par minuta pred uključenje kamera.

Širok je raspon tema koje smo pokrili u ovom razgovoru, od horora uopšte, kako je i zašto nastao (pre svega u književnosti, mada govori se i o filmovima), šta ga posebnim čini, koji su najbolji pisci, zašto su baš E. A. Po i H. F. Lavkraft tako značajni, koji su savremeni inostrani pisci najbolji, ima li horora u Srbiji i kakav je domaći, te naravno i ponešto o mojim zlodelima, a naročito o najnovijim ZADUŠNICAMA…

            Zato, da ne dužim dalje – evo linka, pogledajte, podržite ovaj vredan i kvalitetan podkast, pa napišite u komentarima kako vam se ovo čini.

Evo mog gostavanja u „Agelastu“ na ovom linku, da ga gledate na Jutjubu ako kliknete UPRAVO OVDE.         

 

 P.S. A ako vam je malo 2,5 sata moje priče o hororu i hoćete da lepo zaokružite na puna TRI sata, evo vam još pola sata moje najnovije žvake – ovog puta za RADIO BEOGRAD 2, i emisiju „Gutenbergov odgovor“ koju uređuje i vodi Saša Ćirić! Emitovana je 8. marta, na dan uoči Zadušnica, i pretežna tema je – moj roman ZADUŠNICE! O njemu kod g. Ćirića imate savršenu dopunu i detaljniju elaboraciju.

Poslušajte me, u drugoj polovini ove jednočasovne emisije, počev negde oko 30-og minuta, OVDE:

https://www.rts.rs/radio/radio-beograd-2/5382611/aperkat-na-zadusnice.html


12 коментара:

  1. Upravo sam odgledao Agelast, inace ne volim ovaj podcast jer mi je Galeb antipatican i povrsan ( gledao sam samo goste iz sveta punk muzike ) ali sad za divno cudo mi nije smetao. Pripremio se za razgovor, upoznat je sa hororom taman dovoljno da Dejan dobije dobru uvertiru za detaljno objasnjenje i sto je meni najbitnije tokom razgovora uslo se u samu unutrasnjost i sustinu horora .

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo mu bre dođe kao Balkan Info popularno, gde obrazovni inženjeri, doktori i geopolitičari pričaju o smaku sveta koji nikako da se desi. Kao projekat Agoraphobic Wolf radio drama ili poboljšani Baba Jaga yt kanal. Poslušaću.

    Poslušajte ovo dok čitate
    https://youtu.be/hRiuHqPSqWs?si=lxSd3GbY8tyxYmNR

    ОдговориИзбриши
  3. S obzirom da je ovo jedan vid promocije koji je danas jako popularan, zanima me jel bilo nekih novih narudzbina za knjige od kada je podcast okacen? Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. učinak je primetan na više nivoa: 50-ak novih pratilaca na instagramu, povećana poseta blogu, više fb zahteva za prijateljstvo, 3-4 osobe koje rade nešto vezano za horor javile mi se radi neke vrste saradnje... sad, prodaja nije spektakularno skočila, ali jeste primetno veća od proseka. više će ovo biti slowburn nego skokovit efekat. što je i bolje...

      Избриши
  4. Odličan intervju sa Ćirićem, super pitanja, još bolji odgovori!
    Jedan od tvojih najboljih intervjua, bar od onoga što sam čuo.
    A nin je mogao da ima malo više muda, da gurne roman još napred, ali dobro....možda sledeći put

    ОдговориИзбриши
  5. Vidim da je izasao Late Night with the Devil, nazalost nisam u mogucnosti da ga gledam trenutno.
    Deluje bas zanimljivo, barem ambijent, 70-te, Grainy camera.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja ću da ga pogledam, pa ću da ti prepričam ♥

      Избриши
    2. Hah, nema potrebe za prepricavanjem

      Избриши
    3. a gde si ti, alexa, video da je "izasao Late Night with the Devil?" gde mislite da ga gledate vi koji niste u USA i ne možete ga uvatiti u bioskopu? ja koliko vidim nema ga na netu.

      Избриши
  6. Haha, a nije.
    Video neki clanak, na IMDb-u vidim ima oko 1000 ocena, pa sam pretpostavio da je dostupan i sirim masama.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. neozbiljno je tako širiti glasine, i to ovde, gde se govori samo istina...

      Избриши
    2. "Nazalost nisam u mogucnosti da ga gledam trenutno". Zaboravio je da doda - "a niste ni vi." :)

      Избриши