недеља, 14. јул 2024.

LONGLEGS (2024)

**

2

 

Bio sam zaprepašćen kad sam u poslednjih mesec-dva zamjetio sve glasniju kampanju kojom se hajpuje film LONGLEGS kao „najbolji film o serijskom ubici još od UMIRENE JAGNJADI“ i kao „najstrašniji horor film ove godine“, pa još pride, kao nešto gde ljudi padaju u fras, u plač, u šok, što im izaziva košmare i šta sve ne.

Čekajte, mislio sam, oćete reći da je tako nešto uspeo da režira potpisnik dva najdosadnija „horor“ filma koja sam imao nevolju pokušati da budan do kraja odgledam?! Od tvorca one nehumane smaračine u prvom licu I AM THE PRETTY THING THAT LIVES IN THE HOUSE (nešto kao SKINAMARINK, samo dosadnije, a bez trunke strave) dolazi nekakvo u-gaće-useravajuće čudo da seje košmare? Hm… Od tvorca onog leka za nesanicu, one preispoljne gnjavaže bez kraja, konca i smisla, THE BLACKCOAT'S DAUGHTER (aka FEBRUARY) stiže nešto što može da se uopšte pomene u istom pasusu s remek-delom Džonatana Demija? Hmmm…

Istina, taj isti lik potpisuje i GRETEL & HANSEL, koji mi se umereno dopao – ne zbog priče (koje priče?), nego vizuelno-atmosferično, ali ipak… „najstrašniji horor film ove godine“? I još treba da poverujem da takve etikete može da zasluži film u kojem PAJAC Nikolas Kejdž igra satanističkog ubicu?! Ma, dajte, nemojmo se zajebavati – Kejdž već par decenija unazad u nečemu nalik hororu može biti podnošljivo upotrebljen samo u kontextu zajebancije, sprdačine, jezika u obrazu, parodije ili nekakve pulpe. Kad ga se pokušalo ubaciti u nešto kao čist ugaćeuseravajući horor, u čist dramski kontekst, rezultat je bio predvidiv: nenamerni kemp, sprdačina, koještarija (vidi npr. COLOR OUT OF SPACE). Poslednji put, hronološki gledano, kad je Kejdž KAO hteo biti „ozbiljan“ u nečemu hororolikom bio je onaj nesrećni, glupi ARCADIAN (ako ga se iko više seća, iako je izašao ove godine, pre samo par meseci).

Ali dobro – moj optimizam je neizlečiv koliko i moje čovekoljublje, pa zato, kad mi se nedavno pružila prilika da bacim oko na skriner ovog filma, iskoristio sam je. Ajd baš da vidim i to čudo, rekoh: smarač će da napravi hiper-napet i jeziv film.

I, naravno, sve moje slutnje i bojazni pokazali su se sasvim opravdanim.

Deco, I TOLD YOU SO!

Don't believe the hype until it's Ghoul's hype!

Ovo je vrlo slabo, za moj groš. Zaista neverovatan overhype jedne overindulgent budalaštine. Ovo je trol-prevara, isto ko onaj IN A VIOLENT NATURE, samo još gore, sporije, dosadnije, praznije, s više iritacije – uključujući još jedan totalni FUCK YOU kraj.

Najavljuju vam najstrašniji horor godine – a dobijete imbecilno (standardno) Kejdžovo kreveljenje i preglumljavanje umesto toga... Čekajte, zar stvarno postoji neko toliko neprobirljiv i glup da mu je još uvek smešan tristoti po redu KEJDŽ REJDŽ? Jel stvarno postoje ljudi kojima je i po osamstoti put smešno i zabavno kad Kejdž (obligatorno: verovatno mu u ugovorima postoji Obavezni Član o tome) počne da se dere iz sve snage?! Nekome se stvarno diže patka kad dođe (obavezni!) trenutak u filmu u kojem Kejdž odvrne sebe na 11 i počne da URLA IZ SVE SNAGE? Pa jebo vas Kejdž da vas jebo dabogda u lobanje šuplje kroz očne duplje!

Ne stvarno, ko se primi na ovaj napumpani marketing, ko ovo pogleda, pa se još od ovoga nešto kao uplaši - i nije za bolje.

Šta imamo ovde?

Mrtvooka braindead fletlajn Majka Monro tetura se u kliničkom stuporu kroz ceo film kao FBI agent (!) koja je pala u komu, samo je niko nije o tome obavestio, pa sad poput zombija mora da rešava slučaj serijskih ubistava čitavih familija (kao u RED DRAGON / MANHUNTER). Ne znam da li je njeno zombiranje ovde bilo pokušaj da čeneluje pregenijalnog Vilijama Pitersona (by far najboljeg Vila Grejema, i jednu od najboljih uloga u nekom horor-trileru u istoriji tog žanra), ali je mizerno propalo. Osoba koja se vuče u stuporu poput njenog bila bi poslata kući na nekolko dana da se odmori i dođe sebi sve i da radi u nekoj usranoj fotokopirnici, a kamoli u FBI-ju! Ali ne, oni ovaj hodajući stupor šalju da rešava ozbiljan slučaj serijskog ubice!

Fastforvardovaću kroz beskrajni niz spooriiiih scena (lepo frejmovanih, simetrično uslikanih, vizuelno pristojnih, ali klinički mrtvih), sa obiljem tišine, sporosti i nedešavanje, ili sa minimumom dešavanja, i preskočiću proizvoljna, neubedljiva i glupa ponašanja i akcije i brdo neodgovorenih pitanja o koja će se sapleti svako ko s uključenim mozgom pokušava da isprati ovaj zaplet, i mrzi me da potanko zalazim u sve situacije u kojima naša vrla FBI-jevka radi stvari koje apsolutno NISU po PS-u (upucaju joj kolegu, a ona SAMA kreće u mračnu kuću da juri ubicu; sama sa šefom, dakle samo NJIH DVOJE SAMI, bez pratnje i pojačanja, idu, i to usred noći, jer što bi po danu, u kuću koja krije neku tajnu i ko zna šta, možda i samog ubicu, itd. itd) i reći vam samo to da je njena vilgrejemovska „intuicija“ na kraju dovede do „strašnog“ naslovnog lika.

A on je toliko košmarno sveužasavajući i haniballektorski zlokoban da izgleda kao karikatura u kojoj su spojili Bufalo Bila (iz JAGNJADI) i Merilina Mensona, a govor i mimika su mu preslikani od onog rokenrol klovna, Doktora Rokzoa, iz METALOCALYPSE!

Verni pratioci ovog bloga znaju moje staro pravilo: „Govno se ne može spojlovati!“

Zbog toga, sad ću vam reći i kuda sve to, do kraha, vodi. Sledi ono što bi se u dobrom filmu nazvalo SPOJLERIMA… ali ovde nema šta da se spojluje. Film je sranje, to vam je najveći spojler, sve su ostalo nijanse.

 

Oh, well, zapravo REKAO BIH VAM spojlere, kad bih mogao, ali to što se ovde na kraju razotkrije toliko nema veze s mozgom, da moj moždani aparat odbija da se s time nosi. To nije zaplet, nego rešeto. Ali, ukratko, ta niđe veze budalaština ide ovako nekako: daleke 1966. (zašto baš tad? zato!) neki lutkar-Satanista (uuu! godinu dana pre osnivanja Crkve Satane od strane onog cirkuzanta) nešto oće od jedne 9-godišnje curice. Šta? Jebem li ga! Što baš od nje? Because fuck you, that’s why! Al njena mama je ne da, i kako bi je zaštitila, pristaje (kako, zašto, zaštooo?) da služi ovome ubici kao šegrt. Vidite, ona će da se maskira u nekakvu hrišćansku lujku (tj. i dotad je već tako nešto bila) i ići će po kućama i ljudima poklanjati lutku u prirodnoj veličini koja predstavlja njihovo dete. I ovi će, naravno, da prime u dom ne samo očiglednu ludaču, nego i taj jebeni zlokobni poklon, creepy-lutku (Trojanskog konja!), a onda će iz te lutke noćom da izađe crni dim (skriveno Zlo) koje će da opsedne nekoga iz familije, i onda će taj neko da pobije familiju, a onda i sebe.

Kakve to veze ima sa Satanom? Šta Princ Tame ima od toga što će nekolko desetina ljudi da se poubija na ovaj glupi način, dok istovremeno traju ratovi širom sveta gde se u jednom danu poubija sto puta više nego tokom tri decenije „vladavine“ zlog Longlegsa? (Eh, da, sve se ovo dešava 1990-ih, zašto, zato! Da ne bi bilo interneta i mobilnih, valjda.) Postoji li uopšte Satana, ili je na delu samo jedan ubica sa šegrticom? Smrtan čovek, ili s natprirodnim moćima – i odakle mu one? Jebem li ga!

Eh, da: ta curica iz ’66. je naša fletlajn detektivka, i na kraju joj se vrati sećanje i otkrije saznanje da je njena keva sve vreme pomagala ubici kojeg ona juri, i onda mora da se obračuna s kevom, što i učini, metkom u čelo, u izrazito neuzbudljivoj, predvidivoj i uštogljeno izveštačenoj „kulminaciji“ ničega, nakon što se prethodno Longlegs naprasno samoubio u ćeliji udaranjem glavudžom o sto (!) – a zašto je to učinio, tako niotkuda? Zašto je sebi presudio nasred filma, ničim izazvan?! Jebem li ga, eto tako mu došlo! Suprajz madafakaz!

I na kraju, kad Majka ubije majku, imamo neki kao flešbek na scenu koja se nije nikad desila, u kojoj se Longlegs cereka na tipično kejdžovski način („hi hi hi, ja uzeh još jedno milionče za max pet minuta filmske pojave sveukupno, a vas ko jebe, suckers!“) i kaže: „HAIL SATAN!“ i to je taj pančlajn, taj genijalan završetak kakav, tvrde potplaćeni „kritičari“, nismo videli još od antologijskog „Imam jednog prijatelja za večeru“…

Pa, prema tome, dabogme.

Ima tu kadrova u izolaciji koji lepo izgledaju. Ima pokušaja da se tiha, pritajena strava kreira sporim napregnutim scenama i sumornom, svedenom muzikom. Ponešto od toga ne deluje loše, ali čak i kad neka scena počne kao OK, uglavnom se završi glupo, ili kao ćorak, ili se razvije u nekom imbecilnom pravcu, ili se prekine i nikad više ne dobije pay-off.

Šta je reditelj, Oz Perkins (sin od Entonija) imao na pameti (if any) zaista mi izmiče, ali ovo je jedna velika PREVARA, jedna taština praznine, jedna gomila proizvoljnih slika (da, neke do njih JESU jezive) nasumično nabacanih u potrazi za zapletom koji je čekićem i dletom skarabudžen od nekoliko klišea žicom zavezanih za ideju (s lutkama) koja je mogla biti daleko pametnije i bolje iskorišćena, ali NIJE. Sve to je, deco moja draga – NIĐE VEZE.

Volem ja stil iznad supstance, ali ako ćemo već tako da se igramo, onda mi daj BRDA STILA, a ne ovaj šugejz mamblkor „stil“ na kašičicu, dok me smaraš tim svedenim, minimalističkim sredstvima i totalno uvredljivo besmislenim izgovorom za zaplet, motivaciju, priču, bilo šta.

Ako ovaj film zgrne dobre pare, a sva je prilika da hoće, biće to trijumf marketinga nad filmmejkingom: značiće da se SVAKAKVO GOVNO može narodu prodati kao punjena pljeskavica, i svi će da ga polapću i da traže repete.

Ako fanovi horora ovo prigrle i kažu – uuu divan film, strašan film, jeziv film, najbolji horor godine itsl. onda će to biti poraz filmofilije, kolektivno slepilo i masovna hipnoza, i to će starog Ghoula da baci u depresiju i vajkanje nad besmislom svega…

Ipak, ja kazah i spasih dušu svoju!

Hail Ghoul!


25 коментара:

  1. uzgred - gde si gledao film? ne vidim ga na legalnim kanalima. i ja sam isprva izasao sa utiskom treba vise mesa, vise uzasa, manje post-kempa. medjutim dosita briljantan audio dizajn, i doista briljantna vizuelna resenja, cinila su da odrzim paznju do kraja, film ima vise post-efekat nego tokom gledanja. shvatijo sam da je ovo vrsta PARODIJE PARODIJE cover arta iz 90-tih, kao sto je bio onaj van santov Psiho. i mislim da popularnost ne dolazi toliko od hajpa, koliko od toga sto se milenijalci de profundis identifikuju sa cinjenicom da ZIVE u cover artu. takodje je zanimljivo sto ozgud perkins preradjuje edipalne traume iz zivota sa entonijem, priznajuci da je tatin zivot in the closet ostavio duboke traume i to specificno u kontekstu dobronamernih lazi, koje majka govori deci da bi decu ZASTITILA. ta prezasticujuca majka, casna sestra, razlog je spektakularnog moralnog debakla americke ''demokratije'', u poslednjih 30 g.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo, Dejane za komentar. Samo ne znam zasto se raspravljas s ovim kvazi intelektualcem?

      Избриши
    2. Filmofile ta prznica pre svega LAZE da su slike u ovom filmu 'nemotivisane'. To je posledica njenog oskudnog poznavanja psihoanalize i vizuelne semiologije. Uzmimo jedan dobar primer, kad majka junakinje pokaze da je sacuvala njenu sobu iz detinjstva netaknutom. Iz toga se vidi posesivnost te majke, strah od napustanja, koji stoji iza zelje za zastitom. Takodje se vidi, da je junakinja u stvari Norman Bejts, ili njegov sestra, jer on je svoju sobu iz detinjstva takodje cuvao u netaknutom stanju.

      Избриши
  2. o PS-u (upucaju joj kolegu, a ona SAMA kreće u mračnu kuću da juri ubicu; sama sa šefom, dakle samo NJIH DVOJE SAMI, bez pratnje i pojačanja, idu, i to usred noći, jer što bi po danu, u kuću koja krije neku tajnu i ko zna šta, možda i samog ubicu, itd. itd) i reći vam samo to da je njena vilgrejemovska „intuicija“ na kraju dovede do „strašnog“ naslovnog lika.

    vi's tu se dobro vidi, da je rec o suptilnoj SATIRI. gorenavedeno je satira beskonacne igre sa plottingom u ''jaganjcima'', sav taj eksces znakova i znacenja, medjusobnih veza izmedju znakova, konspiracija i pop frojdizma, ukratko NE ZURI TOLIKO kao govedo kroz koprivu, ja imam unutrasnji osecaj da je ovo izuzetno zanimljiv i vazna stilska vezba

    ОдговориИзбриши
  3. Smrdelo mi je ovo čim sam video da Kejdž glumi nekog serijskog ubicu, al reko ajde možda je Perkins konačno odlučio da ispriča neku priču vrednu pravljenja filma. Ako je isto toliko dosadan kao Blackcoat's Daughter onda ću verovatno sačekati da dolija na internet, ne treba žuriti.

    Za Maxxxine vidim da su svi živi nezadovoljni, čak i oni koji su voleli prva dva dela, a s' obzirom da ja nisam jedan od tih baš me zanima onda koliko to loše može biti.

    A novi Quiet Place ću verovatno otići da pogledam za par dana, deluje isto kao i prva dva dela, ok popcorn flick za bioskope, znači 3-.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. novi Quiet Place je verovatno oko 3- ali uopće mi se ne hita da gledam crnkinju kako gine da spasi svoju mačku, pogledaću to u toplini svoga doma, kad god bude blo moguće, bez žurbe. isto važi i za maxxxine - fool me once... pošto nisam otkinuo ni na x ni na prl, neću vrat lomiti ni ovo da pogledam. aliena ću otići u bioskop, kad dođe, i to je to. vrana žešće smrdi, to ni kod kuće ne znam dal ću...

      Избриши
    2. Novi Quiet Place je solidan kandidat za zlatno gomno, slobodno preskociti... The Devil's Bath bi mogao biti ok.

      Избриши
    3. vrlo moguće, dopuštam, ali proveriću... The Devil's Bath (koji NIJE horor) je vrlo ugodna, atmosferična, božanstveno slikana vežba iz beskompromisnog mizerabilizma kojoj fali samo jedna, ali temeljna stvar: mene nije ubedila da je toj ženi život i za jotu teži i beznadežniji od bilo koej druge iz tog vremena, pa zbog toga ne kupujem ni motivaciju za njenu drastičnu odluku. other than that, spor i mučan film, ali i lep. jaka trojka.

      Избриши
  4. Al njena mama je ne da, i kako bi je zaštitila, pristaje (kako, zašto, zaštooo?) - kako to mislis ''ZASTO''? sasvim je jasno prikazano, a i perkins je sam rekao, da je to slucaj gde roditelji - kao njegovi roditelji - iz zelje da zastite decu od zla, izgovaraju bele lazi. ali kao sto svaki frojdovac worth his salt zna, preterana zastita je forma agresije. to je nesto sto danas americkom demokrati ne smes da kazes, jer on je u medjuvremenu proglasio MAJCINU ZASTITU kao validnu alternativu tradicijskom autoritetu oca, a medlin olbrajt kao validnu vaginu dentatu.
    da služi ovome ubici kao šegrt. Vidite, ona će da se maskira u nekakvu hrišćansku lujku (tj. i dotad je već tako nešto bila) i ići će po kućama i ljudima poklanjati lutku u prirodnoj veličini koja predstavlja njihovo dete. I ovi će, naravno, da prime u dom ne samo očiglednu ludaču, nego i taj jebeni zlokobni poklon, creepy-lutku (Trojanskog konja!),
    - i ti si opet kao kakav vulgarni materijalista pitas ZASTO, a vec si zaboravio beogradski masakr 2022 gde smo crno na belo videli kako zapadne gejming i puppeteering korporacije navlace mladez na to da svoje vrsnjake vide kao plasticne lutke u koje moze da se PUCA, to je uopstalom bila i tema u terrifier-klovnu. sa kog marsa si ti pao i da li gledas oko sebe.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poslednji pasus - Šta to govoriš bre! Kakve veze ima "zapadni" gaming sa situacijom koja se dogodila 2022 godine? Video igre (bile one sa zapada ili istoka kako ih ti deliš) su fiktivni svet, uostalom kao i filmovi i knjige raznih žanrova, i ko god te svetove shvata preozbiljno i prebaci ih u svoju stvarnost i svakodnevnicu - taj nije normalan. A nenormalnoj osobi može da bude povod sve, čak i to što mu nisi poželeo dobar dan, pa da zbog toga napravi pičvajz. Generalno mislim da vidiš ono što ne postoji, svuda oko sebe pa čak i u filmovima, a slep si kod očiju kada treba da vidiš prostu istinu, jer ti više nisi ti, nego nečija ideologija, ti posmatraš svet njihovim očima, i onda mu sudiš. Samo pazi, čovek kad previše izgubi sebe, postane agresivna prazna lutka.

      Избриши
  5. Osoba koja se vuče u stuporu poput njenog bila bi poslata kući na nekolko dana da se odmori i dođe sebi sve i da radi u nekoj usranoj fotokopirnici, a kamoli u FBI-ju! Ali ne, oni ovaj hodajući stupor šalju da rešava ozbiljan slučaj serijskog ubice! -- a ova ti je tek volovska. ti izgleda ne vidis da je sve vreme rec o ozbiljnoj PARODIJI FBI-ja, pa su zato klisei iz jaganjaca (otresita feministicka lezbejka protiv patrijarhalnog tate) ISPRAZNJENI, dovedeni do apsurda, da bi se pokazalo da je FBI u stvari satanisticka institucija

    ОдговориИзбриши
  6. da, svaki put kad je nedokuvana motivacija, kad je nešto poludupasto, lenjo, klišetizirano, glupo, kad je logika žrtvovana da bi neko ubacio lepu sliku ili dosetku nad kojom nije proveo ni minut promišljajući je - to je zapravo "parodija". sve unaokolo u današnjim hororima same parodije, ironije, podrivanja, subverzije... i to kod autora dokazano nesposobnih za to, osim da daju usrane fleke na koje će dokoni drkađoni poput tebe da roršahovski projektuju svašta nešto što nema veze s mozgom... da, ovaj film je snimljen kako bi denuncirao fbi kao satansku organizaciju! to je njegov podtext! kakva slučajnost da jedan američki reditelj ima isti nazor kao neki balkanski bednik, gastarbajter u holandiji koji mrzi taj isti zapad gde ga niko nije silom vuko da dolazi i nastanjuje se, pa onda bednik projektuje svoje bezumnosti na pop žanr filmove koje gleda tvrdeći da oni prikazuju ono što se njemu PRIVIĐA i što priželjkuje.

    ОдговориИзбриши
  7. znaci FBI nije satanisticka organizacija, nego je to organizacija koja se bori da demokratijom spasi svet. osim sto si dosadan sa tim oportunistickim DRKANJEM o konvencionalnom zanrovskom filmu, jos si i drugoserbijanac od one najgore, salonske vrste

    ОдговориИзбриши
  8. ti si ona vrsta mislioca koji ce na primer da kaze da NATO-vi koscenaristi ALIENS nisu planirali da preko skupe high class vojne reklame uvedu na politicku scenu zapad kao branioca progresivnih feministickih vrednosti BOMBAMA, jer bitno je to da je ALIENS prvoklasni zanrovski film.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ti si ona vrsta mislioca koja će, na primer, mrtva "ozbiljna" da upotrebi frazu "NATO-vi koscenaristi ALIENS", jedino ne znam što si došlo ovde, umesto na srbin.info ili tamo negde kod doktora nestorovića. kod pogrešnog si doktora došlo. ja to tvoje ne lečim.

      Избриши
  9. Kvazi intelektualac nema pojma, nema blage veze s mozgom. Pazi ti sta on pise za Kejdza, da preglumljava i slicno. Covek je, bre, razvalio ulogom serijskog ubice! Ta ekspresija lica, promenjen glas. Covek ima taj faktor glumca! Da znas, jebao tebe Kejdz u tu glupu glavu. Pa napisao: Lupa glavudzu o sto, ubio se, a zasto se ubio, ne znam. Ahahahahaha. Pa naravno da ne znas kada si kvazi intelektualac. Ubio se zato sto je uhvacen, zato sto ne zeli da bude zatvoren, zato sto je poremecen. Film je vizuelno fantastičan, prica kako tako. I za ovakav film da neko napise (a pogotovo ti) je totalno debilno. Naravno da je majka spremna na sve kako bi zastitila svoje dete, da mu ne bude naudjeno na bilo koji nacin, pa cak i onaj najgori. Fil je spor i meni to ne smeta, ne da mi ne smeta, nego volim i sporije filmove. Kao drugo, ti stvarno verujes u to da film moze da bude strasan?, pa ga takvim predstavljaju. Moras da shvatis da ne postoji strasan horor film. :D Moze samo da bude zabavan, sto ovaj film i jeste. Zato pamet u glavu i ne naginji se kroz prozor.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hej, intelektualac, dok si ti ovo nakucao, eno kejdž posro još jedno govno: ne časi ni časa, nego poitaj i to da izedeš! što gubiš vreme ovde s lažnim intelektualcem? brzo, polapći tog kejdža, kad toliko voliš!

      Избриши
  10. na primer, mrtva "ozbiljna" da upotrebi frazu "NATO-vi koscenaristi ALIENS", -- NATO je iza CELE te konstrukcije iz devedesetih, ukljucujuci Kad utihnu jaganjci, gde se takodje progresivna feministkinja bori protiv zlog patrijarha preko transseksualnih, transhumanih i raznih tih kvir ''nebinarnih'' projekata. To sto ti glupaco nazivas ''logicnim'' i ''motivisanim'', to je sve cista ideologija, cista neokonzervativna politika, usmerena protiv balkanskih i ruskih naroda i na kradju njihove energije i radne snage. Da si bar dosad nasla neko posteno ulebljenje u Ukrajinskom centru za transrodnost. Umesto toga ti pasivno-agresivno sikces na Perkinsa, koji za razliku od tebe ima MUDA da kritikuje licemerne americke demokrate.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. pravo pitanje je, zapravo, zašto si ti pobeglo u zagrljaj natoa, koji te pušta da budeš to što jesi (gejpeđer), i da slobodno kenjaš svoju ljubav prema putinu, umesto da si pobeglo u rusiju da te oni pravoslavnom lopatom izleče od gejpeđerizma? onda više ne bi mrzelo samo sebe i to što jesi i bilo bi među fundamentolima sjebi sličnim?

      Избриши
  11. samo sam cek'o da stignes do te niske tacke sopstvene IDENTITETKASTE politike: kakve veze imaju sva ta dzender pitanja, sva ta dzender politika, sa cinjenicom da je oni UTERUJU BOMBAMA??? da pod premisom ZASTITE (manjinskih grupa, nebinarnih, ostrascenih, drugacijih, i potlacenih) dakle bacaju bombe? i jos cinicnije: kad im tata putin potpuno s pravom vrati tit-for-tat pa anektira one pogubljene divljake u ukrajini, oni PUTINA optuze za nasilje (svoje su brzo zaboravili). a sve vreme, i ciljano, niko ne prica o PARAMA, koje su pravi predmet debate.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ja samo pitam, vrlo jasno: ako ti je nato bomba uterala gejpeđerizam, zašto si otrčo nati, umesto putinu, da ti ga nežno, pravoslavno izvadi?

      Избриши
  12. Lowlifes (2024) - mene je zapahnula ideja na početku, a onda je ispao nekako zbrzan, plitak i poludupast. Obavezno overiti. 3-

    ОдговориИзбриши
  13. The First Omen (2024) - 2+/3-, gledljivo, očekivao sam mnogo jumpscarea, poludupast kraj možda najavio nastavak.

    ОдговориИзбриши
  14. Scenografski, film ima od mene hajp. Pogotovo one male funkcionalne kućice u par scena, okupane doziranim mrakom i svetlom. A kad vidim Kejdža setim se onog jada od Renfilda...

    ОдговориИзбриши
  15. 3- za Dugonošca od mene konačno. Zbog scenografije nalik True Detektivu, jednom me čika Kejdž štrecnuo (ta falična maska) kada sam umalo zaspao ali ta jedva trijka je zbog odlične ideje onog uduvavanja đavolštine u metalnu kuglu, ali nerazrađene, bar još malo neizmuzene. Film jeste spooooor, ja sam bio više puta na granici dremanja.

    ОдговориИзбриши