***
3+
Kako i koliko će da vam
legne HEREDITARY (upravo igra u
našim bioskopima kao NASLEĐENO ZLO) zavisi od očekivanja s kojima mu prilazite,
i od strogosti kriterijuma, te izgrađenog ukusa koji imate – ili nemate.
Odnosno, u poređenju sa konvencionalnim funhouse spookshow mejnstrim horor drekom
(KONJURING
i slično), a naročito u poređenju sa onim što se danas izdaje za „pametno“ (ANIHILACIJA
ZDRAVOG RAZUMA, NE SMEŠ
PRDNUT' i slično), HEREDITARY
je za klasu ili dve iznad, pa će gledaocima smorenim konvencijama prve i
glupostima druge grupacije ovaj film delovati kao dašak svežeg (ili barem:
svežijeg) vazduha; i on to jeste.
Dakle, zavisno od toga
koliko nisko postavite svoju lestvicu, ovo vam može delovati i kao nepatvoreno
remek-delo kakvim ga horror-press i deo fandoma ovih dana naduvavaju. Ali ja
velim: čuvajte se poređenja sa EXORCISTOM i drugim masterpisovima! Koji je bre
kurac ljudima/“kritičarima“ danas da se ne mogu više izražavati bez hiperbole i
svaki iole natprosečan film smesta porede sa besprekorno savršenim klasicima?!
Takav hajp, što se mene tiče, može biti samo kontraproduktivan, jer HEREDITARY, uprkos određenih nespornih
kvaliteta, poseduje i ozbiljne nedostatke koji verziranom i istančanom gledaocu
sreću (i užitak) kvare.
Ono što svakako nije sporno
jeste: da on, i takav, spada u gornji dom današnje horor ponude i sigurno će mi
biti u top-5 ove godine; da dilema oko toga „dal da gledam u bioskopu il da
čekam curenje na net“ ne sme da postoji (naravno
da ovo vredi overiti u bioskopu!); i
da su referentne tačke u novijoj produkciji u čijim okvirima valja i HEREDITARY posmatrati filmovi kao što
su THE WITCH
i KILLING
OF THE SACRED DEER.
Otkud sad SVETI JELEN u
ovoj čorbi, pitate se?
On je tu zbog toga što, isto
kao i JELEN, i HEREDITARY neskriveno,
čak paradirajući time, baštini kjubrikovski horor – ili, preciznije, Poor Man's
Kubrick (ili, strože, kako mali Đokica doživljava Kjubrika; ili, najstrože –
Kubrick for Dummies).
Tu je prenaglašeni
set-dizajn, scenografija koja u sebe kao u lepo ukrašenu kutijicu zatvara
junake, simetrično raspoređene u kadru, kao lutkice u kući lutaka – što je i
dramski naglašeno kroz vokaciju mame (Toni Kolet) u filmu, koja gradi
minijaturne sobice i kućice i od toga izdržava familiju (!). Inače, film nam ne
kazuje čime se bavi takođe dobrostojeći otac (Gabrijel Birn) iako ništa ne
ukazuje da je on samo prizetko; dapače, on kao lik scenaristu i reditelja
uopšte nije zanimao i vrlo je nedorađen.
Tu je i prenaglašeno
korišćenje spore, minimalističke, atonalne muzike, ili nemuzike, odnosno
pretećih, dubokih audio-dronova – s čime se malkice prećeralo (više nego u
JELENU), jer se time na realtivno jeftin i lagan način kreira preteći i
opresivni mood. Lazy! Pravljenje toga, u hororu, zahteva malo pametniju i
razrađeniju strategiju od dugih kadrova, sporog kretanja kamere i
BRRRRR-DOMMMMM zvukova na saundtreku. Eno, pogledajte u ŠAJNINGU gde je GENIJE
to radio; to, i mnogo toga drugog, pride. You
can't touch this!
Dobro to, ali kakve sad pa HEREDITARY veze ima sa VEŠTICOM koja se
dešava pre četiri veka, u divljini tek nešto malo naseljene Amerike?
Ima veze, zbog toga što i
ovde na delu imamo malo bolje nego inače izučenu folklorno-okultnu zaleđinu
fabule radnje, te satanizam u srži porodice koji cilja na nejač, tj. tinejdžere.
Ima veze, još i više, zato
što se, baš kao i VEŠTICA, i NASLEĐENO ZLO tokom 4/5 trajanja pretvara da je
arty porodična drama koja se klacka između „dal je natprirodna il je
psihološka“, samo da bi pred kraj devoluirala u petparačku priču koja maltene
negira idejne i psihološke konotacije onoga što je kulminaciji prethodilo. U
VEŠTICI je ovo malko blaže, a u ZLU je nešto naglašenije kao problem.
Šta HEREDITARY ima na pameti? Ako je verovati reditelju, Ariju Asteru
(debitantu koji obećava), ovo je film koji se bavi procesom tugovanja. OŽALOŠĆENA PORODICA: THE HORROR MOVIE.
Moglo bi se, nešto tačnije,
reći da ovaj film za porodičnu ožalošćenost radi ono što je za razvod uradio
THE BROOD. S tom razlikom što je potonji do kraja konsekventan, što sve vreme
na umu ima i žanr i idejne konotacije, inteligentno prepletene, pa tako i u
sasvim doslednom i emotivno pregnantnom završetku, da ne kažem twistu, u
poslednjoj sceni, koja je savršeno logičan rezultat onoga što joj je
prethodilo.
To se ne može reći za HEREDITARY.
Ovde već zalazim u
teritoriju SPOJLERA, pa zacrnjena slova ne čitati dok film ne odgledati!
HEREDITARY tokom većeg dela trajanja zaista deluje kao teška
drama o teškoj temi koju gledljivom čini samo žanrifikacija, inače bi bila
nesnosno mračna i patetična; a isto važi i za THE BROOD. I ovde, kao i kod
Kronija, emocionalno (i umno) žešće načeta žena (majka!) seje svoje duševno
crnilo na porodicu koja počinje da korodira iznutra, a pritom, naravno, đeca
ponajviše pate i stradaju.
Sve do kraja, film se
poigrava s tim „dal je ova luda il se te đavolije stvarno događaju“. To radi
sasvim solidno. Ne vrhunski: nije ovo Polanski, nije ovo ROZMARINA BEBA (šta
god vam govorili površniji „kritičari“ koji će potpisati svaku preteranu
budalaštinu, samo da ih citiraju na plakatu), nema ovde ni te suptilnosti ni te
ironije, pa ni tog feminizma. Dapače,
neko dokoniji od mene bi mogao tvrditi i ilustrovati tezu da se ovde ozbiljno
koketira maltene sa jednom dozom mizoginije (žene-majke su krive za sve zlo;
žensko telo nepodesno za demona – traži se muško, itd).
A na kraju – jebi ga!
Silazimo u palp, bacamo u kantu priču o ožalošćenoj familiji i destruktivnoj sili
neumerenog tugovanja, i prelazimo na nešto
sasvim drugačije i s tim nepovezano: bez trunke ironije tretiran je plot
grupice satanista da inkarniraju Paimona, jednog od 9
prinčeva Pakla (po srednjevekovnim verovanjima: vidi kod Kolina de Plansija u Rečniku Pakla) u ljudsko telo kako bi im
dao The Usual Crap (slavu, moć, pare, kontrolu, ovo ono).
Kakve to veze ima s mrtvom
babom? Je li Paimon bio u njoj? Kako i zašto u njoj? Je li prešao u curicu? Kako
i zašto u nju? Što bi prelazio, onda, u maminog sina, a ne u bilo koje drugo
muško? Ako tu ima neka tajna porodična veza – nije nam to rečeno. A koliko je
(ne)svesna sveg tog plota mama (Kolet)? Deluje kao da je prilično-do-sasvim
nesvesna – ali ako je tako, onda se gubi konotacija intencionalnosti i sve se
svodi na twist radi twista i paranoju „viđ šta nam rade ovi spolja“ umesto
„sami smo krivi za svoja sranja“. Plus, njena „nesvest“ je samo plot gimik da
bi se napravio twist, ali nije dramski i idejno opravdana, jer svi ostali u
ovom plotu ZNAJU šta rade i zašto (čak i curica!), a jedino ona ima „fuge“ kad
nije svesna što čini.
Plus, ZAŠTO bi se jedan
Princ Pakla uopšte zarobljavao u bubljičavo-dlakavom telu nekog cigolikog
tinejdžera? Zar ne može da svojim debelim i golim matorim obožavaocima (zašto
samo takvim? neko je bez razmišljanja prepisivao Polanskog!) udovoljava željama
u svom „prirodnom“ obliku momka koji jaše na kamili (ah, te tupave
srednjevekovne budalaštine, kad se nekritički prepisuju i prenose u 21. vek,
jebale ih one i kamila na kojoj su dojahali!), umesto iz tela Alexa Wolffa
koji, čak i na samom kraju, kad je Paimon najzad, navodno, inkarniran u njemu –
i dalje deluje katatonično-lobotomizovano zbunjeno! Zašto? Zato!
Da ne ulazim u druge rupe i
probleme sitnije prirode, tipa: ne bi li mrtva baba na tavanu odavno zasmrđela
celu kuću, umesto što truli gore neprimećena i nenanjušena danima i nedeljama? Pa jebote, mrtva mačka bi se osetila sa tavana
posle dan-dva, a kamoli 80 kila pokvarenog, crvljivog ljudskog mesa!
Da se razumemo: ima u ovom
(predugačkom!) filmu finih scena i kadrova i atmosfere, dobar je taj ugođaj
vrlo crne drame i totalnog neizbežnog usuda koji sve prožima, kao i pregnantna
implikacija porodičnog nasleđa-usuda što kroz gene dopire (vrlo lavkraftovski!)
– mada kraj negira gene i pokazuje da je društvo krivo (koven!) a ne priroda
(geni/familija) – a i te završne scene nekonvencionalno su inscenirane, sadrže
neke morbidne i lepe prizore i imaju retko viđenu intonaciju slavljenja
trijumfa Zla (kao npr. završetak dragog mi hororčića ASMODEXIA),
naročito za jedan američki film (mada niški bioskop Vilin grad uporno tvrdi da je ovo došlo iz Perua)!
Dakle, HEREDITARY je prijatno gledalačko horor iskustvo, i bilo bi još
jače da je film kraći bar za 10ak minuta, a da je horor imaginacija bogatija. Scene
strave i prikazani fenomeni su prečesto deža vi, a naročito cheesy budalaštine
oko spiritizma i prizivanja duhova; kad iz one sveće sukne plamen udalj, kao u
EXORCISTU, to je baš bio momenat kad sam bio na ivici da reditelju opsujem
mater! Daj jebote smisli nešto originalnije od toga!
Film bi bio još bolji, tj.
smisleniji i potentniji da nije tog sumnjivog B-movie raspleta koji bi bolje
stajao nekom drugom filmu, koji se nije dotad pretvarao da je kvaziduboka
dramurda, i još bio prilično ubedljiv u tome, na momente – osim kad sklizne u
infodump-patetiku na grupnoj sesiji ožalošćenih, ili kad keva pukne za večerom
povodom ionako zaista neobjašnjivo imbecilnog ponašanja svog sina.
Ipak, evidentan je trud da
se bude (nešto malo) drugačiji kao i talenat da se to postigne, pa je stoga
lepo znati da Aster već planira novi horor, ali šteta je što tvrdi da će mu to
biti i poslednji, barem zadugo, jer posle toga hoće da radi mjuzikle i svašta
nešto drugo. OK, daj šta daš...
Zbog odlične vizuelnosti
(koja zahteva i gledanje na velikom ekranu zbog boljeg zapažanja sitnih detalja
koje monitor ne trpi) i dizajna zvuka te sporadične, tihe, nebombastične a
odlične muzike – ovo obavezno gledati u bioskopu!
PS: Što se tiče finesa u ocenama u kontekstualizacije ovog filma sa donekle srodnima u zadnje vreme - blagu prednost ipak dajem VEŠTICI jer je konzistentnije zaokružena, originalnije koncipirana i izvedena, sa nešto memorabilnijom ikonografijom i set-pisovima, jer je kondenzovanija tj. s manje praznog hoda i poziranja, i sa manje sira (cheese) za kojim se ovde u ničim izazvanim spiritističkim momentima poseže (spiritizam i satanizam - prilično glupa kombinacija!). Takođe je scenario VEŠTICE nešto čvršći a dijalozi bolji, kao i gluma. Uglavnom su nijanse u pitanju, ali kad se te nijanse ovde-onde nakupe, šnjur za mene ipak nosi VEŠTICA. Pa makar i za jednu crnu jarčevu dlaku.
PS: Što se tiče finesa u ocenama u kontekstualizacije ovog filma sa donekle srodnima u zadnje vreme - blagu prednost ipak dajem VEŠTICI jer je konzistentnije zaokružena, originalnije koncipirana i izvedena, sa nešto memorabilnijom ikonografijom i set-pisovima, jer je kondenzovanija tj. s manje praznog hoda i poziranja, i sa manje sira (cheese) za kojim se ovde u ničim izazvanim spiritističkim momentima poseže (spiritizam i satanizam - prilično glupa kombinacija!). Takođe je scenario VEŠTICE nešto čvršći a dijalozi bolji, kao i gluma. Uglavnom su nijanse u pitanju, ali kad se te nijanse ovde-onde nakupe, šnjur za mene ipak nosi VEŠTICA. Pa makar i za jednu crnu jarčevu dlaku.
moram tek da gu pogledam ali vec mi se ne svidja zbrckano lice ruznog demonskog deteta, koje publici telegrafira OMEN, ili EXORCIST, kao i marketing-kasting ruznjikave kolete, koja po definiciji mora da igra histericne bipolarne majke, dok manipulisanje ljuckim strahom od nasledjivanja mentalne bolesti moze da ispadne strasno vulgarno i neumesno ako se ne uradi ekstremno pazljivo
ОдговориИзбришиako se vec iz groba priziva kjubrik, onda je trebalo nauciti i njegovu najbitniju lekciju, da nedoreceno, nevidljivo, neartikulisano i misticno prizivaju najvecu stravu
namerno nisam čito rivjue ovog filma, osim u varajetiju, čim je bio prikazan na sandensu, jer sam se čuvao spojlera (što i vama preporučujem!). sad tek vidim da je, na moje prijatno iznenađenje, mark kermoud tačno to evaluirao, i iz sličnih razloga kao ja ostao relativno suzdržan: https://www.theguardian.com/film/2018/jun/17/hereditary-review-mark-kermode-horror-toni-collette-gabriel-byrne
ОдговориИзбришиDa, sada pravac bioskop. Meni je od prvih trejlera delovao obećavajuće. Da se ne ponavljamo po sto puta, ali teško da će se u dogledno vreme pojaviti film koji će parirati referentnima koje uvek pominješ. Preostaje nam samo da se nadamo nekom novom masterpisu, pošto svetski hvaljeni današnji filmovi ne mogu da dosegnu visoko podignutu lestvicu od pre nekoliko decenija. A Tiho mesto je daaaleko od onih sa kojima ga upoređuju; svi osim tebe.
ОдговориИзбришиJe li ovo neki porodicni lobi opet?
ОдговориИзбришиzapravo, suprajzingli, NIJE! porodica je ovde PAKAO a NE oaza, azil, SPAS, rešenje svih problema i uteha svih boli. za razliku od KONJURING bulšita, recimo.
ОдговориИзбришиKonacno izasao The Endless od Moorheada i Bensona, koji je meni licno bio najocekivaniji zanrovski film godine i nije razocarao. Videcemo kakav je Hereditary...
ОдговориИзбришиGledah malopre The Haunted 1991 TV film sa demonom koji opseda kucu i sali mi stravu malo,nije los kad se gleda u mraku...
ОдговориИзбришиScena sa onom strob masinom u Egzorcist 2 je najjaca gradacija strave ikada,jebote kad sam bio popalio sva svetla te noci u kuci.
ОдговориИзбришиThe Endless = BESKRAJNO SMARANJE. snažno me razočarao i naveo da im preispitam i prvenac. bojim da je to duet praznoglavih hipster-pozera.
ОдговориИзбришиPrvenac si im odavno preispitao:
ОдговориИзбришиResolution (2012), ocena 3+
Prvenac sam im odavno ispitao; a sad je vreme da ga, u svetlu zadnja dva treša, preispitam!
ОдговориИзбришиOve godine se oseti manji pomak sto se tice horora u odnosu na prethodne godine a jos nas ocekuju the house that jack built,suspiria a mozda bude nesto i od hagazuss-e ☺
ОдговориИзбришиhagazusa je 2+ (gledo sma preko veze tj preko ru morga), ali luka i fon trir će sigurno da deliveruju filmove sa jakim šansama da prebace sadašnju granicu od 3+!
ОдговориИзбришиmoram priznati da je tetkov trejler za Suspiriu superlativan - iz svakog kadra CEDI se zlo, a tilda je naprosto neodoljiva lezbi-sila, muzika fenomenalna
ОдговориИзбришиuzgred budi receno na IMAGINE je pobedio onaj talijanski film koji nis teo da gledas
kad bude izašla nova suspirija, svi vi koji ste dosad kenjali o luki i njegovim filmovima i o ovom rimejku ima da izedete sva ta govna koaj ste izasrali! javlja mi se da suspiria neće biti ispod 4- ni u ludilu, a ko zna, možda bude i nešto jače... koji italo nisam teo gledat?
ОдговориИзбришиZanimljivija je ponuda ove godine nego ranije vec imamo novembar i hereditary interesantan je i a quiet place cak i incident in ghostland ima nekih kvaliteta oseti se teznja filmmejkera da prave originalne horore i to danas treba postovati nadam se da ce se nastaviti ovaj kontinuitet horora koji zele ponuditi nesto drugacije
ОдговориИзбришиThe Place (Paolo Genovese - Italy 2017)
ОдговориИзбришиThe jury for Méliès d’argent for best European fantastic feature film: Olivia Lonsdale, Ype Driessen and Dandyano Zentveld.
The jury report: The Place looks into human desires, in which needs on the surface offer only a glimpse of the desires deep below. Besides fantastic acting and brilliant dialogues, it’s the way the lives of the people are inseparable that endures. Daring and grand in scale, but intimate and personal in execution, this film shows that in this world no act is left without consequences and that there’s always someone else paying the price for our desires. In The Place, the absurd becomes normal and the impossible plausible. The credit for that fully goes to director Paolo Genovese.
ima da izedete sva ta govna koaj ste izasrali!
ОдговориИзбришиStani malo KUD SI NAVRO. Tetak tek treba da pokaze i dokaze da u njemu ima nesto vise od sublimnog pusenja kurca i breskvi punjenih spermom. U principu dajem mu sansu, jer ovaj trejler pokazuje da se tetak i spreda i otpozadi dobro podmazao.
Ako hocete mozete ovo da pogledate star je https://m.imdb.com/title/tt0275773/
ОдговориИзбришиu stvari vaginalni vetrovi su tako jaki i zli u trejleru, da tetkov kastracioni strah prosto NEMO VRISTI iz sliku
ОдговориИзбришиnikolse, prosto ne znam da li je odvratnija tvoja patološka mizoginija (sa celim edipalnim paketom uz nju koji nosiš) ili način na koji je projektuješ na nedužne bajstendere. that said, kao što već odavno negde drugde rekoh, biće zabavno videti kako jedan gay man razotkriva, ogoljava (i pojačava? nekritički??) implicitnu mizoginiju ili barem muški šovinizam hetero-pedo-arđenta iz suspirije.
ОдговориИзбришиpa vec iz trejlera se vidi da se tetak oseca ko kod kuce medju ZENETINAMA, a 'razotkrivanje mizoginije' bice sigurno odlican izgovor da iznova IZBEGNE KASTRACIJU
ОдговориИзбришиvreme je da polako napustis taj otrcani recnik sezdesetosmaskog marksizma - mizoginija, homofobija, sovinizam i seksizam - ulazimo u putin-trampovsku eru apsolutne vladavine Kurca
... i ne znam KUJ se to nasro o ardjentovoj mizoginji; verovatno neprivlacne debelguze profesorke sa Akademije za Okultne Lezbi Nauke iz Berkli. U Suspiriji junakinja je ne samo lepa nego i pametna i senzibilna, i u stvari jedini lik koji bi se mogao konstruisati kao mizogino osmisljen je ista ta profesorka sa Okultnih Lezbi Nauka iz Berkli, ali lezbosi ce uvek naci bilo kakav izgovor da sibaju i ponizavaju Falus.
ОдговориИзбришиako tetak voli tetke poput tebe i sa njima se najkomotnije oseća, otkud mu onda strah od kastracije? ko će da ga kastrira? tetkica poput tebe? čime? njenim pretpotopskim tomovima lakana i ostalih drkađon-debila?
ОдговориИзбришиne tetke poput mene, ne KRIVOTVORI moj iskaz, nego ZENETINE sa TVOG Odseka Can't Get A Date na Berklijevkom Univerziteu za Vaginalne Diskuse, a la Tilda Svinton, mada je mislim da bi tetak digo noge uvis i Aziji Ardjento
ОдговориИзбришиPreciznije
ОдговориИзбришиUniversity of Berkeley, CA
Department of Occult Lesbian Sciences
Major:
Post-Colonial Castration and Sissification Strategies for Gay and Lesbian Men
Minor:
Post-patriarchal dating for fat transgender women
Ako neko moze dogurati do 4- i vise to su sigurno the house that jack built i suspiria ☺
ОдговориИзбришиTreba Guljov sistem ocenjivanja jos prevesti na inche, ali ja mislim da Luka sigurno moze da primi 9+, za Larsa nisam siguran; on se nesto stiso u poslednje vreme
ОдговориИзбришиGhost Stories su dostupni na torentz
ОдговориИзбришиispostavlja se da je pisac Suspedofilije izvesni drug Kajganic, ne zna se da li je gluplje ime ili dela koja je napisao, npr Invasion, ili ona serija sa belim medjedom na Arktiku. Sumnjam da ce od Suspedofilije ispasti nesto, osim lepo uslikane pedo-fantazije
ОдговориИзбришиdeni evo i tebi jedna preporuka:
ОдговориИзбришиhttps://i.imgur.com/ZYsn4q1.jpg
deni je mazohistička tetka: namerno lupeta po netu kako bi joj zatim neko isprašio guzu (mada, lupetanje joj prirodno nailazi pa i ne mora mnogo da se trudi)! elem, sasvim je nebitno ko je piso novu suspiriju, mogo je i dimitrije vojnov da je piše, nebitno: TAJ film nimalo ne zavisi od scenarija. premisa je dovoljna, a ona je TU. dijalozi, motivacije, ovo ono - prc, koga zabole za to ako je tu ugođaj paklenog mraka i strave. a čini mi se da ga je luka prizvao vrlo uspešno.
ОдговориИзбришиjeste trejler doista priziva / ne znam da l bi reko paklenski mrak, ali priziva skoro opipljiv osecaj zlog prisustva
ОдговориИзбришиmada ni zlo nije dobra rec, nego NASTRANOST - ja mislim da tu lezi tetkov najveci talenat, tj on tu ide dublje od banalnih burzujskih perverzija koje prikazuje na nivou naracije
sto se mazohizma tice, samo mazohista i moze da podnese nivo beznadja koje covek trpi na ovoj Cele Kuli od Nihilizam
. dijalozi, motivacije, ovo ono - prc,
ОдговориИзбришиboze zar si takva BI KJURIOS KRAVA da ces Luki sve oprostiti samo zato da bi nosio Tildin chastity belt???
slušaj, tetka, imaš zvanično i ozbiljno gulovo upozorenje pred isključenje (TM): zauzdaj jezičinu da ti je gul ne bi zauzdavao. pa ti posle cvili do strazbura da ti se ovde ne poštuje tetkasto pravo na tetkanje i kokodakanje.
ОдговориИзбришиa to obaska boris se tu kao za neka kvir i gej prava i umetnicke domete, a meni pretis metodama inkvizicije
ОдговориИзбришиEj vidi ovo, KVIR KONFERENCIJA O DECIJA PRAVA U KRAGUJEVAC
ОдговориИзбришиhttp://www.mojklub.net/seksualizacija-dece-18-zadruga-srbijadaje-svoje-plodove-donji-ves-za-decu-na-kraljevackoj-pijaci/
tetka, mani se tabloida i prekini da svoju patologiju učitavaš u njihove 'vesti'. ove gaće očigledno nisu za decu, a i da jesu - kakve to veze ima s bilo čime ovde na blogu? počinješ da me nerviraš, pa ću ako nastaviš s ovim bljuvotinama, početi da ti brišem komentare ovog nivoa debilnosti.
ОдговориИзбришиja sotirizujem dakle visokoestetizovanu pedofiliju kao sto je ona koju nalazimo u tetka, i vecem broju kurentnih transdzender produkcija, koje se bave posthumanom buducnoscu, a sve u pokusaju da ti objasnim da je to ipak pedofilija, to ce reci bolesno, ali ne na dobar nacin koji bi omogucio neku transformaciju duha i kulture
ОдговориИзбришиHEREDITARY - to je toliko profesionalno uradjeno da apsolutno ne dotice ama bas nijednu strunu srca mog, dakle totally fake
ОдговориИзбришиhttps://www.indiewire.com/2018/07/luca-guadagnino-quentin-tarantino-suspiria-reaction-1201980367/
ОдговориИзбришиizgleda da su se Tetak i Tarantino nasli u svom obozavanju Falusne Majke / ili da upotrebim berklijevski recnik, MIZOGINIJI pa su cak brisali jedna drugoj suze besprekornim svilenim talijanskim maramicama. Dobro zvuci, medjutim, ideja da se u horror ubaci melodrama.
ОдговориИзбришиkakvo lupetanje: da se "u horror ubaci melodrama"! UBACI! pa jebote, horor je ROĐEN IZ MELODRAME, i oduvek je s njom bio srođen, od gotske romanse i njenih finih svilenih maramica pa preko frankenštajna, poa, nadalje sve do danas.
ОдговориИзбришиProfesorka, sam Tetak je u navedenom tekstu rekao, da je njegov film horor, ali, TAKODJE, i melodrama, iz ove formulacije - melodrama ne sledi genericki iz horora ili obrnuto, nego je rec o ukrstanju; Tetak se mozda nije dobro izrazio, ali razumljivo je to, bio je tronut i uzbudjen.
ОдговориИзбришиTakodje, nisam siguran da melodrama moze da se poistoveti sa ili svede na gotsku romansu i sire gledano romantiku, s obzirom da ima i drugih vrsta melodrame, o tome da li je horor rodjen iz melodrame, vi svakako znate vise od mene.
Аутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиgledao sam i nije mi se dopao. ne pamtim više detalje, ispario mi je iz uma, mislim da sam mu dao 2+. čini mi se da je ispod kvazi-artsy tretmana ležala sasvim generička, plitka, nebitna priča.
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиHereditary je sada dostupan na netu za sve one koji nisu hteli da mrdnu guzicu do bioskopa!
ОдговориИзбришиdobar film trebao sam ga pogledati u bioskopu
ОдговориИзбришиSlazem se da je "vestica" bolji film i ima jako slicnu atmosferu i sve je mrtvo kao u igrica "dark souls 3". Zato mi se posebno svidja. Hereditary je super film, svidja mi se ta beda u porodici jer je sve iz nje proizaslo :)
ОдговориИзбришиNešto nije u redu sa tom decom još od početka,naime jedno liči na goluba a drugo je ciganče od roditelja Iraca
ОдговориИзбришиMarkus=Marks - ko ovo želi da razume mora da čita Marksovu pojeziju iz ranih dana.
ОдговориИзбришиGule, gledao li si Midsommara?
ОдговориИзбришиjesam. imaš rivju na blogu.
Избриши"Now a new study from GIGACalculator.com has confirmed that Hereditary is, scientifically speaking, the scariest film of all time.
ОдговориИзбришиTo do that, they asked 150 brave souls to watch a selection of noted horror films for the first time, while wearing a heart rate tracker to monitor their pulse.
All of the films shown were selected via a survey of 2,542 “gorehounds” who were asked to name the top 10 scariest horror films of all time."
Ovo moram da proverim svojim čulima.
Jason Clarke (Džon Konor/T-3000 u Terminaror Đenizisu) i klinka Čarli u Hereditary kao tatko i ćerka, pljunuti. Moro sam da izvikipedišem, al nisu.
ОдговориИзбришиŠto se tiče analize filma, sa svim se slažem. Retko da imam mentalnig vremena da posvetim filmu, te gledam na autopilot, uglavnog željan neke sočne scene ili vizuelnih efekata atmosferičnosti.