недеља, 3. октобар 2021.

NEKI NOVI HORORI

 

Šta sam u zadnjih par meseci gledo, a da bar malo pomena vredi? Evo, ukratko...

 

NO ONE GETS OUT ALIVE (2021)

**(*)

3-

Južnoamerikanska imigrantkinja se ilegalno doseli u jezivu gotsku kućerinu na obodu američanskog USA velegrada, i dok čeka lažne papire i trajnije zaposlenje, postaje žrtvom dvojice arijevski belih zlikovaca koji žrtvuju svoje nesluteće stanarke (Mexikanke, Rumunke itsl polusvet) južnoameričkom demonu smešnog izgleda u kutiji u podrumu, kojeg je njihov tatko iskopao u nekim majanskim ili astečkim ruševinama pre više od pola veka.

Lepo je ovo slikano, oku je prijatan gotski ugođaj, old school, i malo je veća pažnja na likovima i glumi, naročito glavne ženice, ali čemu sve to kad je storija toliko beslovesna?

Jer, šta je implikacija ovako iskonstruisane priče: gde god da (pokušaš da) pobegneš, ima da te sustigne demon iz te tvoje ispizdine, i to navođen rukama onih u čije si naručje pobegla kao u kolevku demokratije? Čisto sumnjam da su ovo imali na umu tvorci ovoga. Na mikro-planu, za isključeni mozak, ovo je gledljivo. Uzgred, rađeno po nekom romanu popularnog i ponegde-hvaljenog Adama Nevila. Pa, ovaj film teško da će raspršiti moju distancu i nezainteresovanost za njegova pisanija.

 

 

DON'T BREATHE 2 (2021)

**(*)

3-

Slepi manijak iz prvog dela sada je (anti)junak koji samo štiti svoj dom i svoju (usvojenu) ćerčicu od gomile topovskog mesa koje mu implauzibilnim povodom upada u kućerinu. No, koga je briga za plauzibilnost toga da jedan slepac sam samcit (pa makar bio i ex-marinac) uspe da skemba pe’-šes’ able-bodied iskusnih ubica i njihovu napujadnu džukelu – kad je to sve dovoljno fino inscenirano da, zabavnim set-pisovima jurnjave, skrivanja, prikradanja, makljaže i masakriranja, sasvim fino drži pažnju? Kuriozitet: snimano većim delom u Beogradu, mada se to ne vidi, jer se 96% filma dešava u toj kući i njenoj (očigledno u studiju napravljenoj) avliji.

 

 

HOWLING VILLAGE (2019)

**(*)

3-

Šimizu, dokazano, ne ume da priča jednu linearnu priču, nego samo više njih, iseckano na parčiće i epizode. Tako i ovde: pratimo gomilu nepovezanih likova u njihovim pokušajima i uspesima da prodru u jedno pusto selo iza mračnog tunela, gde ih spopadaju neke mračne sile, dusi vidljivi i nevidljivi… Celina je klimava i kraj je slab, ali gledano na parče, na mikro-planu, ovde definitivno ima uspešno i originalno realizovanih horor scena i set-pisova, pa zato, ako ste gladni vintage J-horor vajba, ima toga ovde, na mahove. Ništa za legendu, ali ima za pod zub.

 

 

MEANDER (2020)

**(*)

3-/2+

Volim kad je naslov filma pošten! Ovo zaista jeste gomila vrludanja, bez glave i repa, i bez naročitog involviranja, dok pratimo kako se naša mlada zgodna junakinja provlači kroz nekakve metalne tunele i u njima, uvek za dlaku, izbegava razne vrste zamki koje bi htele da je upropaste. Brzo to postane repetitivno, rutinski i otuđujuće, osim ako vam nije dovoljan zamajac pitanje „Šta sve neće da izmisle?“ a svakako pomaže ako vam je potrebno malo šovinističko-ženoobjektivišućeg sadističkog uživanja dok gledate golišavo žensko čeljade kako dahće, brekće, znoji se, jauče pod naletima raznih opasnosti, ali pošto je to omoćeno ženče, ono svemu tome doakava… Girl power, bitches!

 

 

DEMONIC (2021)

*(*)

2-

Žali bože vremena i truda na ovu budalaštinu. Izvinite što ocenu ne obrazlažem, ali već sam milosrdno izbrisao iz mozga sve vezano za ovo nepočinstvo, osim krajnje gorkog i bljutavog ukusa koji mi je za gledanjem zaostao. Da se razumemo, meni je taj Blomkamp oduvek smrdeo, nisam voleo ni DISTRICT 9 a kamoli ELYSIUM i ostala govna koja je zatim izasrao, pa ni od ovog okretanja hororu nisam mnogo očekivao – ali čak i u tim svedenim okvirima on je uspeo da podbaci!

 

 

SERIJE

Bio sam zadnjih nedelja prezauzet završnim radovima na dve najnovije Orfelinke (Smit i Ligoti), pa nisam stigao da bindžujem „ozbiljne“ i dramske serije, nego sam mozak odmarao pretežno kratkim i laganim sadržajima.

 

WHAT WE DO IN THE SHADOWS S03

***

Ko je voleo prve dve sezone, imaće i ovde dovoljno zabave, mada moram reći da su dve epizode zaredom (ep. 4 i 5) užasno promašene i baš gromoglasno neduhovite! One daju sasvim nove nivoe značenja izreci „Ceđenje suve drenovine“.

 

WELLINGTON PARANORMAL S02

**(*)

Ovo je znatno jeftinije i u svakom pogledu skromnije (uključujući ambicije, opseg svetogradnje, spec. efekte, izgrađenost i simpatičnost glavnih likova, itd), ali nije negledljivo za uspavljivanje, odnosno za onda kad vam je mozak totalno nezahtevan i samo traži neku kratku, laganu bozu.

 

MIDNIGHT MASS S01

**

Ovo sam tek započeo, i smorio se neopevano već do sredine 2. epizode. Toliko me snažno ne zanimaju / nerviraju likovi ove serije i tipična Flanaganova mudroseruckanja u beskrajnim dijalozima i monolozima (a čujem da toga tek ima nadalje, itekakao!), tako da ću kroz ostatak možda tek na fast-forward da probrauzujem, e ne bih li video nema li i neka horor scena, slučajno, u gomili ovog sub-kingovskog patetičnog dramljenja.

 

 

REPRIZE

 

THE LOST BOYS (1987)

***

Dobar je Bob crtač, ali kao kritičar je često upitan: njegov rivju ovog filma, koji sam vam okačio OVDE, neopravdano je prestrog, i promašuje sasvim zajebantski, razbarušen, lepršav ton filma. Ima ovde predivno, nadahnuto režiranih scena i vizuelnih egzibicija, ima duha i sprdnje, i daleko boljih glumaca nego što trivijalni scenario zahteva – a ima i idejnih potencijala, jedva taknutih, koje Šumejkera nije zanimalo da dublje istražuje (večni život, zabava vs. obaveze, fun-loving 1980s vs AIDS, itd), pa je to prepustio ambicioznijim kolegama u znatno boljem vampirskom hororu iz iste godine, NEAR DARK. 

Ipak, i ovaj film mi je posvedočio slutnju da će, što dublje gazimo u ovaj ogavni 21. vek, i osrednja govanca iz 1980-ih (kako su nam tada delovala) sada biti kao najslađe pite sa višnjama! Čak i opšteomraženi Koriji su ovde prilično simpatični, a da i ne govorim o super-cool vampirima i vampiricama… Zapravo, na ovo gledanje jedinu zamerku imam na zbrzani kraj: trebalo je prolongirati tu završnu opsadu kuće sa više zabavnih peripetija, a klimax NE rešiti bednim DEDA EX MACHINA fazonom.

 

 

THE BORROWER (1991)

*(*)

Snažno sam mrzeo ovaj film kad je izašao tamo negde 1991. a ja ga smesta overio na VHS-u. Ipak, reših da mu dam još jednu šansu 30 godina kasnije, jer ipak je to od reditelja koji nam je dao MASTERPIS znan kao HENRY, PORTRAIT OF A SERIAL KILLER. Rekoh, ipak tada mlađan momak bejah jaaaa, možda mi je neka poenta promaklaaaa – ali, avaj, ne. Nisam bio baš toliko glup čak ni sa 18 a da ne vidim koliko je ovaj film ružan, spor, pešački, jeftin na svim nivoima, i sa nedovoljno duha, ambicije i para da realizuje nešto više od provoloptaških potencijala svoje bizarne treš premise o vanzemaljcu koji… radi nešto bezveze sa glavama i telima zemljana…


10 коментара:

  1. sa entuzijazmom prijavljujem da je NIGHT HOUSE dostupan na torenti, i da je to, a ne Malignant, najbolji ovogodisnji horreur

    ОдговориИзбриши
  2. da bih izbegao spojlere, a osim toga ti jos nisi napiso rivju, reci cu samo apstraktno sledece: kad pregledas more rivjua, kako na metacritic, tako i ove jutjubere, skoro je neverovatno da se nijedan nije dosetio da primeti, kako je ''nothing'' u stvari ''No-Thing'' = ultimativni MekGafin - i oni svi do reda traze ''something'', kao izgubljene ovce, u zapletu, u znacenju...

    ОдговориИзбриши
  3. Što je najgore Midnight mess ima potentnu premisu, i sasvim solidan twist il dva, ali ništa toga ne može da spasi pešački tempo serije, sa gomilom repetativnih scena sa službe, i neverovatnom bujicom samozadovljnog ispraznog blebetanja, pa je čak i ne happy-end morao biti ugušen patetikom.

    A propo likova upošte nisam imao utisak da su to ljudi od krvi i mesa, koji tu obitavaju, dele strahove i nade, već njanjavi Stiven-Kingovski šabloni kroz koje Flanagan verbalno onaniše u nedogled.

    Šteta jer je ovo uz jednu dozu ironije prema katolicizmu, fanatizmu i religiji, i pomerenim likovima (ala onih iz Wicker mena), u rukama nekog spretnijeg moglo da prođe kao solidan full fledged film, ovako je obična dramurda-splačina kojoj su nalepili horor etiketu da se raja navuče...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. nije da sam drugačije i očekivo, a tako mi se nešto javilo nakon odgledane 1 1/2 epizode, pa rekoh - život je prekratak da ga trpam ovakvim sranjima. mada, nisam obrisao: u nekom trenu ću da projurim na fast-forward kroz to.

      Избриши
  4. ko je u beogradu, a zna šta valja, obavezno neka večeras u kombanku u 21h overi remek-delo LUDI BOG (MAD GOD).
    5- po mojoj skali i jedan od filmova godine (a i šire).
    em ga trenutno nema na netu (sem za najveće inicijante), em je ovo savršeno za VELIKO platno!

    ОдговориИзбриши
  5. Resident Evil: Welcome to Raccoon City, sinoć pogledah. Pridružio bih se onoj oceni na imdb, tj postojana dvojka. Gledljivo je to, atmosferično na momente (mrak, kiša, čak i preterano ojesenjena priroda za 30.sept, kada se sve dešava u toj noći, čak ima i mlakih scena prepadanja zombijima). Ali, fali mu neka dubina.
    Možda najveći utisak ti brzopodignuti gradovi u nedođijama (Raccoon est 1939.) verovatno za potrebe ww2 vojne industrije, gde sada hara Umbrella farmacijiski gigant (nekako joj leži da sada hara u ovo doba fluorone - kako skovaše sudar gripa i korone) eksperimentišući na deci iz sirotišta.
    I dalje trend period filmova gde se forsiraju 80e, ovde kraj 90ih. Ipak, film je ispran bljuntavom glumom, gde se kod nekih rečnik svodi na fuck i t sl. Toliko mutagen virus, praćen decenijama a zabeleženo o njemu u nekoj vežbanki. Ipak, gledljivo na granici.

    ОдговориИзбриши
  6. Arctic Void (2021) ***, upravo odgledah. Kako pisaše na kraju filma, ukupno 16 ljudi snimilo film za 16 dana. Nije ovo negledljivo, footage, dokumentarac kadriranje na mahove, vrlo atmosferično. Zapravo, prvih 90% filma itekako drži pažnju (možda prvih desetak minuta ne toliko), a onda su se upropastili sve. Arktička bespuća norveško-sovjetskih ostrvaca, idilična hermetička rudarska naselja (populacije od par stotina glava, hoteli, vrtić, zatvoreni bazen, komunističko groblje, sve to prožeto udarničkim socijalističkim muralima i mozaicima 80ih), model izolovanog grada polisa o kome sanjam i koji mi je od civilizacije sve što mi treba, ali sve čudno napušteno godinama, a ipak činija supe topla, neko je bio tu. Da ne spojlujem, pogledajte, uživajte u snežnim obroncima Špicenberga, Svaldbarga, u čijim podnožjima je ukutkan misteriozni rudarski kompleks, napuštene barake, staze, komunistički eksplozivni spomenici. Pošto je u filmu reč o anomalijama i uticaju na čula, ima sekvenci pod snegom i bez snega (a rekoše snimljeno u 16 dana sve). Radnja filma jebeno podseća na "Tamnu materiju" što sam čitao pre deceniju, samo se tamo dešava radnja oko WW2 na istim ostrvcima.
    Evo, čitajte
    https://www.laguna.rs/n1741_knjiga_tamna_materija_laguna.html

    ОдговориИзбриши