**
(2+)
OK, Picolato – sad si me zajebo, i
nikad više! Uz sve moje rezerve prema I sezoni, izrečene OVDE,
ipak sam imao pozitivnih stvari za reći o njoj, OVDE.
Za razliku od toga, II sezona me je izgubila već na 1. epizodi, i na nju
nadalje nisam ni hteo da traćim vreme. Opšti je konsenzus da je ona, blago
rečeno, nezadovoljavajuća, a strože rečeno – promašena i u koncepciji i u
izvedbi. Uprkos tome, kao osoba široka uma, uz to radoznala, rešio sam da dam
šansu III sezoni, jer je plot u najavi delovao kao pokušaj povratka onome
dobrom u I sezoni, a ne more of the same
crap iz II.
I najpodmuklija stvar vezana za ovu
sezonu je u tome što ona nije ubi bože
loša, i što svoju lošost solidno prikriva,
čuvajući ono najgore za pred kraj, a
pre toga se čini umereno zanimljivom i čak gledljivom. Umesto da pošteno, na
samom početku, kaže: „Ja sam govno!“, kao u II sezoni, III sezona počinje u
stilu: „OK, daleko je ovo od I sezone, ali dovoljno je intrigantno da ću pogledati i 2. epizodu.“ A onda pogledaš drugu,
pa kažeš: dobro, stvari se još zapliću, sporo je to, fali mu jača udica, ali ko
zna – ima tu nekog vraga, idemo dalje. Pa pogledaš treću, a ono – hm, i dalje
ništa spektakularno, čak se previše tu dave gugutke i cedi suva drenovina, ali
šta ga znam, kao da to ipak ide u nekom zanimljivom pravcu, makar i brzinom
sušenja farbe na zidu. Pa na četvrtoj kažeš – Au, Mile, al' ga udavi za sve
pare: dal da gasim seriju na pola, il' da izdržim još ovoliko, u nadi da će do kraja
ipak biti nešto vredno pažnje? I tako, sve mic-po-mic dođeš do kraja, a kraj
je, kao što si se od samog starta pribojavao ali si odbijao da poveruješ – UBI
BOŽE!
Ili, kako to napisah na Fejsbuku
odmah potom:
„ha ha kakav skubi
du kraj
sve što je delovalo kao potencijalno zanimljivo
ispostavilo se da ima mnogo gluplje i banalnije rešenje.
od karkose ostade samo onaj otpad i krš u I sezoni,
a u III od nagoveštaja velike zavere pedofila i sekte i paganskih rituala i ne
znam čega - OVA PETPARAČKA MELODRAMA
kakav trol ovaj pizolato
nesvestan da je trol
he means THIS
izumeo je novi žanr: mizerabilistička melodrama sa hepiendom!“
Jasno vam je da je đavo odneo šalu ako sam ja
prinuđen da se složim sa Lavkraftomrziteljem Džefom Vandermerom i čak da ga
citiram: "True Detective: What if a show could manage to get the emotional
beats of its ending wrong for three straight seasons? Because it doesn't
understand itself? Wouldn't that be...amazing?"
Plot ove sezone je takvo neverovatno trolovanje
(ILI – nesvest o svojoj nesvesti?) da je to prosto neverovatno. Kao da je
Picolato, s pištoljem na slepoočnici nateran da se vrati I sezoni, rešio da se
osveti i svojim producentima i svojoj publici (sad sve malobrojnijoj!): „Šta je
deco, oćete hita? Pico je malo hitova sit-a; evo vam, zato, malo shita!“ Ubacio
je neke lutkice, kao paganski fazoni, ubacio nešto nalik ritualnom ubistvu,
hintove sekte, urote velikih razmera, i bogati plaču (i u svojim podrumim đecu
jebu, i žrtvuju), crvene haringe i levo i desno, a na kraju – sve to što je
delovalo zanimljivo bacio kroz prozor a storiju sveo na sitnu i nebitnu anegdotu
bez ikakve poente i širih konotacija, sasvim nevrednu priče, a svakako ne
tolike, od skoro 8 sati. Mogao je od ovoga, pametno i selektivno bacajući
đubre, da skocka solidan krimi triler od sat i po. Umesto toga imamo osmočasovnu
gomilu zamajavanja koja NIGDE ne vodi – ili barem nigde gde bi iko s mozgom i
ukusom poželeo da ode i toliko vreme provede.
Da bi se donekle prikrila ispraznost svega, storija
je iseckana u čak tri vremenska perioda (poč. 1980-ih, sredina 1990-ih, i
manje-više sada) i skakuće sve vreme tamo-vamo, kao ruke ne baš mnogo veštog
mađioničara koji bi da vam skrene pažnju i zamaje vas kako ne biste videli iz
kog džepa će da izvuče svog sad već ofucanog „The light is winning“ zeku-peku!
Opet imamo osam sati zavlačenja i navlačenja kroz ljudsku mizeriju, nasilje,
crnilo, gubitak, drogu, pakao, mučenje, tumaranje, besmisao – a onda, hopla,
ćiribu-ćiriba, šalio sam se, nije sve tako crno, dapače, evo hepienda, idemo
pravo u SVETLO na kraju tunela.
Crtam za brzoplete: NIJE moj problem sa serijom to
što ima hepiend, nego što on, ponovo, dolazi niotkuda, i deluje fejk, veštački
nalepljen na još jednu orgiju mizerije: kad stanete pa pogledate koliko je
bola, patnje, gubitka, čemera prodefilovalo kroz neživote tih likova, biće vam
jasno da nikakvo jadno iskupljenje ili surogat toga na kraju ne može da baci
svetlo na toliku tmušu.
Pritom, ovo nije majstorsko trolovanje a la Dejvid
Linč, tipa: „Šta je, deco, oćete Kupera? Ja sam malo Kupera sit; evo vam, zato,
malo retardirano-katatoničnog Dagija umesto njega! Bon apetit! Damn good pita
od detlića!“ A javlja mi se da je Pico deo hrabrosti za svoju storiju pokupio
od Linča, nesvestan da Quod licet Iovi
non licet bovi, misleći: „Kad je mogo Linč da temeljno podrije
viteško-spasiteljski poriv svog detektiva i baci ga u zaludnu petlju jurnjave
za svojim repom bez kraja i konca i smisla, ajd' sad ću i ja da skockam priču o
detektivima koji ništa jebeno ne otkriju ni o slučaju koji, kao, istražuju
trijes' godina, ni o sebi i svojim životima, osim kad za sve to bude prekasno.“
Linč je to svoje mogao da uradi iz 200 razloga koje
me mrzi da navodim, među kojima je i taj da je, tokom tog svog (po meni i dalje
misguided) podrivanja i reimaginiranja i, praktično, negiranja nekadašnjeg
glavnog junaka i smisla njegove potrage i njegovih vrednosti, on ipak pružio
toliko mnogo jebeno genijalnih momenata i čitavih scena, ako ne i epizoda,
toliko memorabilnih set-pisova i slika i replika i likova i ludila da se meni,
ovog trenutka, PONOVO gleda III sezona TP-a (po treći put!), dok ću ovo đubre
od TD III da obrišem s harda, jer ono nije našlo za shodno da, tokom svog
trajanja, pruži bilo kakav bitniji i memorabilniji entertejment velju kojem bih
poželeo da se vratim.
Drugim rečima, čak i najbolje stvari u ovoj sezoni
tek dobacuju do nivoa „korektnog“, „pristojnog“, „umereno zanimljivog“; ništa
više od toga. Režija je okej ali nememorabilna TV odrada, bez ingeniozne
atmosfere i napetosti i energije koju je Fuck-You-Naga majstorski proizveo u I
sezoni, gluma je solidna (izuzev brke koji igra ćaleta nestale đece) ali osim
ovog crnog što upravo dobi Oskara, ništa za pamćenje (vidim neki hvale Dorfa;
meni je on ružno ostareli bebifejs koji je u seriji dodatno „ostareo“ šminkom,
ali mi njegova perika i facijalne bore i veštački stomačić deluju napadno fejk,
i dodatno su mi smetali da „kupim“ ionako nedorađeni lik).
Dijalozi su izveštačeni do bola, nenamerno
tragikomični (ono kad ženi kaže „You're the asshole“ je genijalno; ili kad u
viii ep. pajkan kaže crncu s jednim okom: „You cyclops motherfucker“), odnosi
likova prepatetični a razgovori muža i žene (crnih) su toliko usiljeni i
nenamerno smešni da sam imao transfer blama to gledajući. O dramaturgiji i
zapletu ne mogu da gubim vreme, nije vredno podsećati se svega toga i čistiti
sitna crevca svih tih ćorsokaka i bezvezarija i jadno ubačenih kvazi-hintova koji ništa značajno ne nagoveštavaju niti označavaju niti zaigraju na kraju.
Što se mene tiče, ovo je poslednji put da me je
Picolato zajebo da gubim vreme na nešto što je napiso. Ćao, Pico, neke druge
ovce šišaj idući put, ako ga bude bilo.
PS: Nešto su me ovih dana pitali o Picovom
„plagijatu Ligotija“ u I sezoni, pa će možda nekoga zanimati da i ovde prenesem
šta tamo rekoh.
„Složeno je to sve da stane u jedan kratki tekst,
ali a) ni Ligoti nije izmislio antinatalizam - dapače, on explicitno navodi
svoje uzore i izvore (za razliku od Pizdobata) na početku svoje knjige The
Conspiracy Against the Human Race kojom se Pico akademski nekorektno
poslužio, pa ne može sam imati kopirajt za osnovne tvrdnje i teze te
filozofije/ideologije, što je verovatno jedan od razloga što b) Ligoti nije hteo da se oglašava o
ovome, da učestvuje u medijskoj hajci, a još manje da ide na sud oko ovoga; c) ja nisam pravnik i ne znam koje i
kolike osnove treba da ima tužba za plagijat, ali javlja mi se da u ovom
slučaju Ligoti da je išao na sud ne bi baš imao „jak“ slučaj, iz gorepomenutog
razloga, ali i iz drugih...
Ja, koji obožavam Ligotija (i upravo uređujem drugu
njegovu zbirku priča na srpskom koja izlazi za par meseci; upravo opet uživam u
prolaženju kroz divotu zvanu NOCTUARY) nisam ni pomislio da
bojkotujem Picolatove detektive: pokušao sam da gledam 2. sezonu, pa to bacio
posle 1. epizode; a 3. sezonu sam odgledao do kraha, i to što neću nadalje
gledati tu seriju, ako je bude bilo, nije zbog „bojkota“ Picolata nego zato što
se on definitivno ogolio kao vrsta pisca koji meni nema šta da kaže, čija me nedokuvana smuti-pa-prospi poetika ne
zanima.“
PPS: Često me u zadnje vreme pitaju i za pomenutu Ligotijevu knjigu, The Conspiracy Against the Human Race, ima li je na srpskom tj. kad će biti. Ne, ona nije sada dostupna na srpskom, a da li će biti u budućnosti - čuće se. Možda.
Uh, sad si me zainteresovao sa ovim TP flesbekom. Hoces li dati konacan sud toj seriji ili si o njoj rekao sve sto si imao?
ОдговориИзбришиjedva sam zagrebao to što sam o TVIN PIKSU 3 imao reći. pošto se stvarno nosim mišlju da je overim i po 3. put, onda ću, nadam se, najzad nešto napisati o njoj tada (za koji mesec).
ОдговориИзбришиPrva sezona je imala žutog kralja (sa svojom princezom), člana bogate familije, psihički nestabilnog, fizički unakaženog, koji radi kao baštovan.
ОдговориИзбришиTreća sezona ima žutu kraljicu (i njenu princezu), iz bogate familije, psihički poremećenu, sa unakaženim slugom, a princeza se udala za baštovana (i živjeli srećno...).
Nači Picolato trola američke hepiendove do jaja. To mu se mora priznati bez obzira na cjelokupni utisak sezone, jer je vrhunsko trolovanje, i itekako svjesno urađeno.
To je kraj za mase. A kraj za promućurnije može biti sasvim drugačiji.
SPOJLER FREE.
ОдговориИзбришиNe razumem zašto je ovaj Picolato toliko hvaljen, po meni lik je bušan kurton. Meni ni prvi deo nije baš tooliko dobar koliko su mu se poklopili Harelson i MekKonahi.
On uspeva i dobre glumce da upropasti svojim tekstovima (kao i u drugom delu Kolina).
Onaj Mašala Ali zna covek da glumi, ali toliko ima smorenosti i patetike u tekstu da prosto guši. Dosta ljudi kaze da je jednostavno preskakalo dijaloge izmedju njega i zene mu.
O trbušastom Dorfu da ne govorim.
Ovde je mogao da se snimi korektan 6/10 film od sat i po i to je sve.
Ne preporucujem.
Vako je i mene Linč zajebo. S tim sto mi je uskratio priliku da ga mrzim jer je dosadan koliko i besmislen.
ОдговориИзбришиZajebi ti taj kasting kad učiniš sve svoje glumce lošim.
Fukunaga je za Netflix uradio Maniac, je li iko to provjerio - moze li se pogledati?
ОдговориИзбришиNe vredi, čim neki film ili serija odluči da postavi priču kao glavni element, to uglavnom razočara, a najgore je kada se desi na kraju kao ovde a bogami kao i u mnogim drugim delima. Serija je sasvim solidno snimljena, kupila me i držala do kraja ali jebeš mi sve nešto se dešava sa ljudima i epilozima, kao da je taj kraj toliko teško osmisliti da bude dobar i da zapravo da utisak celokupnosti i jedinstva onog što smo odlučili da gledamo do kraja. True detective te ovde kao i u prvoj sezoni ostavi tako u ničemu...možda je to i poenta? Ako jeste svakako im jebem mater i neću gledati sledeću sezonu pa makar je svi vozdizali do nebesa.
ОдговориИзбришиMeni se druga sezona TD svidela upravo zbog tog manjka trolovanja. Dobijes prilicno ono sto i ocekujes. Sada se Picolato opet vratio trolovanju sa trecom sezonom iako pocetak obecava. Elem, sledeci rad mu je izgleda peglanje scenarija za Deadwood film. Sta ce tu tek da smisli....
ОдговориИзбришиtru detektiv 4.1. impresije.
ОдговориИзбришиza sad tek korektno, ništa epohalno. previše klišea, dijalozi, pa i gluma, povremeno slabi, uštogljeni; fraze. intonacija laganija, svetlija nego što sam očekivao (i nego što bi zahtevalo nešto u ambijentu koji aludira na the thing i ligotija). izbor muzike pretežno slab, izuzev one jedne izuzetne (1 for sorrow, 2 for joy...) koju su odavno svojom učinili the detectorists (serija znatno bolja od ove; ne čudi me što je tvorkinja ovoga nije gledala). likovi se kreću od meh do iritantnih. cgi karibu krdo na početku - baš slabo. beli međed znatno bolji. politička korektnost na sve strane. nije baš neka snažna udica da izgaram da jedva pogledam sledeću ep, ali pratiću, ipak. nije da nema, negde u pozadini, nagoveštaja nečeg potencijalno interesantnog. biće ovo verovatno mlaka trojka - tj. max jaka trojka, ako se jače potrude nadalje. već sad je jasno da će falično okončana (a dotad genijalna) 1. sezona ostati nedosegnuta; ova će verovatno biti 2nd best, od 4.
to i nije mnogo teško, budući da je 2. sezona bila negledljivo loša, a 3. slabunjavo-bezvezna, jedva gledljiva ali na kraju nebitna.
ipak ova scen-rediteljka nije do kolena ni picolatu a kamoli fukanagi. džodi je ok, u granicama kliše lika; njena koleginica, domorotkinja, za sad slabija.
tru detektiv je napravio jebeni BREND od koncepta: "zamajavamo vas nečim što na početku deluje intrigantno, a onda se na kraju poseremo po svemu." to su uradili u 1. sezoni. to su uradili u 2. sezoni (istina, ona je bila toliko negledljivo bedna da sam je bacio u đubre posle početka 2. epizode). to su uradili u 3. sezoni.
ОдговориИзбришиi? da li ćeš vas zaista IZNENADITI što su to isto uradili i u 4. sezoni?
recite šta oćete, ali ne može se reći da nisu dosledni.
jedina razlika je što ovde imamo glup kraj na glupom svemu što mu je prethodilo, a ne, kao do sada, glup kraj na nečemu što je obećavalo.
čisto đubre, koje možda vredi gledati (kao što sam ja) čisto fenomenološki, kao pojavu, kao retko viđen primer zloupotrebe žanrova - i poverenja gledalaca. inače, gubljenje vremena. potrošite si 6 sati na nešto pametnije.
Gore me zajeba ova Isa nego Picikato. Kod njega je barem bilo 7 dobrih epizoda pre razočarenja, a sada samo navlaka za lakoverne. Očekivao sam da 70% misterije neće ni biti objašnjeno pa bih joj to i oprostio ali ovih 30% što je objasnila bolje da nije. Ne pamtim kada sam video gori kraj neke misterije - bez trunke logike, smisla, dobre narativne konstrukcije. Ispade da su prvih 5 epizoda gubljenje vremena pošto ni jedan trag, dokaz, nagoveštaj nije vodio ka tom objašnjenju. Potpuna prevara. Kao da je 6. epizodu pisao neko drugi ko prvih pet nije ni gledao.
ИзбришиA povrh toga cela serija je tako spora, razvučena, mlitavo režirana, nezanimljiva, prepuna klišea i šupljih, jeftinih referenci na mnogo bolje filmove i serije. Jako su me iritirali oni stalni easter eggovi iz prve sezone. Kao da su zakačili ovu praznu konzervu za Picikatova kola pa se ona tako vuče za njima i zvecka i čangrlja.
Ne gledam više mnogo serija ali isto tako ne pamtim da je HBO nešto gore izbacio. Jedino malo vadi prosek Džodi Foster ali džaba dobar glumac koji igra očajan scenario. Ovo je gore od neke srpske serije. Ko da je Gaga Antonijević režirao.