четвртак, 6. март 2025.

Dejan Ognjanović PONOVO nominovan za Rondo Hatton nagradu!

 Dragi moji, u ovim danima haosa i neizvesnosti, ali i probuđene nade da možda ipak i uprkos svemu dolaze bolji dani, imam vam kazati nekoliko lepih vesti. Počeću od ove: PONOVO sam nominovan za Rondo Hatton Classic Horror Award! Evo, da se načas prebacim u „objektivni“ modus prikladan za VESTI.

Dejan Ognjanović, pisac, kritičar, urednik i prevodilac iz Srbije, po peti put je nominovan za Rondo Haton nagradu za klasični horor (Rondo Hatton Classic Horror Award). To je jedna od najprestižnijih nagrada u oblasti horora, a dodeljuju je horor fanovi, glasanjem (o tome kako i gde – videti malo ispod). I ovog puta nominovan je u kategoriji NAJBOLJI ČLANAK (BEST ARTICLE). Ova, kao i sve druge nominacije, tiče se izbora najboljih među onim što je objavljeno prethodne, dakle 2024. godine. 

Ovog puta Ognjanović je nominovan za članak „Dawn of the Women“ (RUE MORGUE  br. 219), posvećen ženama rediteljima horora, čiji dobar deo zapravo čine detaljni razgovori sa Hajdi Hanikat, autorkom knjige o horor režiserkama (Heidi Honeycutt, I Spit on Your Celluloid: The History of Women Directing Horror Movies) i sa jednom od najpoznatijih horor-rediteljki, Meri Lambert, znanoj po filmu Groblje kućnih ljubimaca (Mary Lambert, Pet Sematary,1989).

Nagrada Rondo Hatton se dodeljuje za doprinos proučavanju i popularizaciji klasičnih dela horora. Ovo priznanje postoji od 2002. godine, a dodeljuje se nakon glasanja na kome učešće mogu uzeti svi ljubitelji horora. Svaki od predloženih kandidata nominovan je zbog naročito značajnog rada ili dostignuća u prethodnoj godini.

Početkom 2016. Ognjanović je zavredio nominaciju za Rondo Haton nagradu obimnim tematom o Hauardu Filipsu Lavkraftu, koji je objavljen u magazinu Rue Morgue br. 161, iz novembra 2015. godine. U nominaciji stoji: „In three articles, including an expert roundtable, H.P. Lovecraft’s work is invoked anew.” Članak pod naslovom „The Greatest Old One“ napisan je povodom 125 godina od rođenja Lavkrafta, a na kraju glasanja našao se u najužem izboru (tri naslova) u toj kategoriji.

Zatim, 2017.  godine Ognjanović je nominovan za Rue Morgue temat o 200 godina Frankenštajna iz broja 171, koji čine tri povezana eseja: „Madness, Myth and the Modern Prometheus“, „Endowed by Lightning“ i “Curse of Creation”. I tom prilikom je ušao u najuži krug (HONORABLE MENTIONS), ali nagradu nije dobio.

A onda, nakon kraće pauze u nominacijama, Dejan Ognjanović je 2023. godine dobio Rondo Haton Nagradu za Klasični Horor (Rondo Hatton Classic Horror Award), u kategoriji Najbolji članak. Ognjanović je nagrađen za članak „Hex of the Century“,’ objavljen u vodećem svetskom horor magazinu RUE MORGUE br. 205. Taj članak možete pročitati OVDE.

I u 2024. bio je nominovan za RONDO HATTON nagradu, za članak povodom 100 godina WEIRD TALES magazina, koji je objavljen u RUE MORGUE magazinu br. 210. Na kraju glasanja našao se među „Honourable mentions“, dakle u najužem izboru.

I tako dolazimo i do pete nominacije, za članak „Dawn of the Women“. Ako ste ga već pročitali u magazinu RUE MORGUE, ili ako mi verujete na neviđeno, možete za njega glasati već sada. Ako biste ipak da prvo pročitate – okačiću ga na blog uskoro.

Ako podržavate ovo što Ognjanović radi, možete i vi poslati svoje glasove – vrlo je jednostavno i ne treba mnogo ni napora ni vremena.

Iako se nagrada dodeljuje u više od 20 kategorija, organizatori napominju da nije neophodno glasati u svakoj od njih. Možete da glasate u 2, 3, 5, 10, ili u samo jednoj!

Izbor svih nominacija nalazi se OVDE, pa odaberite sami, iskopirajte favorite u mejl i pošaljite na adresu taraco@aol.com.

Glasanje traje do 20. aprila.

 

Evo, recimo, za šta sam ja glasao (nemojte baš sve da prepišete od mene kad budete glasali):

 

1) BEST FILM OF 2024

— TERRIFIER 3

3) BEST BLU-RAY OF 2024:

— CEMETERY MAN (DELLAMORTE DELLAMORE) (1994; Severin)

4) BEST BLU-RAY COLLECTION

— ALL THE HAUNTS BE OURS: A Compendium of Folk Horror, Volume 2 (Severin). Twenty-four more folk horror rarities on 13 discs, curated again by Kier-La Janisse.

5) BEST RESTORATION OR UPGRADE

—THE SAVAGE HUNT OF KING STAKH (1980; Deaf Crocodile, Diaboilik). Extended first U.S. cut of Russian folk horror.

 

6) BEST DVD EXTRAS
— CEMETERY MAN (1994; Severin) New interviews with director Michele Soavi and screenwriter Gianni Romali. 
 
7) FAVORITE COMMENTATOR OF 2024 (Below is only a representative sample; feel free to WRITE IN your favorite).
— Kim Newman, Stephen Jones (Cat and the Canary; Creature with Blue Hand; Hellraiser I, II, III, and with Peter Atkins, IV)

8 ) BEST INDEPENDENT/STREAMING FILM

— RED ROOMS, directed by Pascal Plante. Murder stalks the secret world of torture websites. See trailer here


11) BOOK OF THE YEAR (non-fiction; you can vote for two)

— THE DE PALMA DECADE: Redefining Cinema with Doubles, Voyeurs, and Psychic Teens, by Laurent Bouzereau (Running Press Adult, hardcover. 320 pages, $22.30). From Sisters to Blow Out, De Palma’s seven films of the 70s that helped change the terror industry.

 

— I SPIT ON YOUR CELLULOID: The History of Women Directing Horror Films, by Heidi Honeycutt (Headpress, softcover, 464 pages, $27.45). The long neglected role of female talent behind films of the fantastic.

13) Best Magazine of 2024
— Rue Morgue

14) BEST ARTICLE (You can pick two)

— ‘Dawn of the Women,’ by Dejan Ognjanovic, RUE MORGUE #219. Women directors often see horror in whole new ways.

 

— ‘Making of The Devil Rides Out,’ by Bruce G. Hallenbeck, and ‘Richard Matheson Script Analysis’ by Constantine Nasr, LITTLE SHOPPE OF HORRORS #50. Inside the controversial Hammer film.

15) BEST INTERVIEW

— Nosferatu director Robert Eggers by Andrea Subissati, RUE MORGUE #22

 

16) BEST COLUMN
— It Came from Bowen’s Basement, John Bowen, RUE MORGUE


17) BEST COVER

Little Shoppe of Horrors #51
by Jeff Preston

 

18) BEST WEBSITE
— Bloody Disgusting Tracking the latest across all horror platforms.

 

22) BEST GRAPHIC ARTS PRESENTATION

— VIDEOTAPES FROM HELL: A Visual History of Cult, Collectible, and Crazy Video Covers, edited by Stephen Jones.

P.S. Najavio sam pre nekoliko dana na Fejsbuku da imam neku veoma lepu vest da objavim. Ova ovde jeste lepa, ali ovo nije ta veća i važnija koju imam na umu. O njoj, uskoro…


Нема коментара:

Постави коментар