среда, 25. новембар 2020.

Fredi Kruger: Gospodar ružnih snova


Sigurno se pitate: „Šta li je Aleksandar Žikić imao pre tri decenije reći o Frediju i serijalu Strava u ulici brestova?“

Šta sam ja o prvom delu imao reći, piše OVDE, a moj osvrt na Krejvenov opus imate OVDE.

Takođe, samo za ovaj blog, okačio sam dva intervjua Vesa Krejvena, OVDE.

 

A sad, najzad (exkluzivno na ovom blogu), evo i Žikića iz serijala „Hororskop“ u magazinu TAJNE!




5 коментара:

  1. Za mene najveci horror negativac ikada , koga cak ni glupi nastavci nisu ucinili manje strasnim . I danas mi se govno smrzne pri pomisli na njega.

    ОдговориИзбриши
  2. U tekstu o ulici brestova spominjes neke propuste u efektima - Fredijeva lutka, pa onda Fredi na stepenicama, itd - a ja bih jos DODAO, sam kraj, kad mama kao u crtanom filmu prolazi kroz mali prozor na vratima.

    Ja mislim da to nisu nikakvi propusti, nego Krejvenova NAMERA, da uvede estetiku CRTANOG FILMA u horor estetiku, ili da naglasi njeno prirodno prisustvo i koegzistenciju sa njim.

    Upravo TO cini film posebnim i drugacijim u odnosu na slicne pokusaje. Dok na ''manifestnom'' nivou film komunicira frojdovstinu da se u Nesvesnom, u podrumu, krije potisnuto metafizicko Zlo, sav taj Hamlet i sav taj Edip, on latentno komunicira da ne postoji nikakav centar gravitacije ni u realnosti ni u snovima, jer je sve, u krajnjoj liniji, crtani film, u kojem je SVE DOZVOLJENO.

    To je mnogo dublja subverzija, od ''putovanja kroz Nesvesno'' i ''suocavanja sa potisnutim strahovima''. Stavise, dok ti i Krejven mislite da je producentski kraj napabircen, ja mislim da je to JEDINI KRAJ koji pase u premisu. Kao sto ni Nensi, ni Hamlet, nisu svojim potezom uspeli da rese dilemu drzave Danske, tako ni mi nikad necemo razresiti misterije dobra i zla.

    ОдговориИзбриши
  3. . nema ovde beskrajnih expozicija, pola sata protraćenih na beskrajna blebetanja o tome ko je koga ostavio, ko se kome sviđa, ko će s kim na maturu -- ali dok ti to spominjes u kontekstu TAJMINGA, nisam uzgred primetio da je ovde neki tajming u igri, ekspozicije su odsutne zato sto on hoce da oneobici fizicku realnost i da je priblizi snu, u kojem se stvari na slican nacin jednostavno ukazuju, odjednom ili proizvoljno, bez ekspozicije i objasnjenja, a ne zato sto to obavezno ima veze sa ritmom i vremenom. Na slican nacin, sapunjava gluma na primer Nensine majke, sugerise da je realnost TV sapunica, kao sto su snovi crtani filmovi.

    ОдговориИзбриши
  4. https://www.youtube.com/watch?v=ArJWDfiCGfg&t=117s --

    Interesantno, mislim da je drugi klip po redu ono sto je Krejven nameravao, gde misao nije IZRECENA mada se oseca u zraku; ali kraj koji su izabrali deluje mnogo ubedljivije, bas zato sto je preteran u stilu animacije

    ОдговориИзбриши
  5. https://screenrant.com/nightmare-elm-street-movie-ending-explained-problem/-- a imas i psihoanaliticki aspekt, razlog ''nekonzistencije'' u ovom slucaju je sto Nensi u skladu sa svojim ''Elektrinim kompleksom'' ZELI da mama umre, jer onda Nensi moze da spava sa tatkom

    ОдговориИзбриши